تاریخ انتشار:

بررسی تجارب یادگیری زبان با سریال Friends

بررسی تجارب یادگیری زبان با سریال Friends

یادگیری زبان انگلیسی با سریال Friends

متیو پری بازیگر 54 ساله آمریکایی با نقش چندلر در سریال Friends شهرتی جهانی کسب کرد. این روزا به دلیل فوت این بازیگر معروف و محبوب باری دیگر نام سریال پرطرفدار Friends بر سر زبان‌ها آمده است. 
سریال Friends سریالی دوست داشتنی برای تمام دنیا است. بسیاری از افراد از این سریال در جهت یادگیری زبان انگلیسی بهره می‌گیرند. در بسیاری از کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی و یا کلاس‌های آموزشگاه‌ها از این سریال برای جذاب تر کردن زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.
کلاس خصوصی زبان انگلیسی با جدیدترین تکنیک‌ها در سایت استاد سلام برگزار می‌شود. کافی است به سایت استاد سلام وارد شده و با این اساتید ارتباط بگیرید. اساتید سعی دارند با روش‌های مانند تماشای بخش‌هایی از سریال در کلاس به همراه تکنیک‌های دیگر آموزشی جذاب و منحصر به فرد داشته باشند.

سریال فرندز برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی نیز بسیار مناسب است. استراتژی یادگیری زبان انگلیسی با سریال ممکن است سبک و خنده دار به نظر برسد، اما بسیار موثر است و پشتوانه علمی دارد. طبق یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2019 که توسط اولکر مهمت انجام شد، نشان داد افرادی که به طور مکرر برنامه‌های تلویزیونی تماشا می‌کردند، حتی بدون قصد یادگیری، مهارت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف زبان کسب کردند.
 این مطالعه نشان داد که افراد پس از تماشای یک سریال تلویزیونی به مدت 1 تا 2 سال، در چهار مهارت زبانی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن  تا حدودی تسلط می‌یابند. بنابراین، اگر می‌خواهید سفر یادگیری زبان انگلیسی خود را به سرعت شروع کنید یا مهارت‌های انگلیسی خود را بدون رسمیت دروس، کلاس‌ها و کتاب‌ها بهبود ببخشید، می‌توانید تماشای سریال تلویزیونی موفق Friends را در نظر بگیرید. زبان مورد استفاده در Friends به اندازه یک برنامه تلویزیونی مانند The Big Bang Theory که مملو از اصطلاحات علمی و اصطلاحات آکادمیک است، چالش برانگیز نیست.
اگر هنوز عادت به تماشای سریال‌های تلویزیونی برای بهبود زبان انگلیسی خود ندارید، Friends بهترین برنامه برای شروع است. بیشتر واژگانی که در Friends استفاده می‌شود حول فعالیت‌های روزانه مانند معاشرت با دوستان، کار در دفتر، خوردن یک وعده غذایی در رستوران و سوار شدن به هواپیما است.
مزایای یادگیری زبان انگلیسی با مجموعه Friends بسیار زیاد است. اولاً، یادگیری با Friends می‌تواند راهی سرگرم کننده و جذاب برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی شما باشد. تماشا کردن و بحث در مورد اپیزودها با هم می‌تواند به شما کمک کند تا گوش دادن، صحبت کردن و واژگان را در زمینه مکالمه تمرین کنید.

سریال Friends درباره چیست؟

Friends یک کمدی تلویزیونی آمریکایی است که از سال 1994 تا 2004 پخش شد. این سریال زندگی شش دوست را دنبال می‌کند که مراحل مختلف زندگی را طی می‌کنند. این مجموعه تلویزیونی دارای مضامین دوستی، عاشقانه، خانوادگی و کمدی است. داستان سریال بر اساس موقعیت‌های افراد در اواسط دهه 20 تا اوایل 30 سالگی است این سریال حتی پس از پخش نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

چگونه مجموعه Friends به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند؟

وقتی به یادگیری زبان فکر می‌کنید، خواندن کتاب‌های زبان، پخش فایل‌های ضبط شده دروس و شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی با مربی زبان به ذهنتان خطور می‌کند. تماشای یک سریال تلویزیونی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های شنیداری و درک مطلب را تمرین کنید.

در ادامه برخی از مشخصات کلیدی در مورد اینکه چرا تماشای سریال های تلویزیونی، به خصوص سریال  Friends، آورده شده است.


1. درک زبان

برای زبان آموزان انگلیسی، یک نقطه عطف مهم زمانی است که کلمات انگلیسی را درک می‌کند. درک زبان توانایی به دست آوردن معنا از یک کلمات است. در حالی که این توانایی برای انگلیسی زبانان بومی طبیعی به نظر می‌رسد، این یک فرآیند پیچیده است که نیاز به تمرین قابل توجه و قرار گرفتن در معرض زبان دارد.
تماشای سریال پرطرفدار Friends یکی از راه‌های افزایش درک زبان شماست، زیرا زبانی که در برنامه استفاده می‌شود، ابتدایی، محاوره‌ای و کاربردی است. این بدان معنی است که بسیاری از جملات زبان انگلیسی در این سریال به راحتی در زندگی روزمره شما استفاده می‌شود. کمک دیگر برای یادگیری درک زبان در تماشای برنامه تلویزیونی حالت چهره یا زبان بدن آنها است. 

