تاریخ انتشار:

چطور برای آزمون آیلتس زبان انگلیسی آماده شوم از مبتدی

چطور برای آزمون آیلتس زبان انگلیسی آماده شوم از مبتدی

آیلتس چه آزمونی ست؟

آیلتس چیست ؟ آیلتس (IELTS) آزمون بین المللی زبان انگلیسی است. آیلتس یک ارزیابی منصفانه و دقیق از مهارت زبان انگلیسی افراد است.این آزمون برای کار، تحصیل یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده است. این کشورها شامل استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده می‌شود. طبیعتا مهارت های زبانی برای کسی که قصد تحصیل در محیط آکادمیک دانشگاه را دارد با کسی که با مقاصد کاری به کشور انگلیسی زبان مهاجرت کرده متفاوت است. به همین منظور آزمون آیلتس به دو گروه  آیلتس اکادمیک و آیلتس جنرال تقسیم می گردد. بسته به هدف، شما باید در یکی از این دو آزمون آیلتس شرکت کنید.

سوالات آزمون توسط متخصصان زبان از استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تهیه شده است. این آزمون شامل چهار بخش است:
  •  گوش دادن
  • خواندن
  •  نوشتن 
  • صحبت کردن
در آزمون آیلتس توانایی شما در گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی در طول آزمون ارزیابی خواهد شد. آیلتس در مقیاس 1-9 درجه بندی میشود(چگونه آیلتس9 بگیریم؟).
محتوای آزمون آیلتس منعکس کننده موقعیت‌های روزمره است. این آزمون بی طرفانه و منصفانه برای همه آزمون دهندگان در هر زمینه است. در ادامه همه چیز در مورد آزمون آیلتس را ذکر می‌کنیم.

چرا آیلتس بگیریم؟

توانایی برقراری ارتباط به زبان مادری کشوری که می‌خواهید در آن کار یا تحصیل کنید، دارای طیف گسترده ای از مزایا است. 
اگر به دنبال کار، زندگی یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان هستید، باید بتوانید سطح بالایی در زبان انگلیسی داشته باشید و با آزمون آیلتس میزان توانایی شما ارزیابی میگردد.
آیلتس محبوب ترین آزمون برای کسانی است که به دنبال مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا هستند. بیش از 11000 کارفرما، دانشگاه، مدرسه و سازمان مهاجرتی و 3400 موسسه در ایالات متحده آمریکا مدرک آیلتس را در سطح جهانی به رسمیت می‌شناسند.

گزارش سایت استادسلام از معلم‌های آمادگی آزمون آیلتس

در سایت استادسلام، تعداد معلم‌هایی که خصوصی آیلتس تدریس می کنند 3456 نفر هست و ازین تعداد 1749 معلم خانم و 1564 معلم آیلتس آقا به صورت فعال داریم و حدود 50-60 نفر ازین تعداد شماره موبایلشان روی سایت در دسترس شاگردان قرار دارد.
معلم آيلتس
برای نمونه یکی از معلم های مطرح شده در آمار بالا در مدت 2 سال و 4 ماه که عضو سایت هست تعداد 14866 بازدید داشته است که این شاگردان با دیدن سوابق استاد تصمیم بر تماس و مشورت با ایشان می‌گیرند.
در سایت زبان انگلیسی، رتبه اول بازدید در رشته ها و آیلتس رتبه 12 را داراست.


نکته‌های مهم برای آزمون آیلتس

مشخص کردن هدف 

در ابتدا باید هدف شما از شرکت در آزمون آیلتس مشخص باشد. آزمون آیلتس به دو گروه عمومی و آزمون آکادمیک تقسیم میشود. آزمون آکادمیک آیلتس برای کسانی که قصد دارند در یکی از کشورهای بریتانیا به تحصیل بپردازند و یا افرادی که قصد کار در این کشور را دارند الزامی ست.
 اما آزمون عمومی آیلتس برای افرادی است که قصد تحصیل کار در یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارند مانند استرالیا کانادا نیوزلند و یا بریتانیا. افراد پس از اینکه هدف خود را مشخص کردند بهتر میتوانند در جهت تقویت و شروع زبان انگلیسی خود گام بردارند. 

حفظ آرامش در مسیر آیلتس

برای آمادگی در آزمون آیلتس لازم است تکنیک‌های لازم را فرا گرفت قبل از هر تکنیکی لازم است گفته شود که حفظ آرامش از مهمترین تکنیک هر آزمونی است در این آزمون ممکن است به مباحث، لغات و مواردی برخورد کنیم که با آنها آشنایی نداریم در این زمان کافی است آرامش خود را حفظ کنیم و معذب نشویم.

