تاریخ انتشار:

استفاده از دوربین موبایل در کلاس آنلاین

استفاده از دوربین موبایل در کلاس آنلاین

تسلط بر لپتاپ و موبایل زمان تدریس در کلاس آنلاین

یکی از ملزومات یک معلم خصوصی برای تدریس در کلاس‌های آنلاین دانش و تجربه کار با لپتاپ و موبایل است. در سایت استاد سلام تلاش کردیم معلم‌ها را در بخش پشتیبانی با این ابزارها آشنا‌تر کنیم، حتی گاهی معلم ریاضی، معلم خصوصی ICDL گرفته تا بتواند در کلاس آنلاین در کار با این ابزارها، قوی ظاهر شود. داشتن دوربین خوب، قلم نوری تسلط شما را در کلاس چند برابر می کند. دانش‌آموزان این روزها، موبایل جزئی از اجزای بدنشان شده و بسیار در بکارگیری آن تبحر دارند و اگر معلمی قادر به کاربرد راحت ابزارهای دیجیتال نباشد، توانایی و دانش او زیر سوال می رود و البته این نظر کارشناسان ماست در تجربه هایی که تا کنون در نظرسنجی‌ها از تدریس‌ها داشته‌ایم.

اتصال لپتاپ با موبایل

یک معلم خصوصی ازآنجا که برای هر ساعت از تدریسش، از شاگرد هزینه مکفی دریافت می‌کند، لازم است ابزارهای دیجیتال را کامل داشته باشد و فایل‌های تدریس کلاسش آماده و در دسترس و آپلود شده در کلاس باشد. برخی معلم ها عکس هایی از صفحه های مختلف از کتابهای متفاوت دارند، عکس و فیلم های آموزنده برای همان مطلب در موبایلشان دارند و با اتصال موبایل و لپتاپشان به یکدیگر، دغدغه جابجایی فایل با کابل و ... را دیگر ندارند. قطعا تدریس در کلاس آنلاین استادسلام در اسکای روم یا گوگل میت یا ادوبی کانکت از لپتاپ بسیار کارامدتر از موبایل است، پس قصد ما از نوشتن این راهنما بهینه سازی کلاس آنلاینی است که معلم با لپتاپ در حال برگزاری تدریس است.

قلم نوری ندارم جایگزین چیست؟

در ادامه مطلب برای شما آورده ایم که اگر ویندوز ۱۱ دارید، چه مسیری را بروید تا در نهایت به جای استفاده از قلم نوری راه حل جالبی را پیاده سازی کنید و کلاس آنلاین را با کیفیت کنید. قدم به قدم مراحل را پیش برید تا نوشتن خودکارتان را شاگرد ببینید، یا روی وایت بورد بنویسید و شاگرد تمام مسیر حل مسئله را با کیفیت خوب دنبال کند.

متصل کردن لپتاپ و گوشی به یکدیگر برای تدریس در کلاس آنلاین

دستاوردهای اتصال موبایل و لپتاپ

  • دسترسی به تمامی عکس‌ها و فایل‌های هر دو دستگاه همزمان
  • ارسال پیامک مستقیم از لپتاپ به شاگرد
  • ارتباط تلفنی از لپتاپ با شاگرد
  • اشتراک دسکتاپ اینبار با فایل‌های تلفن همراه شما
  • نمایش دوربین موبایل به جای دوربین لپتاپ در کلاس آنلاین و نمایش نوشتن بدون نیاز به قلم نوری
وب کم است که به مدرسان کمک می‌کند تا با دانش‌آموزان تعامل بهتری برقرار سازند‌. باوجود مزایای بسیار زیاد، این دوربین معایبی نیز دارد که دشوار بودن تغییر زاویه آن یکی از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود‌. حال تصور کنید که دوربین عقب و جلوی تلفن همراه شما نقش وب کم لپ تاپ را بازی کند، چقدر تدریس و تعامل با دانش‌آموزان برایتان راحت‌تر می‌شود. تصور کنید شما می‌توانید دوربین گوشی را بچرخانید روی کتاب یا روی دفتری که می نویسید یا روی تخته وایت بورد خانگی که دارید.

