تاریخ انتشار:

معلم خصوصی زبان بهتر است یا کلاس

معلم خصوصی زبان بهتر است یا کلاس

معلم خصوصی زبان بهتر است یا کلاس؟


یادگیری یک زبان جدید می‌تواند ترسناک باشد به خصوص اگر مبتدی باشید. اولین سوالی که یک زبان‌آموز با آن روبه‌رو می‌شود این است که با چه روشی یادگیری زبان را آغاز کند. 
اولین سوال مهم این است که آیا ترجیح می‌دهید در کلاس زبان شرکت کنید یا یک معلم خصوصی در کنار خود داشته باشید؟  و به عبارتی معلم خصوصی زبان بهتر است یا کلاس؟
در پاسخ به این سوال که معلم خصوصی زبان بهتر است یا کلاس؟ باید گفت میزان زمان و هدف فرد در این راستا اهمیت بالایی دارد.
 بسیاری از افراد تنها به دلیل نیاز اساسی خود به دنبال یادگیری زبان هستند. افرادی که قصد مهاجرت یا پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور را داشته، نیاز به دریافت مدرک زبان معتبر و بین المللی با نمره مناسب دارند.
در خصوص اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی می‌توانید به اخبار مربوط به مهاجرت تحصیلی به کشور‌های کانادا، هلند، اسپانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا مراجعه نمایید‌‌.
بسیاری از افراد برای مهاجرت نیاز به یادگیری زبان فرانسه دارند. در این مورد نیز استاد سلام خدمات ویژه‌ای برای متقاضیان در نظر گرفته است با ورود به سایت استاد سلام و جستجوی عنوان زبان فرانسه متقاضیان می‌توانند معلم خصوصی زبان فرانسه مدنظر خود را بیابند و درخواست خود را ثبت کنند. همچنین استاد سلام دارای معلم خصوصی آیلتس برای افراد متقاضی می‌باشد.
افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشورهای دیگر را دارند، نیاز به یادگیری زبان داشته و اکثر این افراد، محدودیت زمانی دارند.
اگر شما فردی هستید که قصد مهاجرت و دریافت مدرک زبان در زمان بسیار کوتاهی دارید، انتخاب معلم خصوصی زبان بهترین روش برای شما می‌باشد. 
در سایت استاد سلام معلم خصوصی زبان انگلیسی مناسب خود را پیدا کنید و یا از دوره‌های زبان انگلیسی که در سایت استاد سلام برگزار می‌شود استفاده نمایید.
در ادامه باید گفت افرادی که دارای برنامه ریزی بلند مدت برای یادگیری زبان می‌باشند، کلاس‌های گروهی را برای یادگیری زبان انتخاب می‌کنند و به صورت پیوسته در این نوع از کلاس‌ها شرکت می‌کنند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.
پس در ابتدا مهم است، هدف فرد از یادگیری زبان مشخص گردد و پس از آن انتخاب روش مناسب راحت‌تر خواهد شد.
همچنین برای داشتن مکالمه‌ای بهتر برخی از مدرسین کلاس‌های گروهی به جای کلاس خصوصی زبان  توصیه می‌کنند، زیرا شرکت در کلاس‌های گروهی و صحبت در این نوع از کلاس‌ها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و کمک به یادگیری موثر می‌شود.
اما پاسخ قطعی و مناسب در خصوص این موضوع که معلم خصوصی زبان بهتر است یا کلاس؟ وجود ندارد هر فرد با توجه به نیازها، زمان، هزینه و شرایطی که دارد، روش مطلوب به خود را در راستا یادگیری زبان انتخاب کند.
در اینجا قصد داریم مزایا و معایب هر دو روش (کلاس خصوصی زبان و کلاس گروهی زبان) را بررسی کرده و به شما در تصمیم‌گیری صحیح کمک کنیم.

