چگونه ریاضی بخوانیم؛ بهترین روش یادگیری ریاضی

چگونه ریاضی بخوانیم؛ بهترین روش یادگیری ریاضی
از زمانی که به یاد داریم ریاضیات جزو دروس پر دغدغه و در عین حال بسیار کاربردی بوده و هست. همیشه زنگ‌های ریاضی برای بسیاری از ما زنگ استرس و دلهره بود. امتحان ریاضی بسیار امتحان سنگینی بود.اکثر دانش آموزان تجربه گرفتن معلم خصوصی ریاضی را داشتند و من نیز از این قاعده مستثنی نبودم.

اگر شما هم این تجربه‌ها را داشتید و می‌خواهید حقایق و اطلاعات بیشتری درباره این رشته بدانید در ادامه همراه ما باشید.

ریاضی یک علم اساسی و واجب است. در همه علوم و فنون می‌توان از رشته ریاضی استفاده کرد.در رشته‌های فنی مهندسی، پزشکی، اقتصاد، سیاست، مدیریت، هنر، ورزش و .... می‌توان از رشته ریاضی استفاده کرد. ریاضی علم روز ماست.همه چیز در کنار ما و اطراف ماست. در کنار پیچیدگی‌هایی که این رشته دارد بسیار پیش‌پا افتاده است.
جدول زمانی ریاضی

تاریخچه ریاضی

از ابتدای آفرینش ریاضی بوده و هست. در بالاترین مرتبه وجودی علوم, ریاضی را می‌توان دید. حتی در برآورده شدن ابتدایی‌ترین نیازهای هر جامعه ریاضی کاربرد دارد.هرچه جامعه متمدن‌تر باشد استفاده از علم ریاضی پیچیده‌تر می‌شود. قطعا انسان‌های اولیه نیازی برای شمارش اعداد نداشتند اما برای تخمین موقعیت خورشید و ماه و زمان شکار به گونه ای از علم ریاضی استفاده می‌کردند.
تمدن‌های متفاوتی مانند چین، مصر، هند، آمریکا مرکزی و بین النهرین با علم ریاضی پا گرفتند و تکامل پیدا کردند. در نتیجه سومری‌ها بودند که علم شمارش اعداد را ترویج دادند و فیلسوف‌ها و متخصصین رشته ریاضی از این سرزمین پیدا شدند که علم ریاضی را توسعه دادند. عملیات اساسی مانند ضرب و تقسیم شکل گرفت.
در حدود 600 سال بعد در آمریکا قبیله مایا‌ها بودند که سیستم‌های کامل‌تری را در رشته نجوم وارد علوم ریاضی کردند. در همین زمان‌ها بود که مفهوم صفر توسعه یافت. هندسه به علم ریاضی افزوده شد و محاسبات به صورت دقیق‌تری انجام گرفت.


چرا باید ریاضی را آموخت؟

ریاضی و تاثیر آن:

قطعا علمی با این قدمت تاریخی اهمیت وجودی خود را در ذات خود دارد. اما برای آنکه اهمیت این رشته برایتان بیشتر مشخص شود دلایل فراگیری ریاضی را با هم می‌خوانیم:

تاثیر ریاضی در زندگی

ریاضی خواندن و تاثیر آن بر مغز
جالب است بدانید همان بخشی از مغز که در حل معادلات ریاضی به شما کمک می‌کند همان بخشی است که در هنگام توجه و تصمیم گیری به کار شما می‌آید. هرچه بیشتر ذهنتان درگیر حل معادلات ریاضی شود در هنگام تصمیم گیری نیز بهینه‌تر عمل می‌کند. به همین منظور است که در بسیاری از کلاس‌های آموزشی و تدریس خصوصی , کودکان را با علم ریاضی بیشتر درگیر می‌کنند تا در زمان تصمیم‌گیری بهتر بتوانند عمل کنند.
اگر به دنبال معلم خصوصی ریاضی ششم برای فرزند خود هستید با استادهای ما از لینک پیش بروید صحبت کنید تا دقیق‌ترین و صادقانه‌ترین راهنمایی را بگیرید:



مطالعه ریاضی و گذر زمان

شاید برایتان کمی‌ خنده‌دار برسد, بله, به این دلیل که شما تا حدودی با ریاضی و خواندن اعداد آشنایی دارید اما فرزند شما چطور؟؟
تصور کنید کم کم دوره ساعت‌های آنالوگ به سر برسد و شما باید با کمک ریاضی باید بتوانید زمان را بخوانید و برای زندگیتان برنامه ریزی کنید.

