تاریخ انتشار:

آزمون ماک آیلتس چیست؟ (IELTS Mock Test)

آزمون ماک آیلتس چیست؟ (IELTS Mock Test)

آزمون ماک آیلتس (IELTS Mock Test) چیست؟

آزمون ماک یا آزمون آزمایشی آیلتس آزمونی است که به فرد کمک می‌کند تا خود را برای آزمون اصلی آیلتس آماده کند. این آزمون شبیه شازی‌شده است و استاندارد تمامی بخش‌های آزمون اصلی یعنی Speaking ،Writing ،Listening و Reading را برای آمادگی آزمون آیلتس شامل می‌شود.

تفاوت آزمون ماک و اصلی آیلتس

تفاوت آزمون ماک و آزمون اصلی آیلتس این است که ماک امکان سنجش دقیق نمرات را بعد از تمارین با معلم خصوصی زبان انگلیسی به شما می‌دهد تا بدون پشت‌سر‌گذاشتن پیچیدگی‌های مراحل ثبت نام آزمون اصلی و با صرف هزینه کمتر، آمادگی خود را برای آزمون واقعی ارزیابی کنید.
با شرکت در آزمون ماک آیلتس، فرد با ساختار و نوع سوالات آزمون اصلی آشنا می‌شود و به نقاط قوت و ضعف خود پی برده و برای شرکت در آزمون اصلی آماده‌تر خواهد بود. حضور در آزمون ماک باعث شده فرد با محیط آزمون بیشتر آشنا شود، اضطراب خود را کاهش دهد و اعتماد به نفس لازم برای شرکت در آزمون اصلی را کسب کند. نکته مهم این موضوع است که در آزمون ماک می‌توان زمان‌بندی را برای پاسخ دادن به سوالات هر بخش تمرین کرد و اطمینان حاصل نمود که در آزمون اصلی می‌توان به تمام سوالات در زمان مقرر پاسخ داد.

مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس

 شرکت در این آزمون برای فرد مزایایی دارد که شامل موارد زیر است:
  • هزینه شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس بسیار کمتر از آزمون اصلی است. همچنین انعطاف پذیری این آزمون بیشتر است؛ بدین معنا که فرد می‌تواند در زمان‌ها و مکان‌های مختلف در آزمون ماک شرکت کند و امکان تکرار این آزمون برای چندین دفعه وجود دارد.
  • فرد می‌تواند چندین بار در این آزمون شرکت کرده و به‌طور مداوم سطح پیشرفت خود را ارزیابی کند. با شرکت در آزمون ماک، داوطلبان با ساختار کلی آزمون، تعداد سوالات هر بخش و مدت زمان پاسخ‌گویی به آن‌ها آشنا می‌شوند و میزان آمادگی خود برای آزمون اصلی را ارزیابی می‌کنند.
  • این آزمون به دو شکل حضوری و آنلاین برگزار می‌شود که در آزمون ماک آیلتس حضوری شما در یک محیط شبیه به آزمون اصلی آیلتس به سوالات پاسخ می‌دهید و در آزمون ماک آیلتس آنلاین از طریق کامپیوتر یا تلفن همراه خود در آزمون شرکت کرده و به سوالات پاسخ می‌دهید.
  • آزمون ماک آیلتس معمولا در آموزشگاه‌های زبان، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یا مراکز برگزاری آزمون‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.
  • محیط آزمون به گونه‌ای طراحی می‌شود که مشابه آزمون اصلی باشد تا فرد کاملا با شرایط آزمون واقعی آشنا شود. با توجه به این که آزمون آیلتس دارای دو نوع جنرال general و آکادمیک Academic می‌باشد، آزمون ماک آیلتس نیز دو نوع جنرال و آکادمیک دارد که می‌توانید در هر کدام شرکت کنید.


بخش‌های مختلف آزمون ماک آیلتس

  1. Listening (لیسنینگ): در این بخش فرد به فایل‌های صوتی گوش داده و به سوالات مربوط به آن پاسخ می‌دهد.
  2. Reading (ریدینگ): در این بخش شخص متون مختلف را می‌خواند و به پرسش‌های مربوطه پاسخ می‌دهد.
  3. Writing (رایتینگ): در این قسمت فرد دو تا سه متن نوشتاری را می‌نویسد که موضوعات مختلفی دارند.
  4. Speaking (اسپیکینگ): در این قسمت شخص با یک ممتحن به مدت 11 الی 14 دقیقه به گفتگو می‌پردازد.

زمان‌بندی آزمون ماک آیلتس

زمان‌ برگزاری آن مشابه آزمون اصلی است تا شخص با مدیریت زمان آشنا شود و پس از پایان آزمون فرد نتیجه را همراه با بازخورد کامل در مورد عملکردش در هر بخش دریافت می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و برای بهبود آن تلاش کند. برای موفقیت در آزمون ماک آیلتس و سپس آزمون اصلی، باید از منابع مفید و معتبر استفاده کرده تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

