تاریخ انتشار:

چطور خودمان یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

چطور خودمان یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

چطور خودمان یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟


علاقه‌مندان و مشتاقان به یادگیری زبان انگلیسی روز به روز در حال افزایش است یادگیری زبان انگلیسی از منظومات تمامی افراد می‌باشد. زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی برای تجارت، کسب و کار و سفر کردن در سراسر دنیا میباشد و دلیل هر فرد با توجه به ویژگی‌ها و شرایط‌اش متفاوت است.
 بسیاری از افراد برای شرکت‌های خارجی کار کرده و یا ماموریت‌های خارجی زیادی دارند، بنابراین لازم است زبان انگلیسی را فرا بگیرند.
 علاوه‌براین افرادی هستند که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند پس در این راه لازم است زبان انگلیسی را به صورت کامل فرا بگیرند.
در ابتدای راه همه افراد و زبان‌آموزان دچار سردرگمی می‌شود و با این سوالات مواجه هستند که از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟و چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟ و یا ترتیب یادگیری زبان انگلیسی به چه صورت است؟ باید گفت جواب این سوال برای افراد راحت نیست.
قبل از شروع به مطالعه زبان انگلیسی لازم است یک سوال از خود بپرسید و آن سوال اصلی این است که:

 چرا می‌خواهم انگلیسی بخوانم؟


در پاسخ به این سوال لازم است گفته شود که ابتدا باید هدف خود را در این مسیر مشخص کنید. اگر می‌دانید که چرا می‌خواهید مطالعه کنید، تعیین اهداف آسان است.
 برای مثال، شاید بخواهید به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید و یا ممکن است شما قصد دارید مهارت‌های شنیداری و تلفظ خود را بهبود ببخشید. اهداف شما هر چه هستند، آنها را یادداشت کنید.

تکنیک‌ها و نکات زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی و شروع این فرایند وجود دارد:


داشتن یک معلم خوب از سایت استادسلام برای منتورینگ مسیر شما


در درجه اول بهترین راه برای شروع یادگیری زبان انگلیسی داشتن یک معلم خوب، همراه و در کنار زبان آموز است. معلم خصوصی زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان موثرترین روش است.
سرعت یادگیری در کنار یک معلم خصوصی خوب بسیار بالا ست. به همین دلیل سایت استاد سلام برای زبان‌آموزان بسیار کمک‌کننده است. در سایت استاد سلام می‎توانید، معلم همراه خود را انتخاب کنید و به راحتی آموزش زبان انگلیسی را آغاز کنید و با تمام تکنیک‌ها و نکات برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید.
 معلمان استاد سلام معلمان حرفه‌ای و تحصیل کرده در زمینه زبان انگلیسی می‌باشند و شما در سایت استاد سلام با منبع غنی از اساتید حرفه‌ای در این زمینه رو‌به‌رو هستید.
کافی ست وارد سایت استاد سلام شده و رزمه اساتید را مطالعه کرده و با استاد مدنظر خود ارتباط بگیرید.
آمار معلم خصوصی زبان انگلیسی در ایران


 سایت استاد سلام در رشته‌های زبان انگلیسی با تعداد معلم ذکر شده در حال فعالیت است که هر روز این تعداد تغییر می‌کند:


برای خود برنامه مناسب تدوین کنید


برای رسیدن به اهدافتان چه مدت باید مطالعه کنید؟ این پاسخ برای هر فرد متفاوت است. مهم این است که واقع بین باشیم.
ساعت مناسب خود، برای مطالعه را پیدا کرده و سعی کنید به میزان ساعات مطالعه خود پایبند باشید. داشتن ساعات مطالعه منظم به شما کمک شایانی در مسیر یادگیری زبان خواهد کرد.
 از موادی استفاده کنید که چالش برانگیز هستند، اما خیلی سخت نیستند. ببینید چه چیزی برای شما کار می‌کند. پس از چند هفته مطالعه، برنامه خود را تنظیم کرده و روتین ایجاد کنید.
 آیا شب‌ها بهتر مطالعه می‌کنید یا در اتوبوس؟ یا در راه رفتن به محل کار؟ آیا دوست دارید به تنهایی در یک مکان آرام مطالعه کنید یا با دوستان و یا با موسیقی پس زمینه؟

به یادگیری زبان متعهد باشید


تعهد داشتن در یادگیری زبان از موارد بسیار مهم و با اهمیت است پس سعی کنید در پروسه یادگیری به خود، اهداف و به یادگیری متعهد باقی بمانید. گرچه این کار ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.

