تاریخ انتشار:

درخواست معلم خصوصی آلتیوم

درخواست معلم خصوصی آلتیوم
کمتر پیش میاد که از بخش درخواست ها برای من هم تماسی برقرار شود.مگر اینکه خط های پشتیبانی درخواست ها شلوغ باشد و دانش آموز یا والدین پشت خط بمانند در نهایت به من وصل می شوند و این جای بسی خوشحالی است که گهگاه می توانم پای درد و دل آن ها و برشی از قصه زندگی آن ها را بشنوم.
روز سه شنبه به تاریخ اول مهر ماه پشت میز کارم نشسته بودم و همین طور که با یک لیوان چای به پاییز خوش آمد می گفتم در این فکر بودم که مهارت هایی که تا به امروز یاد گرفته ام کدام یک به دردم خورد و کدام یک در حد یک مدرک نشست کنج کمد و سال به سال برای خانه تکانی از کمد بیرون می آورم و خاکش را می تکانم و دوباره می گذارم همان جا که بود. چقدررررر که مدرک جمع شده بود روی هم!!!

در افکارم غرق بودم که تلفنم زنگ خورد. از سایت بود. گوشی را برداشتم خانمی پشت خط بود که بسیار متین و با ادب صحبت می کرد. گفت مدرس نرم افزار آلتیوم می خواد. به صورت مجازی باشه بهتره. خانوم یا آقا بودن مدرس فرقی نداره اما با تجربه باشه که بتونه به خوبی مفاهیم و منتقل کنه.پرسید حدودا چند جلسه ای یاد می دن؟ گفتن خیلی بستگی داره به استاد و شاگرد در نهایت تعیین سطح شاگرد با استاد هست و به طور کلی ما پشتیبان هستیم و تعداد جلسات و مشخص نمی کنیم. امکان داره پس از پایان آموزش شما بخواهید برای رفع اشکال مجدد با استاد کلاس خصوصی داشته باشید. این امکان هم وجود داره که طی کلاس فقط در حد رفع اشکال باشه و برای زیر 3 جلسه تدریس خصوصی تمام بشه.
درباره قیمت پرسید. گفتم قیمت ها متفاوت هستند اصولا ملاک خوبی برای رد و صلاحیت اساتید نیست اما بیشتر اساتیدی که قیمت بالا دارند هم بخاطر سواد علمی آن ها هست هم بخاطر سالها تجربه کاری در مقابل اساتیدی هم هستند که به تدریس خصوصی آلتیوم مسلط هستند اما چون تا به حال جایی تدریس نکرده اند و سابقه کمتری دارند تحت حمایت استاد سلام قرار گرفته اند تا بتوانند کسب و کار مستقل داشته باشند و خود را بیشتر معرفی کنند.
گرم صحبت بودیم که گفت:
پسر بزرگ کردم ماه . همه چی تمام. حالا که نوبت به کار و استخدام شده هر روز یه مدرک ازمون می خوان دیگه خسته شدیم بس که مدرک جمع کردیم و گفتن این نه منظور ما اون یکی بود !!! یاد مدرک هایی که گوشه کمدم انداخته بودم افتادم. گفت شرایط مالی بدی نداریم که نخوایم هزینه کنیم.اما به خاطر تعدد هزینه ها نمی خوام قیمت خیلی بالایی باشه. از طرفی دیگه مطمئن نیستیم به کارمون میاد حتما یا نه !!
من و پرت کرد به چند سال قبل دوران دانشجویی.استادی داشتیم که تدریس خصوصی نداشت بجاش سر کلاس تمام و کمال دینش و ادا می کرد. یک بار که صحبت کار و شغل شد گفت زمانی که میخواین برید برای استخدام یا مصاحبه هر زمان ازتون مدرک خواستند یه جوری زندگی کرده باشید که همون لحظه مدرک و تقدیم کنید. تابستان هاتون و به بطالت نگذرونید. برید مهارت یاد بگیرید. همه چیز توی کتاب نیست خیلیها رو باید تجریه کنید حسش کنید. زندگی همینه تجربه مهارت های جدید.
درست هم می گفت اما اگر مدرکی غیر مرتبط بخوان چکار باید کرد؟؟



تنها کاری که از دستم بر می آمد این بود که باهاش همدلی کنم بگم نگران نباشید درست میشه. بالاخر یه روزی یه جایی یه جوری درست میشه صبر داشته باش
نسل ما داره عادت می کنه به نه شنیدن و دیده نشدن. بنظرم مامان باباها هنوز عادت نکردن ..... هنوزم هر تابستون بچه ها رو با انواع و اقسام کلاس های درسی پر می کنند بدون اینکه مهارتی برای زندگی کسب کنند و بتونند در شرایط سخت گلیم خود را از آب بکشند بیرون.


شما بودید چکار می کردید؟ همچنان اصرار به گذروندن کلاس خصوصی یا گروهی کنکور داشتید, بنظرتون راه درست در این مسیر چی میتونه باشه؟
آیا آزمون های استخدامی برای کسب جایگاه شغلی آزمون های معتبری هستند؟
تا به حال در مصاحبه ای شرکت کرده اید که از شما مدرک یا مهارت غیر مرتبط بخواهند؟


نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.


پی نوشت:
درباره نرم افزار آلتیوم:
اگر شما هم مهندس الکترونیک باشید حتما با کاربردهای نرم افزار آلتیوم آشنایی دارید. این نرم افزار در بین مهندسان الکترونیک جایگاه و محبوبیت بالایی دارد که کاربردهای آن شامل طراحی شماتیک تحلیل, آنالیز و ... می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو معلم خصوصی از بین اساتید نرم افزار آلتیوم اینجا همراه ما باشید.
استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.