آمادگی آزمون آیلتس با ماک آیلتس

منابع مناسب یادگیری برای آمادگی آزمون ماک

از جمله منابع مفید آزمون ماک آیلتس، معلم خصوصی زبان انگلیسی است. تدریس خصوصی زبان انگلیسی در موفقیت در آزمون ماک آیلتس و در نهایت آزمون اصلی نقش مهمی ایفا می‌کند. برخی دیگر از منابع آزمون آیلتس را در زیر آورده‌ایم:
  • اگر قصد گرفتن نمره بالا در این آزمون و سپس آزمون اصلی را دارید، توصیه می‌شود از یک معلم آیلتس مجرب کمک بگیرید برای یافتن یک مدرس حرفه‌ای کافی است به سایت استاد سلام مراجعه کرده و متناسب با ویژگی‌های شخصی خود و مکان و زمانی که در اختیار دارید، بهترین استاد را خودتان انتخاب کنید.
  • وب‌سایت‌های رسمی مانند British Council که سایت رسمی برگزارکننده آزمون آیلتس است، حاوی نمونه سوالات، راهنما و اطلاعات مفیدی در مورد آزمون است.
  • سایت IDP IELTS یکی دیگر از برگزار کنندگان آزمون آیلتس است که منابع آموزشی متنوع و مناسبی را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد.
  • کانال‌های یوتیوب نیز از منابع بسیار خوب برای آمادگی آزمون ماک آیلتس است؛ زیرا بسیاری از مدرسان و زبان‌آموزان موفق ویدیوهای آموزشی رایگان در مورد آزمون آیلتس در یوتیوب منتشر می‌کنند و شخص با جستجوی عبارت IELTS preparation می‌تواند ویدیوهای آموزشی مناسبی را پیدا کند.
  • کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج چاپ شده است، گزینه مناسبی برای کسانی است که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند. استفاده از این کتاب مهارت شخص را در زمینه واژگان، گرامر و دستور زبان بالا برده و تست‌ها و مباحث تمام بخش‌های آزمون آیلتس را دارد و شامل پاسخنامه‌های تشریحی است.
  • کتاب Inside readings نیز مجموعه کتابی است که توسط دانشگاه آکسفورد چاپ شده و با تمرکز بر روی لهجه بریتیش شانس موفقیت در آزمون آیلتس را افزایش می‌دهد. برای تقویت مهارت ریدینگ، این کتاب بهترین گزینه است. تمرین‌های متعدد این کتاب به فرد کمک می‌کند تا در آزمون آیلتس نمرات بهتری کسب کند.
  • کتاب Barron’s IELTS هم تمام مهارت‌های آزمون آیلتس را به صورت یک پکیج ارائه می‌دهد. این مجموعه شامل آزمون‌های شبیه‌سازی شده، نکات آموزشی و فایل‌های صوتی و پاسخنامه است.
  • اپلیکشن‌های موبایل نیز از منابع خوب برای آمادگی آزمون آیلتس هستند که در هر مکان و زمانی در اختیار فرد بوده و محدودیتی برای استفاده ندارند. از جمله بهترین اپلیکشن‌ها برای استفاده زبان آموزان IELTS Prep App است. این برنامه طیف وسیعی از سوالات، استراتژی‌ها و نکات مختلف هر چهار بخش آزمون آیلتس را داراست. این اپلیکشن تست‌های تمرینی متعددی دارد که شرایط واقعی آزمون را شبیه سازی می‌کند. از مزیت‌های استفاده از این اپلیکشن، ارائه برنامه مطالعه شخصی برای فرد برحسب سطح مهارت وی است و پیشرفت فرد را از طریق آمار و نمودارها ردیابی می‌کند.
    از دیگر نکات مثبت استفاده از این اپلیکشن امکان دسترسی به آن به صورت آفلاین است که به فرد کمک می‌کند تا حتی بدون اتصال به اینترنت، به این برنامه دسترسی داشته ‌باشد. 
  • اپلیکیشن IELTS Vocabulary Flashcards هم به طور خاص برای کمک به فرد در بخش واژگان طراحی شده ‌است که به گسترش دایره لغات فرد کمک می‌کند و شامل مجموعه وسیعی از فلش‌کارت‌ها است که کلمات و عبارات ضروری آزمون آیلتس را ذکر کرده‌ است. این فلش کارت‌ها شامل تعاریف، مثال‌ها و تلفظ‌های صوتی است که به خاطر سپردن واژگان جدید را آسان می‌کند و باعث می‌شود تا فرد نتیجه مطلوبی در آزمون کسب کند.
  • اپلیکیشن IELTS Full رویکرد جامعی برای تسلط بر تمام جنبه‌های آزمون آیلتس را ارائه می‌دهد و شامل تست‌های تمرینی، نمونه سوالات و تمرین‌های تعاملی است. این اپلیکشن امکان بازخورد و تجزیه و تحلیل دقیق را ارائه داده و به کاربر این امکان را می‌دهد تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند.
  • اپلیکشن Magoosh IELTS شامل درس‌های ویدیوئی، تمرین‎‌ها و آزمون‌های آزمایشی و پشتیبانی است. این اپلیکشن گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک برنامه آموزشی جامع و شخصی سازی شده هستند.

آزمون ماک آیلتس

جمع بندی درباره آزمون ماک آیلتس

در این مقاله سعی شد به معرفی آزمون ماک و تاثیر آن بر آزمون آیلتس بپردازیم. در این مقاله بررسی کردیم که آزمون ماک آیلتس بر همه مهارت‌های زبان از جمله Listening (لیسنینگ)، Reading (ریدینگ)، Writing (رایتینگ) و Speaking (اسپیکینگ) تمرکز دارد. همچنین اشاره کردیم که یکی از بهترین منابع برای موفقیت در این آزمون، سایت استاد سلام است. با انتخاب معلم زبان و معلم خصوصی آیلتس از سایت استاد سلام می‌توانید با سرعت بهتری پیشرفت کنید و تحت نظر در این آزمون آزمایشی آیلتس موفق شوید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.