تاریخ انتشار:

چگونه ریاضی برای کنکور بخوانیم؟ راز قبولی در ریاضی - استادسلام

چگونه ریاضی برای کنکور بخوانیم؟ راز قبولی در ریاضی - استادسلام
قبل از پاسخ به این سوال که بهترین روش یادگیری ریاضی برای کنکور چیست؟ می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که هدف اصلی از آموزش درس ریاضی چیست؟
در جواب سوال چگونه برای ریاضی کنکور بخوانیم، باید گفت توسعه، قدرت، درک، فهم و ایجاد فکر صحیح و همچنین ایجاد روش استدلال و تفکر منطقی از اهداف آموزش ریاضی می‌باشد و همچنین آموزش ریاضیات از جامعه به جامعه دیگر متفاوت است.

از دیدگاه جرج پولیا باید گفت مهم‌ترین هدف آموزش ریاضی اندیشیدن درست است و به معلمان توصیه می‌کند که باید سطح توانایی و اندیشیدن را در شاگردان خود بالا ببرند.
اکثر افراد درباره ریاضی این تفکر را دارند که، ریاضی تنها شامل فرمول‌ها، قوانین و فرضیه‌هاست، در حالی که ریاضی کاربرد بسیار عمیق و گسترده‌تری در زندگی ما دارد. برای مثال چگونه پل‌های معلق خراب نمی‌شوند؟ فرود روی ماه چگونه ممکن است؟ 
درباره کنکور میدانیم که ریاضیات یکی از درس های سرنوشت‌ساز در کنکور است: به گفته یکی از استادهای خبره در کار کنکور ریاضی که خودش هم دانشگاه شریف درس خوانده است در تست‌های ریاضی کنکور 1400، طراح طوری سوال داده بود که شرکت کنندگان کنکور نمی‌توانستند همه تست ها را پاسخ دهند اما بودند کسانی که خوب همان تست ریاضی کنکور  را پاسخ داده‌اند.
باید یادگیری ریاضی را از همان کلاس خصوصی ریاضی ششم به چرخه تقکر ذهنی وارد کنیم.
شما برای موارد زیر اگر دنبال معلم خوب باشید هم اکنون شروع کنید تا این چرخه ذهنی درست را بسازید :
معلم خصوصی ریاضی تجربی
استاد فرید خیری می‌گویند که :
چگونه برای ریاضی کنکور بخوانیم؟ باید بلد باشید چطور ریاضی را یاد بگیرید!

فرآیند یادگیری و رفتار مغز پیچیده است ولی شواهدی را در شاگردانش دیده است که در این مقاله بیان شده است : 
راز قبولی در کنکور ریاضی
در تمام سوالات ریاضی کنکور راه‌حلی بر اساس ریاضیات نهفته است. قرن‌هاست که ذهن کنجکاو با استفاده از قدرت ریاضیات، بزرگ‌ترین معماهای بشریت را حل کرده است. شاهکارهای به ظاهر غیرممکن با ریاضی به دست آمده‌است مانند فرود روی ماه، یا ساختن بلندترین برج ...

بدون ریاضیات، هیچ یک از این‌ها ممکن نخواهد بود. ریاضیات ابزاری ضروری است که به گردش جهان کمک می‌کند. جای تعجب نیست که ریاضی به عنوان یک رشته تحصیلی، مفید و مناسب است.

علاوه بر این، دانش ریاضی نقش مهمی در درک مطالب سایر دروس مدرسه مانند علوم، مطالعات اجتماعی و حتی موسیقی و هنر دارد.

به علت همین موضوع مهم است که درس ریاضی از اول ابتدایی تا دانشگاه درسی‌ است که محصلان در تمامی رشته‌ها باید به مطالعه بپردارند و از همه مهم‌تر دانشجویان برای ورود به دانشگاه و شرکت در کنکور نیازمند مطالعه درس ریاضی می‌باشند. 

اهمیت درس ریاضی برای رشته ریاضی، تجربی و انسانی بر کسی پوشیده نیست: اگر معلم خصوصی ریاضی یازدهم تجربی می‌خواهید یا برای (تدریس خصوصی ریاضی هفتم : https://ostadsalam.ir/lessons/math )، استاد نیاز دارید به لینک ارسالی بروید.
در رشته ریاضی دانش‌آموزان بیشتر مباحث درسی آنها مربوط به ریاضیات می‌باشد. در رشته تجربی نیز نیاز است تا دانش‌آموزان درس ریاضی را مطالعه کنند. 

