تاریخ انتشار:

چگونه بدون کنکور وارد دانشگاه شویم

چگونه بدون کنکور وارد دانشگاه شویم

چگونه بدون کنکور وارد دانشگاه شویم؟


 ورود به دانشگاه در کشور ما از طریق کنکور می‌باشد. فضای رقابتی کنکور، قبولی در دانشگاه را برای برخی افراد دشوار کرده‌است. در خصوص آمادگی برای کنکور راه‌های مختلفی وجود دارد. 
اردو‌های مطالعاتی در این زمینه بسیار کمک کننده است. اردوی مطالعاتی نوروز استاد سلام گزینه مناسبی برای دانش‌آموزان در دوران نوروز می‌باشد. دانش‌آموزان با ثبت نام اردو مطالعاتی نوروز 1402 می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند گردند.
اما باید گفت بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها روش‌های بدون کنکور را برای ورود به دانشگاه انتخاب می‌کنند. با پیچیده شدن هر ساله کنکور، بسیاری از متقاضیان تمایل دارند، بدون کنکور وارد دانشگاه شده و به تحصیل بپردازند.
روش‌های بسیار متنوع و زیادی برای تحصیل بدون کنکور وجود دارد. متقاضیان بسته به شرایط و موقعیت خود می‌توانند یکی از روش‌های ورود به دانشگاه بدون کنکور را انتخاب کنند.
برخی از  دانشگاه‌ها با توجه به شرایط و رزومه تحصیلی متقاضیان اقدام به جذب دانشجو می‌نمایند. در اینجا قصد داریم به بررسی روش های ورود به دانشگاه بدون کنکور بپردازیم  و به این سوال پاسخ دهیم  که چگونه بدون کنکور وارد دانشگاه شویم.
اگر از افرادی هستید که تمایل به ورود در دانشگاه بدون کنکور دارید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های خارج از کشور

یکی از روش‌های تحصیل بدون کنکور، تحصیل بدون کنکور در خارج از کشور است. هر ساله تعداد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور در حال افزایش می‌باشد. اعزام دانشجو به خارج از کشور به وسیله موسسات و شرکت‍‌های زیادی صورت می‌گیرد. 
اعزام دانشجو به دانشگاه‌های مختلف، در سراسر دنیا هر ساله انجام می‌گردد و این روش یکی از روش‌هایی است که بدون کنکور، می‌توان وارد دانشگاه در خارج از کشور شد.
هر یک از دانشگاه‌های سراسر دنیا شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجو دارند. تحصیل در خارج از کشور نیازمند یادگیری زبان انگلیسی و داشتن مدرک معتبر مانند آیلتس و تافل می‌باشد.
جهت آمادگی در آزمون آیلتس و تافل کافی است به سایت استاد سلام مراجعه کرد و معلم خصوصی آیلتس و معلم خصوصی تافل، مدنظر خود را بیابید. 
 متقاضیانی که تمایل به تحصیل بدون کنکور دارند می‌توانند با مهاجرت تحصیلی و پذیرش از طریق سوابق و رزومه تحصیلی وارد دانشگاه در خارج از کشور شوند
در این زمینه یک از رشته‌های پرطرفدار بدون کنکور در خارج رشته پزشکی می‌باشد. رشته پزشکی از رشته‌های پر تقاضا در دنیا بوده و دانشگاه‌های متعددی در سراسر دنیا مزایای خوبی برای دانشجویان فراهم می‌کنند.
 افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در اتحادیه اروپا را دارند، لازم است تا دیپلم فارغ التحصیلی آن‌ها در کشورهای عضو به رسمیت شناخته شود.
 برای تحصیل در این دانشگاه‌ها برای رشته پزشکی شرایط زیر الزامی است:
  • داشتن دیپلم دبیرستان
  • کسب نمرات عالی در درس زیست شناسی شیمی و ریاضی
  • ارائه نامه ای در جهت ارائه انگیزه برای تحصیل در رشته پزشکی
  • داشتن تجربه کاری مرتبط و مراقبت‌های بهداشتی
  • دریافت نمره مناسب در درس تافل و آیلتس
برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه پزشکی بدون کنکور می‌توانید به اخبار پزشکی بدون کنکور مراجعه نمایید.

دانشگاه‌هایی که بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می‌نمایند به شرح زیر است:
  • دانشگاه‌های سراسری
  • دانشگاه‌های غیر دولتی
  • دانشگاه‌های علمی کاربردی
  • دانشگاه‌های پیام نور


پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پیام نور


پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پیام نور یک پاسخ مناسب برای سوال چگونه بدون کنکور وارد دانشگاه شویم، می‌باشد. یکی از دانشگاه‌هایی که در خصوص پذیرش دانشجو بدون کنکور اقدام می‌کند، دانشگاه پیام نور می‌باشد. در خصوص ثبت نام لازم است تا متقاضیان در زمان مقرر نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کرده و مدارک لازم را ارائه دهند و از طریق اینترنت فرایند ثبت نام خود را کامل کنند.
متقاضیان در جهت ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام نور باید شرایط لازم را داشته باشند، که این شرایط به شرح زیر است:

شرایط لازم برای ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور بدون کنکور 

  • داوطلبان برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور باید دارای دیپلم ۴ ساله نظام قدیم مدرک پیش‌دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید و یا دارای مدرک کاردانی باشند.
  • افرادی که دارای دیپلم فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش می‌باشند امکان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی در دانشگاه را ندارند و تنها در صورتی می‌توانند ثبت نام کنند که مدرک کاردانی و یا پیش دانشگاهی را ارائه دهند.
  • پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام نور بر اساس معدل کتبی دیپلم متقاضیان است (معدل کتبی دیپلم، معدل درس‌های نهایی پایه دوازدهم می‌باشد و همچنین برای دانش‌آموزان نظام قدیم معدل کتبی دروس نهایی تنها برای پایه سوم دبیرستان است و مربوط به سایر پایه‌ها نیست)
  • برای آقایان داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت الزامی است.
  • برای دانشجویانی که مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها به صورت روزانه می‌باشند، انصراف از دانشگاه محل تحصیل الزامی است.
  • متقاضیان باید یکی از مدارک سه ساله نظام جدید دیپلم، سه ساله نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی را ارائه دهند.

شرایط لازم برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی می‌باشد. افرادی که در مقطع کارشناسی موفق به کسب معدل بالا و مناسب، نسبت به هم ورودی و هم رشته‌ای‌های خود می‌باشند، در اولویت ثبت نام نسبت به دیگران قرار دارند. 
دانشگاه پیام نور اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد تنها در رشته‌هایی می‌نماید، که ظرفیت خالی در آنها وجود دارد.

شرایط لازم برای ثبت نام در مقطع دکترا دانشگاه پیام نور بدون کنکور

افرادی که در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد جزو نفرات برتر بوده‌اند، خواهند توانست در مقطع دکترا بدون کنکور در دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند.
 این افراد لازم است معدل کارشناسی آنها بالای ۱۶ بوده و معدل کارشناسی‌ارشد آن‌ها نیز بالای ۱۷ باشد. همچنین نبود فاصله زمانی بیش از دو سال از فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد نیز یکی دیگر از الزامات است.
 همچنین متقاضیان باید حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی پژوهشی و مصاحبه کسب کنند.

پذیرش بدون کنکور با سهمیه استعداد درخشان

یکی دیگر از روش‌های ورود به دانشگاه بدون کنکور، در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا استفاده از سهمیه استعداد درخشان است.
دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و همچنین دانشگاه‌های آزاد از طریق استعداد درخشان دانشجو جذب می‌کنند.

 پذیرش بدون کنکور با سهمیه استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد

اما برای پذیرش در دانشگاه‌های دولتی با سهمیه استعداد درخشان، دانشجو باید جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود گردد.
 همچنین حداکثر به مدت ۸ نیم سال فارغ التحصیل شده و بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی اقدام به پذیرش نمایند.
 همچنین صرفاً یک بار این اقدام امکان پذیر است و همینطور پذیرش برای دانشجویان کارشناسی پیوسته می‌باشد.

پذیرش بدون کنکور با سهمیه استعداد درخشان در مقطع دکترا

امکان تحصیل بدون کنکور در مقطع دکترا در دانشگاه‌های سراسری وجود دارد. افرادی که قصد تحصیل بدون کنکور در مقطع دکترا را دارند، می‌توانند از طریق استعداد درخشان اقدام نمایند. اما لازم است اشاره کرد که  پذیرش دکترا بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری دارای شرایط خاص می‌باشد.
 بوده  معدل افراد متقاضی  باید بالای 17 بوده  و نکته مهم دیگر این است که حداکثر دو سال بعد از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد، می‌توان برای استعداد درخشان دکتری اقدام کنند و بیش از این زمان امکان پذیر نیست.
این افراد لازم است ۷۰ امتیاز در زمینه آموزشی، پژوهشی و مصاحبه کسب کنند.
در خصوص قبولی  دکترا بدون کنکور در دانشگاه‌های دولتی لازم است متقاضیان حداقل نمره ۱۷ را در  پایان نامه کسب کنند و همچنین لازم است رشته مورد تقاضا با رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد مرتبط باشد.
 همچنین دستاورد‌های علمی همچون مقالات پژوهش‌ها و کتاب و دارا بودن مقالات isi , isc  امتیازات خوبی را برای فرد به دنبال دارد.
 همچنین داشتن مدرک زبان از مواردی است که باعث افزایش امتیاز در قبولی دکترا می‌گردد.
مدرک زبان msrt ، مدرک تافل و مدرک آیلتس درصد قبولی متقاضیان در مقطع دکترا را افزایش می‌دهد. افراد متقاضی برای شرکت در این آزمون‌ها لازم است با تکنیک‌های آزمون‌های زبان آشنا شوند.
هر چه نمره دریافتی از آزمون‌های زبان بالاتر باشد، امتیاز بیشتری در فرآیند مصاحبه کسب می‌شود و درصد قبولی با دریافت نمره بالا در این آزمون‌ها افزایش میابد.
جهت آمادگی در این آزمون‌ها می‌توانید از معلم خصوصی mche/msrt، معلم خصوصی زبان انگلیسی کمک بگیرید.
 دسترسی به آن‌ها از طریق سایت استاد سلام آسان است.  سایت استاد سلام داراس اساتید حرفه‌ای و متخصص در این زمینه است.  

