تاریخ انتشار:

آمادگی برای تیزهوشان سال 1403

آمادگی برای تیزهوشان سال 1403

موفقیت در آزمون تیزهوشان 1403

مدارس تیزهوشان از بهترین مدارس در کشور هستند که هر ساله بسیاری از افراد تمایل به تحصیل در این مدارس دارند و هر ساله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا همان سمپاد برای شناسایی افراد برتر و با استعداد اقدام به برگزاری آزمون می‌کند.
این مدارس با توجه به محدودیت در پذیرش افراد آزمون‌های ورودی برگزار می‌کنند. تحصیل در مدارس تیزهوشان در سراسر کشور فرصت خوبی برای ورود به دانشگاه‌های برتر و دست یابی به موفقیت‌های برتر تحصیلی است.
به دلیل اینکه سطح علمی این آزمون‌ها بالا می‌باشد تنها افرادی در این آزمون قبول خواهند شد که از نظر سطح علمی و هوشی بالاتر از سایرین هستند و استعدادهای بالاتری دارند. 

مزیت مدارس تیزهوشان

مزیت این مدارس نسبت به سایر مدارس در این نکته است که با پرداخت شهریه‌ای مناسب هرآنچه که فرد برای یادگیری بهتر و قبولی در کنکور نیاز دارد را با فضای آموزشی مناسب و کادری مجرب در اختیارش قرار می‌دهد.
مدارس تیزهوشان دارای مزیت‌هایی نسبت به مدارس عادی هستند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر  اشاره کرد:
  •  فضای رقابتی و انگیزشی این مدارس
  •  معلمان باتجربه و ماهر
  •  داشتن رتبه‌های برتر در کنکور و تعداد زیاد شرکت کنندگان در المپیادهای علمی و امکانات عالی آموزشی

کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان

کلاس‌های آمادگی تیزهوشان در پایان دوره ابتدایی و پایان دوره متوسطه اول یعنی برای پایه‌های ششم و نهم هرساله برگزار می‌شود و فرصت بسیار خوبی  برای دانش‌آموزانی است که قصد دارند در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنند. 
این کلاس‌ها باعث شده تا دانش‌آموزان با مباحثی که در آزمون قرار است مطرح شود بیشتر آشنا شوند و مهارت‌های لازم جهت شرکت در آزمون را کسب کنند. در واقع با شبیه سازی شرایط آزمون سعی می‌‌کنند تا افراد را برای آزمون اصلی آماده کرده و از استرس و نگرانی‌های روز آزمون کم کنند.
 مهارت‌هایی که دانش‌آموزان با شرکت در کلاس‌های آمادگی مدارس تیزهوشان می‌توانند کسب کنند شامل مهارت تست زنی، شناخت مباحث آزمون، افزایش سرعت و دقت در پاسخ گویی به سوالات و اعتماد بنفس شرکت در آزمون است. معمولا در تدریس خصوصی ریاضی متوسطه آموزشهای مرتبط با این آزمون مطرح می شود.

ویژگی کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان

سوالی که در این مبحث پیش می‌آید این موضوع است که این کلاس‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا مورد قبول واقع شوند از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • داشتن اساتید مجرب و موفق و باتجربه که آمار قبولی دانش‌آموزان آنها در سال‌های قبل نیز بالا باشد
  • مدیریت قوی و مجریان برگزارکننده قوی
  •  استفاده از منابع و کتاب‌های آموزشی معتبر و موثق
  •  مکان‌های برگزاری مناسب و .....
 راهنمایی لازم برای آمادگی آزمون تیزهوشان 1403

عوامل موفقیت در آزمون تیزهوشان 

بنابر تجربه‌های افرادی که در این آزمون‌ها شرکت کرده و قبول شده اند چند عامل موجب موفقیت و قبولی افراد در آزمون‌های تیزهوشان است:

برنامه ریزی درست و به جا

دانش آموز باید بتواند متناسب با ویژگی‌ها و توانایی‌های خود برای درس خواندن و ساعات مطالعه خود برنامه ریزی کند.

داشتن هدف و انگیزه 

 فرد باید برای قبولی در این آزمون انگیزه زیادی داشته باشد و بداند چه هدفی را برای درس خواندن دنبال می‌کند. داشتن هدف باعث شده فرد با برنامه ریزی بهتری درس بخواند و درصد قبولی فرد نیز بالاتر می‌رود.