معرفی یک روش برای یادگیری ریاضی از یک استاد با تجربه به نام فرید خیری هم داریم در فیلم زیر ببینید:

همکاری با فرید خیری برای فروش فیلم آموزشی برای کنکور ریاضی هم داریم که اول با ایشان آشنا شوید و برای اطلاعات بیشتر درباره فیلم کنکور ریاضی می توانید مقاله زیر را بخوانید:

🔵  فروش فیلم آموزشی ریاضی کنکور با انیمیشن و مدرس خوب


حتی برای دانش‌آموزان رشته انسانی نیز درس ریاضی از دروس بسیار مهم است. با وجود اینکه دانش‌آموزان رشته انسانی اغلب درس ریاضی را نادیده می‌گیرند، اما این درس نقش بسیار مهم و سرنوشت‌سازی در قبولی کنکور این دانش‌آموزان دارد.

ریاضی انسانی از درس‌هایی است که اغلب توسط دانش‌آموزان رشته انسانی جدی گرفته نمی‌شود زیرا این دانش‌آموزان دانش‌آموزانی هستند که دارای پایه‌های کمی ضعیف‌تر در ریاضی به نسبت دانش‌آموزان دیگر رشته‌ها هستند.

 دانش‌آموزان رشته انسانی اصولاً علاقه‌مند به فلسفه، منطق و روانشناسی می‌باشند. به همین دلیل درس ریاضی اولویت آنها نیست.

 در جواب این سوال که چگونه ریاضی انسانی را برای کنکور بخوانیم باید گفت دانش‌آموزان علوم انسانی با مطالعه عمیق درس ریاضی و تست‌زنی مناسب می‌توانند درصد بسیار خوبی را در کنکور کسب کنند و از رقیبان خود پیشی بگیرند. راز موفقیت در کنکور انسانی تسلط بر درس مهم ریاضی است.

در این بین دانش‌آموزان اندکی وجود دارند که از ابتدا به ریاضی علاقه‌مند هستند و از طرفی دیگر دانش‌آموزان درس ریاضی را همانند چالشی بزرگ بر سر راه خود می‌بیند.

 با رعایت اصول و فنون تست زنی در درس ریاضی دانش‌آموزان کنکوری در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی به راحتی می‌توانند درس ریاضی را فرا گرفته و در کنکور نتیجه خوبی را دریافت کنند.
ریاضی کنکور

برای یادگیری درس ریاضی و قوی شدن در این درس تکنیک‌های مختلف وجود دارد. داوطلبان کنکور برای این که درصد بالایی در درس ریاضی کسب کنند نیازمند یادگیری اصول و روش‌های مناسب در این زمینه هستند. 

در اینجا قصد داریم به معرفی روش‌ها، تکنیک‌ها و اصول‌های لازم در زمینه یادگیری بهتر و موثرتر ریاضیات بپردازیم.

در پاسخ به این سوال که چگونه ریاضی برای کنکور بخوانیم؟ باید گفت روش مطالعه کنکور برای هر فرد با توجه به نقاط ضعف و نقاط قوتش متفاوت است.

 برای مثال اگر شما در درس ریاضی به نسبت سایر دروس ضعیف هستید، لازم است وقت بیشتری را صرف خواندن درس ریاضی کنید. خواندن درس ریاضی در تمامی رشته‌ها اهمیت خاصی دارد.

 اصولاً دانش‌آموزان برای یادگیری و مطالعه درس ریاضی از جزوه و کتاب‌های درسی خود بهره می‌گیرند. بسیاری از افراد هستند که کتاب‌ها و جزوه‌های درسی و حتی شرکت در کلاس‌های مدرسه برای یادگیری آنها کافی نیست.
 در این راه بسیاری از افراد به آموزش‌های آنلاین و یا حتی فیلم‌های آموزشی رو می‌آورند. کلاس کنکور ریاضی نیز انتخاب مناسبی است و دانش‌آموزان با شرکت در کلاس‌های کنکور سعی در افزایش پایه ریاضی خود دارند.
 برخی دانش‌آموزان سعی در حفظ فرمول‌ها و نکته‌ها دارند و این در حالی ست که این روش برای خواندن درس ریاضی مناسب نیست. برای مطالعه درس ریاضی باید به صورت مفهومی و عمیق مطالعه داشت و در ابتدا باید فرمول‌ها و قضایا را درک و سپس پس آنها را به خاطر سپرد. تا بر اثر مرور زمان مطالب به فراموشی سپرده نشوند.