ریاضی و مدیریت بودجه

به کمک ریاضی شما می‌توانید برنامه ریزی درستی از نحوه مدیریت خرج و مخارج خود داشته باشید. کسانی که ریاضی می‌دانند بهتر می‌توانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند. در نهایت کمتر بدهکار می‌شوند.


ریاضی و آشپزی

شما می‌توانید با استفاده از علم ریاضی به راحتی اندازه‌گیری کنید و مواد را به اندازه با هم مخلوط کنید و یک سر‌آشپز فوق‌العاده شوید.


ریاضی و حل مساله

از آنجایی که ریاضی علمی است که بیشترین قدرت تمرکز و تفکر را دارد در نتیجه در زمان مناسب بهترین تصمیم را می‌توانید بگیرید.


ریاضی و مشاغل

امروزه همه شغل‌ها با ریاضی درگیر هستند چرا که در تمام زمینه‌های شغلی شما باید بتوانید از پس حساب کتاب خود بر‌آیید . به خصوصی امروزه که حساب‌ها بسیار پیچیده شده و در بخش رشته ای به نام حسابداری به طور جداگانه به کمک مشاغل آمده.


ریاضی و خرید آسان

با دانستن علم ریاضی شما می‌توانید به راحتی همه درصد‌ها را حساب کنید و از قیمت محصول بعد از اعمال تخفیف بهره‌مند شوید.
حتما برای شما هم پیش آمده که محصولی را شراکتی تهیه کرده باشید و ساعت‌ها درگیر تقسیم سهم هر فرد کرده باشید. علم ریاضی این امکان را برایتان فراهم‌آورده تا با دانستن حساب کتاب و روش‌های متفاوت حل مساله، به راحتی این مشکل را حل کنید. حتما شما هم در جمعتان افرادی این‌چنینی را دارید و از معاشرت با آنها لذت می‌برید. اما تصور کنید اگر خودتان آن فرد باشید.

ریاضی و زبان جهان

همانطور که زبان انگلیسی، زبان رسمی و شناخته شده در تمام جهان است و امروزه یادگیری از آن یکی از واجبات است دانستن ریاضی نیز یک زبان جهانی است و با اینکه روش‌های متفاوت حل مساله وجود دارد اما هدف و نتیجه در همه جا یکسان است.


گذشته از تاریخچه ریاضی امروزه علم ریاضی بسیار گسترده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنیم. در کشور ما نیز کم نبودند نوابغی که در دوران معاصر در زمینه رشته ریاضی قدم‌های محکمی برداشتند و نام خود را در تاریخ ریاضی جاودانه کردند.



چگونه ریاضی بخوانیم؟

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم خواندن ریاضی با خواندن دیگر کتب متفاوت است. اگر در دیگر دروس با حفظ یک سری فرمول یا جزوه بتوان موفق شد،‌ این امر در ریاضی غیر ممکن است. ریاضی باید در درک شود تا بتوانیم به خوبی آن را فرا گیریم. برای درک هرچه بهتر ریاضی باید برای دانش‌آموزان کاربرد آن در زندگی روزمره به خوبی توضیح داده شود. 

چگونه ریاضی بخوانیم

خیلی از دانش‌آموزان با این سوال مواجه می‌شوند که چگونه می‌توانم به‌راحتی ریاضی بخوانم؟

 خواندن ریاضی را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد. اولین مرحله که مهم‌ترین مرحله‌ی آن است یادگیری ریاضی در کلاس است. شما باید در کلاس به خوبی به حرف معلم خود، گوش دهید و تمام توجه و تمرکز خود را در کلاس منعطف توضیحات معلم نمایید.
یادگیری در کلاس به شما کمک می‌کند تا در منزل وقت بیشتری را صرف تمرین نمایید. پس مرحله‌ی دوم را مرحله‌ی تمرین می‌نماییم. حتما می‌دانید که بخش مهمی‌ از یادگیری ریاضی تمرین است. 

