تاریخ انتشار:

درس هایی از بزرگان همواره با ما باشد

درس هایی از بزرگان همواره با ما باشد
این روزها که همه در تهیه و تدارک ایام محرم هستند، و هر کس به نوعی مشغول کاری است، فرصت مغتنمی است که از قافله عقب نمانیم و ما نیز در کلاس درس بزرگان حضور پیدا کنیم.
هر پدیده‌ای فلسفه‌ای دارد و اتفاقی مثل واقعه‌ی کربلا حتما از این قاعده مستثنا نبوده‌است. بر کسی پوشیده نیست که رسالت بزرگ امامان ما در آموزش ملت مسلمان برای درست زیستن و پرورش انسان شایسته با رسیدن به رویداد کربلا، جان دوباره گرفت. بی‌سبب نیست که این اتفاق بزرگ را نهضت نامیده‌اند. امام حسین (ع) و یاران و هم رکابان وفادارش، به جز مقابله با ظالمان و دادخواهی مظلومان، هدف آموزش مفاهیم اصیل زندگی را پیش چشم داشته‌اند.
احترام و ادب در پیشگاه بزرگان، صبوری در برابر سختی و نا ملایمتی، ایمان قلبی به پروردگار، تسلیم شدن نه در مقابل ظالم که در پیشگاه امر خدا و در نهایت ترجیح آزادگی برآزادی، از سر فصل های مهم نهضت کربلاست.
در این کلاس بزرگ، معلمانی از زن و مرد به آموزش مشغولند که روح تشنه ی همه ی انسانها را فارغ از هر دین و آیینی به سخره گرفته اند. از امام حسین (ع) که بزرگ مرد تاریخ است تا فرزند سه ساله اش که نماد معصومیت است. از حضرت زینب (س) صبور قد خمیده گرفته تا ابوالفضل العباس که در بخشش و مهربانی همچون شجاعت نمونه و سرآمد است.
در حضور چنین معلمانی ادب حکم می‌کند که تعظیم کنیم و تنها بیاموزیم و به کار ببندیم. عاشورا کلاس درس بزرگواری و دینداری است. کلاسی که در آن مشق عشق می‌کنند و امتحان از زندگی می‌گیرند. باشد که دانش‌آموزانی شایسته باشیم.
استاد سلام نیز می خواهد یادآوری کند ما و تمام دوستانی که در این روزها سخت مشغول درس و دانشگاه و کار هستیم باید همواره آموزه های این بزرگان را در زندگی خود داشته باشیم.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.