تست زنی از نکات مهم دیگر برای دانش‌آموزان کنکور در درس ریاضی است. در ابتدا برای تمرین تست زنی نیازی به گرفتن زمان نیست اما کم کم دانش‌آموزان با آشنا شدن به روش‌های تست زنی می‌توانند زمان را در تمرینات خود لحاظ کند. و در هنگام تست زدن زمان گرفته تا در هنگام کنکور مدیریت زمان را به خوبی فرا گرفته باشند.

چگونه ریاضی تجربی را برای کنکور بخوانیم؟


درس ریاضی در کنکور تجربی برای قبولی در رشته‌های پزشکی بسیار موثر است. اکثر کسانی که نفرات برتر در کنکور تجربی هستند و در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل می‌کنند، کسانی هستند که درس ریاضی را در کنکور با درصد بالایی پاسخ دادند.

 برای رسیدن به تسلط در درس ریاضی و تست زنی در این درس باید تمرین زیاد و حل تست را در دستور کار خود قرار دهید با تمرین زیاد می‌توان درصد بسیار قابل توجه و خوبی در کنکور تجربی کسب کرد  و همچنین بنا بر اعلام مجله اینترنتی وقتی جزوه یا کتاب درسی مطالعه شد باید به سراغ تست‌های کنکور سراسری سال‌های گذشته رفت. و دانش آموزان باید همه تست‌های تجربی ده سال گذشته را مرور کنند که این کار بسیار موثر است.
ریاضی تجربی

استاد خصوصی ریاضی تجربی ☝🏻 را در سایت ما پیدا کنید با سابقه شفاف.
اگر ریاضی شما از پایه، قوی باشد و مباحث را به راحتی متوجه می‌شوید، یک مرور سریع روی فرمول‌ها و نکات برای شما کافی است. و لازم است سریعا به سراغ حل تمرین و تست رفته و سعی کنید بیشتر روی سرعت‌ تمرکز شوید. تا در مدت کوتاهی تست بیشتری بزنید.

اگه دارای پایه ضعیفی می‌باشید بیشتر روی کتاب و جزوه تمرکز کنید. و بعد از تسلط کامل بر روی کتاب و جزوه، سراغ تست‌های کنکور سال گذشته رفته و حتی شده چند بار تست‌ها را بزنید. و سپس تمام نکات را استخراج کنید توجه به این نکات بسیار  مهم است.

برای مطالعه و تست زنی در درس ریاضی چندین کتاب کمک آموزشی پیشنهاد می‌گردد:

  • ریاضی کامل جامع میکروطلایی گاج کنکور تجربی
  • ریاضی جامع مهر و ماه کنکور تجربی
  • ریاضی جامع خیلی سبز کنکور تجربی
  • ریاضی پایه به پایه نشر الگو

 
اصولی که داوطلبان رتبه برتر جهت مطالعه درس ریاضی پیشنهاد می‌کنند:

  • مفاهیم اصولی تمرین شود. 
  • لازم است تمرین‌های کتاب درسی به طور کامل فرا گرفته شود.  
  • انجام تست‌های تالیفی از ضروریات است.
  • لازم است فرمول‌های اصلی یاد گرفته شود.
  • تست‌های کنکور باید در اولویت دانش‌آموزان باشد.
  • شرکت در آزمون‌های مختلف برای یادگیری درس ریاضی ضروریست.
  • باید به تمرین و تکرار توجه ویژه شود زیرا ماهیت درس ریاضی مفهومی و یادگرفتنی است و تکرار روزانه آنها واجب است.
  • استفاده از منبع مناسب از ضروریات یادگیری درس ریاضی است. استفاده از چندین منبع ریاضی نمی‌تواند به دانش‌آموزان در این راه کمک کند.

