تاریخ انتشار:

کلاس مهار‌ت‌های هفتگانه icdl

کلاس مهار‌ت‌های هفتگانه icdl
عبارت icdl کوتاه شده عبارت international computer driving license ‌می‌‌باشد. ای‌سی‌دی‌ال بیانگر هفت مهارت اصلی برای استفاده از کامپیوتر است که به وجود آمدن سازمانی را نتیجه شده است که وظیفه آن تایید مهارت افراد است.

مقدمه درباره دوره‌آموزشی ای‌سی‌دی‌ال:

در عصر حاضر یادگیری مفاهیم و علوم رایانه و كاربرد آن، چنان با زندگی روزمزه آدمی در آمیخته است كه نیازی به سخن گفتن درباره آن باقی نمی‌ماند و این احساس نیاز به آموختن مفاهیم جدید چنان است كه موسسات كوچك و بزرگ با تبلیغاتی وسیع و فراگیر سعی در جذب فراگیران این علوم دارند. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها هم برای استخدام نیرو، به دنبال افرادی هستند که مهارت‌های بالایی در کامپیوتر داشته باشند. سازمان‌ها و موسسات اداری، تجاری و صنعتی به منظور بسط و توسعه این علوم در لایه‌های درونی سازمان از هیچ كوششی دریغ نمی‌نمایند چرا كه یكی از راه‌های توانمند سازی و آماده سازی كاركنان برای پذیرش مسئولیت‌های جدید، بهره‌گیری از این علوم و فناوری روز است.

چرا icdl مهمه؟

icdl به معنای کار با کامپیوتر است. با توجه به گسترش استفاده از کامپیوتر و کاربرد وسیع آن در حوزه‌های مختلف، داشتن مهارت‌های استفاده از آن اهمیت دارد.
آشنایی با کامپیوتر، کار با آن و یادگیری مهارت‌های مهم در کار با نرم‌افزار office یکی از ملزومات زندگی در دنیای امروز است. در حال حاضر مجموعه این آموزش‌ها تحت عنوان icdl) international computer driving license) ارائه می‌شوند.
آشنایی با کامپیوتر، کار با آن و یادگیری مهارت‌های مهم در کار با نرم‌افزار office یکی از ملزومات زندگی در دنیای امروز است. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها هم برای استخدام نیرو، به دنبال افرادی هستند که مهارت‌های بالایی در کامپیوتر داشته باشند. شرکت در دوره icdl و یادگیری مهارت‌های آن علاوه بر افراد مختلف، برای سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز سودمند است. بالا بردن سطح دانش و مهارت کارمندان در این زمینه، ‌می‌تواند به افزایش بهره‌وری سازمانی منجر شود.
این دوره‌ها شامل: مفاهیم اساسی و تئوری‌های it، آشنایی با سیستم عامل ویندوز و نرم افزارهای پر كاربرد شركت مایكروسافت می‌باشد. امروزه حجم بسیار زیادی از مكاتبات و اطلاعات موجود در سازمان‌ها توسط نرم افزارها ساماندهی می‌شود كه دستیابی، نگهداری و استفاده از آنها مستلزم آشنایی با نرم افزار و مفاهیم آنها می‌باشد.
تنظیم مكاتبات، تهیه گزارشات و مقالات اداری، بدون آشنایی با نرم افزارهای واژه پرداز ( كه نرم افزار word نمونه بارز آن ‌می‌باشد) كاری سخت و دشوار می‌باشد، همین طور تهیه گزارشات مالی و رفع مغایرات بدون استفاده از نرم افزار صفحات گسترده (sheets spread) كه نمونه پركاربرد آن اكسل می‌باشد كاری طاقت‌فرسا خواهد بود و همینطور نگهداری بانك اطلاعات شركت‌ها و ادارات بدون به كارگیری نرم افزارهای مدیریت داده‌ها تقریباً غیرممكن ‌می‌باشد.
فراموش نکنید که یادگیری icdl نیازی حیاتی در دنیای امروز می‌باشد. دوره آموزشی icdl به توضیح مهارت‌های هفتگانه‌ای ‌می‌پردازد که نه تنها در کسب و کار بلکه در زندگی روزمره به آن احتیاج خواهید داشت.
بدون شک داوطلبان پس از گذراندن کلاس آی‌سی‌دی‌ال بطور کامل به کاربردهای عمومی کامپیوتر مسلط شده و آماده اشتغال در شرکت‌های مختلف خواهند بود.

