از ریاضی متنفرم! چه شغلی انتخاب کنم؟

از ریاضی متنفرم! چه شغلی انتخاب کنم؟

از روز اولی که دانش آموز پا به مدرسه می گذارد و با درس ریاضی آشنا می شود، به او می گوییم: ریاضی را جدی بگیر! همین یک کلمه کافیست تا او دچار مشکل شود. ما انسانها آموخته ایم کارهای سخت را باید جدی بگیریم. در نتیجه برای همیشه از ریاضی می ترسیم.

اگر از دانش آموزان بپرسیم که از چه درسی خوشتان نمی آید، عموما می گویند: ریاضی! اگر سوال کنیم که در چه درسی ضعیف هستید هم اکثرا ریاضی را نام می برند

هر چند این تعداد از مخالفان درس ریاضی، همه دانش آموزان نیستند،  اما به هر حال می دانیم که بسیاری از دانش آموزان در این موضوع متفق القول هستند.

به نظر من دانش آموزان ما فکر کردن خوب و صحیح را یاد نگرفته اند. مثلا معلم در کلاس یک مسئله ریاضی را طرح می کند.وقتی 1 یا 2 نفر مسئله را حل می کنند، معلم پاسخ درست را در اختیار بقیه دانش آموزان نیز قرار می دهد. بدین ترتیب تعداد زیادی از دانش آموزان حتی فرصت نمی کنند صورت سئوال را بخوانند، ضمنا با تغییر در + یا – در حل سوال می مانند و اینگونه است که خاطره خوبی از ریاضی در ذهن دانش آموز خواهد ماند. بگذریم از اینکه هوش و استعداد و پشتکار نیز در این مسئله بسیار مهم است.

حالا به یک سوال مهم می رسیم...

از ریاضی متنفرم! چه شغلی را انتخاب کنم؟

در زمانه ای که علم و تکنولوژی با سرعت عجیبی در حال پیشرفت است، چه حرفه ای نیاز به دانش ریاضی ندارد؟

یک جایی خواندم که بزرگی گفته بود: جامعه فقط به مهندس و پزشک نیازی ندارد. اینهمه شغل که فقط به مهارتهای عملی و هنر دست نیاز دارد روی زمین مانده تا اهلش بیایند و خیمه اش را عَلم کنند.

مثلا می توانید با گذراندن یک دوره آموزش آرایشگری، در این حرفه بدرخشید و پول پارو کنید! به دوره آموزش خیاطی بروید و یک مزون دار موفق شوید. می توانید با گرفتن یک معلم، طراحی وب بیاموزید و کسب و کار خودتان را راه بیاندازید. یا اگر در یادگیری زبان  موفق هستنید معلم خصوصی زبان شوید و تدریس خصوصی زبان آلمانی، تدریس خصوصی زبان انگلیسی انجام دهید.

شغل های بسیاری وجود دارند که فقط مدتی دوام می آورند و خیلی زود از بین می روند. به نظر من ضعف عمده این کسب و کارها، عدم مدیریت صحیح در اداره آن است. پس یک پیشنهاد دیگر من برای شما که از ریاضی متنفرید، گذراندن دوره های مدیریت است که این روزها طرفداران زیادی هم دارد.

اصلا چرا ادبیات نمی خوانید؟ اگر اداره کشورها را به دست شاعران و ادیبان بدهند، دنیای زیباتری را شاهد خواهیم بود!

به هرحال درس ریاضی آنقدرها هم که به نظر می رسد، نفرت انگیز نیست. گاهی دشوار بودن یک موضوع، جذابیت های خاص خودش را دارد. به ریاضی مثل یک معما نگاه کنید و از حل مسائلش لذت ببرید.

مجموعه استاد سلام همراه با شماست و هر تصمیمی برای آینده شغلی خود داشته باشید، برای آموزش شما، معلم خصوصی و دوره آموزشی فراهم کرده است.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.