چگونه برای کنکور رشته ریاضی بخوانیم که درصد خوبی را کسب کنیم؟

درصد خوب در رشته ریاضی

برای کسب درصد بالا در درس ریاضی دانش‌آموزان در ابتدا باید مباحث را به طور کامل مطالعه کنند. و سپس به سراغ تمرین و تست زنی روند تست کنکورهای سراسری و تست‌های تالیفی گزینه بسیار مناسبی برای دانش‌آموزان می‌باشد.

مرور و بازبینی مطالب در درس ریاضی بسیار مهم است؛ زیرا  نکات مهم بر اثر مرور زمان به فراموشی سپرده می‌شود. لذا لازم است اشکالات خود را برطرف و آنها را مرور کنید. با مرور مطالب دانش‌آموزان با آمادگی بیشتری در جلسه حضور خواهند یافت.

برای مطالعه درس ریاضی برای رشته انسانی منابع متعددی وجود دارد. و کتاب‌های کمک درسی اغلب برای دانش‌آموزان به علت ساده‌گویی مناسب می‌باشد. کتاب‌های کمک درسی در تست زنی به دانش‌آموزان کمک کرده و با ارائه پاسخنامه تشریحی در جهت سنجش دانش‌آموزان مفید است. 

 در این بین کتاب ریاضیات جامع کنکور سراسری سری میکرو طبقه‌بندی انتشارات گاج که دربردارنده‌ موضوع به موضوع مباحث کتاب ریاضی و آمار دهم، یازدهم و دوازدهم است بسیار مناسب است.

ریاضی و آمار جامع کنکور انتشارات مهر و ماه مختص دانش‌آموزان رشته انسانی می‌باشد. اگر دارای ریاضی قوی هستید و می‌خواهید در این درس حرفه‌ای‌تر شوید و سوال جواب نداده در کنکور نداشته باشید، کتاب ریاضی مهروماه پیشنهاد می‌شود. این کتاب تست‌های چالشی زیادی دارد و ذهن دانش‌آموز را درگیر می‌کند.

 اما اگر دارای ریاضی با سطح متوسط هستید کتاب ریاضی خیلی سبز برای دانش‌آموزان رشته انسانی مناسب است. این کتاب دارای تست‌های فراوانی است و سوالات این کتاب مشابه به کنکور می‌باشد.

بر طبق گزارش سایت های معتبر کنکوری روش‌های زیر برای مطالعه درس ریاضی موثر می‌باشد: 

تمرکز در کلاس + مطالعه مفهومی جزوه و کتاب


قسمت زیادی از یادگیری ریاضیات به تمرین کردن بستگی دارد باید حتما دست به قلم شده و به جنگ جزوات و سوالات بروید. و با دقت مناسب به پاسخ برسید و یاد بگیرید چون یاد گرفتن چگونگی استفاده از فرمول‌ها و روش‌ها، مهم است.

همانطور که می‌دانید اولین مرحله از مطالعه، یادگیری است که مهم‌ترین اصل نیز می‌باشد.  تا درست و مفهومی یاد نگیریم، نمی‌‏توانیم سؤالات ریاضی را به درستی پاسخ دهیم  برای یادگیری ما نیازمند: کلاس، جزوه و کتب درسی و کمک درسی هستیم.

ابتدا باید به دقت در کلاس، درس را از استاد بیاموزید، سپس در همان روز، موضوع تدریس‌شده را از جزوه یا کتاب، مطالعه و مثال‏‌ها را مجدداً حل کنید. اگر نیاز دارید در زمان انتخاب رشته مسیر خوبی را بروید از کلاس نهم شروع کنید و حتما کمی از معلم خصوصی ریاضی نهم هم کمک بگیرید

روش های بالا بردن تمرکز در کنکور

حل تست آموزشی و سوالات پایه


بعد از اجرای قسمت اول باید تعدادی تست آموزشی از هر مبحثی که خواندید را حل کنید. و سپس پاسخ صحیح را با پاسخ خود مقایسه کنید.

بدون در نظر گرفتن زمان فقط تست بزنید و سوال حل کنید چون فعلا فقط جنبه یادگیری و آموزشی است. یعنی می‌خواهیم نکاتی که در جواب تست‌ها و سوالات آموزشی هستند را یاد بگیرید و مطالبی که مطالعه کردید را در تست‌ها استفاده کنید.