اگر کلاس شلوغی دارید و تمرکز روی درس سخت هست پس معلم خصوصی ریاضی را از این صفحه انتخاب کنید:

تمرین کردن است که باعث می‌شود مفاهیم ریاضی در مغز ما بنشیند. شما بعد از مرحله‌ی یادگیری وارد مرحله‌ی تمرین می‌شوید، در این مرحله تمرینات کتاب در رابطه با مبحث مربوطه را حل نمایید. برای اینکه ترغیب شوید که سوالات بیشتری حل نمایید از سوالات ساده‌تر شروع کنید. 
حل سوالات ساده‌تر به شما کمک می‌کند تا نسبت به حل سوالات بیشتر تشویق شوید. در این مرحله می‌توانید کتاب‌های کمک‌آموزشی نیزمطالعه کنید. بعضی از کتب کمک‌آموزشی ریاضی سوالات را به صورت طبقه‌بندی شده از سخت به آسان در اختیار شما قرار می‌دهند که این به حل تمرینات و یادگیری شما کمک می‌کند‌.
یادمان باشد نویسندگان این کتاب‌های ریاضی که برای تمرین بیشتر شما کار کرده اند، ساعت‌ها وقت برای چیدمان سوالات ریاضی گذاشته‌اند تا شاگرد بهترین خروجی را بگیرد خیلی از همین نویسندگان معلم خصوصی ریاضی ابتدایی بودند بعد کم‌کم به سراغ کلاس‌های بالاتر آمدند و با ساختار یادگیری مغز آشنا هستند آنگونه که بهترین معلم خصوصی ریاضی هفتم و هشتم و نهم هم شده اند و کتاب نوشته‌اند.

مرحله‌ی بعدی نکته برداری و خلاصه‌‌نویسی است. سعی کنید از نکات و فرمول‌های مهم نکته برداری کنید. این مرحله، در دفعات آینده که مجددا قصد خواندن کتاب را دارید، به شما کمک خواهد و سرعت شما را در خواندن بخشها و نکات مهم کتاب افزایش خواهد داد.

مرحله‌ی آخر مرحله‌ی مرور مطالب خوانده شده است. این مرحله از آن جهت مهم است که تا مطالب خوانده شده را مرور نکنید امکان یادگیری‌ کامل مطالب برای شما فراهم نیست‌. باید به سراغ نکات مهم و خلاصه‌نویسی که قبلا یادداشت کرده اید بروید. و دوباره با حل تمرینات بیشتر آنها را مرور‌کنید. برای این مرحله وقت بیشتری بگذارید زیرا در این مرحله است که ریاضی به طور کامل در ذهن شما خواهد نشست.


اگر ریاضی را متوجه نشدم چه کار کنم؟

خواندن و درک ریاضی برای بسیاری از افراد دشوار است. و شاید تعداد دانش‌آموزانی که ریاضی را متوجه نشدند زیاد باشد. هر دانش‌‌آموز باید روش مناسب به یادگیری برای خود پیدا کند. اگر شما روش یادگیری و حل تمرینات مخصوص به خود را بیابید می‌توانید آن روش را برای همه مسائل به کار ببرید.

گاهی در یادگیری ریاضی باید به مکان مورد مطالعه نیز توجه بفرمایید. مثلا گاهی اتاق خلوت، برای شما محیط مناسبی برای فکر و خیال فراهم می‌کند و شما را از درس خواندن دور می‌نماید. در اینصورت می‌توانید به کتابخانه مراجعه نمایید و آنجا شروع به درس خواندن کنید.

بعضی اوقات این عدم یادگیری از نداشتن یک معلم خصوصی ریاضی اول ابتدایی حتی سرچشمه می‌گیرد‌. کلاس‌های مدرسه گاهی بسیار شلوغ است‌ و معلم حوصله و یا زمان کافی برای توضیح مجدد مباحث ندارد. و یا شما وقت سوال پرسیدن در کلاس را پیدا نمی‌‌کنید. در اینصورت توصیه می‌شود که از یک معلم خصوصی ریاضی کمک بگیرید. یک معلم خصوصی ریاضی ‌می‌تواند به درستی مباحثی را که متوجه نشده‌اید برای شما توضیح دهد و به شما زمان برای حل تمرینات دهد و نقاط ضعف شما را برطرف کند.


