تاریخ انتشار:

یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد؟

یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد؟
اغلب کسانی که می‌خواهند برای یادگیری‌ انگلیسی اقدام کنند، این سوال را می‌پرسند‌ که به چقدر زمان برای تسلط به این زبان نیاز دارند. در ابتدا باید بگوییم که برای یادگیری زبان انگلیسی هیچ راه جادویی وجود ندارد. شما باید کتاب‌های آموزشی را در کنار دیگر منابع با‌ تلاش و حوصله مطالعه کنید تا در یادگیری زبان انگلیسی موفق شوید. اگر می‌خواهید درباره مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر یادگیری زبان انگلیسی در مدت زمان کم 

یادگیری یک زبان خارجی برای همه افراد چالش برانگیز‌ است. هر زبان، هزاران کلمه دارد که برای تسلط باید بخشی از آن را بلد باشید. به‌طور مثال، زبان‌ انگلیسی حدود ۱۷۰ هزار کلمه دارد که یادگیری ۳۰۰۰ کلمه از آن برای تسلط در این زبان ضروری‌ است. با توجه به این موارد مهم است بدانید که یادگیری زبان انگلیسی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و شما به زمان و ممارست بسیاری نیاز دارید. اما روش‌هایی وجود دارد که سرعت یادگیری شما را بهبود می‌بخشد که در ادامه به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  • در ابتدا باید هدفی مشخص برای خود تعیین کنید. به‌طور مثال، موفقیت در یک آزمون، صحبت کردن روان یا نوشتن درست زبان انگلیسی و مواردی دیگر. در مرحله بعد برای این اهداف، زمان‌بندی انجام دهید.
  • برای یادگیری سریعتر انگلیسی باید خودتان را در این زبان غرق کنید. تماشای فیلم، گوش دادن پادکست، خواندن کتاب و مقاله انگلیسی راهی مناسب برای یادگیری است.
  • به گروه‌های مکالمه زبان انگلیسی بپیوندید و با آن‌ها روزانه به گفتگو بپردازید.
  • از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان مانند Duolingo، Babbel، یا Rosetta Stone استفاده کنید تا هدفمندتر به این سمت گام بردارید.
  • استفاده از فلش کارت روشی مناسب برای یادگیری کلمات جدید است.
  • تماشای برنامه‌های تلویزیونی و کانال‌‌های یوتوب با زیرنویس برای بهبود مهارت لیسنینگ به شما کمک می‌کنند.
  • شرکت‌ در دوره‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان و بزرگسالان در تقویت هر چهار مهارت (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) شما موثر است.
  • برای بهبود رایتینگ به انجمن‌های موجود در‌ سایت Reddit بپیوندید.
  • یک وبلاگ یا دفترچه خاطرات داشته باشید و هر روز کمی درباره تجربیات روزانه خود در‌ آن به انگلیسی بنویسید.
  • ابزارهایی مانند Grammarly با ارائه بازخورد فوری در مورد گرامر، سبک و استفاده از واژگان به بهبود نوشتار شما کمک می‌کنند.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد؟

یادگیری زبان انگلیسی به چقدر طول می‌کشد؟

یکی از سوالات پرتکرار علاقه‌مندان به یادگیری زبان انگلیسی قبل از شروع یا در طول دوره‌ها، مدت زمان مورد نیاز برای تسلط به زبان انگلیسی است. هرچند‌ که این فرایند به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما‌ به‌طور کلی، برای تسلط به هر سطح باید به اندازه‌ای که در ادامه ذکر می‌کنیم زمان اختصاص دهید:
  • از صفر تا A1 به 80 ساعت زمان نیاز دارد.
  • از A1 تا A2 به 150 ساعت زمان نیاز دارد.
  • از A2 تا B1 به 300 ساعت زمان نیاز دارد.
  • از B1 تا B2 به 225 ساعت زمان نیاز‌ دارد.
  • از B2 تا C1 به 200 ساعت زمان نیاز دارد.
  • از C1 تا C2 به 200 تا 250 ساعت زمان نیاز دارد.

آیا یادگیری زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه سخت است؟

اگر‌ برای یادگیری زبان انگلیسی عجله دارید و می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی به آن مسلط شوید باید بگوییم که این کار می‌تواند با چالش‌های زیادی همراه باشد، اما غیرممکن نیست. اگر آشنایی قبلی با زبان انگلیسی داشته باشید و شدت مطالعه و محیط یادگیری‌تان مناسب باشد احتمال آنکه سریعتر به انگلیسی تسلط پیدا کنید وجود دارد.
به‌طور کلی، یادگیری‌ انگلیسی به‌ عواملی مانند سطح‌ فعلی زبان شما، ساعات درس خواندن و تمرین بستگی‌ دارد. برای یادگیری سریعتر انگلیسی باید تمرین این زبان‌ را به بخشی از فعالیت‌های روزمره خود تبدیل کنید. بدین معنی که به‌ انگلیسی فکر کنید، حرف بزنید و بنویسید‌.‌ کاملا واضح است که هرچه بیشتر خود را در معرض زبان قرار دهید، سریعتر آن را یاد خواهید گرفت.
برای شروع یادگیری می‌توانید از یک معلم خصوصی کمک بگیرید، قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل در‌ سایت استاد سلام وجود دارد. معلم خصوصی زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا سطح زبان‌تان را تعیین کنید و بر‌ اساس آن مطالعه کتاب‌های آموزشی را در پیش بگیرید. اگر می‌خواهید در کمتر از یک سال به انگلیسی مسلط شوید باید تلاش و پشتکار خود را به حداکثر برسانید تا نتیجه آن را ببینید.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد؟

با چند ساعت مطالعه می‌توانم زبان یادبگیرم؟

در‌ قسمت‌های قبل به زمان موردنیاز برای ارتقای سطح زبان‌ اشاره کردیم. اکنون می‌خواهیم به این سوال که با چند ساعت مطالعه می‌توانید به زبان‌ انگلیسی تسلط پیدا کنید پاسخ دهیم. مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد که برای انجام یک مکالمه بی‌نقص به حداقل 360 ساعت زمان نیاز دارید و برای انجام کارهای اداری باید حداقل 1765 ساعت مطالعه داشته باشید‌. این ساعات بیان شده کاملا تقریبی است و هیچ مدرس یا آموزشگاهی به شما قول نمی‌دهد که بعد از سپری کردن این ساعات به انگلیسی مسلط خواهید شد؛ چراکه یادگیری این‌ زبان به عوامل بسیاری بستگی دارد. 

یادگیری زبان انگلیسی با استاد سلام

آموزش آنلاین یکی از سریعترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است و به شما کمک می‌کند تا هر جای ایران و جهان که هستید، به آموزش باکیفیت دسترسی داشته باشید. استاد سلام یک سایت آموزشی‌ است که این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به اساتید درجه یک دسترسی داشته باشید و روند یادگیری زبان را سریعتر کنید.‌
در استاد سلام، اساتید با تحصیلات، سطح زبان و هزینه‌ متفاوتی حضور دارند. کافیست وارد استاد سلام شوید و مشخصات معلم خصوصی زبان انگلیسی را ببینید و یک نفر را انتخاب کنید‌. در طول فرایند یادگیری، پشتیبان‌های استاد سلام در کنار شما هستند تا به تمامی سوالات‌تان پاسخ دهند. بنابراین، در استاد سلام هرگز تنها نخواهید ماند. برای ثبت نام همین الان به سایت استادسلام مراجعه کنید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.