تاریخ انتشار:

نکات طلایی در تعیین سطح زبان انگلیسی

نکات طلایی در تعیین سطح زبان انگلیسی

لزوم تعیین سطح زبان انگلیسی


یادگیری زبان انگلیسی و تعیین این که هر فرد در آن چه سطحی از مهارت را کسب کرده کار آسانی نیست. زیرا هرکس نقاط قوت و ضعف و سبک‌های یادگیری متفاوتی دارد. فرد به دلایلی همچون مهاجرت، پذیرش از دانشگاه‌های برتر دنیا، بهتر شدن موقعیت شغلی و ... تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی یا سایر زبان‌های خارجی دارد و گام نخست در این راه تعیین سطح یادگیری و مهارت فرد در زبان انگلیسی است.

 تعیین سطح زبان انگلیسی گامی مفید و لازم برای شروع  یادگیری زبان به صورت اصولی و هدفمند است. شما با شناخت سطح فعلی خود می‌توانید در کلاس‌های آموزشی مناسب با سطح خود شرکت کنید، منابع یادگیری را به درستی انتخاب نماید و به طور کلی مسیر یادگیری را به طور موثرتری طی کنید.

مهم ترین کسی که باید به سطح زبان انگلیسی خود اهمیت دهد قطعا خود فرد است و هدف از یادگیری زبان هر چه باشد مهم است که فرد بداند در مورد زبان انگلیسی تقریبا چه جایگاهی دارد. ارزیابی مهارت زبان همیشه آسان نیست و شیوه‌های مختلفی دارد و دانستن سطح زبان باعث می‌شود که در یادگیری مهارت‌های زبان  شخص جایگاه خود را بشناسد و مطابق با آن به تقویت مهارتهای زبان خود بپردازد.

 مهم ترین دلیل دانستن سطح زبان انگلیسی این موضوع است که فرد می‌تواند متوجه شود چه قدر می‌داند و چگونه می‌تواند سطح زبان خود را بالا ببرد و پیشرفت کند. شخص وقتی سطح زبان خود را بداند متوجه می‌شود چه نقاط ضعفی دارد و چه مهارت‌هایی را باید کسب کند. 
یک آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی درست و قابل قبول و مطابق با استانداردهای بین المللی شامل سوالاتی از مهارت‌های خواندن، نوشتن، دستورزبان، درک مطلب و واژگان است و فرد باید بر هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن مسلط باشد.

انواع تعیین سطح زبان انگلیسی 

  1. روش شفاهی: تعیین سطح زبان انگلیسی به روش شفاهی بدین صورت است که یک معلم زبان به صورت حضوری و چهره به چهره از زبان آموز مصاحبه کرده و سوالاتی را از سطح ساده تا پیچیده به صورت طبقه بندی شده می‌پرسد که البته این روش بسیار دقیق نیست و در مدت زمان کمی انجام می‌شود.
  2. روش کتبی: در این روش مجموعه سوالات ساده تا پیچیده که  می‌تواند شامل سوالات چهارگزینه‌ای و تشریحی باشد به زبان آموز داده می‌شود و بسیار دقیقتر از آزمون شفاهی و مطابق با استانداردها است.
  3. روش آنلاین: سایت‌ها و موسسات آموزشی بسیاری هستند که آزمون تعیین سطح را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و  بدین صورت است که آزمون به صورت آنلاین و در ساعت خاصی برگزار می‌شود و در ساعت خاصی نیز پایان می‌یابد در این روش نیازی به حضور فیزیکی فرد در آموزشگاه نیست و در هر جا و هر مکان امکان شرکت کردن فرد و برگزاری آزمون وجود دارد و امروزه بیشتر از این روش استقبال می‌شود. معمولا سوالات این آزمون به صورت چند گزینه‌ای، تکمیل جمله یا مصاحبه‌های کوتاه است.
  4. آزمون‌های استاندارد: آزمون‌هایی مانند آیلتس، تافل و دولینگو از جمله آزمون‌های معتبر بین‌المللی هستند که سطح مهارت فرد را در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) به طور دقیق ارزیابی می‌کنند.
تعیین سطح زبان انگلیسی چطور است
سوالات تعیین سطح زبان معمولا بهتر است در مورد خود فرد از جمله معرفی خود و مشخصات فردی، سرگرمی و علایقش،خانواده و  برنامه های آینده اش و ... باشد تا فرد بتواند بهتر به آنها پاسخ دهد. سوالات از سطح ساده تا پیشرفته طبقه بندی شده که سوالات ساده شامل مشخصات فردی مانند نام و نام خانوادگی، سن و رشته تحصیلی، اهداف آینده، اعضای خانواده و ... است و سوالات پیشرفته مانند دلیل یادگیری زبان، نقاط قوت و ضعف خود و سوالات چالشی است. 