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های علمی کاربردی

دانشگاه‌های علمی کاربردی گزینه‌ای دیگر برای افراد متقاضی تحصیل بدون کنکور می‌باشد.
پذیرش در این نوع از دانشگاه‌ها برای مقطع کاردانی با بررسی معدل دیپلم و برای مقطع کارشناسی با بررسی معدل مقطع کاردانی انجام می‌شود.
 جذب دانشجو در نیمسال تحصیلی اول و نیمسال تحصیلی دوم انجام می‌شود و افرادی که دارای سوابق تحصیلی مناسب‌تری هستند در اولویت می‌باشند.
شرایط پذیرش در دانشگاه‌های علمی کاربردی به شرح زیر است:
 فرادی که متقاضی تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور می‌باشند، در مقطع کاردانی باید دارای دیپلم سه ساله نظام جدید یا دیپلم سه ساله نظام ترمی یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه باشند
 همچنین افرادی که متقاضی مقطع کارشناسی هستند، باید دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته بوده مدرک خود را به مرکز آموزشی ارائه کنند.
 همچنین آقایان متقاضی، نیازمند کارت معافیت و پایان خدمت می‌باشند.

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های غیر انتفاعی

دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز اقدام پذیرش دانشجو بدون کنکور می‌نمایند. این دانشگاه‌ها در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون و بر اساس سابقه تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می‌نمایند.
 پذیرش دانشجو بدون کنکور در دو نوبت انجام می‌شود که شامل مهر و بهمن در دانشگاه‌های غیرانتفاعی است.
شرایط لازم در این دانشگاه‌ها بدین شرح است که:
فرد متقاضی باید دارای کارشناسی پیوسته و یا کاردانی ناپیوسته دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی باشد
همچنین برای تحصیل در کاردانی پیوسته دیپلمه نظام قدیم ۴ ساله فنی حرفه ای و کاردانش دیپلم نظام جدید الزامی است.
 در مقطع کارشناسی ناپیوسته مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته از مدارک مورد نیاز است.
 پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی هر دو بر اساس معدل کل می‌باشد در مقطع کاردانی بر اساس معدل کل دیپلم بوده و در مقطع کارشناسی بر اساس معدل کل کاردانی می‌باشد.
در هر دوره برای پذیرش اطلاعیه‌ای از سمت دانشگاه‌ها اعلام می‌گردد و لازم است متقاضیان در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
افراد با شرایطی خاص امکان ثبت‌نام در دانشگاه‌های غیرانتفاعی بدون کنکور را ندارد این شرایط به شرح زیر است:
  • افرادی که دانشجویان اخراجی بوده
  • افرادی که داوطلب غایب و مشمول سربازی هستند، امکان ثبت نام برای آنها وجود ندارد.
  •  علاوه بر این تحصیل همزمان با سربازی امکان پذیر نیست
  •  همچنین داوطلبان با بیش از دوبار انصراف امکان ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی را ندارند.

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه آزاد

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آزاد بدون کنکور را دارند، لازم است دفترچه راهنمایی ثبت نام دانشگاه آزاد را مطالعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
 شرایطپذیرش بدون کنکور در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی پیوسته در دانشگاه آزاد متفاوت می‌باشد. برخی از شرایط ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد به شرح زیر است:
  • متقاضیان باید کلیه مقررات دانشگاه را بپذیرند.
  • امکان نقل و انتقال در صورت قبولی و پذیرش در در دانشگاه آزاد بر اساس معدل وجود ندارد.
  • پذیرش داوطلبان از طریق معدل می‌باشد.

شرایط پذیرش در دانشگاه آزاد بدون کنکور در مقطع کارشناسی

داوطلبان باید دارای مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم بوده و یا مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی را داشته باشند. افرادی که فاقد مدرک پیش دانشگاهی می‌باشند، امکان ثبت نام در دانشگاه آزاد را ندارند.
دانشگاه آزاد در دو نوبت که شامل نیمسال اول و نیمسال دوم هست دانشجو می پذیرد.
همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند نیاز به مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته با معدل بالای ۱۲ را دارند. همچنین گذراندن ۲۰ واحد جبرانی برای متقاضیان با مدرک کاردانی پیوسته از الزامات می‌باشد.
 علاوه بر این به دست آوردن معدل بالای ۱۲ برای گرفتن مدرک کارشناسی لازم است.

شرایط پذیرش در دانشگاه آزاد بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز بر اساس سهمیه استعداد درخشان اقدام جذب دانشجو بدون کنکور می‌نماید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.