پاسخ به تمام سوالات در آزمون آیلتس

همچنین در پاسخ دادن به سوالات باید دقت لازم را انجام دهیم و همه سوالات را در آزمون پاسخ دهیم زیرا آزمون آیلتس دارای نمره منفی نمیباشد پست حتما نسبت به پاسخ تمام سوالات بکوشید

مدیریت زمان

مدیریت زمان از نکات بسیار مهم در آزمون آیلتس می‌باشد سعی کنید زمان خود دقت لازم را داشته باشید تا دچار کمبود وقت در این آزمون نشوید

به چه نمره‌ای در آیلتس نیاز است؟

هرچه بتوانید در آیلتس نمره بالاتری کسب کنید، نشان دهنده درک و توانایی بهتر در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی است.
 هر نهاد مهاجرتی، دانشگاه، محل کار یا مؤسسه دارای شرایط خاصی برای نمره آیلتس خواهد بود. نمره مورد نیاز شما بستگی به کاری دارد که میخواهید در کشور مقصد انجام دهید( یعنی کار یا تحصیل و ...)

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

بخش بندی آیلتس

اسپیکینگ در آیلتس

با رعایت چند نکات ساده به راحتی میتوان نمره مناسبی را از این بخش به دست آورد. بخش اسپیکینگ با سایر بخش‌ها متفاوت است زیرا این بخش به اعتماد به نفس، ترس از اشتباه و نداشتن زمان بر میگردد.پس لازم است این سه مورد در خصوص یادگیری موثر اسپیکینگ رعایت گردد. 
لازم است فرایند صحبت کردن روان و بدون تردید صورت گیرد و برای این کار لازم است افراد دایره لغات خود را افزایش داده و سعی کنند از اشتباهات گرامری پرهیز کنند و تلفظ صحیح داشته باشند. 
در اسپیکینگ لازم است روان و ساده صحبت شود استفاده از کلمات قلمبه سلمبه و دشوار خودداری شود زیرا این کار فرایند صحبت شما را آهسته میکند. 
 پس برای کسب نمره عالی در این بخش نیاز به عبارات و اصطلاحات پیچیده نیست کافیست روان و طبیعی صحبت کنید
در خصوص یادگیری بهتر اسپیکینگ لازم است:
در ابتدا موثر گوش کنید با پادکست‌ها و سخنرانی‌های زبان انگلیسی میتوانید مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید البته تنها گوش دادن کافی نیست بعد از گوش دادن سعی کنید و جملات را تکرار کرده و مانند گوینده لهجه را تمرین کنید همچنین یکی دیگر از راه‌های موثر برای تقویت اسپیکینگ این است که شما میتوانید صدای خود را ضبط کرده تا از میزان پیشرفت خود مطلع شوید.
برخی از زبان‌آموزان برای یادگیری بهتر اسپیکینگ از مدرسان این حوزه کمک میگیرند. معلم خصوصی زبان و اسپیکینگ را در سایت استاد سلام پیدا کنید. 

کتابهای مفید برای تقویت اسپیکینگ 

  • کتاب IELTS Speaking Success
  • کتاب Speaking for IELTS-Collins
  • کتاب Mat Clark
  • کتاب Get IELTS Band 9 Speaking
  • کتاب Makkar IELTS Speaking
  • کتاب IELTS Maximizer Speaking

اگر زمان زیادی را در اینترنت میگذرانید به سایت‌های زیر جهت تقویت مهارت اسپیکینگ مراجعه کنید:
  •  IELTSspeaking.co.uk
  •  IELTSblog.com
  •  DCIELTS.com
  •  theieltscoach.com

