تاریخ انتشار:

چگونه یک آموزشگاه موفق و پر درآمد داشته باشیم

چگونه یک آموزشگاه موفق و پر درآمد داشته باشیم
تعداد مدیران آموزشگاه هایی که برای معرفی خود به سراغ سایت های تبلیغاتی در حوزه ی آموزش رفته اند روز به روز در حال افزایش است. از این رو برآن شدیم تا برای بهتر شدن شرایط آموزشگاه ها و معرفی بهترین های این حرفه در کنارشان باشیم. در این مقاله راهکارهایی ساده و کارآمد در اختیارتان قرار خواهیم داد تا با استفاده از آن متمایز شده و در کارتان بهترین باشید.

برای پاسخ به سوال

چگونه یک آموزشگاه موفق و پردرآمد داشته باشیم؟

با دو سوال اساسی روبرو هستیم که به تفضیل برایتان توضیح خواهیم داد:

چگونه مشتری زیاد داشته باشیم

یکی از فاکتورهای مهم موفق شدن در هرکاری داشتن یک مزیت رقابتی یا ویژگی منحصر بفرد برای آن کار و فعالیت است. در بازار داغ اما پر رقیب امروزی تکرار کردن شعارهای تبلیغاتی برای جلب مشتری دیگر بی نتیجه است زیرا مشتری های باهوش خیلی زود متوجه تو خالی بودن برخی از آن ها می شوند و از دست می روند.

آموزشگاه داریم

اگر شما به عنوان مدیر یک آموزشگاه درسی، خودتان می دانید که اساتید آموزشگاهتان درجه 1 و فوق حرفه ای نیستند و قصد هم ندارید برای استخدام چنین نیروهایی هزینه زیادی صرف کنید، اشکالی ندارد. کافیست استراتژی و رسالت خود را تغییر دهید. مثلا بجای تبلیغ برای کلاس های تضمینی کنکور و تست و ... انرژی خود را صرف کلاس های تقویتی و حل تمرین و همایش های حل مساله و شب امتحان کنید. خواهید دید با همان پرسنل متوسط بخش عظیمی از مشتری های بازار آموزش نصیب شما خواهد شد چون با توجه به بضاعت خود درست عمل کرده اید و تغییر استراتژی داده اید.

این حرف بدان معنی نیست که نخواهیم بهترین باشیم بلکه باید جایگاه خودمان را بشناسیم و در آن جایگاه بهترین باشیم. بگذارید یک مثال از صنعت پوشاک مطرح کنیم؛ پوشاک ال سی وایکیکی (lc)

را ببینید، یکی از برند های بسیار موفق کشور ترکیه که در عین معمولی و ارزان بودن(منظور قیمت آن در کشور ترکیه می باشد) در مدت زمانی کوتاه بازار قشر متوسط ترکیه را تصاحب کرد و تعداد فروش آن در سال قابل مقایسه با برند های لاکچری و درجه 1 در آن کشور نیست.

چگونه یک تبلیغ خوب بسازیم:

فاکتور مهم دیگر بحث تبلیغات و promotionاست. شما باید علاوه بر سایت خود در سایت های پر بازدید و مطرح روز، خود را به مشتری های بالقوه به طور صحیح معرفی کنید.

معرفی صحیح به این صورت است که خود را بجای مشتری فرض کنید و در یک نگاه به تمام سوالات وی پاسخ مناسب و مفید ارائه کنید. مثلا باز هم به عنوان مدیر یک آموزشگاه تمام کلاس ها و دوره های خود را به طور مشخص با درج ساعت و روز، تعداد جلسات دوره، نام اساتید و در صورت امکان رزومه و عکس آنها و نهایتا قیمت در سایت مورد نظر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهید. به یاد داشته باشید با داشتن کوچکترین نقصی مشتری بالقوه شما چون حوصله و یا وقت پرس و جو ندارد آموزشگاه دیگری را که اطلاعات کامل تری ارائه داده است انتخاب خواهد کرد و به همین راحتی دانش آموز یا هنرآموزی که می توانست مال شما باشد نصیب رقیب شما می شود. بزودی در استاد سلام افراد تنها با چند کلیک لیست تمام آموزشگاه هایی را که در روز مورد نظر آن ها کلاس خاصی را برگزار می کنند در یک صفحه مشاهده می کنند. از قافله عقب نمانید.

به خاطر داشته باشید ارائه ی تخفیف در بازه های زمانی کوتاه یا مناسبت های خاص در سایت های تبلیغاتی منتخب شما سرعت ثبت نام یا پیش ثبت نام کاربران را به نحو حیرت انگیزی بالا می برد.

به روز باشیم

عامل مهم دیگریست که متاسفانه اکثر نهادها و مراکز آموزشی معمولا پس از این که به اصطلاح دیگر کار از کار گذشت به آن فکر می کنند. حدودا 12-10 سال پیش کم کم در بعضی مدارس و آموزشگاه ها بحث کلاس های هوشمند مطرح بود و در ابتدا تعداد کمی از این مدارس به خرید ویدیو پروژکتور مبادرزت ورزیدند. اکثرا به دلیل اینکه آن را مخارج اضافه می دیدند و اصرار به استفاده از همان روش سنتی سال های قبل داشتند و اتفاقا جزء مراکز و مدارس پررونق هم بودند بی اعتنا به تغییر و تحولات روز در کمال ناباوری مشتری های به ظاهر وفادار خود را فقط و فقط به همین دلیل از دست دادند. به یاد داشته باشید همیشه خود را جای مشتری خود بگذارید و بعد تصمیم به تغییر یا عدم آن بگیرید. مشتری همیشه در مقام مقایسه است و کافیست یک تفاوت کوچک را ببینید و بعد یک خداحافظی تلخ...

کلاس آنلاین و مدرسه آنلاین

کلاس آنلاین

دقیقا همان تکرار اتفاق مدرسه هوشمند است که اینبار به مدد اینترنت پر سرعت خیلی سریع تر جای خود را در بحث آموزش باز کرده است. اینبار هم مدارس و مراکز آموزشی اگر تعلل کنند و خود را به این امکان و پنل پرکاربرد و جذاب مجهز نسازند نه تنها خیلی زود شاهد افت ثبت نام و ریزش مشتری های خود خواهند شد بلکه مشتری های بالقوه ای که می توانند سهم بزرگی از درآمد آن ها باشد را هم از دست خواهند داد.

کلاس آنلاین شما می تواند جامعه ی بزرگی از شهرستانی هایی باشد که بدنبال کلاسی با ویژگی های آموزشگاه شما می گردند.

می تواند خانم های خانه داری باشند که به تازگی مادر شده اند و توانایی شرکت در کلاس حضوری را ندارند پس درصدد برگزاری کلاس خصوصی هستند.

می تواند افرادی باشند که به دلیل بعد مسافت و یا هزینه رفت و آمد نمی توانند در کلاس حضوری شرکت کنند و ...

در استاد سلام پنل کلاس آنلاین با شرایط بسیار خوب و آسان و آموزش و پشتیبانی همیشگی طراحی شده و آماده ی ارائه به کسانیست که همیشه به بهترین شدن و بهترین ماندن می اندیشند.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.