مصورسازي و رسم نقشه با نرم افزار R

کلاس و دوره آموزشی نیمه خصوصی مصورسازي و رسم نقشه با نرم افزار R با استاد محمدرضا نوربخش

ثبت نام در کلاس آنلاین نیمه خصوصی مصورسازي و رسم نقشه با نرم افزار R با قیمت مناسب که استاد محمدرضا نوربخش برگزار می کند.

برگزار کننده: استاد محمدرضا نوربخش زمان ثبت نام: 1403/04/28 00:00 - 1403/07/15 00:00 زمان برگزاری: 1403/07/15 18:00 - 1403/07/26 20:00 روزهای برگزاری: یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه ها ساعت 18 تا 20
هزینه دوره: 
1,500,000 تومان
  • توضیحات دوره
  • سرفصل ها
  • نظرات
توضیحات دوره
نحوه برگزاری: آنلاین
2
حداکثر ظرفیت شرکت‌کنندگان 4 نفر است.

R، یک زبان برنامه‌نویسی و یک محیط نرم‌افزاری متن‌باز (open source) برای آمار و تحلیل داده است. نرم‌افزار R برای انجام تحلیل‌های آماری، تجزیه‌وتحلیل داده و ایجاد گرافیک‌های تصویری به کار می‌رود.

ggplot2، یک بسته قدرتمند برای ایجاد نمودارها و گرافیک‌های زیبا و اطلاعاتی در نرم‌افزار R است که با سینتکس ساده امکان ایجاد نمودارهای پیچیده را فراهم می‌کند. این بسته از گرامر داده برای ایجاد نمودارها استفاده کرده و به کاربران امکان می‌دهد با دستورات ساده نمودارهای پیچیده و چندبعدی بسازند.

تولید تصاویر زیبا و معنادار داده‌ها، مهارتی ضروری از مهارت‌های یک محقق است. تحلیل داده عددی در کنار استفاده از مهارت‌های گرافیکی نمایش داده، به استخراج اطلاعات از داده‌ها کمک شایانی می‌کند. در تحلیل داده گرافیکی، بسیار مهم است که ابتدا داده را درک کنیم (Exploratory Data Visualization) سپس بتوانیم درک خود را از داده‌ها به صورت تصویری و ساده به دیگران انتقال دهیم (Exploratory Data Analysis).

به دلیل سهولت در ایجاد نمودارها و تنظیمات دقیق تا استانداردسازی کد و انعطاف‌پذیری بالا، ggplot2 یک ابزار قدرتمند برای تجسم داده‌ها است. این بسته امکانات پیشرفته‌ای برای ترکیب داده و آمار را فراهم کرده و به دانشجویان، تحلیل‌گران داده و توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که با سرعت به بهبود عملکرد دقیق نمودارها بپردازند. به‌طور کلی، یادگیری ggplot2 به بهینه‌سازی مصورسازی داده در R و ایجاد نمودارهای قوی و زیبا کمک می‌کند. این مهارت، کاربردهای گسترده‌ای برای متخصصین در حوزه‌های مختلف تحلیل داده و علوم داده دارد.

در این دوره دوازده ساعته که به صورت کارگاه برگزار می‌شود، ضمن آشنایی اولیه با تصویر سازی مقدماتی با استفاده از زبان برنامه نویسی R (بسته نرم افزاری Base) که یکی از قدرتمندترین زبان ها در راستای تحلیل داده ها است، دو توانایی ذکر شده در بالا و به طور کلی اصول تصویر سازی حرفه ای با استفاده از بسته نرم افزاری ggplot2 در زبان R را به دست می آورید.

مدت زمان: 12 ساعت

پیش نیاز: آشنایی مقدماتی با نرم‌افزار R

هدف: مصورسازي با ggplot2 بر پایه گرامر گرافیک و ترسیم لایه به لایه

منبع: کتاب مصور سازی مدرن داده‌ها با R، نوشته کاباکوف، 2024

سرفصل ها

سرفصل:

· سامانه‌هاي ترسیم در نرم‌افزار R

· شروع کار با ggplot2

· رنگ، اندازه، شکل و دیگر ویژگی‌هاي زیبایی شناختی

· لایه‌هاي هندسی: خطوط هموار، نمودارهاي جعبه‌اي، هیستوگرام، چندبر فراوانی و چگالی، ستونی، سري زمانی

· تنظیم محورها، مقیاس‌ها و راهنما

· برچسب‌ها و حاشیه نویسی

· نمایش گروه‌ها

· نمودارهاي چگالی دو بعدي

· ترسیم نقشه

· نمایش توزیع داده‌ها

· نمایش خلاصه‌هاي آماري

· سیستم مختصات

· وجه‌بندی

· تنظیم موقعیت

· تنظیم تِم و زمینه نمودار و بسته ggeasy

· تحلیل داده‌ها و مدل‌سازي براي مصورسازي

· برنامه نویسی با ggplot2

· نمودارهاي پویا با ggplotly ،plotly و gganimate

· برخی تعمیم‌هاي ggplot2

· GGally, ggfortify, gglm, lindia, ggpubr, ggstats, ggstatsplot, ggpie, ggcorplot, ggheatmap, ggh4x, ggallvival, ggridges, ggExtra, ggside, ggpp, ggpatern

نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.