ویندوز 11 این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که دوربین تلفن همراه‌تان را به‌عنوان وب کم در کلاس آنلاین استفاده کنید.


نحوه استفاده از دوربین گوشی به‌ جای دوربین لپتاپ

استفاده از دوربین گوشی برای برگزاری کلاس آنلاین، ویژگی جدیدی محسوب می‌شود که ویندوز ۱۱ در اختیار کاربران خود قرار داده است. برای اتصال دوربین گوشی تلفن همراه به ویندوز ۱۱ طبق روش زیر پیش بروید.

متصل کردن لپتاپ و گوشی به یکدیگر برای تدریس در کلاس آنلاین
  • اپلیکیشن فون لینک را در گوشی نصب‌ کنید. پس از نصب phonelink روی گوشی خود اگر update روی اندروید لازم است حتما انجام دهید.
  • سپس روی باکس جستجوی پایین ویندوز خود بنویسید phonelink و مراحل را پیش برید، لازم است QRcode را اسکن کنید، تا خود ویندوز مراحل را با تایید شما پیش برد. تا به تصویر زیر برسید و هر دو متصل شوند تا کانکت شوید.
    متصل کردن لپتاپ و گوشی به یکدیگر برای تدریس در کلاس آنلاین
  • حالا فایل های گوشی و لپتاپ همواره زمانی که کانکت هستند در دسترس شماست
  • همچنین از webcam ویندوز هم می توانید دوربین گوشی را فعال کنید تا زمانی که به وب کم نیاز دارید، گوشی شما به‌عنوان دیوایس شناسایی شود.
  • با انتخاب گوشی، نوتیفیکیشنی روی تلفن‌ همراه ظاهر می‌شود که از شما اجازه می‌خواد تا از دوربین گوشی به‌عنوان وب کم استفاده کند‌.
  • با اکسپت کردن آن،‌ تصویر دوربین گوشی در ویندوز ظاهر می‌شود.
  • شما می‌توانید در این روش هم از دوربین سلفی و هم از دوربین عقب گوشی استفاده کنید.

استفاده از دوربین گوشی به جای قلم نوری

در سایت استاد سلام همواره معلم خصوصی مشغول تدریس در کلاس آنلاین است.و همزمان کلاس های فراوانی در حال برگزاری است. تصور کنید شما در کلاس آنلاین در حال تدریس خصوصی ریاضی هستید و باید نوشته‌های خود را به‌صورت آنلاین با دانش‌آموزان اشتراک گذاری کنید. با استفاده از دوربین گوشی به‌عنوان وب کم دیگر به قلم نوری هم نیاز ندارید، کافیست گوشی‌ خود را به سمت تخته وایت برد بگیرید یا گوشی خود را روی یک پایه قرار دهید که روی ورق یا تخته وایت بورد که می نویسید، شاگرد آن را ببیند.
این روش، شما را از خرید قلم نوری بی‌نیاز می‌سازد و اگر پرداخت هزینه خرید قلم نوری برایتان سخت است، همین روش ساده تغییرات زیادی را در نحوه تدریس شما ایجاد می‌کند و این امکان را برایتان فراهم سازد تا راحت‌تر با دانش‌آموزانتان به تعامل بپردازید.

جمع‌بندی

تکنولوژی دائما در حال پیشرفت است و به شما امکان می‌دهد تا با محدودیت کمتری، کارهای خود را انجام دهید. از جمله جدیدترین تکنولوژی‌ها، ویژگی‌ ویندوز ۱۱ است که به‌‌ معلمان کمک می‌کند تا راحت‌تر با دانش آموزان ارتباط برقرار سازند. شما می‌توانید تنها با نصب اپلیکیشن فون لینک دوربین گوشی را به وب کم تبدیل کنید و در کلاس آنلاین به‌راحتی آن‌را جلوی تخته وایت برد یا برگه کاغذ بگیرید و به تدریس مشغول شوید. در نتیجه به قلم نوری و پرداخت هزینه گزاف برای آن نیز نیاز ندارید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.