تاریخ انتشار:

تدریس خصوصی یا بسته‌های آموزشی

تدریس خصوصی یا بسته‌های آموزشی

مقایسه تدریس خصوصی با بسته‌های آموزشی 

امروزه روش‌های بسیار متنوعی برای یادگیری دروس وجود دارد. در این بین یکی از روش‌های یادگیری استفاده از بسته‌های آموزشی می‌باشد. بسته‌های آموزشی این روزها علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. 
دانش‌آموزان با توجه به نیاز و شرایط خود روش تدریس مناسب را انتخاب می‌کنند. امروزه دو روش مرسوم برای انتخاب روش تدریس وجود دارد یکی از این روش‌ها بهره گرفتن از معلم خصوصی است و روش دیگر استفاده از بسته‌های آموزشی می‌باشد. 
سوال مهم این است: کدام روش بهتر است؟ تدریس خصوصی یا بسته‌های آموزشی؟؟؟ 
در اینجا قصد داریم به مقایسه تدریس خصوصی با بسته‌های آموزشی بپردازیم: 

مقایسه تدریس خصوصی با بسته‌های آموزشی


تدریس خصوصی

تدریس خصوصی به لطف سایت استاد سلام به طور فزاینده‌ای محبوب است، جای تعجب نیست زیرا کلاس خصوصی استاد سلام نه تنها در بهبود نمرات تحصیلی دانش‌آموزان، بلکه در درک عملی آنها از موضوعات درسی موثر واقع  شده است.
دلایل زیادی در خصوص بهبود مهارت‌های درسی به وسیله تدریس خصوصی وجو دارد. که در ادامه بررسی می‌شود:

مزایای کلاس خصوصی

کلاس خصوصی باعث ایجاد اعتماد به نفس و غزت نفس در دانش‌آموزان می‌شود. اعتماد به نفس مهم ترین ویژگی‌ای است که دانش‌آموزان برای پیشرفت در کلاس درس به آن نیاز دارند. 
از آنجا که معلم خصوصی رابطه شخصی بیشتری با کودکان ایجاد می‌کنند، از این طریق می‌توانند تمام نیازهای آموزشی آنها را درک کنند و احتمال موفقیت آن‌ها را افزایش دهند.
 زمانی که کودک بتواند با یادگیری بر مشکلات و چالش‌ها غلبه کند، مطمئناً اعتماد به نفس وی افزایش خواهد یافت و این موضوع یادگیری را تسریع می‌کند.
 از طریق کلاس خصوصی، توجه و مربیگری ویژه‌ای برای دانش‌آموزان وجود دارد.
  معلم خصوصی، دانش‌آموزان را با هر توانایی و سطوحی به سطح مطلوب می‌رساند و این موضوع مطمئناً باعث افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان می‌شود. والدین در این خصوص تجربیات متفاوتی دارند. 
 به طوری که یکی از والدین در خصوص تجربیات خود چنین گفت: 
«یک شب پس از بررسی وضعیت تحصیلی پسرم، به من گفت پدر من احمق‌ترین بچه کلاس هستم. همه دانش‌آموزان درس را به راحتی متوجه می‌شوند به جز من. به او اطمینان دادم که اینطور نیست و پس از آن به دنبال معلم خصوصی خوب در سایت استاد سلام گشتم و با پیدا کردن معلم خصوصی ریاضی و معلم خصوصی زبان انگلیسی مناسب برای پسرم و یادگیری مباحث درسی به شکل مناسب، اعتماد به نفس او بازگشت و احساس جدیدی از ارزش و توانایی‌هایش را تجربه کرد.»