نکات ضروری برای داشتن یک تعیین سطح خوب


زبان آموز باید نکاتی را قبل و حین آزمون تعیین سطح  و پس از اعلام نتایج آزمون رعایت کند تا بتواند نتایج بهتری بگیرد و سطح زبان خود را ارتقا دهد این نکات شامل موارد زیر است: 
  • قبل از شرکت در آزمون، فرد باید مرور مختصری از مباحث مختلف گرامری، واژگانی و مهارت‌های زبانی  داشته باشد که این موضوع می‌تواند به زبان‌آموز در عملکرد بهتر کمک کند. 
  • فرد می‌تواند با تکنیک‌هایی همچون تنفس عمیق و آرامش بخش اضطراب خود را کنترل کند زیرا استرس اثر بسیار منفی در نتیجه دارد، همچنین داشتن خواب کافی فرد باعث می‌شود فرد با ذهنی آماده و هوشیار در آزمون شرکت کند و نتیجه بهتری به دست آورد.
  • در حین انجام آزمون تعیین سطح نیز بهتر است با دقت و تمرکز به همه سوالات پاسخ داده شود، فرد باید زمان خود را مدیریت کند و به همه سوالات در زمان تعیین شده پاسخ دهد و اگر پاسخ سوالی را نمی‌داند آن سوال را جواب ندهد تا نتایج مطلوبتری را به دست آورد. 
  • همچنین پس از انجام آزمون نتایج آزمون را به طور دقیق تحلیل کند و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و سپس با توجه به نتایج آزمون منابع مناسب خود را برای یادگیری انخاب کند.
  • یک گام بسیار مهم برای شرکت در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی انتخاب منبع مناسب برای تعیین سطح است که به شخص  کمک می‌کند تا شناخت دقیق‌تری از مهارت‌های خود در این زبان بدست آورد و در آزمون مربوطه بهترین نتیجه را کسب کند.

ابزارهای موثر برای داشتن یک تعیین سطح خوب


 آزمون‌های آنلاین

 از مهمترین مزایای این منبع دسترسی آسان و نداشتن هزینه برای زبان آموز است، این نوع آزمون‌ها دارای تنوع زیادی هم از لحاظ فرمت سوالات می‌باشند و تنها عیب آن این موضوع است که ممکن است دقت این آزمون به اندازه آزمونهای استاندارد نباشد. نمونه ای از آزمون‌های آنلاین شامل موارد زیر است
  • British Council
  • EF SET
  • Lingoda

 آزمون‌های استاندارد

 این آزمون‌ها دارای دقت و اعتبار زیادی هستند و پس از تعیین سطح مدارک معتبری را به فرد می‌دهند و برای کسانی که قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج کشور ار دارند قابل استفاده است و آزمون آیلتس و تافل جز این گونه آزمون‌ها هستند.
تعیین سطح زبان انگلیسی

کتاب Active Skills For Reading

این کتاب یکی از مناسبترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت خواندن و گسترش دایره واژگان است و از امتیازات ویژه این کتاب این است که بخش‌های مختلف آن سطح‌بندی شده و فرد می‌تواند متناسب با سطح خود هر سطحی که برایش مناسبتر است را مطالعه کند. کتاب  English Collocations in Use که دارای دو سطح مبتدی و پیشرفته است. این کتاب بر روی تمامی مهارت‌های چهارگانه زبان متمرکز است. با خواندن این کتاب می‌توان بر تمامی مهارت‌ها تسلط پیدا کرد و دارای سطح ساده تا پیشرفته است که می‌تواند تمامی نیازهای علمی مخاطبان را برطرف نماید. 

