تاریخ انتشار:

راهنما دفترچه انتخاب رشته کنکور 96 – قسمت دوم (تعریف دوره ها)

راهنما دفترچه انتخاب رشته کنکور 96 – قسمت دوم (تعریف دوره ها)

هیاهوی کنکور و نتیجه ها به اوج خودش رسیده. این روزها ما استادسلامی  ها هم مثل همیشه کنار شما بچه های کنکوری هستیم تا تو مهمترین قسمت ماجرای اعلام نتیجه، یعنی انتخاب رشته، کنارتون باشیم.

دفترچه انتخاب رشته سال 96 چند روزی هست که منتشر شده و دغدغه بچه های کنکوری برای یه انتخاب رشته خوب و درست کاملا ملموسه. برای همین ما تصمیم گرفتیم که موارد مهمی از دفترچه انتخاب رشته رو توی این مطلب که ممکنه چند قسمتی هم باشه، با هم مرور کنیم. مواردی مثل تعریف بومی ، قطبی و ... یا ظرفیت پذیرش ها و یا تعریف دوره های مختلف دانشگاهی و کلی چیزای دیگه که همه رو با خوندن این پست بهش مسلط بشید و کارتون برای انتخاب رشته راحت تر بشه.

بحث دومی که ما میخوایم تو این قسمت بهش بپردازیم راجع به تعریف دوره های مختلف هست. پذیرش دانشجو در دانشگاه های ما بر اساس دوره های مختلفی انجام میشه. جدول زیر تفاوت ها و شباهتهای دوره های مختلف رو به خوبی به تصویر کشیده:

 

تنها نکته ای که باید به جدول بالا اضافه کنم اینه که دوره های شبانه و بین الملل لزوما بدون خوابگاه یا وام تحصیلی نیست و به دانشگاه وابسته است. خیلی از دانشگاه ها برای دانشجوهای دوره شبانه شون خوابگاه در نظر میگیرن.

این تمام چیزایی بود که برای تعریف دوره ها لازم بود ازشون مطلع باشید.

سازمان سنجش در دفترچه اش از لیستی از رشته های پر طرفدار هم رونمایی کرده که تو جدول اونارو میبینیم: 


درسته که این رشته ها طبق آمار چند سال اخیر رشته های پر طرفدار بودند اما اگه رشته مورد علاقه شما جز این رشته ها نیست نگران نباشید همیشه استثناهایی وجود دارند که درخشش عجیبی دارند. سعی کنید در چیزی که دوست دارید بهترین باشید.

سوالی از این قسمت توضیحات دفترچه داشتید نظر برامون بزارید سعی میکنیم در اولین فرصت جواب بدیم...

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی از جمله تدریس خصوصی فیزیک و دوره آموزشی در کنار شما 

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.