تاریخ انتشار:

سریع ترین راه یادگیری ریاضی چیست؟

سریع ترین راه یادگیری ریاضی چیست؟
برای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان،‌ درس ریاضی مانند غول مرحله آخر است که نمی‌توانند به‌راحتی از آن رد شوند. اگر یادگیری درس ریاضی برایتان سخت است،‌ نگران نباشید چون شما تنها کسی‌ نیستید که این مشکل را دارید. برای یادگیری‌ ریاضی، اولین قدم آن است که خود را در‌ این مسیر تنها نبینید و با یک معلم خصوصی ریاضی باتجربه همراه شوید تا مفاهیم ریاضی‌ را به بهترین شکل تدریس کند. برای اطلاع از قدم‌های بعدی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا یادگیری ریاضی دشوار است؟

یکی از چالش‌ برانگیزترین دروس مدرسه که دانش‌آموزان زیادی با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، درس ریاضی است‌. دلایل مختلفی وجود دارد که افراد را به سمت استخدام یک معلم خصوصی ریاضی سوق می‌دهد. از جمله مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای سخت بودن ریاضی عنوان کرد، مفاهیم انتزاعی موجود در آن است. 
بدین معنی که برخلاف دروسی مانند تاریخ، جغرافیا یا ادبیات که ملموس هستند، ریاضی با اعداد، نمادها و معادلات سروکار دارد. این مشکل مخصوصا در افرادی که نمی‌توانند از قوه تخیل و تجسم خود استفاده کنند، نمود بیشتری دارد. از دیگر دلایل سخت بودن ریاضی، نداشتن معلم خصوصی خوب در دوره ابتدایی است که موجب می‌شود دانش‌آموزان با مفاهیم اولیه ریاضی به‌خوبی آشنا نشوند. 
مثلا برخی از دانش‌آموزان هنگام حل مسئله در کلاس تدریس خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی با اضطراب و ترسی عجیب روبرو می‌شدند و توانایی‌های خود را از دست می‌دادند. مجموع این دلایل موجب می‌شود که فرد نتواند با درس ریاضی به‌خوبی ارتباط برقرار کنند و در یادگیری آن به مشکل برخورد کند. گاهی دلیل آن سختی این درس در کلاس پنجم بود که کتاب‌ها کمی آسانتر شد.

سریع ترین راه یادگیری ریاضی چیست؟

یادگیری ریاضی برای بسیاری از افراد دشوار است، اما باید بدانید که ریاضیات آنقدر هم که فکر می‌کنید سخت نیست. کافیست روش‌های یادگیری آن را بیاموزید و آن‌ها را بکار گیرید. سریع‌ترین راه‌های یادگیری ریاضی عبارتند از:

  1. تمرین کردن

    آنچه که در‌ ریاضیات اهمیت دارد یادگیری مفاهیم پایه‌‌ای است، ریاضیات درسی حفظی‌جاتی محسوب نمی‌شود. بنابراین با حفظ کردن فرمول‌ها با جایی نمی‌رسید، شما باید از روز اول تمرین کردن را شروع کنید.

  2. تکرار کردن

  3. فرمول‌ها و مفاهیم ریاضی با تکرار کردن در ذهن‌تان می‌ماند. همان روزی که معلم در کلاس، مفهومی را تدریس می‌کند باید با تکرار و تمرین در منزل به آن مسلط شوید.

  4. سوال پرسیدن

  5. معلم خصوصی ریاضی در کلاس حاضر می‌شود تا به سوالات شما پاسخ دهد. پس اگر مسئله‌ای را متوجه نشدید در کلاس از معلم بپرسید و خجالت را کنار بگذارید، چراکه شما تنها کسی نیستید که آن‌را نفهمیده‌اید.

  6. جزوه نوشتن

  7. زمانی که معلم به تدریس خصوصی ریاضی مشغول است، تمامی مطالبی را که روی تخته می‌‌نویسد یادداشت کنید. این جزوه‌ها برای یادگیری ریاضی در منزل کمکتان می‌‌کند.
    سریع ترین راه یادگیری ریاضی

  8. یادگرفتن بنیادی فرمول‌ها

  9. یادگیری منطق پشت فرمول‌ها به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را کاملا متوجه شوید و به‌راحتی فراموش نکنید. برای این کار به جای حفظ کردن فرمول منطق پشت آن‌را یاد بگیرید به‌طور مثال، چرا سرعت تابعی از مسافت یا زمان است. این مورد به شما کمک می‌کند تا در‌ جلسه امتحان فرمول را فراموش نکنید‌.

  10. مرور اشتباهات

  11. ریاضی با حل مسئله گره خورده است، برای حل کردن یک مسئله از روش‌های مختلف استفاده کنید تا جواب را بیابید. اگر راه‌حلی، جواب اشتباه می‌دهد با تحلیل آن دلیل پاسخ غلط را بیابید.

  12. تمرکز بر مفاهیم

  13. مفهوم سوال را درک کنید و بعد به سراغ حل مسئله بروید. تا زمانی‌که متوجه نشوید از چه فرایندی برای حل یک سوال باید استفاده کنید امکان اشتباه در پیدا کردن جواب ‌وجود دارد.

  14. معلم خصوصی

  15. این روزها معلم خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی به‌صورت حضوری و آنلاین جای خود را باز کرده است. معلم‌های خصوصی زمان بیشتری به شما اختصاص می‌دهند و این فرصت را پیدا می‌کنید تا در محیطی دوستانه و علمی سوال‌تان را بپرسید.

  16. تقویت پایه

  17. ریاضیات باید از پایه تقویت شود بنابراین، بهتر است که کتاب‌های پایه‌ ریاضی را در دسترس داشته باشید تا برای حل مسائل به آن‌ها مراجعه کنید‌. با مطالعه کتاب‌ پایه ریاضی، فرمول‌ها را دقیق‌تر یاد می‌گیرید و مشکلات‌تان‌ را پایه‌ای حل می‌کنید. تدریس خصوصی ریاضی از مبتدی تا پیشرفته را با معلم های خوب باید تجربه کرد.
    راه زود ریاضی یادگرفتن

معلم خصوصی ریاضی در استاد سلام

یکی از سریع‌ترین راه‌های یادگیری ریاضی، کمک گرفتن از معلم خصوصی ریاضی است. یک معلم خصوصی خوب باید تسلط کافی بر مفاهیم پایه‌ای ریاضی داشته باشد و با فن بیان عالی خود بتواند به بهترین شکل این درس را تدریس کند.
برای پیدا کردن معلم خصوصی ریاضی به سایت استاد سلام مراجعه کنید‌. معلم‌های حاضر در این سایت از تحصیلات عالیه و مهارت تدریس بالا برخوردار هستند. بنابراین، با اطمینان خاطر به سایت استاد سلام مراجعه کنید و برای تدریس خصوصی ریاضی، معلمی متناسب با بودجه‌تان بیابید. 
من نرم افزار خوندم و بعدش به دلیل علاقه‌ای که به راه‌اندازی کسب و کار داشتم در رشته کارآفرینی ارشد گرفتم. الانم در سایت استاد سلام همکاری می‌کنم و درجهت سوالاتی که برای خیلی از افراد و کاربرانمون به وجود میاد، تحقیق می‌کنم و می‌نویسم من هم با شما در حال یادگیری‌ام.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.