تاریخ انتشار:

چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم...

چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم...
چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم

آیا شما به دنبال افزایش درآمد خود هستید یا می خواهید با یک برنامه آموزشی هدفمند برای خود ضمانت کاری بیافرینید، ممکن است در نظر بگیرید که یک معلم خصوصی هستید.تدریس خصوصی می تواند یک تجربه بسیار با ارزش باشد. جوانب مثبت و منفی تبدیل شدن به یک معلم خصوصی انگلیسی را بیاموزید و نحوه شروع کار را بیابید.

مزایا و معایب تدریس خصوصی

قبل از شروع به آموزش خصوصی در دروس مختلف ، مطمئن شوید که این نقش برای شما مناسب است. مزایا و معایب شغل را در نظر بگیرید تا بتوانید تصمیم بگیرید مسئولیت تدریس خصوصی چیزی است که شما آماده انجام آن هستید . جوانب مثبت زیادی در زمینه تدریس خصوصی وجود دارد. برای بسیاری ، این امر شامل انعطاف پذیری ، تجربه و درآمد حاصل از شغل می باشد.

آیا تدریس خصوصی تنها شغل شما است؟

تجربه تدریس خصوصی

ماهیت تدریس خصوصی شما را ملزم به شناخت نیازهای شاگرد می کند. تجربه ای که شما از تدریس به یک شاگرد کسب میکنید با شاگرد دیگر متفاوت است .باعث میشود مهارت های شما در شیوه های مختلف تدریس ارزیابی شود.

درآمد تدریس خصوصی


درآمد تدریس خصوصی

ناگفته نماند که اگر بیشتر کار کنید ، می توانید درآمد بیشتری کسب کنید .متغیرهای زیادی درگیر هستند اما واقعیت این است:

تدریس خصوصی همیشه نسبتاً پرسود است.

معایب تدریس خصوصی

تدریس خصوصی اشکالاتی نیز دارد. از جمله این موارد ، مسافرت های برنامه ریزی نشده ، بی ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن وقایع و ... است

بیشتر آموزگاران دارای چندین شاگرد خصوصی هستند. بسته به جایی که شما زندگی می کنید و محل تدریستان ، مشتری های شما می توانند بسیار گسترده باشند. مربیان معمولاً وقت زیادی را برای رفتن به منازل دانشجویان و دانشجویانشان می گذرانند. اگر این یک مسئله است و برایتان دغدغه شده ، آموزش از راه دور به صورت کلاس آنلاین ممکن است برای شما مناسب باشد. از اینجا میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید

  • بی ثباتی

شما همیشه یک جریان شغلی پایدار نخواهید داشت ، به خصوص وقتی که برای اولین بار شروع می کنید. اگر به درآمد پایدار یا یک برنامه ثابت متکی هستید ، احتمالاً نباید تدریس خصوصی را دنبال کنید. همه معلم ها در فصل امتحانات ماه های پردرآمدتری را تجربه میکنند

  • غیرقابل پیش بینی بودن

یک تدریس خصوصی با غیرقابل پیش بینی بودن وقایع همراه است. دانش آموزان لغو می شوند ، برنامه ها تغییر می کنند ، و شما گاها مجبور می شوید برای حفظ دانشجو تغییراتی را ایجاد کنید . این کار برای کسانی که نمیتوانند با تغییرات محیط سازگار شوند مناسب نیست نیست.

کجا تدریس خصوصی کنم ؟

محل برگزاری کلاس خصوصی طبق توافق استاد و شاگرد انتخاب میشود. ممکن است منزل یا محل کار استاد و یا منزل و محل کار شاگرد از گزینه های روی میز باشد اما امروزه بسیاری از اجاره فضاها برای اجاره کلاس و اجاره همایش و اجاره کنفرانس تعبیه شده اند که میتوانید با مراجعه به اینجااز این امکان بهره ببرید. در کلاس آنلاین هم میتوانید در هزینه های رفت و آمد خود و شاگرد صرف نظر کنید و سود بیشتری از تدریس خصوصی کسب کنید.

چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم؟

اگر جوانب مثبت و منفی این نقش را در نظر گرفته اید و مطمئن هستید که می خواهید یک معلم خصوصی انگلیسی شوید ، می توانید برای کسب اولین دانش آموزان خود شروع به کار کنید. برای طراحی دستورالعملهای کاربردی ، باید درک کنید که هریک از مشتریان شما چه چیزی را می خواهند - بهترین راه برای شروع ، انجام تجزیه و تحلیل نیازها است که در برنامه ریزی دروس شایانی کمک می کند.

چگونه می توان تجزیه و تحلیل نیازها را انجام داد

تجزیه و تحلیل نیازها می تواند به همان اندازه که می خواهید رسمی یا غیر رسمی باشد. با این حال شما تصمیم می گیرید که دانش آموزان خود را ارزیابی کنید ، به خاطر داشته باشید که:

الف) هریک از دانشجویان شما نیازهای بسیار متفاوتی دارند

ب) ممکن است دانش آموزان شما نتوانند آنچه را که نیاز دارند به شما بگویند.