مطالعه عمیق و درست منابع

در ازمون تیزهوشان تنها مطالعه عامل موفقیت نیست بلکه باید دانست که چگونه کتاب‌ها را عمیق و درست مطالعه کرد و به نکات کلیدی هر درس پی برد. 
خودباوری: از موارد دیگه ای که می‌توان به آن اشاره کرد خودباوری است. برای موفقیت در هر زمینه‌ای فرد باید به توانایی‌های خود ایمان و باور داشته باشد و حتی اگر پیشرفت های کوچک و کم دارد مدام خود را تشویق کند و با این کار گامی مهم برای پیشرفت های بعدی خود برداشته و با انگیزه بیشتری مسیر درس خواندن را ادامه می‌دهد.

کلاس‌های خصوصی و منابع آموزشی اصولی و شرکت در آزمون‌های آمادگی تیزهوشان

دانش‌آموزان باید بر تمامی مباحث تسلط کامل و کافی داشته باشند و همه منابع را با دقت و کامل بالا ببرند هر چه قدر بر مباحث تسلط بیشتری داشته باشند شانس قبولی آنها بیشتر خواهد شد.
تلاش برای یافتن کلاس‌های آموزشی و پیدا کردن یک مرکز آموزشی معتبر با اساتید مجرب در قبولی دانش‌آموز بسیار موثر است و بهترین راهکار برای قبولی فرد است. 
یک مرکز آموزشی خوب باید بهترین اساتید را در اختیار داشته باشد و با برگزاری کلاس هایی مانند روش تست زنی درست، رفع اشکال، تحلیل سوالات سالهای قبل، مشاوره و پشتیبانی تحصیلی توسط اساتید و قبول شدگان سالهای قبل سعی در قبولی صد در صد دانش آموزان بکند. 
شرکت در کلاس‌های خصوصی آمادگی تیزهوشان یکی از بهترین راهکارهای قبولی در این مسیر معلم خصوصی آمادگی آزمون تیزهوشان است زیرا دانش‌آموزان در این فضا می‌توانند با معلم خصوصی ریاضی تیزهوشان هم بحث و تبادل نظر کنند و از تجربیات و دانش معلم خود بهره مند شوند و درس را با انگیزه بیشتری و به صورت خصوصی و فردی فرا بگیرند.
کلاس‎های خصوصی تیزهوشان استاد سلام مناسب برای آمادگی آزمون تیزهوشان بوده و دانش‌آموزان می‌توانند در کلاس‌های استاد سلام با تکنیک‌های تست زنی آشنا شده و نتیجه مناسبی از این آزمون کسب کنند.
کلاس خصوصی ریاضی تیزهوشان استاد سلام از کلاس‌های کاربردی و مهم برای دانش‌آموزان است. استاد سلام دارای سابقه‌ای طولانی در زمینه آموزش می‌باشد. شما می‌توانید با خیال راحت در کلاس‌های سایت استاد سلام شرکت کرده و در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید.

استفاده از پکیج ها و نرم افزارها و سامانه های آموزشی و اپلیکیشن‌ها

این موارد می‌تواند به داوطلبین کمک کنند که بهتر و سریع تر مفاهیم و مطالب را یاد بگیرند. این نرم افزارها معمولا دارای سوالات مفهومی و شبیه سازی شده مانند آزمون‌های واقعی هستند که باعث می‌شود با روش های آموزشی متنوع تر دانش آموز مطالب را سریعتر و بهتر یاد بگیرد.
علاوه بر این نرم افزارها در هرجا و هر زمان در دسترس دانش‌آموزان قرار دارد و مدام به روز شده و باعث صرفه جویی در زمان می‌شود و این موارد باعث می‌شود دانش آموزان با انگیزه و لذت بیشتری از این نرم افزارها استفاده کنند.
همچنین استفاده از اپلیکیشن‌ها هزینه های زیادی را که دانش‌آموزان باید برای مشاوره و برنامه ریزی و خرید کتابهای کمک آموزشی صرف کنند را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.
 راهنمایی لازم برای آمادگی آزمون تیزهوشان 1403

برخی از بهترین و کاربردی‌ترین این نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها عبارتند از: 

برنامه فراآزمون تیزهوشان: دسترسی به این اپلیکیشن از طریق برنامه بازار است و هدف آن افزایش آمادگی دانش آموزان برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان در سراسر کشور است. در این برنامه دانش آموز با نمونه سوالات آزمون‌های از قبل طراحی شده می‌تواند سطح علمی خود را بسنجد و امکان اینکه در هر زمان و مکانی بتواند در آزمون‌ها شرکت کند وجود دارد. در این برنامه فرد علاوه بر سنجش از طریق آزمون‌ها می‌تواند انواع روش‌های حل تشریحی سوالات را یاد گرفته و با تمرین مکرر و استفاده مداوم از این اپلیکیشن سرعت خود را در پاسخ گویی به سوالات بالا برد.