شما نیز اگر با چنین مشکلی رو به رو می‌باشید معلم خصوصی انتخاب مناسبی برای شما است. سایت استاد سلام همواره همراه مخاطبان خود بوده و به دنبال راه حل مناسب برای مشکل مخاطبان خود می‌باشد.
 کافی است به سایت استاد سلام مراجعه کرده و معلم خصوصی خود را بیابید. پشتیبانان استاد سلام آماده کمک به شما هستند.  
علاوه بر این یک معلم خصوصی می‌تواند سرعت، تمرکز و اهداف یک درس را بسته به نیازها و توانایی‌های دانش‌آموز تنظیم کند، به این معنی که یادگیری به حداکثر می‌رسد.
در کلاس خصوصی از آنجایی که تدریس خصوصی معمولاً به صورت یک به یک است، معلمان می‌توانند توجه خود را به طور کامل روی دانش‌آموز متمرکز کنند. با حواس‌پرتی کمتر، معلم بهتر می‌تواند نقاط ضعف دانش‌آموز را شناسایی و روی آن کار کند و در کل فرآیند یادگیری بدین شکل، مؤثرتر می‌شود. این موضوع یکی دیگر از نکات مثبت مهم از کلاس خصوصی است. 
کاربران ما در این خصوص تجربیات فراوانی دارند و یکی از والدین در خصوص تجربیات خود از دریافت معلم خصوصی برای فرزندش چنین گفت:
«برای من بسیار دشوار است تا در تکالیف دخترم به او کمک کنم. من وقت کافی برای انجام این کار ندارم و برای من دشوار است که تعامل لازم برای پیشرفت تحصیلی دخترم را فراهم کنم»
 وی اضافه کرد «من به تمامی درس‌های او تسلط کافی ندارم. علاوه بر این در مدرسه متأسفانه، معلم او 28 دانش آموز دیگر دارد که باید هر روز با آنها تعامل داشته باشد و او نمی‌تواند برای هر دانش‌آموز وقت زیادی بگذارد، اینجاست که معلم خصوصی او وارد می‌شود.»
در ادامه فرمودند: «معلم خصوصی دخترم این توانایی را دارد که با دخترم تعامل فردی داشته و به او در انجام تکالیفش کمک کند. بدیهی است که این یک مزیت بزرگ در مقایسه با کلاس‌های بیست تا سی نفره است که در آن زمان معلم تقسیم می‌شود و افراد می‌توانند به راحتی در بین جمعیت گم شوند.»
در انتها نیز فرمودند: «معلم خصوصی که من از سایت استاد سلام گرفتم کار من را ساده کرده و من از پیشرفت تحصیلی دخترم بسیار راضی می‌باشم.»
حق انتخاب متنوع یکی دیگر از مزایای کلاس خصوصی است والدین و یا دانش‌آموزان می‌توانند معلمی را انتخاب کنند که با آن احساس راحتی دارند. از آنجایی که طیف وسیعی از معلمان در سایت استاد سلام در دسترس هستند، قطعاً معلم خوب و حرفه‌ای برای هر دانش‌آموز وجود دارد. 
پیدا کردن معلم خصوصی مناسب، که بتواند کمک کننده و الهام بخش باشد، واقعاً می‌تواند تفاوت بزرگی در فرد یادگیرنده ایجاد کند. 
انجام تکالیف و تمرین تست تکالیف اغلب می تواند یک تجربه خسته کننده و گاهی دلهره آور برای دانش آموزان باشد. داشتن معلمی که بتواند دانش آموز را متمرکز و علاقه مند نگه دارد، بسیار موثر خواهد بود.
علاوه بر این سبک مطالعه و تدریس در مدرسه اغلب یکنواخت است، زیرا در مدارس تنها به کتاب‌های درسی تکیه می‌شود اما کلاس‌های خصوصی معمولا رویکرد رسمی کمتری دارند و در نتیجه انعطاف پذیرتر هستند. 
این امر به معلمان اجازه می‌دهد تا از مواد آموزشی مفید و متنوع استفاده کنند. بنابراین، دانش‌آموز اغلب با مطالبی مواجه می‌شود که در مدرسه با آن‌ها مواجه نمی‌شوند. این موارد بسیار موثر است، زیرا از خسته‌شدن دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.
در کنار مزایایی که کلاس خصوصی دارد معایبی نیز در خصوص کلاس خصوصی وجود دارد.