ای سی دی ال

هدف از یادگیری آی‌سی‌دی‌ال icdl چیست؟


این دوره ۴ هدف اصلی را دنبال می‌کند که عبارت است از: 


  • ارتقای سطح توانائی افراد در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از کامپیوتر 
  • ارتقای سطح کارائی در شرکت‌ها و موسسات 
  • ایجاد توانائی کارفرمایان در سرمایه‌گذاری در بخش it 
  • تضمین استفاده بهینه از حداکثر مهارت و توانائی کارمندان در محیط کار

به‌طور کلی یادگیری مهارت icdl برای زیر بسیار مهم است:
  • جویندگان کار: کسانی که جویای کار هستند. این افراد باید مهارت‌هایی یاد بگیرند که احتمال استخدام شدن‌شان را تاحد زیادی بالا ببرد. icdl یکی از همان مهارت‌ها است که شما را در چشم اداره‌ها و شرکت‌ها بالا می‌برد و عزیز می‌کند.
  • کارمندها: دیگر خیلی فرقی نمی‌کند در کدام بخش یک شرکت یا اداره مشغول به‌کار هستید. مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر دیر یا زود به دردتان خواهد خورد و سرعت‌تان را زیاد می‌کند. 
  • دانش‌آموزان و دانشجویان: یادگیری icdl، برای دانش‌آموزان و دانشجویان از هر طرف که نگاه کنید، مساوی با یک برد جانانه است. اگر دانشجو هستید و قصد دارید مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر را یاد بگیرید به‌تان تبریک می‌گوییم چون قرار است چند پله از دوستان‌تان بالاتر بروید. می‌توانید پروژه‌ها و تحقیقات دانشجویی را بدون کمک و به‌ تنهایی انجام دهید و از طرفی برای آینده شغلی‌تان تجربه کافی به‌دست بیاورید. 
  • دورکارها: خیلی‌ها شاید کارمند جای خاصی نباشند یا حتی برای کار از خانه‌شان بیرون نروند؛ ولی داخل منزل و با استفاده از کامپیوتر شخصی‌شان، سفارش کارهای مثل تایپ، تولید محتوا و… می‌گیرند و فعالیت می‌کنند. آموزش مهارت‌های icdl برای این دسته افراد هم به‌شدت واجب است.

كاربرد icdl برای كارفرمایان:

icdl نشانه كفایت در مهارت‌های كامپیوتری است. بنابراین شركتی كه در نظر دارد به نیروی انسانی یا كارمندان خود آموزش دهد باید اطمینان حاصل كند، پولی كه به این برنامه اختصاص داده است، به خوبی صرف می‌شود. به‌طور حتم شركت در دوره‌های مختلف، بدون دریافت گواهینامه موجب دلسردی كارفرمایان و كارمندان، خواهد شد.

مهارت‌های هفتگانه icdl چیست؟

بطور کلی آموزش‌های icdl را به 7 دسته کلی تقسیم بندی ‌می‌کنند. این 7 مهارت را در زیر ‌می‌بینید:

آموزش ICDL


  1. مفاهیم اولیه در فناوری اطلاعات ( مفاهیم اساسی تئوری it):

    icdl چیست

    در این مهارت داوطلبان مفهومی كلی از فناوری اطلاعات و كار با نرم افزار و سخت افزار رایانه را فرا خواهند گرفت. همچنین باید با شبكه‌های اطلاعاتی و كاربرد روزانه برنامه‌های كاربردی رایانه آشنا شوند.