چگونه ریاضی را برای امتحان نهایی بخوانیم؟

امتحان نهایی یکی از چالش‌های دانش‌آموزان در پایان هر مقطع تحصیلی است. اغلب دانش‌آموزان برای موفق شدن در امتحان نهایی استرس زیادی را تحمل می‌کنند.

ریاضی امتحان نهایی

گاهی این استرس موجب کم‌خوابی یا حتی خوردن غذای کمتر یا بیشتر می‌شود که ممکن است آسیب‌های جدی به بدن آنها وارد نماید. دانش‌آموزان باید بدانند که امتحان نهایی بسیار آسان‌تر از کنکور است‌. اگر با استراتژی و برنامه‌ریزی برای خواندن دروس وقت بگذارید، می‌توانید نمرات خوبی را در آن کسب نمایید.

معلم خصوصی ریاضی دوازدهم می‌خواهید روی لینک روبرو کلیک کنید : https://ostadsalam.ir/lessons/math 🌟
درباره امتحان نهایی دوازدهم این خاطرات را گاهی می‌شنویم 

پدرم در سن ۸۲ سالگی، همچنان بیشترین کابوسی که می‌بیند این هست که رفته سر جلسه‌ی امتحان، در حالیکه هیچی نخوانده یا خودکارش نمی‌نویسد! این درس خوندن، قشنگ روح و روان ما را به هم ریخته می‌کند.
افرادی از دوران کنکور و دوران امتحانات نهایی به خاطر استرس زیاد، ریزش مو گرفته‌اند و شاید هیچگاه خوب نشدند. اینها را برای ترس از امتحان ریاضی و تست‌های کنکور نمی‌گوییم برای این بیان می شود که بدانید همه هم‌سن‌هایمان در موقعیتی شبیه ما هستند و تسلط روی تفکر و خیالات بخشی از موفقیت در مسیر ریاضی است.
در ادامه چند توصیه برای خواندن ریاضی در امتحان نهایی برای شما داریم که امیدواریم برای شما کارساز باشد.

در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که ریاضی درس شب امتحان نیست و شما باید ریاضی را در کلاس درس و زمان توضیحات معلم خود یاد بگیرید

برای خواندن ریاضی در زمان امتحان نهایی به تقویم مراجعه کنید و تعداد روزهای تعطیل که قبل از امتحان نهایی فرصت دارید را مشخص نمایید. در آن فرصت می‌توانید کتاب را بخش‌بندی نمایید و برای هر بخش از کتاب یک زمان مشخص تعیین نمایید. برای بخش‌بندی کتاب خوب هست از یک معلم خصوصی ریاضی راهنمایی مثلا استفاده کنید تا مباحث را بشناسد و منتور شما در مسیر ریاضی خواندن بشود. گاهی فقط می‌توانید به عنوان مشاور کنار خود یک معلم خصوصی عالی داشته باشید نه اینکه لزوما به شما تدریس ریاضی کند، به شما نحوه ریاضی خواندن را بگوید و مسیر مطالعه را با آگاهی پیش روید.

در نظر داشته باشید خیلی از دانش‌آموزان به دلیل اینکه بر دروس مسلط نیستند، برای خواندن ریاضی تعلل می‌نمایند‌ و درس خواندن را به فرداها موکول می‌کنند. راه حل پیشنهادی برای حل این مساله این‌ است که با فصل‌های آسان کتاب شروع نمایید. فصل‌های آسان کتاب موجب می‌شود که حس خوبی نسبت به کتاب پیدا کنید و اشتیاق به یادگیری را در شما تقویت می‌نماید‌.

در امتحانات نهایی، حل سوالات سال‌های قبل بسیار موثر است. این مورد به شما کمک می‌کند تا نوع طرح سوالات و نکات مهم کتاب برای شما مشخص گردد. پس حتما سوالات سال‌های قبل را تهیه نمایید و به تمرین و حل این سوالات بپردازید‌‌‌. در این زمینه می‌توانید به کتاب‌های کمک‌آموزشی ریاضی نیز مراجعه نمایید. این کتاب‌ها هم سرعت شما را در پیدا کردن نمونه سوال‌های ریاضی سال‌های قبل افزایش می‌دهند‌‌‌. و هم اینکه می‌توانید جواب درست سوالات را در اختیار داشته باشید و از پاسخ غلط و گمراهی شما جلوگیری می‌نماید.