 معایب کلاس خصوصی 


 اتلاف احتمالی پول
خانواده‌هایی که بودجه کمی دارند ممکن است گزینه‌های آموزشی ارزان‌تری را انتخاب کنند. کلاس خصوصی ممکن است منجر به اتلاف پول برای این افراد شود، اگر نتیجه مناسبی از این کلاس‌ها بدست نیاورند. به همین دلیل این افراد کلاس‌های عمومی و گروهی را انتخاب می‌کنند.
معلم ممکن است مطابقت مناسبی با دانش‌آموز نداشته باشد
تدریس خصوصی اغلب انتخابی است که توسط والدین انجام می‌شود تا خود دانش آموز به همین دلیل، فرد ممکن است احساس کند که به جای لذت بردن از جلسات آموزشی، موظف است به جلسات آموزشی برود.
 استخدام معلمی که فاقد مهارت‌ها یا صلاحیت‌های آموزشی است یا شخصیت او با فرزندتان سازگار نیست می تواند این موضوع را بدتر کند.
شخصیت مربی و توانایی فرد یادگیرنده در کنار هم می‌تواند نتایج تدریس خصوصی را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده است که افراد زمانی که بتوانند با مربی خود ارتباط برقرار کنند، عملکرد بهتری خواهند داشت. 
ضررهای زیادی وجود خواهد داشت اگر معلم خصوصی مناسب فرزند شما نباشد، اگر متوجه شدید که فرزندتان نسبت به معلم خصوصی خود ابراز نارضایتی می‌کند، رسیدگی به این موضوع ضروری است. (در این خصوص می‌توانید از مشاوره‌های سایت استاد سلام بهره بگیرید.)
 اعتبار معلم
متأسفانه، بسیاری بر این باورند که استخدام فردی با مدرک بالا در یک موضوع خاص و مرتبط با درس مورد تقاضا، می‌تواند نتایج خوبی در تدریس خصوصی داشته باشد. با این حال، در این زمینه تضمینی وجود ندارد.آموزش یک مهارت است و همه آن را ندارند.
استخدام معلمی که فاقد مهارت‌های آموزشی است، می‌تواند منجر به مشکلاتی شود و حتی انگیزه فرزند شما را برای مطالعه کاهش دهد. سایت استاد سلام در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. 

بسته‌های آموزشی

 اغلب افرادی که دارای محدودیت زمانی و مکانی برای شرکت در کلاس‌های حضوری هستند، به خصوص در شهرهای بزرگ این موضوع بسیار حائز اهمیت است. بسته‌های آموزشی یا دوره‌های آموزشی آنلاین را انتخاب می‌کنند. 
 بسته آموزشی مجموعه‌ای از مواد آموزشی است. بسته‌های آموزشی دارای محتوای متنوعی می‌باشد. برخی از بسته‌های آموزشی شامل جزوه و کتاب بوده شامل چندین منبع برای آموزش می‌باشد.
 برخی از این بسته‌های آموزشی به صورت الکترونیکی عرضه شده و در قالب لوح فشرده می‌باشد. گرچه برخی از بسته‌های آموزشی شامل جزوه، کتاب، اسلاید، برگه‌های امتحان و آزمون می‌باشد و به صورت فیزیکی عرضه می‌گردد. برخی از بسته‌های آموزشی شامل ویدئوهای آموزشی است.
 در خصوص ویدئوهای آموزشی از بسته‌های آموزشی باید گفت فیلم‌های آموزشی در بسته‌های آموزشی، برای تقویت اهداف یادگیری در دانش‌آموزان تولید می‌شوند. بسته‌های آموزشی به عنوان ابزار پشتیبانی برای دانش‌آموزان می‌باشد.
 بسته‌های آموزشی از نوع تصویری، مطالب متنی را تجسم می‌کنند و به مخاطب در یادگیری کمک می‌کنند تا مفاهیم پیچیده یا انتزاعی را بهتر درک کنند. تجسم، بهترین ویژگی ویدیوهای آموزشی متحرک برای طراحان آموزشی و مدرسین است. 
آن‌ها اطلاعات پیچیده را به تصاویر تبدیل می‌کنند. بر اساس تحقیقات، از هر 2 معلم، 1 معلم بر این باور است که محتوای ویدیویی خلاقیت دانش‌آموزان را تحریک می‌کند، 66 درصد از معلمان معتقدند فیلم آموزشی انگیزه یادگیرنده را افزایش می‌دهد.
واقعیت جالب این است که 90 درصد اطلاعاتی که به مغز منتقل می‌شود، بصری است و تصاویر بصری 60000 برابر سریعتر از متن در مغز پردازش می‌شوند. فراگیران، درس‌ها را از طریق ویدئو‌های آموزشی و بسته‌های آموزشی سریعتر درک می‌کنند و احتمال اینکه آن‌ها بهتر اطلاعات را به خاطر بیاورند زیاد است.
با این حال باید اشاره کرد که هر منبع آموزشی و از جمله بسته‌های آموزشی ، 2 روی سکه دارد. برای بررسی بسته‌های آموزشی در اینجا قصد داریم به مزایا و معایب بسته‌های آموزشی بپردازیم:

مزایای بسته‌‌های آموزشی به شرح زیر است:


صرفه جویی در زمان
بسته‌های آموزشی مزایایی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند. با استفاده از این بسته‌ها در زمان صرفه جویی شده و این مورد مزایای بسیار قابل توجه این می‌باشد. دانش‌آموز به جای مراجعه حضوری به کلاس‌های تقویتی می‌توانند از بسته‌های آموزشی استفاده نمایند. 
استفاده از این بسته‌ها باعث می‌شود تا انعطاف زیادی در آموزش داشته باشد. زیرا دانش‌آموز می‌توانند با بسته آموزشی، آموزش خود را در هر زمانی گسترش دهند.
بر اساس توان هر فرد
با استفاده از بسته‌های آموزشی دانش‌آموزان می‌توانند بر اساس توان فردی خود از محتوا‌های بسته‌های آموزشی استفاده کنند. هر دانش‌آموز با توجه به توان و زمان خود می‌تواند هر چند بار که نیاز است مطالعه نماید و بدین شکل هر فرد با توجه به توانایی‌های خود پیشرفت خواهد کرد. 
انگیزه
برخی بسته‌های آموزشی که به شکل الکترونیکی عرضه می‌گردد. بسته‌های آموزشی با محتوای جذاب و منحصر به فرد و استفاده از تکنیک‌های جدید، باعث ایجاد انگیزه بیشتر در دانش‌آموزان تاثیر دارد. 
وقتی صحبت از موضوعات پیچیده‌ای مانند ریاضیات یا علوم می‌شود، آموزش دشوارتر می‌گردد. ویدئوهایی با تصاویر و صداهای با کیفیت بالا فضای سرگرم کننده‌ای ایجاد می‌کند، که مخاطب انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. انیمیشن‌ها همچنین به کاهش استرس دانش‌آموزان کمک می‌کند.

معایب بسته‌های آموزشی نیز به شرح زیر است:


محتوا غیر مرتبط
تناقض محتوا بسته‌های آموزشی و مباحث مطرح شده در کلاس می‌تواند برای دانش‌آموزان چالش ایجاد کند این موضوع می‌تواند باعث سردرگمی دانش‌آموزان شود.
انحراف در یادگیری به خصوص در ویدئوهای آموزشی
مقاله‌ای از مجله اروپایی روانشناسی آموزش اشاره کرد که جزئیات اضافی در ویدئو و بسته‌های آموزشی می‌تواند دانش‌آموزان را از یادگیری درس مربوطه منحرف کند. ویدئوهای آموزشی یا هر نوع مواد آموزشی «سرگرم کننده» به راحتی می‌تواند دانش‌آموزان را از یادگیری منحرف کند.
 بنابراین تنها طراحی زیبا برای بسته‌های آموزشی موثر کافی نیست، شما همچنین باید به خوبی آگاه باشید که ویدیوها در خدمت چه اهداف آموزشی هستند. 
هزینه‌ بالای بسته‌های آموزشی
هزینه بسته‌های آموزشی ممکن است برای بسیاری از افراد بالا باشد و این مورد از معایب بسته‌های آموزشی می‌باشد.
کلاس‌های خصوصی بهترین راه برای کسب نتیجه مناسب در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت مناسب است. تحقیقات نشان می‌دهد که تدریس خصوصی یا خانگی بعد از مدرسه نقش مهمی در تقویت و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. 
اما بسته‌های آموزشی یک راه عالی برای کمک به بچه‌ها برای رشد است. همچنین درگیر کردن دانش‌آموزان یا موضوعات درسی دشوار است. مخصوصاً وقتی بچه‌ها یادگیرنده‌های بصری هستند و نیاز دارند آنچه را که آموزش داده می‌شود ببینند.
 بسته‌های آموزشی ابزاری موثر و مفید بوده که دانش‌آموزان هنگام برنامه‌ریزی برنامه‌های درسی روزانه خود می‌توانند از آن استفاده کنند.
بسیاری از افراد تدریس خصوصی را در کنار بسته‌های آموزشی انتخاب می‌کنند. این دو روش در کنار یکدیگر بسیار موثر بوده و مزایای خوبی را ایجاد می‌کند. 
اما اگر امکان استفاده از هر دو روش برای شما وجود ندارد می‌توانید بنا به شرایط خود و با توجه به موارد بیان شده یکی از این دو روش را انتخاب و دانش خود را توسعه دهید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.