تاریخ انتشار:

یادگیری زبان دوم، چرا و چگونه؟

یادگیری زبان دوم، چرا و چگونه؟

یادگیری زبان دوم، چرا و چگونه؟

در دنیای امروز که دهکده ی جهانی نامیده شده و همه چیز با سرعتی سرسام آور رو به رشد است، یادگیری زبان دوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در هر سن و سالی که باشید و هر کسب و کاری داشته باشید، بی شک نیازمند زبان دومی هستید که زبان انگلیسی و زبان فرانسه از مهمترین آنها هستند.
اما به یاد داشته باشید که یادگیری زبان دوم، مستلزم علاقه و وقت است. پس برای اینکه زبان دومی را یاد بگیرید و بر آن مسلط شوید، یک انگیزه ی قوی دست و پا کنید. زیاد هم سخت نیست! همانطور که قبلا گفتیم، با سرعتی که دانش عمومی بشر در پیشرفت دارد، نباید از غافله عقب ماند. وقتی بتوانید در یک مصاحبه یا حتی یک دورهمی دوستانه، روان و بدون استرس چند جمله بگویید و منظور خود را برسانید، بی شک اعتماد به نفس خواهید یافت. پس برای رسیدن به این درجه از عزت نفس و اعتماد به نفس، سعی کنید برنامه ی آموزش زبان دوم را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید. حالا چرا روزانه؟
همانطور که همیشه گفته اند و می دانیم، زبان فرار است. اگر قرار باشد به محفوظات و مهارتهای سالهای پیش اکتفا کنیم و دانسته هایمان را دوره نکنیم، همه ی زحمت هایی که کشیده ایم به هدر خواهد رفت. اینگونه است که بسیاری از ما سالهاست برای آموزش زبان اندر خم یک کوچه مانده ایم!
تلاش کنید هر روز بیاموزید. حتی اگر توانایی ذهنی و زمانی ندارید، روزانه یک کلمه حفظ کنید و با آن جمله بسازید.
یکی از راههای متداول و صد البته موثر در یادگیری زبان دوم، رفتن به کلاس خصوصی زبان انگلیسی و یا کلاس خصوصی زبان فرانسه است. بعضی دوستان که وقت را غنیمت دانسته اند و از سالها پیش شروع کرده اند نیز در دوره ها و کلاس خصوصی آیلتس شرکت می کنند تا مدرک کاربردی تری داشته باشند.
به هر حال هر زبانی را که به عنوان زبان دوم برای آموختن انتخاب کرده اید، باید بدانید که همیشه قلق ها و میانبرهایی هست که سرعت و پیشرفت شما را تضمین می کند. در ادامه استاد سلام کوشیده است تا راههایی را به شما معرفی کند که بسیاری، امتحان کرده و طعم موفقیت را چشیده اند.
• سعی کنید در معرض زبان (انگلیسی_ فرانسه) قرار بگیرید.
• گوش بدهید و تکرار کنید.
- آهنگ، فیلم، کارتون و اخبار تماشا کنید و جملاتی که ساده هستند را تکرار کنید.
• دایره ی لغات خود را افزایش دهید. برای این کار حداقل روزانه ده کلمه حفظ کرده و با آن جملات ساده و کاربردی بسازید. به تدریج واژگان بیشتری دارید که با انها جملات بیشتری خواهید ساخت.
• می توانید با واژه ها پازل بسازید یا جدولهای ساده طراحی کنید. این کار نوشتن را نیز تقویت می کند.
• موسیقی همیشه روند یادگیری را بهبود می بخشد. کلمات جدید را از متن آهنگها و موزیک ویدئوها حدس بزنید و مفهوم کلی مطلب را درآورید. سپس به تدریج، درستی حدسیات خود را با استفاده از دیکشنری و فرهنگ لغت امتحان کنید.
• با تشکیل گروههای دوستی، آموخته های خود را با دوستانتان در میان گذاشته، از تجربیات آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید در جمع دوستانتان راحت تر هستید. حتی اگر اشتباه کنید، کمتر می ترسید و به کمک دوستانتان ایراد خود را مرتفع می کنید.
• از اشتباه کردن نترسید.
• سرعتتان را کم کنید. این که بخواهید به سرعت غیر منطقی پیشرفت کنید، توهمی بیش نیست. آهسته و پیوسته جلو بروید.
• همیشه به یاد داشته باشید که زبان دوم، یک مهارت است. اگر رهایش کنید، فراموشش خواهید کرد. پس روزانه از مهارتی که آموخته اید استفاده کنید. جلوی آینه بروید و با خود حرف بزنید. از جملات ساده برای بیان خواسته ی خود در خانه و با افراد خانواده استفاده کنید.
• همیشه لبخند بزنید. بگذارید دیگران تصور کنند شما در زبان انگلیسی یا فرانسه درجه یک هستید.
• اگر درجه یک هستید، تبریک استاد سلام را بپذیرید.

استاد سلام برای شما این امکان را فراهم کرده، تا در کلاسهای حقیقی و مجازی آموزش و تدریس خصوصی زبان انگلیسی، آموزش و تدریس خصوصی فرانسه و تدریس خصوصی آیلتس، تدریس خصوصی تافل و تدریس خصوصی انگلیسی شرکت کنید و از استادان به نام این رشته بهره ببرید.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.