تاریخ انتشار:

آیا مهاجرت به استرالیا با مدرک فوق دیپلم امکان‌پذیر است؟

آیا مهاجرت به استرالیا با مدرک فوق دیپلم امکان‌پذیر است؟
مهاجرت به استرالیا با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و حتی دیپلم غیر ممکن نیست. در واقع در صورت واجد شرایط بودن، ممکن است شانس مهاجرت از طریق تحصیل یا روش‌های دیگری مانند کاری وجود داشته باشد. 
بنابراین داشتن شرایط عمومی، سن مناسب، شغل، سابقه کار، تمکن و … در کنار مدرک تحصیلی از جمله مواردی هستند که تعیین می‌کنند آیا واجد شرایط مهاجرت به استرالیا هستید یا خیر.
 در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که مهاجرت به استرالیا با مدرک فوق دیپلم از چه روش‌هایی امکان‌پذیر خواهد بود.

قبل از این‌که به بررسی روش‌های مهاجرتی در ادامه مطلب بپردازیم پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات کامل در مورد انواع روش‌های مهاجرتی به کشور استرالیا و شرایط آن، مطلب راه‌های مهاجرت به استرالیا را مطالعه نمایید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مدرک فوق دیپلم

مهاجرت تحصیلی به استرالیا در هر مقطعی امکان‌پذیر است. برای مثال افرادی که مدرک دیپلم یا فوق دیپلم دارند، در صورت تمایل و واجد شرایط بودن، می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های استرالیا اقدام کنند.
لازم به ذکر است که جهت پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا در مقطع لیسانس بهتر است سن شما زیر 20 یا نهایت 21 سال باشد و گپ تحصیلی زیادی نداشته باشید.
علاوه‌بر این،  برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا، باید:
✔ تمکن مالی لازم برای تامین هزینه‌های زندگی در استرالیا را داشته باشید (حداقل 29,710 دلار استرالیا برای فرد مجرد در سال).
✔ از دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرید (هر دانشگاه و هر رشته،  شرایط و پیش نیازهای خودش را دارد که باید در سایت دانشگاه موردنظر بررسی کنید؛ مانند زبان، مدارک لازم و معدل).
✔ پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، برای ویزای تحصیلی ساب‌کلاس 500 استرالیا اقدام کنید.

مهاجرت از طریق کار و مهارت به استرالیا با مدرک فوق دیپلم

 برای اکثر ویزاهای کاری استرالیا مانند ویزاهای مهارتی (یعنی ویزاهای 190، 189 و 491) یا ویزای اسپانسر کارفرما (ویزای 482 و 186)، متقاضیان باید مدارک تحصیلی و سوابق شغلی خود را برای دریافت یک گواهی ارزیابی مهارت مثبت به سازمان ارزیابی استرالیایی مربوطه ارسال کنند.
مدرک تحصیلی مورد نیاز بسته به نوع رشته و سازمان ارزیابی متفاوت است، برخی از مشاغل و سازمان‌های ارزیابی مانند سازمان مهندسی استرالیا به حداقل مدرکی معادل مدرک لیسانس نیاز دارند. اما برای  برخی دیگر  از مشاغل مانند مشاغل فنی (مانند سرآشپزها) به مدرک تحصیلی در سطح معینی مانند دیپلم در حوزه تخصص مورد نظر نیاز است.
بنابراین اگر شغلی دارید که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا است، زیر 45 سال هستید، حداقل آیلتس 7 (یا معادل آن) و سابقه کاری مرتبط دارید، بهتر است با یک وکیل مهاجرتی معتبر مشورت کنید تا ببینید آیا واجد شرایط ویزاهای مهارتی استرالیا هستید یا خیر.
همچنین استرالیا برای ویزای مهارتی، یک سیستم امتیازبندی دارد که در آن متقاضیان باید حداقل 65 امتیاز را بر اساس معیارهای مختلف از جمله سن، سابقه کار، مهارت زبان انگلیسی و مدرک تحصیلی دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت امتیاز بخش تحصیلات، باید دارای حداقل مدرک دیپلم مرتبط با شغل خود باشند.
برای دریافت ویزاهای اسپانسری کارفرمای استرالیا هم، همان‌طور که از نامش پیداست علاوه بر داشتن شغل در لیست مشاغل مورد نیاز، سابقه کاری مرتبط و گواهی ارزیابی مهارت مثبت، باید از طرف یک کارفرمای استرالیایی واجد شرایط اسپانسر شوید و پیشنهاد شغلی داشته باشید.

مهاجرت به استرالیا با مدرک فوق دیپلم

مهاجرت از طریق ویزای سرمایه‌گذاری به استرالیا با مدرک فوق دیپلم

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا (ساب‌کلاس 188) از جمله ویزاهایی است که با هر مدرک تحصیلی در صورت واجد شرایط بودن می‌توانستید برای آن اقدام کنید. اما این ویزا که برای کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار طراحی شده بود از ماه جولای 2024 تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

مهاجرت از طریق ویزای نخبگان یا تلنت با مدرک فوق دیپلم

ویزای تلنت استرالیا از جمله ویزاهایی است که نیازی به مدرک تحصیلی خاصی ندارد. در واقع ویزای تلنت یا ساب‌کلاس 858، یک ویزای دائمی برای افرادی است که دارای سوابق شناخته شده بین‌المللی از دستاوردهای استثنایی و برجسته در یکی از زمینه‌های زیر هستند:
  • ورزش 
  • هنر 
  • حرفه 
  • تحقیق یا دانشگاه
برای دریافت این ویزا باید توسط یک nominator با شهرت ملی در حوزه استعداد خود نامزد شوید که شهروند استرالیا یا مقیم دائم استرالیا یا شهروند نیوزلندی واجد شرایط یا سازمان استرالیایی باشد.

 سایر ویزاهای استرالیا برای مهاجرت با مدرک فوق دیپلم

برای مهاجرت به استرالیا به جز ویزاهای تحصیلی و کاری، ویزاهای دیگری هم وجود دارند که برای واجد شرایط بودن نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارند. مانند:
  • ویزاهای ازدواج برای افرادی که قصد دارند با یک فرد مقیم یا شهروند استرالیایی ازدواج کنند. 
  • ویزاهای دسته والدین برای افرادی که فرزند آن‌ها مقیم دائم یا شهروند استرالیا است.
هر کدام از این ویزاها انواع مختلفی دارند که بسته به شرایط متقاضی، می‌توانند امکان مهاجرت به این کشور را فراهم کنند.

کلام آخر درباره مهاجرت به استرالیا با مدرک فوق دیپلم

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم هستند، تحت شرایط خاصی می‌توانند واجد شرایط مهاجرت تحصیلی و کاری به این کشور باشند. همچنین روش‌هایی وجود دارند که فارغ از شرایطی مانند داشتن مدرک تحصیلی خاصی است مانند مهاجرت از طریق ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای تلنت و ویزاهای خانواده.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.