چگونه ریاضی را شب امتحان بخوانیم؟

همانطور که قبلا هم برای شما توضیح دادیم، درس ریاضی درس شب امتحانی نیست. درس ریاضی درسی مفهومی است که باید با تمرین زیاد آن را فراگیرید. خواندن این درس با خواندن دروس حفظی جات تفاوت دارد. درس ریاضی باید در طول ترم و با تمرین و تکرار یادگرفته شود. درس ریاضی باید ابتدا در کلاس توسط دانش‌آموز فرا‌گرفته شود. و بعد با تکرار و تمرین در ذهن دانش‌آموز جا بیافتد‌.

اما گاهی دانش‌آموزان این اصل را فراموش می‌کنند. و در طول ترم، ریاضی را با دقت نمی‌خوانند و وقت کافی برای این درس نمی‌گذارند. اگر جز این دسته از دانش‌آموزان هستید، در ادامه چند توصیه کاربردی برای شما ذکر می‌نماییم که امیداوریم مفید باشد.

شاید بتوان گفت در زمان کمی که به امتحان مانده امکان خواندن کل کتاب فراهم نیست. پس کاری که می‌توانید انجام دهید خواندن جزوات خلاصه نویسی و نکات مهم کتاب است. اگر در این زمینه خودتان خلاصه ای در دست ندارید‌. حتما کسانی هستند که در کلاس نکته‌برداری کرده‌اند. می‌توانید آن خلاصه را از همکلاسی‌های خود تهیه نمایید.

یادتان باشد که نباید این خلاصه‌نویسی‌ها را حفظ نمایید. حفظ نمودن فرمول‌ها به شما کمکی نخواهد کرد. بلکه سعی کنید با حل تمرین در همان زمان کم، تمرین‌های مهم را یادبگیرید تا در روز امتحان باموفقیت به آن سوالات جواب دهید.

اما اگر خود را بسیار عقب‌تر از همکلاسی‌ها و هم‌دوره‌ای‌ها می‌بینید و تصور می‌کنید که نمی‌توانید به تنهایی از پس خواندن کتاب ریاضی بربیایید. توصیه‌ی ما به شما استخدام یک معلم خصوصی ریاضی تجربی باتجربه و یا حضور در کلاس خصوصی ریاضی آنلاین است تا سریع با کمک او ذهن آشفته خود را آرام کنید.

یک معلم خصوصی ریاضی به شما کمک می‌کند تا نکات مهم کتاب را فراگیرید. او با دقت و حوصله و مهارت می‌تواند فصول مهم کتاب را به شما آموزش دهد. در کلاس خصوصی ریاضی می‌توانید تمرینات مهم و یا سوالات مهم را حل نمایید. اگر نکته‌ای را متوجه نشده‌اید و در حل تمرینات مشکل داشتید به راحتی می‌توانید از معلم خصوصی ریاضی سوال نمایید.
معلم‌های خصوصی اصولا با صبر و حوصله‌ی بسیار برای شما تمرینات را توضیح می‌دهند. معلم‌های خصوصی ریاضی باتجربه، می‌توانند شما را در چند روز برای امتحان ریاضی آماده نمایند. به شرطی که شما هم تمامی توان و انرژی خود را برای یادگیری ریاضی به کار ببندید. پس اگر دانش‌آموز شب امتحانی هستید حتما از یک معلم خصوصی ریاضی انسانی برای کسب نمره‌ی قابل قبول استفاده نمایید.

خواب و خوراک و ریاضی خواندن

دقت کنید که در شب قبل امتحان به هیچ عنوان از ساعت خواب خود کم نکنید؛ زیرا عملکرد مغز با کاهش ساعت خواب کاهش می‌یابد و توان یادگیری خود را از دست می‌دهید.
یادتان باشد در شب قبل امتحان از خوردن غذاهای چرب یا فست فود خودداری نمایید و غذاهای مغذی را در دستور غذایی خود قرار دهید.