خلاصه‌نویسی فرمول‌های ریاضی کنکور


پس از حل تست‏های آموزشی، نوبت خلاصه نویسی است. مباحثی را که مطالعه و چند تست از آن حل کردید خلاصه‏نویسی کنید. 

سعی کنید در خلاصه نویسی مطالب و نکات مهم را یادداشت کنید. با پایان خلاصه نویسی مبحث مطالعه‌شده، مرحله ‏ی اول مطالعه که یادگیری بود، به پایان می‏رسد.

حل تست‌های آزمون سراسری + سنجش 


حالا در آخرین مرحله باید برای تثبیت مطالب و نکات درسی و نیز بالا رفتن سرعت تست زنی ، تعدادی تست را تمرین کنید. در انتخاب تست‏ها، اولویت با تست‏های کنکورهای سال‏های گذشته است؛ چون هم استاندارد هستند و هم تمام مطالب درسی را پوشش می‏دهند.

 تست‏هایی را که حل نکردید یا غلط حل کردید، حتماً علامت‏گذاری کنید. زیرا در این تست‏ها ضعف دارید و باید آن‏ها را برطرف کنید.


بهترین روش یادگیری ریاضی برای کنکور 


شیوه‌های مطالعه متفاوتی برای درس ریاضی در کنکور وجود دارد. در ابتدا مهم است که درس ریاضی به شکل مفهومی یاد گرفته شود. دقت و تمرکز در سر کلاس از نکته‌های مهم برای یادگیری درس ریاضی است.

استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی از روش‌های دیگر برای مطالعه درس ریاضی برای کنکور می‌باشد. کتاب‌های کمک آموزشی مختلفی در این زمینه وجود دارد. و در سال‌های اخیر انتشاراتی‌های مختلفی اقدام به چاپ کتاب‌های کمک آموزشی با کیفیت بالا کرده‌اند. 

روش دیگر مطالعه درس ریاضی برای کنکور استفاده از معلم خصوصی می‌باشد. دسترسی به معلم خصوصی برای هر دانش‌آموزی فراهم است دانش‌آموزان می‌توانند با داشتن معلم حرفه‌ای و توانمند مهارت تست زنی در درس ریاضی خود را افزایش داده و در جهت ارتقای خود بکوشند.

 برای دسترسی به معلمان خصوصی در این حوزه می‌توان از سایت استاد سلام کمک گرفت برای این کار کافیست وارد سایت استاد سلام شده و معلم مد نظر خود را پیدا کنید. 

اهمیت برنامه ریزی برای مطالعه ریاضیات کنکور 


برخی معتقدند که خودشان می‌توانند بهترین برنامه‌ریزی را برای خود داشته باشند. اما بسیاری از افراد در این زمینه موفق نیستند.

در سال‌های اخیر گرایش داوطلبان برای رشته‌های تجربی افزایش یافته است و دانش‌آموزان باید برای تصاحب رشته‌های برتر رقابت کنند.

پژوهش ها نشان می‌دهد افراد زیادی که دارای رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور هستند از مشاور کنکور بهره گرفتند. همراهی مشاوره خوب در این راه بسیار مفید است.

مشاوران با پیگیری روند مطالعه دانش‌آموز و آموزش تکنیک‌های مختلف در جهت ارتقای علمی دانش‌آموز گام برمی‌دارند. و درس ریاضی نیز از دروس مهمی است که مشاوران حرفه‌ای در این زمینه کمک کننده هستند.

با مشاوره تحصیلی توانایی‌ها و محدودیت دانش‌آموزان سنجیده می‌شود و از  توانایی‌های دانش‌آموزان نهایت استفاده می‌شود. با مشاوره تحصیلی دانش‌آموزان به نقاط قوت و ضعف خود آگاه شده و مطالعه‌ای هدفمند را دنبال خواهند کرد.
برنامه ریزی برای کنکور و مشاوره از الزامات یک دانش‌آموز کنکوری است. در این زمینه مشاوران متخصص و حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند، که دسترسی به این مشاوران در سایت استاد سلام فراهم است.

 

چند نکته قابل توجه برای یادگیری موثرتر


  • محیط مطالعه مناسب را ایجاد کنید.

ناگفته نماند که محیط مناسب نقش مهمی در موفقیت یادگیری شما دارد. برخی مکان‌های موجب حواس‌پرتی شما می‌شود سه عامل کلیدی برای یادگیری موثر را در ذهن داشته باشید: نور روز، هوای تازه و سکوت. 