کلاس‌های خصوصی استاد سلام

در این میان وجود یک معلم خصوصی زبان انگلیسی جهت تقویت مهارتهای چهارگانه زبان می‌تواند در موفقیت در آزمون تعیین سطحی مانند آیلتس یا تافل  به زبان‌آموز کمک شایانی بکند. معلم خصوصی آیلتس در این مسیر همراه شما خواهد بود تا بهترین نتیجه را کسب کنید. 
همچنین یک معلم خصوصی ماهر در هنگام تعیین سطح به توانایی‌های فردی و نقاط قوت و ضعفی که زبان‌آموز دارد توجه می‌کند و مطابق با آن زمانی را که باید برای تدریس و یادگیری فرد صرف شود را برنامه‌ریزی می‌کند. 
یکی از نکاتی که در کلاس‌های خصوصی به آن توجه بیشتری می‌شود توجه به تقویت مهارت صحبت کردن یا همان اسپیکینگ است. در این کلاس‌ها معلم زمان بیشتری نسبت به کلاس‌های گروهی برای صحبت کردن دارد.
همچنین برای کسانی که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند نیز لازم است ابتدا تعیین سطح شوند تا بعد از آن بتوانند در دوره های آمادگی آزمون آیلتس شرکت کنند.
 قدم اول این کار است که باید مشخص شود فرد از لحاظ مهارت‌های چهارگانه زبان در چه سطحی است تا  مناسبترین دوره برای فرد پیشنهاد شود،  یکی از بهترین مراجع برای یافتن یک معلم خصوصی مناسب سایت استاد سلام است که ماهرترین مدرسین زبان خصوصی را از سراسر کشور شناسایی و گردآوری کرده که فرد با مراجعه به سایت و تماس با بخش پشتیبانی می‌تواند مناسبترین و بهترین استاد را با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و موقیت زمانی و مکانی خود پیدا کند. همچنین امکان مشاهده قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین و حضوری برای زبان‌آموز وجود دارد.


اپلیکیشن و نرم افزارهای مناسب 

اپلیکشن و نرم افزارهایی هم وجود دارند که با  داشتن آزمون‌هایی به زبان آموز کمک می‌کنند تا تعیین سطح انجام دهد و سپس در جهت تقویت زبان خود اقداماتی انجام دهد از جمله: 

اپلیکشن همیار زبان

 این برنامه شامل آزمون تعیین سطح است که نخست فرد با ورود به برنامه می‌تواند در آن شرکت کند و سپس با توجه به سطح خود وارد بخش آموزش زبان انگلیسی شده و مهارتهای خود را با کمک برنامه تقویت می‌کنند. تعیین سطح در این برنامه طبق استاندارد جهانی  CEFR انجام شده و سطح دانش‌آموز به صورت دقیق در آن مشخص شده تا بهتر بتواند در جهت پیشرفت مهارت‌های خود گام بردارد. 

اپلیکیشن Doulingo

این برنامه یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی است که آموزش زبان را از سطح مبتدی برای زبان آموزان آغاز می‌کند و به مرور و به تدریج مهارت‌های بیشتری را در آنان تقویت می‌کند. برای آموزش زبان به فرد هفت موضوع مختلف پیشنهاد می‌شود که فرد باید یک موضوع را انتخاب و شروع به یادگیری زبان انگلیسی کند. این برنامه یادگیری زبان را در قالب واژگان و تلفظ مرحله به مرحله پیش می‌برد و آموزش در این نرم افزار با چاشنی بازی و سرگرمی همراه است که همین امر این اپلیکشن را جذاب تر از سایر برنامه‌ها کرده است.

با بهره گیری از روش‌های ذکر شده شما می‌توانید در آزمون‌های تعیین سطح مهم همچون آیلتس و تافل بهتر عمل کرده و نتایج مناسب تری در تعیین سطح خود کسب کنید. 
من نرم افزار خوندم و بعدش به دلیل علاقه‌ای که به راه‌اندازی کسب و کار داشتم در رشته کارآفرینی ارشد گرفتم. الانم در سایت استاد سلام همکاری می‌کنم و درجهت سوالاتی که برای خیلی از افراد و کاربرانمون به وجود میاد، تحقیق می‌کنم و می‌نویسم من هم با شما در حال یادگیری‌ام.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.