تاثیر تغذیه در یادگیری ریاضی

لوازم التحریر و لباس‌های خود را در شب قبل امتحان آماده نمایید؛ اینکار موجب کاهش استرس می‌گردد. و اینگونه به شما تلقین می‌گردد که برای امتحان آماده هستید.

ایشان متولد 22 اردیبهشت 1356 زاده تهران می باشند اما خانواده پدری وی اصالتا از توابع طالقان استان البرز بودند.مریم میرزاخانی به همراه رویا بهشتی اولین دختران ایرانی بودند که به تیم المپیاد ریاضی ایران راه یافتند. دوره کارشناسی را در دانشگاه صنعتی شریف گذراند و در همان دوره اثبات ساده ای برای قضیه شر یافت که در همان زمان در ماهنامه انجمن ریاضی امریکا چاپ شد. بعد از گرفتن مدرک دکترا به عنوان استاد یار دانشگاه پرینستون به تدریس مشغول شد. فعالیت ها و افتخارات زیادی بنام ایشان ثبت شد ودر صورت علاقه شما می توانید در ویکی‌پدیا اطلاعات کاملی را درباره ایشان مطالعه کنید. جالب است بدانید سالروز تولد مریم میرزاخانی از طرف اتحادیه بین‌المللی انجمن های ریاضی جهان به عنوان روز جهانی زن در ریاضیات نام‌گذاری شده است. متاسفانه در تاریخ 23 تیر 1396 جامعه ریاضی از حضور این فرد محروم ماند و برای همیشه از دنیا رفتند.

متنی بی نهایت زیبا از زنده یاد خانم پرفسور """ مریم میرزاخانی""" که ارزش بارها خواندن و تأمل دارد!

ریاضی یعنی چه؟

کلمه ریاضی به فارسی یعنی ورزش!

یعنی راه و اعداد ، یعنی وسیله نقلیه!

یعنی پیداکردن راه‌حل‌های درست مسائل زندگی!

ریاضی؛ اعداد،علامت‌ها و بنوعی الفبا و حرف‌های هدفمند دارد!

عشق با ریاضی یعنی ورزیدگی و مهندسی دقیق اعداد!

یک مطلب فوق‌العاده، که شاید ساعتی به آن فکر کردن ارزشش را داشته باشد:

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

این حروف و اعداد بالا با هم برابر می‌باشند!

حالا آیا برای خوشحالی و موفقیت تنها "تلاش سخت" کافی است؟

hard work = تلاش سخت

h + a + r + d + w + o + r + k

8 + 1 + 18 + 4 + 23 + 15 + 18 + 11= 98%

آیا دانش ما را 100% به موفقیت می‌رساند؟

knowledge = دانش

k + n + o + w + l + e + d + g + e

11+14 + 15 + 23 + 12 + 5 + 4 + 7 + 5 = 96%

عشق چطور؟

love = عشق

l + o + v + e

12 + 15 + 22 + 5 = 54%

خیلی از ما فکر می‌کردیم که اینها مهم‌ترین باشند، اما نه نیستند!

پس چه چیز 100% را می‌سازد، پول؟

money = پول

m + o + n + e + y

13 + 15 + 14 + 5 + 25 = 72%

باز هم اینها کافی نیستند، پس برای رسیدن به اوج چه باید کرد؟

بله نگرش !

باید نگرش مان را به جهان و زندگی بهبود ببخشیم!

attitude = نگرش

a + t + t + i + t + u + d + e

1 + 20 + 20 + 9 + 20 + 21 + 4 + 5 = 100%

آری، اگر نگرش و نگاه مان (ذهن )همراه با معرفت، محبت، صداقت،شجاعت، مثبت و با ریاضی (ورزش) باشد، زندگی 100% زیباتر می‌شود!

به یاد پروفسور مریم میرزاخانی


هر چه در ریاضی بیشتر نفوذ کنید وارد دنیای مرموز و اسرار آمیزی می شوید که دل کندن از آن بسیار مشکل می‌شود. به همین دلیل است کسانی که ریاضی را بسیار دوست دارند لذتی را تجربه می‌کنند که افراد دیگر از تجربه و درک آن معذورند.

