تاریخ انتشار:

یادگیری زبان فقط با شش قدم ساده

یادگیری زبان فقط با شش قدم ساده

فراگیری زبان انگلیسی و یا زبان فرانسه به عنوان زبان دوم برای بسیاری از ما یک دغدغه‌ی فکری اساسی است.همه دوست داریم به انگلیسی مسلط باشیم اما چرا برای خیلی از ما این فقط یک آرزو  باقی می‌ماند؟ در میان دریای لغاتی که باید حفظ شوند و کتاب‌هایی که باید خوانده شوند، از کجا شروع کنیم؟

در این نوشتار می‌خواهیم یک بار و برای همیشه به اصطلاح سنگ‌هایمان را با خودمان وا‌بکنیم و قدم‌های اول را برداریم.

قدم اول: تعیین هدف
چرا می‌خواهم یک زبان جدید یاد بگیرم؟
بدیهی به نظر می‌رسد! اما وقتی جواب این سوال را صادقانه پیدا کنید یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی یادگیری یک زبان جدید را از میان برداشته‌اید. زبانی که می‌خواهید بیاموزید، فرق نمی‌کند چه باشد مثل گشتن به دنبال هر یک از موارد زیر:

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

تدریس خصوصی زبان آلمانی

تدریس خصوصی زبان فرانسه

تدریس خصوصی زبان چینی

تدریس خصوصی زبان ایتالیایی

تدریس خصوصی روسی

باید برای خودتان مشخص کنید که برای چه می‌خواهید آن زبان را صحبت کنید. اینکه بخواهید دیگران را با فرانسوی حرف زدنتان مبهوت کنید دلیل چندان خوبی نیست.
عده‌ای برای پیشرفت شغلی و کاری به دنبال تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی هستند و عده‌ای دیگر در صدد اقامت در یک کشور عرب زبان نیاز به معلم خصوصی زبان عربی دارند. عده‌ای دیگر به دنبال این هستند که پس از اتمام دوره‌ی یادگیری زبان جدید به عنوان مدرس آن زبان وارد بازار کار شوند. عده‌ای از دانش‌آموزان و دانشجویان هم صرفا می‌خواهند واحد درسی زبان را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه ببینید شما جزو کدام دسته هستید در جواب دادن به سوال دوم راهنماییتان می‌کند.


قدم دوم:تعیین مسیر حرکت

قصد دارید تا کجا پیش بروید و به چه میزان مهارت در یادگیری زبان مورد نظر نیاز دارید؟

اینکه بدانید تا کجا می‌خواهید جلو بروید در اینکه برنامه‌ریزی شما موفقیت‌آمیز باشد بسیار موثر است. آیا همینکه در سطح معمولی قادر به صحبت کردن و فهمیدن زبان جدید شوید شما را راضی می‌کند؟ یا می‌خواهید به سطح بالا و یا نسبتا بالایی برسید و تسلط کامل داشته باشید؟ پاسخ به این سوال شما را از سردرگم شدن در میانه‌ی مسیر باز‌می‌دارد و سطح توقع شما از خودتان را هم تراز با هدف نهایی شما تنظیم می‌کند. احتمال اینکه در میانه راه دلسرد شوید و دست از تلاش بکشید هم تا حدودی  کمرنگ می‌شود. ساعتی که در برنامه‌تان به یادگیری زبان جدید اختصاص می‌دهید را با هدف نهاییتان بسنجید و با برنامه‌ریزی پیش‌بروید.


قدم سوم: تعیین ابزار‌های مورد نیاز در مسیر

با کدام کتاب یا شیوه آموزشی یا آموزشگاه شروع کنم؟
فارغ از تبلیغات فراوانی که پیرامون یادگیری زبان وجود دارد و بعضی از آنها روش های سریع و عجیبی را پیشنهاد می‌کنند، حقیقت این است که یادگیری زبان جدید فرآیندی نسبتا دشوار و زمان‌بر است و باید برای آن وقت بگذارید. راهنمایی گرفتن از اساتید خبره‌ی این درس و چند جلسه تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان آلمانی، تدریس خصوصی زبان فرانسه، تدریس خصوصی روسی، تدریس خصوصی زبان ایتالیایی و ... می‌تواند در شکل گرفتن برنامه مطالعه‌ی شما بسیار موثر باشد و شما را از بلاتکلیفی در انتخاب منابع، کتاب‌ها و متد یادگیری زبان نجات دهد.

اگر قصد مهاجرت یا کار و درس در کشور دیگر دارید آنگاه لازم است که به فکر آزمون تافل و آیلتس هم باشید. بهره‌مندی از تدریس خصوصی تافل و تدریس خصوصی آیلتس می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

قدم چهارم: تکرار و تکرار و تکرار به روش های خلاقانه خودتان

از یاد‌گرفته های خود در طول روز استفاده کنید. یک شریک برای خود بیابید و با او به زبان جدیدتان صحبت کنید. از اشتباه کردن نهراسید. حتی اگر کسی را ندارید تا با او مکالمه کنید هیچ ایرادی ندارد که دقایقی در روز با خودتان به روسی صحبت کنید:)


قدم پنجم: از قدرت صدا غافل نشوید
در طول روز خودتان را با آهنگ‌های جدید و فیلم‌هایی به زبان انگلیسی فرانسه اسپانیایی یا..درگیر کنید. باور کنید نه تنها در مهارت listening به کمک شما می‌آید بلکه نا خودآگاه speaking و درک مطلب شما هم بهتر می‌شود. معلم خصوصی برای اسپیکینگ یا معلم خصوصی رایتینگ آیلتس را هم در استاد سلام می‌یابید.

قدم ششم: از تکنولوژی‌های به‌روز استفاده کنید

هر روز تکنولوژی های جدید برای یادگیری به بازار می آید و با سرگرمی و بازی و غیره می توانند آموزش را با شیوه جدید جدید ارایه کنند.
و قدم آخر

دشواری مسیر را بپذیرید و با آن کنار بیایید تا سریع‌تر حرکت کنید. پشتکار کافی برای پیشرفت در هر کاری حرف اول را می‌زند.

حرف استاد سلام مرجع تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی زبان انگلیسی پشتکار در یادگیری است.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.