ریدینگ در آزمون آیلتس

در قسمت ریدینگ مهارت شما در خواندن و درک مفهوم درک ایده‌هایی اصلی درک جزئیات و شناخت و درک نظرات و نگرش‌های نویسنده بررسی می‌شود.
 در آزمون آیلتس جنرال سوالات به سه بخش تقسیم می‌شود:
 بخش اول شامل دو یا سه متن واقعی است که در مورد روز موضوعات روزانه و معمول میباشد
 بخش دوم متنی در خصوص کار است مانند  درخواست سغل، توسعه شرکت، حقوق کارمندان و سیاستهای شرکت و غیره 
 در بخش سوم که کمی دشوارتر از بخشهای قبل میباشد در این بخش فرد آزمون دهنده با متن راجع به یک موضوع عمومی روبرو می‌گردد
در خصوص یادگیری بهتر ریدینگ لازم است:
 قبل از شروع به خواندن نگاهی اجمالی به متن بیندازید و سپس متن را به صورت متمرکز بخوانید.
 برای تقویت مهارت ریدینگ میتوانید متون را با صدای بلند بخوانید و این تکنیک طراحی بسیار موثر در جهت تقویت مهارت ریدینگ میباشد
 همچنین سعی کنید معنای کلمات را حدس زده و صلیب به سراغ دیکشنری نروید همچنین در فرایند مطالعه سعی کنید کلمات جدید را یادداشت کنید و این کلمات را تمرین کنید
 همچنین هر روز دست کم ۱۵ الی ۳۰ دقیقه تمرین داشته باشید و سعی کنید اعتماد به نفس تان را در فرایند خوندن متون بالا ببرید یادداشت برداری و حاشیه نویسی برای مهارت ریدینگ بسیار مناسب است همچنین سعی کنید همراه با یک دوست کتاب بخوانید و با صدای بلند متن را برای کسی بخوانید بدین‌صورت از مهارتهای ضعف و قوت خود آگاه میشوید

همچنین سعی کنید از منبع و سبک‌های مختلف برای مطالعه ریدینگ استفاده کنید. 

کتاب‌های مفید برای تقویت ریدینگ 

  •  کتاب Reading For IELTS- Collins
  • کتاب Improve your IELTS Reading Skills
  • کتاب Get ready for IELTS Reading
  •  کتاب IELTS Advantage – Reading Skills
  • مجموعه کتاب Select Reading

‎رایتینگ در آیلتس

مهارت رایتینگ در انگلیسی یکی از مهارتهای دشوار برای افراد است نوشتن حتی به زبان مادری نیز برای برخی افراد دشوار است و برای رایتینگ تنها دانش زبان کافی نیست.
در آزمون رایتینگ آیلتس متن خیلی طولانی ننویسید کیفیت مهمتر از کمیت است و نوشتن با مطلب طولانی امتیاز بالاتری نخواهد داشت و همچنین تمام وقت تان را صرف نوشتن نکنید سعی کنید مطلب را به درستی درک کنید ایده پردازی کنید و سپس یادداشت کنید همچنین سعی کنید سوالات را کپی نکنید و آن را به زبان خودتان بنویسید
در خصوص یادگیری بهتر رایتینگ لازم است:
در ابتدا برای شروع موضوعی متناسب با علاقه خود و با سطح خود انتخاب کنید و اول با رایتینگ عادی شروع کنید سپس سعی کنید روزانه (هر چند کم) بنویسید اوایل روی گرامر و کلماتی که به کار می‌برید حساس باشید و به مرور روی نحوه نوشتن هر پاراگراف و انسجام متنتون هم حساسیت به خرج بدید.. . 
 برای رایتینگ برنامه نویسی کنید و به صورت مرتب بنویسید سعی کنید دیکته و نگارش کلمات انگلیسی را یاد بگیرید و با اصلاحات مختلف آشنا شوید.
 متن رایتینگ را چند بار بخوانید و نوشته خود را ویرایش کنید و سعی کنید از گرامرهای مختلف در جملات تان استفاده کنید

در یک رایتینگ خوب:
 بین جمله‌ها ارتباط معنایی برقرار است.
نحوه پیش رفتن ایده‌ها (flow of thought) کاملا مشخصه.
هر پاراگراف فقط به یه موضوع مشخص (main idea) می‌پردازد 
، توضیحات و مثال‌هایی برای توجیه و اثابت ادعاییه که مطرح شده، بیان میشود.

کتاب‌های مفید برای یادگیری رایتینگ 

  • کتاب‌های  Improve your IELTS Writing Skills
  •  کتاب IELTS Advantage: Writing Skills:
  • سری کتاب‌های Longman Academic Writing Series New Edition:
  • کتاب Collins Writing for IELTS:
  •  کتاب Get Ready for IELTS Writing:
  • مجموعه کتاب‌های Real Writing:

لیسنینگ در آیلتس

توانایی شنیداری شما در آزمون آیلتس در 4 بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در هر بخش شما باید به 10 سوال و در مجموع به 40 سوال پاسخ دهید. سوالات به گونه ای هستند که هر چه به جلو پیش روید سوالات نیز سخت تر میشوند