از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید


کارهایی که در زندگی به بهترین شکل انجام می‌دهیم، کارهایی هستند که از انجام آنها لذت می بریم. اگر از یادگیری زبان انگلیسی لذت نمی برید، به روش درستی مطالعه نمی‌کنید! برنامه پاداشی برای خود ایجاد کنید تا به خودتان انگیزه‌ برای ادامه کار بدهید.

تعادل بین چهار مهارت کلیدی اعم از گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن


اگر هدف شما برقراری ارتباط به زبان انگلیسی ست، مهم است که تعادل بین چهار مهارت اصلی را در نظر بگیرید.
Listening، Speaking، Reading و Writing مهارت‌های اصلی یادگیری زبان هستند. برای برقراری ارتباط به هر زبانی، به این چهار مهارت نیاز دارید.
بسیاری از زبان‌آموزان می‌خواهند بدانند که، کدام مهارت در یادگیری زبان انگلیسی مهم‌تر است. از آنجایی که همه مهارت‌ها به یکدیگر مرتبط هستند، همه آنها مهم‌اند. با این حال، برای برقراری ارتباط، از برخی مهارت‌ها بیشتر از سایر مهارت‌ها استفاده می‌کنیم.

 اینکه فقط در یکی از این مهارت‌ها خیلی خوب باشید، به شما در برقراری ارتباط کمکی نمی‌کند. برای مثال، قبل از اینکه بتوانید خوب بنویسید، باید بتوانید خوب بخوانید. قبل از اینکه بتوانید صحبت کنید، باید بتوانید خوب گوش کنید.
حدود 40 درصد از زمانی که برای برقراری ارتباط صرف میکنیم، صرف گوش دادن است. ما حدود 35 درصد مواقع صحبت می‌کنیم و تقریباً 16٪ از ارتباطات از خواندن و حدود 9٪ از نوشتن حاصل می‌شود.
این آمار برای یک فرد مسلط به زبان انگلیسی در حد متوسط است. بسته به شغل یا موقعیت فردی، این اعداد ممکن است متفاوت باشد.
و میتوان اشاره کرد که هر یک از این مهارت‌های اصلی نیاز به تکنیک‌ خاص خود دارد. به عنوان مثال، تلفظ نوعی مهارت گفتاری است که برای بهبود آن باید تمرین شود. املا مهارتی است که درک کلمه نوشته شده را آسان‌تر می‌کند. گرامر و واژگان از دیگر موارد یادگیری ست.
برای مثال این سایت برای رایتینگ نمونه‌های خوبی قرار می‌دهد برای بَند ۸ یا ۹ و با خواندن نمونه‌ها متوجه می‌شوید که چه باید کرد این پیشنهاد یکی از شاگردان استادسلام است :  https://ieltsmaterial.com✅


آمار تعداد معلم خصوصی زبان انگلیسی


در اینجا لیستی از کارهایی است که می‌توان برای شروع و بهبود زبان انگلیسی انجام داد


خواندن کتاب انگلیسی


خواندن به زبان انگلیسی یک راه عالی برای افزایش دایره لغات و بهبود درک شما در زبان انگلیسی است. همیشه باید یک کتاب کوتاه انتخاب کنید تا علاقه و انگیزه خود را حفظ کنید. زیرا خواندن یک کتاب طولانی دشوار است.

کتاب‌های مناسب برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی 

  • رمان Tuesdays with Morrie
رمان Tuesdays with Morrie، یکی از بهترین رمان‌ها برای افزایش دانش لغات عمومی است. آشنایی با لحن عامیانه و اصطلاحات رایج انگلیسی در این رمان برای زبان‌آموزان امکان پذیر است.

  • رمان High Fidelity
رمان High Fidelity یک رمان عاشقانه است و کتاب پر از مکالمه‌های روزمره و مناسب است.

  •  رمان Animal Farm
رمان مزرعه حیوانات اثر جورج اورول است و زبانی بسیار ساده نوشته‌شده است که مناسب زبان‌آموزان می‌باشد.

تماشای تلویزیون / تماشای فیلم / تماشای سریال : عادی سازی زبان انگلیسی در مغز


 تلویزیون یک راه محبوب برای بهبود گوش دادن و حتی بهبود دایره لغات شماست. تماشای تلویزیون از دو جهت می‌تواند برای یادگیری مفید باشد. فیلم یا سریال را همراه با زیر نویس دیده و واژگان جدید را یادداشت کنید.
مهسا یکی از زبان‌آموزان سایت استاد سلام در خصوص یادگیری زبان انگلیسی از طریق سریال اشاره می‌کند که «در واقع دیدن سریال روتین زندگی من شد و مهارت لیسنینگم خیلی تقویت شده و من سریال‌ها را بار‌ها تماشا کردم به طوری که دیالوگ‌ها را حفظ هستم».
 برخی از این سریال‌های محبوب و موثر در زمینه یادگیری به شرح زیر است.

