تاریخ انتشار:

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی
تماشای کودکی که کلمات انگلیسی را بدون وقفه و پشت سر هم بیان می‌کند برای والدین بسیار لذت‌بخش است. همه پدر مادرها علاقه‌مند هستند که کودکانشان‌ به انگلیسی صحبت کنند، فیلم‌های انگلیسی را متوجه شوند و کتاب‌های انگلیسی را روان بخوانند. اما بیشتر والدین درباره آنکه کودکان را از چه سنی به کلاس زبان بفرستند تردید دارند. از این‌رو، در این مطلب بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی توسط کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بنابراین، اگر این مورد به دغدغه‌ای برایتان تبدیل شده است تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان چیست؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که والدین می‌پرسند این‌ است که از چه سنی کودکان را به کلاس زبان بفرستیم. در پاسخ می‌خواهیم به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده مراجعه کنیم. یکی از بهترین مطالعات در این مورد به موسسه فناوری ماساچوست مربوط می‌شود که ۷۰۰ هزار نفر را مورد بررسی قرار داده‌ است.
نتایج این تحقیقات نشان داد که بهترین زمان برای شروع یادگیری زبان انگلیسی در سنین ۱۰ تا ۱۱ سالگی است. این تحقیقات نشان داد که بعد از سن یازده سالگی توان یادگیری زبان‌های دیگر کاهش می‌یابد. البته نتیجه این مطالعه به‌ اینجا ختم‌ نمی‌شود و اطلاعات مفید دیگری نیز در اختیار ما قرار می‌دهد.
از جمله دیگر موارد مهم در این تحقیقات آن است که یادگیری گرامر زبان انگلیسی تا سن ۱۸ سالگی برای افراد آسان‌تر است. اگر هم می‌خواهید فرزندانتان مانند یک نیتیو انگلیسی صحبت کند باید قبل از ده سالگی پروسه یادگیری را شروع کنید. برای شروع آموزش می‌توانید از یک معلم برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان کمک بگیرید.

بررسی نظریه‌های مختلف درباره سن یادگیری زبان در کودکان

در بخش قبل یک مطالعه تحقیقاتی را مورد بررسی قرار دادیم، اما نظریه‌های دیگری نیز وجود دارند که توسط کارشناسان مطرح شده است. از مهم‌ترین نظریه‌هایی که در رابطه با بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان بیان شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سن مناسب یادگیری زبان انگلیسی

  • نظریه‌ اول: شروع یادگیری زبان در سال‌های اولیه‌ تولد

    این نظریه که طرفداران خاص خود را دارد، می‌گوید که کودکان در سال‌های اولیه زندگی بدون هیچگونه ترس و مانعی می‌توانند کلمات و اصطلاحات انگلیسی را در کنار زبان مادری یاد بگیرند. طرفداران این نظریه معتقد هستند که کودک تا سه سالگی بدون رفتن به کلاس زبان می‌تواند با بازی، تماشای کارتون و گوش دادن به آهنگ‌های شاد، زبان انگلیسی را یاد بگیرد.‌ از معایب این نظریه می‌توان به نداشتن محیط مناسب برای یادگیری اشاره کرد، چراکه والدین کودک باید اشراف خوبی به انگلیسی داشته‌ باشند تا بتوانند به فرزندان خود آن‌را بیاموزند. برای ایجاد محیط رشد خوبست از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی کودکان کمک بگیرید و جلسات کوتاه برای فرزند رزرو کنید تا محیط برای شما و یادگیری کودک آماده شود.

  • نظریه دوم: شروع یادگیری زبان از سن ۳ تا ۵ سالگی

    کارشناسانی که این نظریه را مطرح می‌کنند معتقد هستند کودک تا سن سه سالگی نمی‌تواند حتی به زبان مادری خود به‌خوبی صحبت کند. بنابراین، این سنین برای شروع یادگیری زبان انگلیسی مناسب نیست. آن‌ها می‌گویند بین سنین ۳ تا ۵ سالگی بهترین زمان برای شروع یادگیری زبان انگلیسی است؛ زیرا کودک با زبان مادری خود آشنا شده و می‌تواند در‌ گروه‌های دوستی به گفتگو مکالمه بپردازد. از معایب این نظریه می‌توان به پیدا نکردن گروه‌های زبان انگلیسی در این‌ سنین اشاره کرد.

  • نظریه‌ سوم: شروع یادگیری زبان بعد از هفت سالگی

    طرفداران این نظریه معتقد هستند که کودکان تا ۷ سالگی به‌‌خوبی زبان مادری خود را یاد می‌گیرند و از عهده انجام تکالیف مدرسه و زبان برمی‌آیند. همچنین، کودکان در این سنین به‌راحتی می‌توانند صحبت کنند و مشکلی در تلفظ عبارات انگلیسی ندارند. باوجود مزایای بیان شده، این نظریه معایبی نیز دارد که از جمله می‌توان به دشواری انجام دادن تکالیف زبان در کنار مشق مدرسه اشاره کرد.

بهترین سن یادگیری زبان

کودکان کجا می‌توانند انگلیسی یاد بگیرند؟

یکی از سخت‌ترین تصمیمات والدین، انتخاب یک موسسه آموزشی مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی است. آموزشگاه‌ها متدهای مختلفی را برای تدریس زبان انگلیسی ارائه می‌دهند که هریک کیفیت و رویکرد متفاوتی دارند. والدین باید فرایند انتخاب موسسه آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان را جدی بگیرند،‌ چراکه این موضوع می‌تواند بر موفقیت یادگیری زبان تاثیر جدی داشته باشد.
سایت استاد سلام برای دسترسی راحت والدین، بهترین اساتید و آموزشگا‌های زبان انگلیسی مخصوص‌ کودکان را در سایت خود گردآوری کرده است. با مراجعه به سایت استاد سلام می‌توانید قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل را مشاهده و معلمی باتجربه و متناسب با بودجه‌تان انتخاب کنید. تمامی اساتید و آموزشگاه‌های معرفی شده در سایت استاد سلام از اعتبار علمی مناسبی برخوردار هستند بنابراین، با خیال راحت ثبت نام خود را انجام دهید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.