کلاس خصوصی زبان انگلیسی


در راستای کلاس‌های خصوصی باید گفت در سال‌های گذشته همه افراد امکان استفاده از کلاس خصوصی و استفاده از تدریس خصوصی زبان را به دلیل هزینه‌های بالای آن نداشتند و تنها قشر خاصی از جامعه از این کلاس‌ها بهره‌مند می‌شدند.
اما امروزه به لطف اینترنت این نوع از کلاس‌ها به صورت آنلاین، خصوصی و مقرون به صرفه‌تر از همیشه بوده و برای بیشتر افراد در دسترس است.
افرادی که تمایل به کلاس زبان دارند، به صورت آنلاین می‌توانند در کلاس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنند و در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنند.
با کلاس خصوصی آنلاین شما در هر مکانی می‌توانید در کلاس خود حاضر شوید. همچنین در شهرهای بزرگ، با شرکت در کلاس خصوصی آنلاین می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید. همچنین هزینه‌های رفت و آمد با کلاس خصوصی آنلاین زبان کاهش می یابد.
همچنین به لطف سایت استاد سلام دست یافتن به این اساتید بسیار راحت‌تر از قبل است. در این خصوص سایت استاد سلام دارای معلم زبان خصوصی متنوع و در هر سطحی می‌باشد.
با تمام این مزایا برخی افراد کلاس‌های خصوصی زبان، به شکل حضوری را ترحیح می‌دهند. استاد سلام دارای معلم زبان حضوری برای این افراد متقاضی در هر جای کشور است.
شما می‌توانید مناطق تدریس اساتید را در سایت استاد سلام مشاهده کرده و نزدیک‌ترین معلم زبان به منطقه خود را جهت برگزاری کلاس انتخاب کنید.

مزایای کلاس‌ خصوصی زبان انگلیسی

کلاسی متناسب با سطح شما:  این مورد بزرگترین مزیت کلاس‌ خصوصی زبان انگلیسی است. معلم خصوصی زبان در جلسات اول سطح شما را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و متناسب با سطح شما کلاس را برقرار می‌کند.
در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی، شما معلم زبانی دارید که سطح زبان شما را می‌داند، اهداف شما را دانسته و می‌داند چگونه و از چه مسیری به هدف خود برسید. 
در کلاس‌ خصوصی زبان لازم نیست موارد غیر ضروری را یاد بگیرید و معلم خصوصی زبان شما بهترین مسیر را برای رسیدن به هدف در کوتاه‌ترین زمان ممکن در پیش خواهد گرفت.
برنامه زمانی انعطاف پذیر کلاس: شما قادر خواهید بود زمان کلاس را با انعطاف بالایی انتخاب کنید. اگر شما فردی هستید که دارای زمان محدود برای کلاس‌های خود هستید، کلاس خصوصی زبان گزینه مناسبی برای شما می‌باشد. شما  می‌توانید کلاس زبان خود را در تایم مناسب خود داشته باشید.

تعامل بیشتر در کلاس‌های خصوصی زبان: شما در کلاس خصوصی زبان به صورت تمام وقت با استاد در ارتباط هستید و معلم زبان فقط به شما و نحوه یادگیری شما تمرکز خواهد کرد. در کلاس‌های خصوصی شما به نقاط ضعف و قوت خود آگاه‌تر می‌شوید. 
همچنین شما می‌توانید به تعداد نامحدود از معلم خود سوالات لازم را بپرسید و یا مشکلات خود را مطرح کنید. این در حالی ست که در کلاس‌های گروهی محدودیت زمانی وجود دارد.

توجه شخصی معلم زبان به شاگردش: در یک کلاس درس معمولی رسیدگی به نیازهای فردی هر زبان‌آموز برای یک معلم بسیار دشوار است. با کار انفرادی، معلمی که به خانه می‌آید، می‌تواند نقاط قوت زبان‌آموز را ارزیابی کند و زمینه‌هایی را که در آنها با مشکل مواجه است، شناسایی کرده و یک برنامه عملی محکم برای هدایت زبان‌آموز به سمت موفقیت تحصیلی ارائه دهد.

ایجاد اعتماد به نفس: آموزش نادرست می‌تواند منجر به بی‌علاقگی به زبان شده  و حتی در برخی افراد باعث استرس یا اضطراب شود. احساس درک نکردن مطالب و عملکرد ضعیف می‌تواند به شدت بر اعتماد به نفس زبان‌آموز تأثیر بگذارد.
یک معلم خصوصی می‌تواند با با درک و تمرین با زبان‌آموز، شکاف‌های فرد را خصوص یادگیری زبان درک را شناسایی کند، و به اعتماد به نفس زبان‌آموز کمک کند.

توسعه مهارت: فراتر از موضوع خاص، معلم مهارت‌های ارزشمند دیگری را ایجاد می‌کند که سال‌ها برای فرد مفید خواهد بود. یک معلم خصوصی زبان می‌تواند به توسعه و تقویت مهارت‌های مختلف زبان‌آموز کمک کند.

سرعت بالاتر یادگیری زبان: در کلاس‌ خصوصی زبان به دلیل تمرکز بالاتر یادگیری با سرعت بالاتری بوده و زبان‌آموزان در زمان کوتاه‌تری به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید. اگر شما فردی هستید که برای یادگیری زبان محدودیت زمانی دارید، معلم خصوصی زبان بهترین گزینه برای شما است.