سریال The Big Bang Theory را برای یادگیری راحت و فرح بخش بودن زبان انگلیسی ببینید.
خلاصه داستان: «تئوری بیگ بنگ» درباره گروهی از دوستان است که با هم در دانشگاه کار می‌کنند و انواع مختلف تحقیقات و آزمایش‌های علمی را انجام می‌دهند.
چرا «تئوری بیگ بنگ» برای یادگیری زبان انگلیسی عالی است؟ طنز است و موضوع سریال بسیار ساده می‌باشد. شما می‌توانید اصطلاحات عامیانه و روزمره را در این سریال بشنوید و درک کنید. اگر به مباحث علمی علاقه دارید، می‌توانید واژگان زیادی را در رابطه با این موضوع یاد بگیرید. 

سریال Friends را ببینید و صد بار جلو و عقل ببرید تا زبان انگلیسی را بیاموزید.
خلاصه داستان: جریان سریال در منهتن نیویورک می‌گذرد و داستان شش دوست جوان را دنبال میکند: راس، ریچل، مونیکا، فیبی، چندلر و جوی که همه در یک بلوک آپارتمانی زندگی می‌کنند. سریال زندگی روزمره، فراز و نشیب‌ها و مبارزات روزمره آنها را نشان می‌دهد.
چرا برای یادگیری زبان انگلیسی عالی است؟ یک سریال طنز است و شوخی‌های سریال برای زبان‌آموزان بسیار واضح است، به این معنی که برای دریافت آنچه در سریال گفته می‌شود لازم نیست انگلیسی را کاملاً بفهمید. زبان سریال محاوره‌ای ست و همچنین سرعت گفت‌وگوها بسیار کندتر و واضح‌تر از سایر کمدی‌ها است، این موضوع باعث درک بهتر زبان‌آموزان می‌شود.


سریال Modern Family را ببینید تا زبان انگلیسی حرف زدن روان شود.
خلاصه داستان: داستان سه خانواده در سریال دنبال می‌شود. زندگی خانوادگی آمریکایی‌های قرن بیست و یکم در این سریال نمایش داده می‌شود.
چرا برای یادگیری زبان انگلیسی عالی است؟ بازیگران ترکیبی از افراد با سنین مختلف هستند. هر شخصیت نشان‌دهنده یک روش منحصر به فرد برای صحبت کردن است. 

سریال Rick and Morty را ببینید تا با کمدی زبان انگلیسی هم آشنا شوید.
خلاصه داستان: ریک سانچز پس از 20 سال به خانواده باز می‌گردد و با نوه خود ماجراجویی‌های خطرناک در فضا را آغاز می‌کند. این سریال طنز بوده و دارای مضامین علمی تخیلی است.
چرا برای یادگیری زبان انگلیسی عالی است؟ این نمایش برای درک طنز آمریکایی امروزی واقعا عالی است. اصطلاحات علمی مختلفی در سریال وجود دارد. 

با سریال The Office روال‌های کاری و اتفاقات شغلی در زبان انگلیسی را می آموزید
خلاصه داستان: سریال درباره زندگی روزمرهٔ گروهی از کارمندان است.
چرا برای یادگیری زبان انگلیسی عالی است؟ سریالی بسیار جذاب برای سطوح متوسط تا پیشرفته با جملات کاملا کاربردی رسمی،اداری و … که در همه جا نیازتان می‌شود. 


گوش دادن به رادیو برای تقویت شنوایی زبان انگلیسی

 امروزه با استفاده از اینترنت، می‌توانید به ایستگاه‌های رادیویی در سراسر جهان را گوش دهید. می‌توانید ایستگاه‌های رادیویی را از سراسر جهان و در مورد هر موضوعی که به آن علاقه دارید پیدا کنید. و می‌توانید گوش دادن به لهجه را تمرین کنید، رادیو در این زمینه عالی است.

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

 گوش دادن به پادکست یک راه عالی برای بهبود مهارت‌های شنیداری شما و همچنین یادگیری گرامر و واژگان جدید است. شما به راحتی می‌توانید روی تخت خود دراز کشیده و انگلیسی را تمرین کنید.
یکی از زبان آموزان ما اینگونه گفته: من هیچوقت پادکست و اینایی که مخصوص این امتحانا باشه گوش نکردم اما پادکست ear biscuits رو چون دوست داشتم صرفن گوش میدادم ک بعد دو سه ماه کلن لیسنینگم این رو به اون رو شد و تقریبن دیگه مشکلی تو فهم انگلیسی ندارم!