سامانه تیزبام: تیزبام یک سامانه آنلاین برای شرکت در آزمون های شبیه سازی شده مدارس تیزهوشان است. این سامانه بهوصورت آنلاین آزمون‌هایی استاندار و با کیفیت برگزار می‌کند و پس از پایان آزمون برای دانش‌آموزان کارنامه‌ای جامع و کامل صادر می‌کند. 
آزمون‌های برگزار شده در این سامانه کاملا با استانداردهای آزمون‌های اصلی تیزهوشان منطبق است و همین امر باعث شده فضای آزمون کاملا برای دانش آموز شبیه سازی شود و فرد به طور کامل با سبک سوالات آشنایی پیدا کند. 
جامعه آماری بالای شرکت کنندگان در آزمون‌های این سامانه باعث شده تا فرد بتواند سطح خود را کاملا بشناسد و در جهت بهبود وضعیت درسی خود بیشتر تلاش کند، همچنین وجود یک کارنامه دقیق و اصولی پس از انجام هر آزمون که شامل نکاتی همچون پیشرفت دانش آموز نسبت به آزمون قبل، رتبه بندی دانش آموزان به تفکیک شهرستان و استان و جنسیت است موجب شده فرد به طور جامع و کامل سنجیده شود و با جامعه آماری بالایی به رقابت بپردازد.
 از بهترین مزایای این سایت این موضوع است که پس از هر آزمون اساتید و معلمان در پخش زنده اینترنتی به تحلیل ویدیویی آزمون پرداخته و به تک تک سوالات آزمون پاسخ های کامل و تشریحی می‌دهند و فرصت پرسش و پاسخ بین آن‌ها و دانش آموزان فراهم می‌باشد. 

سامانه مسترهوش: این سامانه یک سامانه آنلاین برگزاری آزمون‌های شبیه سازی شده مدارس تیزهوشان است که پس از پایان آزمون به دانش‌آموز کارنامه تحلیلی ارائه می‌دهد و سپس پاسخ همه سوالات توسط اساتید به صورت تحلیلی ارائه می‌شود. طراحی سوالات این آزمون‌ها توسط معلمان و اساتید برتر مدارس تیزهوشان انجام می‌شود و به همین دلیل بیشترین شباهت با آزمون‌های اصلی مدارس تیزهوشان را داراست. آزمون‌های این سامانه به دو صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شوند.

اپلیکیشن درس یار: این اپلیکیشن مانند اسم خود به عنوان یک دستیار کمکی در کنار دانش‌آموزان است و با ارائه گزارش از نحوه درس خواندن دانش آموز به فرد برای هدف گذاری بهتر کمک می‌کند.
 این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی  برای دانش آموز به صورت خودکار برنامه ریزی می‌کند و از طریق گزارش و نمودارها، امکان دیدن روند مطالعه دانش‌آموز فراهم است، همچنین این نرم افزار دارای دفترچه یادداشت و سیستم یادآور است که با استفاده از آن می‌تواند نکات یا مطالب مهم را به دانش‌آموزان یادآوری کند. از امکانات جالب این برنامه می‌توان به امکان محاسبه دقیق زمان مطالعه از طریق زمان سنج اشاره کرد.

جمع بندی

موفقیت و قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای خیلی از افراد از اهداف اصلی و مهم به شمار می‌آید، رسیدن به این هدف مهم  نیازمند برنامه ریزی اصولی، منابع آموزشی مناسب و تکنیک های قوی برای مطالعه است و طی نمودن این مسیر با اعتماد بنفس زیاد و مدیریت زمان ممکن است تا بهترین و مطلوب ترین نتیجه به دست آید و قبولی در تیزهوشان تنها راهیابی به مدارس برتر نیست بلکه فرصتی برای رشد شخصیت و پیشرفت علمی هر چه بیشتر فرد است. با در نظر گرفتن نکاتی و راه حل هایی که در این متن ذکر شد می‌توان به نتیجه مطلوبی در این آزمون رسید و آینده علمی درخشانی را برای خود رقم زد.
من نرم افزار خوندم و بعدش به دلیل علاقه‌ای که به راه‌اندازی کسب و کار داشتم در رشته کارآفرینی ارشد گرفتم. الانم در سایت استاد سلام همکاری می‌کنم و درجهت سوالاتی که برای خیلی از افراد و کاربرانمون به وجود میاد، تحقیق می‌کنم و می‌نویسم من هم با شما در حال یادگیری‌ام.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.