  2. استفاده از كامپیوتر و مدیریت فایل‌ها ( مقدمه ای بر windows - استفاده و مدیریت فایل ها):

    تدریس خصوصی icdl

    داوطلبان می‌بایست امكان استفاده از رایانه و سیستم‌عامل را فراگیرند و بتوانند تنظیمات اصلی دلخواه خود را در ویندوز انجام دهند. همچنین لازم است كار و مدیریت فایل‌های رایانه ای از جمله كپی، حذف و ... را بتوانند به راحتی انجام دهند. در ضمن باید مفهوم ویروس را بدانند و همچنین آگاهی‌های لازم را در مقابل با ویروس‌زدائی داشته‌باشند.


  3. پردازش متن ( واژه پردازی، مقدمه ای بر word مایكروسافت):

    آموزش ورد


    واژه‌پرداز ورد، یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای مجموعه مایکروسافت آفیس office است. داوطلبان باید مفهوم برنامه‌های پردازش متن از جمله (word) را بدانند و همچنین كاربرد روزانه آن را که ایجاد، ویرایش، قالب‌بندی، جدول‌بندی، كار با تصاویر است را فرا‌گیرند.

  4. صفحه گسترده‌ها ( مقدمه ای بر صفحات گسترده excel مایكروسافت ):

    آموزش اکسل

    اکسل، یکی دیگر از نرم افزارهای مجموعه آفیس است. نرم افزار صفحه گسترده برای محاسبات عددی، حسابرسی، نمودار و استفاده از فرمول‌های ریاضی استفاده ‌می‌شود.
    در این بخش کاربران با نحوه فرمول‌نویسی و محاسبات در اکسل آشنا خواهند شد.


  5. پایگاه داده ( مقدمه ای بر access مایكروسافت):

    آموزش اکسس

    اکسس یکی از نرم افزارهای آفیس است که برای مدیریت پایگاه داده استفاده ‌می‌شود.
    در این بخش کاربران نحوه ورود اطلاعات به پایگاه داده، مدیریت پایگاه داده، ساخت کوئری و پرسشنامه را فرا‌می‌گیرند.


  6. ارائه مطالب ( power point):


    آموزش پاورپوینت

    یک نرم‌افزار جذاب و کاربردی که می‌تواند مثل یک منجی وسط جلسه‌های مهم به کار بیاید و نکته‌های کلیدی را یادآوری کند.
    اگر دانشجو هستید احتمالا با این نرم‌افزار به خوبی آشنا هستید! یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها برای ارائه مطالب پاورپوینت است.
    در این بخش کاربران با ساخت اسلاید‌ها و تنظیمات مختلف آن برای ارائه مطالب آشنا ‌می‌شوند.


  7. internet (خدمات اطلاعاتی شبكه-اینترنت و پست الكترونیك):

    آموزش icdl

    در این مهارت داوطلبان باید با مفهوم كلی اینترنت و برخی شاخص‌های امنیتی آشنا شوند و بتوانند كه جستجوهای اینترنتی را به بهترین شكل ممكن انجام دهند. همچنین باید كار با صفحات اینترنتی را بطور كلی فراگیرند. در ضمن كار با پست الكترونیك تحت وب و همچنین نرم افزارهای پست الكترونیكی را نیز بشناسند تا بتوانند به راحتی به ارسال و دریافت نامه‌های الكترونیك با پیوست و... بپردازند.


با اینکه رشته ریاضی کاربردی خوندم، اما با توجه به علاقه زیادی که به دنیای تکنولوژی داشتم وارد دنیای جذاب و بی‌انتهای دیجیتال مارکتینگ شدم. استفاده از دانش و تفکر ریاضی و ترکیب‌اش با دیجیتال مارکتینگ باعث شد که چالش‌های جدید را کشف کنم و آموزه‌هایم را در استادسلام پیاده سازی کنم. در استادسلام هر روز تجربه‌های جدیدی دارم که با شما هم به اشتراک میزارم:)
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.