تاریخ انتشار:

حذف رشته نقاشی در انتخاب رشته هنرستان فنی و کاردانش

حذف رشته نقاشی در انتخاب رشته هنرستان فنی و کاردانش

رشته نقاشی در تاریخ 95 ساله آموزش هنر، به عنوان رشته مادر در حوزه های تجسمی همواره نقشی بی بدیل در تربیت نسل های متمادی هنرمندان در کشورمان داشته است

خبری به تازگی در پی حذف کلی رشته نقاشی در دفترچه انتخاب رشته مربوط به انتخاب رشته‌های گوناگون هنرستان هم در شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای و هم شاخه‌ی کار و دانش در شبکه مجازی منتشر شده است واین که در تغییرات اخیر رشته‌ی نقاشی از دروس اصلی هنرستان هنر‌های زیبا حذف شده است و رشته‌ی گرافیک با تعریف جدید به نام " فتوگرافیک" جایگزین شده است، باعث نگرانی شدید هنرمندان،فارغ التحصیلان و مدرسین دانشگاه برای آینده هنر کشورمان شده است.

اما این نگرانی فقط برای هنرمندان نیست بلکه تمامی دوستاران فرهنگ و هنر که برای تمام رشته های هنری از جمله نقاشی  احترام قایلند وجود دارد. پس ما خودمان نباید دست روی دست بزاریم و برای پیشرفت در هر زمینه‌ای خودمان هم تلاش بکنیم و چه رشته نقاشی حذف شود و چه نشود بخشی از ترویج هنر بر عهده‌ی خود ماست.

برای این منظور به علاقه‌های خودمون و حتی کودکانمون بیشتر توجه کنیم و اگر از همان کودکی به هر هنری مانند موسیقی، سفالگری و نقاشی علاقه‌مند بودند به آن بها بدهیم و در کنار کلاس‌های آموزشی دیگر که برای آینده فرزندانمان واجب هستند مانندکلاس خصوصی زبان، تدریس خصوصی زبان و یا تدریس خصوصی آیلتس ، کلاس خصوصی نقاشی و تدریس خصوصی نقاشی را قرار دهیم.

البته برای آموزش همیشه و در هر سنی وقت است حتی زمانی که دبیرستانی هستیم و تمام دغدغه‌هایمان پیشرفت دردرس‌هایمان است و به دنبال تدریس خصوصی حسابان یا تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل و یا در دانشگاه تدریس خصوصی ریاضی مهندسی هستیم هم می توانیم جایی برای هنر باز کنیم و تدریس خصوصی نقاشی را جدا از دانشگاه یاد بگیریم. زیرا به همان اندازه که به مشاغل دیگر نیازمندیم به هنرمند در جامعه نیاز داریم در همین راستا استاد سلام تدریس خصوصی نقاشی را به اندازه تدریس خصوصی زبان و تدریس خصوصی آیلتس مهم دانسته و علاقه‌مند است تا کلاس نقاشی و دوره نقاشی را مانند بقیه کلاس‌ها پرطرفدار ببیند.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.