وظیفه شما این است که دریابید که مشتریان شما چه انتظاراتی از تدریس خصوصی شما دارند ، و چه تجربیاتی از تدریس خصوصی دارند؟

برای نمونه تدریس خصوصی زبان را بررسی میکنیم:

برخی از دانش آموزان در ساله های قبل به طور حرفه ای انگلیسی مطالعه کرده اند و در حال حاضر آماده رفتن به مراحل بالاتر هستن در حالی که برخی دیگر ممکن است تازه شروع به کار کنند. تدریس خصوصی شما با تعیین سطح شاگرد آغاز شود.

با انگلیسی صحبت کنید. با یک مکالمه گاه به گاه گرم شوید. سعی کنید تا حد امکان به زبان انگلیسی استاندارد صحبت کنید (مثلاً از زبان محلی ، زبان عامیانه و غیره بپرهیزید) بپرسید که چرا یادگیرنده به دنبال بهبود زبان انگلیسی خود است. از انگیزه های مشتری خود برای آگاهی از آموزش خود استفاده کنید. کار و مسافرت دلایل متداول برای بهبود مهارت های انگلیسی است. اگر یادگیرنده قادر به بیان اهداف خود نیست ، پیشنهادات خود را ارائه دهد. مشتری های خود را ترغیب کنید تا هرچه بیشتر جزئیات این پاسخ را ارائه دهند.

درباره تجربیات با زبان انگلیسی سؤال کنید. آیا یادگیرنده سالها کلاس انگلیسی رفته است؟ اصلاً کلاس شرکت نکرده؟ آیا آنها در خانه ای بزرگ شدند که فقط به زبان انگلیسی صحبت می کردند و آنها امیدوار بودند که پیشرفت حاصل شود؟ اگر آنها تاکنون تست های انگلیسی را گذرانده اند ، سعی کنید نتیجه بگیرید.

یک تمرین مختصر: خواندن درک مطلب

صحبت کردن و خواندن انگلیسی دو وظیفه بسیار متفاوت هستند - برای ارزیابی درک مطلب از خواندن ، به آنها یک تمرین کوتاه خواندن و گوش دادن بدهید.

وظیفه نوشتن را مدیریت کنید.

اگر مهارتهای زبان انگلیسی دانش آموز بسیار محدود است ، لازم نیست بلافاصله در نوشتن مهارت پیدا کند. از سطح گرامری دانش آموز خود مطلع شوید - اولین سفارش کار شما برای آنها ، توسعه مهارت زبان انگلیسی آنها است.

جمع آوری نتایج

داده های حاصل از ارزیابی های فوق را به صورت خلاصه ای از توانایی های هر دانش آموز جمع آوری کنید

طراحی اهداف یادگیری

از نتایج تجزیه و تحلیل نیازهای خود برای تعیین اهداف یادگیری برای دانش آموزان خود استفاده کنید. به طور کلی ، هر درس باید هدفی برای یادگیری داشته باشد. قبل از شروع هدف گذاری هر جلسه ، این اهداف را با دانش آموزان خود به اشتراک بگذارید. هنگام نوشتن این اهداف دقیق و خاص باشید. در اینجا چند نمونه از اهداف یادگیری تدریس خصوصی انگلیسی آورده شده است.

با پایان این درس ، دانش آموز می تواند:

درستی یک جمله گفتاری یا کتبی را تشخیص دهد.

در هنگام ارائه ، تماس چشمی، ریتم مناسب و اعتماد به نفس را نشان دهد.

نگارش به انگلیسی را برای استفاده صحیح از فعل انجام دهد و در صورت لزوم اصلاح کنید.

مهارت در صحبت کردن به زبان غیر رسمی انگلیسی( زبان محلی) در زمینه خرید مواد غذایی را آموزش دهید.

هرچه اهداف یادگیری شما دقیق تر باشد ، احتمال رسیدن دانش آموزان به آنها بیشتر است. اهداف یادگیری قوی به دانش آموزان شما کمک می کند تا با آنچه که یاد می گیرند ارتباط برقرار کنند و به شما کمک می کنند تا دستورالعمل خود را با اهداف بلند مدت هماهنگ کنید.

دستورالعمل برنامه ریزی

با ترسیم اهداف یادگیری خود ، می توانید فعالیتهای جذاب و تمریناتی را برای دانش آموزان خود انتخاب کنید تا برای رسیدن به آنها تمرین کنند. دامنه فعالیتهایی که باید هنگام کار تدریس خصوصی با یک دانش آموز انتخاب کنید بی پایان است. در مورد علایق دانشجویان خود بیاموزیدو اطلاعات کسب کنید

چگونه برای تدریس خصوصی تبلیغ کنیم ؟

راه های متفاوتی برای تبلیغات و نشان دادن توانایی شما در تدریس خصوصی موجود است. امروزه به لطف شبکه های اجتماعی اینترنت بیشترین تاثیر را در معرفی کسب و کار شما دارد. اما فراهم آوردن بستر مناسب برای تبلیغ تدریس خصوصی کار راحتی نیست و باید بسیار حرفه ای قدم در این مسیر بگذارید. سایت تدریس خصوصی استاد سلام با بهترین سابقه در این مسیر میتواند معرف شما و شخصیت شما باشد برای پیشرفت کار حرفه ای خود در به ما بپیوندید. میتوانید از اینجا وارد شوید وثبت نام کنید.

راه های ارتباطی با ما : ایمیل ارتباطی: ostadsalam.ir@gmail.com شماره تماس: 02128428139-02128428914

منبع : لینک مطلب

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.