2. یادگیری زبان محاوره‌ای

زبان محاوره اصطلاحی است که برای سبک زبانی به کار می‌رود که بیشتر غیر رسمی است و در مکالمات معمولی به کار می‌رود. در حالی که دانش زبان محاوره‌ای معمولاً در محیط‌های رسمی مانند شرکت در آزمون مهارت انگلیسی، مصاحبه های شغلی یا کارهای مدرسه مورد نیاز نیست، اما برای زندگی روزمره ضروری است.
سریال Friends یک ابزار یادگیری عالی برای یادگیری زبان محاوره‌ای است. از آنجایی که محیط نمایش غیررسمی و آرام است، محیطی عالی را برای استفاده از زبان محاوره‌ای نشان می‌دهد. در نمایش، بینندگان و زبان آموزان انگلیسی می‌توانند بسیاری از عبارات محاوره‌ای و محل استفاده از آن‌ها را مشاهده کنند.

3. تسلط به زبان انگلیسی 

یادگیری یک زبان تماماً در مورد ارتباط است و این همان چیزی است که آنها به آن "تسلط به زبان انگلیسی" می‌گویند. کلید دستیابی به تسلط به زبان انگلیسی تمرین است. شما وقتی معلم خصوصی زبان هم میگیرید یعنی در حال تمرین با یک فرد مسلط بر آن درسید، قرار دادن مداوم خود در معرض مواد آموزشی کلیدی و تمرین مهارت‌های بیانی خود - نوشتن و صحبت کردن - در نهایت شما را به تسلط کافی می‌رساند.
تماشای مجموعه تلویزیونی Friends یک راه عالی برای قرار گرفتن در معرض این زبان است. ده فصل و در مجموع 236 قسمت از سریال Friends برای به دست آوردن تسلط در زبان انگلیسی موثر است. به خصوص اگر مبتدی هستید، این سریال کمکی عالی برای تمرین است زیرا ساده بوده و رویدادهای زندگی واقعی را نشان می‌دهد.
خوب است، برای شروع، کمدی های کاربردی مانند Friends را به جای برنامه‌های تلویزیونی تخصصی انتخاب کنید. تسلط یک مهارت عملی در یادگیری زبان است. یکی از استراتژی‌هایی که می‌توانید برای دستیابی به این هدف استفاده کنید، قرار دادن خود در معرض زبان انگلیسی بر اساس موضوعات خاص است.
به عنوان مثال، روز شکرگزاری در راه است، و شما می‌خواهید آن را با دوستان انگلیسی زبان خود بگذرانید. یک راه عالی برای نزدیک‌تر شدن به تسلط در آن زمان، تماشای مطالب مرتبط با روز شکرگزاری است.

4. مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید

گوش دادن بخشی جدایی ناپذیر از یادگیری زبان انگلیسی است زیرا یکی از دو راه برای ورود دانش به مرکز زبان مغز است. چندین مطالعه نشان داده‌اند که گوش دادن نقش مهم تری در ارتباط نسبت به صحبت کردن دارد. برای افزایش مهارت شنیداری خود، به مواد متنوعی نیاز دارید. خود را به کتاب های صوتی و سخنرانی محدود نکنید.
شما هم می دانید که یک معلم خصوصی آیلتس یا معلم خصوصی تافل حتما باید به شنیداری های شما توجه ویژه کند.
این جایی است که برنامه‌های تلویزیونی  و سریال‎‌ها وارد می‌شوند. برنامه‌های تلویزیونی راهی برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند تا مهارت‌های شنیداری خود را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و آسان تقویت کنند. Friends یک گزینه عالی برای تقویت مهارت های شنیداری انگلیسی شما است زیرا بیشتر کلمات اصلی انگلیسی را در خود پوشش می‌دهد. 
خوبی دیدن سریال این است که می توانید هر زمان که چیزی را متوجه نشدید مکث کنید و آن را بخوانید یا بارها و بارها آن را تماشا کنید تا به معنای پشت جملات پی ببرید. مثلا: فصل 10، اپیزود 15 سریال، قسمتی است که بیشترین تعداد لغات پایه انگلیسی را دارد. به طور خاص، مقاله ای گفت که این قسمت 96.2 درصد از 1000 کلمه اصلی انگلیسی را پوشش می‌دهد این قسمت یک راه عالی برای تمرین مهارت های شنیداری شما است، به خصوص اگر یک زبان آموز مبتدی انگلیسی هستید.