پیدا کردن شریک زبان‌آموزی

شریک زبان راهی عالی برای یادگیری فرهنگ مورد علاقه شما و همچنین تمرین زبان انگلیسی و آموزش و به اشتراک گذاری فرهنگ خود است.

کتاب‌های مناسب جهت شروع یادگیری زبان انگلیسی


  • کتاب‌های فور کورنرز Four corners
  • کتاب‌های سری تاپ ناچ Top notch از لانگمن-مقدماتی تا پیشرفته
  • کتاب‌های American English File از آکسفورد-متوسط تا پیشرفته
  • کتاب‌های English Grammar in use از Cambridge -مقدماتی تا پیشرفته
  • کتاب‌های oxford word skills آموزش لغت بطور اختصاصی
  • کتاب‌های inside reading آموزش ریدینگ بطور اختصاصی

دیکشنری‌های ابزاری ضروری برای زبان‌آموزان در فرآیند شروع یادگیری


دیکشنری‌ها از ابزارهای بسیار مهم برای یادگیری و تسلط به زبان انگلیسی هستند. هر زبان‌آموز نیازمند دیکشنری در کنار فرآیند یادگیری زبان است. دیکشنری‌ها در انواع مختلفی موجود هستند.
 نسخه‌های چاپی، کتابی، آنلاین و کامپیوتری و همچنین در قالب اپلیکیشن موجود می‌باشند دیکشنری‌هایی که از نوع اپلیکیشن هستند بسیار کاربردی بوده و هر زمانی که شما نیاز دارید در دسترس هستند.

معرفی سه دیکشنری کاربردی

‌‌‎لانگمن
دیکشنری لانگمن شامل لغات و نکات گرامری می‌باشد این نوع دیکشنری منبعی بسیار غنی برای یادگیری زبان انگلیسی است و همچنین دارای انواع متفاتی ست و حتی نوع آنلاین آن نیز موجود است. با استفاده از این دیکشنری زبان‌آموزان می‌توانند دایره لغات خود را افزایش دهند.
این دیکشنری شامل
  • 109000 کلمه، معنی و عبارت از لغات آکادمیک است
  • 59000 مثال در قالب جمله،
  • دارای هزاران مهم و کاربردی ست
  • دارای کلمات تخصصی مرتبط با دانش عمومی و مطالعات اجتماعی
تحلیل گران
دیکشنری تحلیلگران در دو نسخه ویندوز و اندروید موجود است که در نسخه ویندوز بیش از ۳۵۰۰۰۰ لغت موجود است و نسخه اندروید ۱۷۵۰۰۰ کلمه را پوشش میدهد. 
ویژگی دیکشنری تحلیل‌گران
  • ترجمه لغات از انگلیسی به فارسی و بالعکس
  • نمایش نقش کلمات (فعل، فاعل، صفت و ..)
  • ذکر کلمات مرتبط و هم معنی
  • تلفظ American و British برای همه لغات
  • ذکر چند مثال برای هر کلمه
  • نمایش ریشه زبانی کلمه
  • نمایش عبارات پرکاربرد
  • نگارش فونتیک کلمات
  • ذکر میزان Register شدن کلمه مورد نظر
  • مشخص کردن لغات آیلتس
  • تلفظ آفلاین لغات

سایت ابادیس
دیکشنری آنلاین آبادیس یکی از بهترین انتخاب‌های است که شما می توانید برای ترجمه متون خود از آن استفاده نمایید و همانطور که اشاره کرده ایم تنها به بستر اینترنت نیاز دارید تا بتوانید متون خود را به بهترین صورت ترجمه کنید. این دیکشنری نیز در دو نوع وب و اپلیکیشن موجود است و کاربران میتوانند بسته به نیاز خود از آن بهره ببرند.

ویژگی‌های آبادیس:
  • مترجم کلمات و جمله‌ها به زبانهای مختلف به زبان فارسی
  • ترجمه جملات انگلیسی به فارسی
  • ترجمه جملات فارسی به انگلیسی
  • لیست کامل مخفف و حرف های اختصاری
  • دیکشنری انگلیسی به فارسی
  • دیکشنری فارسی به انگلیسی
  • دیشکنری انگلیسی به انگلیسی
  • دیکشنری عربی به فارسی و برعکس
  • دیکشنری‌های تخصصی
  • نمایش مترادف‌ها و گروه‌بندی‌های معانی
  • تلفظ جمله‌های انگلیسی و کلمه‌ها به 2 لهجه (آمریکایی و انگلیسی)
  • و….

تمامی موارد ذکر شده در مقاله برای هر زبان‌آموزی بسیار موثر و کاربردی ست با تکنیک‌های ذکر شده و استفاده از ابزارهای معرفی شده میتوانید گامی موثر در جهت شروع و بهبود مهارت زبان انگلیسی بردارید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.