معایب کلاس‌ خصوصی زبان انگلیسی

هزینه: هزینه بالا از مهمترین نقطه ضعف کلاس‌ خصوصی زبان می‌باشد. این کلاس‌ها معمولاً هزینه بیشتری دارند و همچنین قیمت اساتید با یکدیگر متفاوت می‌باشد. 
بنابراین مطمئن شوید که برای قیمت مناسب به قدر کافی جستجو کرده‌اید. شما می‎توانید لیست قیمت اساتید زبان را سایت استاد سلام مشاهده نمایید.

کلاس زبان گروهی 

کلاس‌های گروهی مزایای زیادی را برای زبان‌آموزانی که به دنبال بهبود زبان خود هستند ارائه می‌دهد.
حتی با وجود یک زبان‌آموز دیگر در کلاس خود، گزینه‌های مکالمه، فعالیت‌ها و بازی‌ها به طور چشمگیری گسترش می‌یابد.
اگر تمایل به یادگیری زبان به شکل گروهی دارید می‌توانید به لیست آموزشگاه‌های استاد سلام مراجعه کنید.

مزایای کلاس گروهی زبان انگلیسی

هزینه: از آنجایی در کلاس‌های گروهی با تعداد افراد بیشتری در یک کلاس هستید، پس بی‌شک قیمت پایین‌تر بوده قیمت پایین‌تر باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود. با این نوع از صرفه‌جویی شما می‌توانید در کلاس‌های بیشتری شرکت کنید.

معاشرت و ارتباطات موثر: در مقایسه با کلاس خصوصی زبان شما در کلاس‌های گروهی تعامل بیشتری با افراد داشته و دوستانی خواهید یافت که شرایط مشابه شما را دارند. همچنین شما در کنار درس می‌توانید تفریح نیز داشته باشید و از فرآیند یادگیری زبان لذت بیشتری ببرید.

دریافت مدرک زبان: با شرکت در کلاس‌های زبان در موسسات معتبر شما می‌توانید گواهینامه و یا مدرک زبان با اعتبار مناسب دریافت کنید. این مدارک مزایای زیادی را برای شما ایجاد می‌کند. (گرچه با شرکت در کلاس‌ خصوصی زبان انگلیسی و شرکت در آزمون‌های زبان نیز شما می‌توانید مدرک دریافت کنید.)

انگیزه: در کلاس‌های گروهی زبان‌آموزان از یگدیگر انگیزه گرفته و با انگیزه بالاتری کلاس را ادامه می‌دهند. همچنین شما می‌توانید با همکلاسیان خود مطالعه کنید و رفع اشکال داشته باشید. ایجاد و حفظ اتگیزه در یادگیری بسیار مناسب است.

معایب کلاس‌ زبان انگلیسی گروهی

زمان ثابت: زمان برقراری کلاس توسط موسسه و یا معلم تعیین می‌شود و زبان‌آموز نقش زیادی در این فرآیند ندارد.  برخی از افراد دوست دارند در زمان خاصی کلاس داشته باشند که در کلاس‌های از نوع گروهی امکان پذیر نیست. 
اگر شما به دنبال انعطاف در زمان کلاس هستید، کلاس گروهی انتخاب مناسبی برای شما نیست. افراد پرمشغله و دارای زمان محدود بوده و اغلب کلاس‌ خصوصی زبان را برای کلاس انتخاب می‌کنند.
محتوا: ممکن است محتوای کلاس‌های گروهی با سطح شما همخوانی نداشته باشد. در خصوص شرکت در کلاس متناسب با سطح شما باید گفت کلاس خصوصی بسیار مناسب‌تر می‌باشد.  
تعاملات در کلاس گروهی: با شرکت در کلاس خصوصی زبان شما در طول کلاس با استاد در تعاملات گسترده هستید و میزان ارتباط صد در صدی ست. اما در کلاس‌های گروهی بدین شکل نیست و معلم ممکن است در ابتدا یک سخنرانی ارائه دهد و در نهایت شما می‌توانید یک یا دو سوال بپرسید زیرا زمان معلم محدود بوده که این زمان بین کل کلاس تقسیم می‌شود.

هر کدام از روش‌های ذکر شده در خصوص کلاس خصوصی و گروهی زبان، دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و در هنگام تصمیم گیری لازم است با توجه به شرایط خود تمام جنبه‌ها را در نظر گرفته و سپس روش مناسب خود را انتخاب کنید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.