تاریخ انتشار:

کارآفرین شدن امری ذاتی یا اکتسابی؟

کارآفرین شدن امری ذاتی یا اکتسابی؟

سوالی که همیشه بر سر آن بحث است اینه که "یه نفر که کارآفرین میشه، کارآفرین به دنیا میاد یعنی ذاتیه یا اینکه اکتسابیه و در طول زندگی یاد می گیرند".

گروهی معتقدند که افرادی همچون ریچارد برانسون و استیو جابز افرادی هستند که به صورت ذاتی کارآفرین هستند. چون این افراد درس و دانشگاه را رها کرده و به دنبال راه اندازی کسب و کار خود بودند، بدون اینکه برای یادگیری آن واحد درسی گذرانده باشند. صرف نظر از این صحبت ها بسیاری از این افراد از دوران کودکی ویژگی های کارآفرینان را با خود داشته اند.


کارآفرینان، کارآفرین متولد میشوند

جالبه بدونید که استیو جابز در دبیرستان به فروش جعبه های آبی رنگی می پرداخت که به دانش آموزان کمک میکرد که تماس رایگان برقرار کنند.

ریچارد برانسون در سن 16 سالگی مجله فرهنگی نوجوانان را راه اندازی کرد. خیلی از این افراد به صورت ذاتی برای تحقق اهدافشان سرسخت، پر انرژی، پر از ایده، بسیار پر شور هستند.

آن ها سریع فکر می کنند، صحبت می کنند، حرکت می کنند و در نهایت تصمیم می گیرند. آن ها قطعا دیوانه نیستند ولی ممکنه

با توجه به این استدلال کارآفرینان شدن ذاتی به حساب میاد.

کارآفرین شدن اکتسابی است

بر طبق یک بررسی که انجام شد با تحقیق در بین 685 کارآفرین نشان داده شد که افرادی همچون بیل گیتس و مارک زوکر برگ که دانشگاه را رها کردند و به دنبال راه اندازی کسب و کار رفتند، محدود و انگشت شمار هستند و نمیتونیم این قضیه را به تمام کارآفرین ها تعمیم بدیم.

نتیجه دیگری که بدست آمد این بود که حدود 45% از کارآفرینان بعد از سن 30 سالگی به سمت سرمایه گذاری برای راه اندازی کسب و کار خودشون رفتند این یعنی اینکه فقط ذاتی نمیتونه باشه.

پس در اینجا به یک تناقض رسیدیم. پس با این نتیجه نمیتونیم بگیم که کارآفرینی صرفا ذاتیه یا فقط و فقط با یادگیری اتفاق میافته. هر دو گزینه میتونه اتفاق بیافته همونطور که تا بحال در بین کارآفرینان دیده شده و نمیشه گفت همه اونها کارآفرین به دنیا اومدند یا اینکه کارآفرینی را یادگرفتند مثل خیلی از چیزهایی که قابل یادگرفتن هست.

چند ویژگی شخصیتی کارآفرینان موفق

پشتکار و سرسختی در کارها

پشتکار و سرسختی برای کارآفرینان یک امر عادیه. قطعا دون پشتکار هیچ کس به جایی نخواهد رسید. در میدان کارآفرینی باید مقاوم بود و عقب نشینی نکرد. شکست در یک کسب و کار امری غیر قابل انکار هست بر همین اساس باید روحیه پشتکار و سرسختی داشت تا کارآفرینی موفق بود.

شور و اشتیاق برای انجام کارها

صبر چاشنی اصلی موفقیت در هر کسب و کاریه.اما به این نکته باید توجه کرد که صبر برای یک کارآفرین به آسانی بدست نمیاد. این یک نبرد درونی ثابته. بدون صبر ادامه این مسیر دشوار خواهد بود چرا که مسیر کارآفرینی و کسب و کار موفق مستعد اتفاقات غیر قابل پیش بینی است که باید تنها و تنها صبور بود.

ریسک پذیری

ریسک پذیری از بارزترین ویژگی های کارآفرین ها هست نه به این معنی که بی گدار به آب بزنند بلکه خطر پذیری معقول و معتدل. این را فراموش نکنید که "ریسک پذیر باشید تا ایده هایتان به واقعیت تبدیل بشه".

در نهایت اینکه...

اگر تا بحال تجربه ای در کسب و کار نداشتید، در خانوده ای کارآفرین به دنیا نیومدید، کسب و کار راه انداختید و شکست خوردید کافیه ایده های خود را اجرا کنید و به دنبال اون ها برید. حداقل نتیجه ای که داره اینه که به شما کمک میکنه به وجود یک سری استعدادها در خودتون پی ببرید که این میتونه کلی لذت بخش باشه و اعتماد به نفستون را افزایش بده.

منبع خبر: are entrepreneurs born or made

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی مرجعی قابل اعتماد برای معرفی اساتید خبره در حوزه های مختلف آموزشی همچون کلاس حسابداری، کلاس فتوشاپ، تدریس خصوصی زبان

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.