  • ما بین مطالعه استراحت کنید.

 هنگام مطالعه، استراحت را فراموش نکنید! با استراحت کردن به طور موثرتری یاد خواهید گرفت بنابراین: هر از گاهی از پشت میز خود بلند شده و  کمی قدم بزنید و چیزی بخورید در طول زمان مطالعه، چند میان وعده کوچک و مغذی مانند میوه، سبزیجات یا آجیل بخورید. و نوشیدن آب زیاد را فراموش نکنید!

  • مدیریت زمان مطالعه را برای خواندن ریاضی فراموش نکنید

 یکی از نکات مهم مطالعه برای کنکور مدیریت زمان است، که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. ساعات مناسب را پیدا کنید. وقتی واقعا خسته هستید مطالعه نکنید. 

  • هر میزان زمانی که فرصت دارید مطالعه کنید

حتی اگر فقط 15 یا 20 دقیقه زمان دارید، مطالعه کنید. این دوره‌های کوتاه مطالعه به سرعت جمع می شوند! با استفاده از تکنیک پومودورو در تکه‌های 25 دقیقه‌ای مطالعه کنید. پس از آن 5 دقیقه استراحت کنید. این فرآیند را 3 بار تکرار کنید، سپس 30 تا 45 دقیقه استراحت کنید.

 چگونگی مطالعه ریاضی

سوالات متداول درباره چگونگی مطالعه ریاضی کنکور


چگونه برای کنکور ریاضی مطالعه کنم؟

بسته به اینکه شما دارای چه توانایی‌هایی هستید می‌توانید روش منحصر به فرد خودتان را انتخاب کنید.

 اگر شما دارای پایه ضعیف درس ریاضی هستید روش مراجعه به معلم خصوصی گزینه مناسبی است. که می‌توانید اساتید حرفه‌ای و مناسب را در سایت استاد سلام پیدا کنید. اما اگر دارای پایه قوی در درس ریاضی هستید کتاب‌های کمک آموزشی و کتاب‌های تست در این زمینه برای شما کمک کننده هستند.

 برخی افراد نیز برای قوی‌تر کردن پایه خود از فیلم‌های آموزشی در این زمینه استفاده می‌کنند. پس لازم است در ابتدا قبل از انتخاب روش مناسب پایه ریاضی خود را بشناسید.

چند ساعت باید ریاضی برای کنکور بخوانیم؟

در ابتدا باید گفت خوب درس خواندن از نکات بسیار مهم است. کیفیت مطالعه اهمیت زیادی دارد اما کمیت را نیز باید در نظر گرفت. این که ساعت ها منابع را مطالعه کنید اما کیفیتی نداشته باشد مطالعه شما بی فایده است.
همیشه باید کیفیت را در مطالعه درس ریاضی در نظر گرفت. و به همین دلیل باید گفت مطالعه ساعات ریاضی برای دانش‌آموزان کنکوری برای هر فرد متغیر است.

اشتباهات رایج در مطالعه ریاضی برای کنکور چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در خواندن درس ریاضی این است که دانش‌آموزان سعی در حفظ فرمول‌ها و نظریه‌ها دارند. این در حالی است که برای یادگیری باید به صورت مفهومی و عمیق در این درس جلو رفت. و حفظ کردن فرمول‎‌ها راهکار مناسبی برای مطالعه درس ریاضی نیست.

چگونه از فراموشی مطالب جلوگیری کنیم؟

مرور مطالب و جلوگیری از فراموشی از دغدغه‌های مهم داوطلبان می‌باشد. به دلیل حجم بالای منابع کنکوری مرور مطالب یکی از ضرورت‌های مطالعه محسوب می‌شود.
بسیاری از افراد مرور را وقت‌گیر می‌دانند و تصور می‌کنند به جای مرور می‌توانند مطالب بیشتری را مطالعه کنند. مهم‌ترین نکته در مرور مطالب این است که در هنگام مطالعه درس از نکات مهم و کلیدی یادداشت برداری شود.  این کار سرعت مرور را بالا برده و باعث ماندگاری مطالب در ذهن می‌شود. یادداشت‌برداری یکی از روش‌های خوب برای جلوگیری از فراموشی دروس است.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.