در خصوص یادگیری بهتر لیسنینگ لازم است:
اول گوش کنید ابتدا به فایل صوتی گوش داده و سعی کنید هر چقدر که می‌توانید درست کنید سپس هر آنچه که از متوجه شدید شدید را یادداشت کرده و آن را بخوانید
 قدم دوم این است که متن را به طور کامل مطالعه کرده و هر آنچه را که در کرده بودید با متن اصلی مقایسه کنید لغات جدید را در دیکشنری پیدا کنید و لیست لغات پرتکرار و پرکاربرد خود اضافه کنید
 قدم سوم این است که بعد از خواندن متن به صورت همزمان متن را خوانده و فایل صوتی و نیز پخش کنید و سعی کنید این کار را چند بار انجام دهید
 در قدم چهارم  لازم است دوباره فرآیند را تکرار کنید فایل صوتی را بدون متن لغات و دست‌نوشته‌ها پخش کنید و دوباره شروع به نسخه برداری و نوشتن متن نمایید سپس متن اصلی را با متنی که خود نوشته مقایسه کرده و بازبینی کنید این پنج قدم برای یادگیری موثر مهارت لیسنینگ میباشد

کتاب‌های مفید برای یادگیری لیسنینگ

  • کتاب LISTENING FOR IELTS
  •  کتاب TACTICS FOR LISTENING
  •  کتاب GET READY FOR IELTS LISTENING
  • کتاب IMPROVE YOUR IELTS LISTENING AND SPEAKING SKILLS
  • کتاب IMPROVE YOUR SKILLS LISTENING & SPEAKING FOR IELTS 4.5-6

زمان بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

مدت زمان آیلتس

آزمون لیسنینگ آیلتس (30 دقیقه)

در این بخش از آزمون چهار قطعه ضبط شده پخش گردیده و سپس سوالاتی از آن پرسیده میشود. قطعه‌های پخش شده به زبان انگلیسی بوده و مدت زمان آزمون لیسنینگ 30 دقیقه میباشد.


آزمون ریدینگ آیلتس (60 دقیقه)

در قسمت ریدینگ لازم است به 40 سوال پاسخ داده شود و سوالات به گونه ای طراحی شده است که را در مهارت‌های ریدینگ به بهترین نحو آزمایش گردد. 

آزمون رایتینگ آیلتس (60 دقیقه)

آزمون رایتینگ آیلتس مهارت نوشتاری را با فاکتورهایی دقیق بررسی میکند

آزمون اسپیکینگ آیلتس (11-14 دقیقه)

در آزمون اسپیکینگ آیلتس مهارت‌های گفتاری انگلیسی ارزیابی میشود این بخش از آزمون در سه بخش انجام می‌گردد.

‏سخن پایانی

در خصوص یادگیری و مطالعه برای زبان آیلتس لازم است تداوم و استمرار را در یادگیری به کار بگیریم  مسیر زبان و خصوصاً یادگیری آیلتس مهمترین نکته استمرار است که باید به آن توجه ویژه‌ای گردد. برنامه ریزی اصولی و درست و همچنین استفاده از زمان به صورت موثر در یادگیری شما تاثیر دارد.
استمرار برنامه ریزی و مدیریت زمان را در فرایند یادگیری فراموش نکنید.

بحث‌های بسیار فراوان در زمینه آیلتس وجود دارد و تکنیک‌ها روش‌ها و برنامه ریزی‌های مختلفی در این زمینه انجام میشود همه افراد برای کسب نمره مناسب در آزمون آیلتس نیازمند یک متخصص آیلتس در کنار خود میباشند بهتر است از یک فرد حرفه ای در این زمینه برای برنامه ریزی و مطالعه کمک بگیرید.
 مدرسان آیلتس افراد را برای کسب نمره مناسب در آزمون آیلتس آماده میکنند برای دسترسی به این متخصصان و مدرسان میتوانید از معلم خصوصی آیلتس در سایت استاد سلام کمک بگیرید. سایت استاد سلام دارای منبعی غنی از اساتید زبان ترکی استانبولی است. تعداد این اساتید در حال حاضر 259 نفر است که این تعداد در حال افزایش است. 
سایت استاد سلام دارای معلمان حرفه ای و با تجربه در زمینه آزمون آیلتس میباشد. شما میتوانید لیستی از این اساتید را در سایت مشاهده کرده و در خصوص ارتباط با این متخصصان اقدام فرمایید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.