5. زبان انگلیسی پایه را از طریق ژست ها یاد بگیرید

ممکن است اینطور به نظر برسد که که یادگیری یک زبان مستلزم دانش کلمات و جملات است در حالی که نشانه‌های غیرکلامی نیز در کل فرآیند ارتباط، به ویژه در یادگیری، مهم هستند. ارتباط غیرکلامی پیام شما را از طریق سیگنال هایی مانند تماس چشمی، حالات چهره، ژست‌ها، وضعیت بدن و زبان بدن منتقل می‌کند.
این امر به ویژه برای زبان آموزان جدید مهم است، زیرا اینها نشانه ها یا زمینه ای را برای جمله گفتاری فراهم می‌کند و رمزگشایی معنای آن را برای زبان آموز آسان‌تر می‌کند. همچنین ارتباط را طبیعی تر می کند. کاراکترهای سریال Fiends در هنگام ارائه دیالوگ خود بیان، حرکات و زبان بدن زیادی دارند.


6.مهارت های انگلیسی (صحبت کردن و شنیدن)

تماشای سریال Friends می‌تواند راهی عالی برای بهبود مهارت‌های مکالمه و شنیداری انگلیسی شما باشد. این نمایش شامل گروهی از دوستان ساکن در شهر نیویورک و تعاملات روزانه آنها می‌شود که می تواند به شما در یادگیری واژگان و عبارات رایج مورد استفاده در مکالمات روزمره کمک کند. علاوه بر این، نمایش شامل انواع لهجه‌ها و گویش‌ها می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند مهارت‌های شنیداری خود را توسعه دهید و درک راحت‌تر انگلیسی‌زبان‌های مختلف را تجربه کنید. تماشا کردن با زیرنویس نیز می‌تواند مفید باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد کلماتی که گفته می‌شود را ببینید و درک خود را بهبود بخشد.

7.آشنایی با فرهنگ غربی

سریال Friends به نمادی فرهنگی در جامعه غربی تبدیل شده است و جوهر زندگی بزرگسالان جوان در دهه 90 و اوایل دهه 2000 را به تصویر می‌کشد. محبوبیت این سریال را می‌توان به شخصیت‌های مرتبط، طنز شوخ، و به تصویر کشیدن فراز و نشیب های دوستی نسبت داد. این نمایش به سنگ بنای فرهنگ پاپ آمریکا تبدیل شده است و بر مد، موسیقی و زبان تأثیر گذاشته است. تأثیر آن هنوز هم امروزه احساس می‌شود. سریال Friends گواهی بر قدرت ماندگار تلویزیون در شکل دهی و انعکاس ارزش ها و هنجارهای فرهنگی است.

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی با سریال Friends


1. تمرین فعال در مقابل تمرین منفعل

بین تماشای یک برنامه تلویزیونی برای تفریح و تماشای یک برنامه تلویزیونی برای یادگیری زبان انگلیسی تفاوت وجود دارد. وقتی یک برنامه تلویزیونی را برای تفریح تماشا می‌کنید، تمرکز شما روی داستان و لذت بردن است اما وقتی یک برنامه تلویزیونی را برای مطالعه انگلیسی تماشا می‌کنید، تمرکز شما بر روی زبان است. باید مکث کنید، تکرار کنید، دوباره به برخی از بخش‌ها گوش دهید و یادداشت برداری کنید. مطمئن شوید که هر دو رویکرد را در روال مطالعه خود ترکیب کرده‌اید.

2. یک قسمت را حداقل دو بار تماشا کنید

یکی از خوبی‌های Friends این است که قسمت‌ها فوق العاده کوتاه هستند. شما می‌توانید تماشای یک قسمت کامل را تنها در 20 دقیقه به پایان برسانید. ابتدا هر قسمت را با صدا و زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. دوم اینکه دوباره کل قسمت را بدون زیرنویس ببینید. هنگام تماشای بار دوم چیزهای بیشتری متوجه خواهید شد! و این کار تنها 40 دقیقه از وقت شما را می‌گیرد.

3. یک دفترچه لغات نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که یک دفترچه برای ثبت تمام کلمات انگلیسی، افعال عبارتی و اصطلاحاتی که از این مجموعه خواهید آموخت، دارید. یادداشت‌های خود را اغلب، حداقل یک بار در هفته مرور کنید. همچنین، سعی کنید از واژگان جدیدی که یاد می‌گیرید در هنگام مکالمه با شخصی استفاده کنید.
علاوه بر این، نمایش دارای شخصیت‌های متنوعی است که با لهجه‌ها و فرهنگ‌های مختلف هستند و این موضوع گوش زبان آموز را با لهجه‌های مختلف آشنا می‌کند. این نمایش همچنین از طنز و زبان روزمره استفاده می‌کند و آن را برای زبا‌ آموزان قابل ارتباط‌تر و قابل دسترس‌تر می‌کند.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.