چگونه ریاضی را سریع و مفهومی بخوانیم؟
حتما شما هم این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه می‌توانم ریاضی را سریع حفظ کنم؟

در جواب باید بگوییم که ریاضی درس بسیار مهمی برای تمامی مقاطع تحصیلی است. در هر مقطع تحصیلی که ریاضی می‌خوانید باید به آن بها دهید زیرا مباحث ریاضی به صورت زنجیروار به یکدیگر مربوط است. درس ریاضی به گونه‌ای است که حتی بعد از پایان تحصیلات نیز به آن نیازمند هستید. پس خوب فهمیدن ریاضی حتی بعدها نیز به شما کمک خواهد کرد.

اما چگونه ریاضی را بخوانیم و درک کنیم؟

برای خوب فهمیدن درس ریاضی سعی کنید که همیشه در کلاس درس حضور داشته باشید و از غیبت در کلاس ریاضی به شدت خودداری کنید. اگر شما در کلاس و در حین تدریس معلم یادبگیرید‌. در منزل، مطالعه برای شما راحت‌تر و سریع‌تر اتفاق میفتد. زیرا شما با گوش دادن سر کلاس، مطلب را متوجه شده‌اید و در منزل می‌توانید با تمرین، مطالب مهم را تکرار نمایید و این روند مطالعه ریاضی را برای شما سریعتر و آسان‌تر می‌نماید.


برای یادگیری مفاهیم ریاضی، سعی کنید که در زمان کلاس و بعد از تدریس معلم، شروع به حل تمرین همان مبحث نمایید. با این روش اگر در جایی مشکل داشتید می‌توانید از معلم خود سوال نموده تا برای شما رفع اشکال شود.


باید توجه داشته باشید آنچیزی که شما را در ریاضی قوی می‌کند و به شما کمک می‌نماید که ریاضی را بفهمید،‌ تمرین‌ است‌. شما باید بتوانید هر فصل و هر مبحث را با تمرینات بسیار زیاد یادبگیرید‌. برای حل تمرین هم می‌توانید از تمرینات کتاب کمک بگیرید. و یا به کتب کمک آموزشی مراجعه نمایید. می‌‌توانید برای هر مبحث ریاضی برای خود تصویر سازی انجام دهید. و آن مبحث را به گونه‌ای که گویا برای دانش‌آموزی در حال تدریس هستید، برای خود شرح دهید. اینکار به فهمیدن بهتر مباحث به شما کمک می‌کند.

در کلاس درس سعی نمایید در مکانی بنشینید که بالاترین سطح تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد. به صورت جدی از نشستن در کنار دوستانی که علاقه‌ای به یادگیری ندارند و یا تمرکز شما را بهم می‌ریزند خودداری کنید.

برای درک بهتر ریاضی باید از تمامی امکانات موجود و ابزارهایی که دنیای تکنولوژی در اختیار ما قرار می‌دهد استفاده نماییم‌. در دنیای کنونی، انواع ابزارها به صورت آنلاین در اختیار ما قرار گرفته و چه بهتر که از آنها به خوبی استفاده نماییم.
مثلا برای یادگیری مفهومی ریاضی می‌توانید از ویدئوهای آموزشی فضای مجازی استفاده نمایید. از ویدئوهایی که معلمین باتجربه در آپارات یا یوتوب آپلود می‌نمایند بهره بگیرید. آنها را دانلود نمایید. و می‌توانید توضیحات هر مبحث را بارها و بارها نگاه کنید و رفع اشکال نمایید.  اگر مبحثی را نتوانستید به خوبی متوجه شوید و یا احساس کردید که معلم شما از قدرت بیان و یا تسلط کافی برخوردار نیست، نگران‌ نباشید؛ دنیای دیجیتال برای این هم چاره‌ای اندیشده است‌‌. شما می‌توانید از طریق سایت استاد سلام از یک معلم خصوصی ریاضی با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. معلم‌ خصوصی ریاضی ششم با آموزش صحیح ریاضیات می‌تواند به شما کمک کنند که مباحث ریاضی برای شما قابل فهم باشد.


چگونه ریاضی بخوانیم و تست بزنیم؟

تست زدن و نحوه‌ی پاسخگویی به سوالات کنکور یکی از دغدغه‌های اساسی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی دوره متوسطه دوم محسوب می‌شود. اینکه چگونه تست بزنند تا در زمان کنکور وقت کم نیاورند خود نیاز به فراگیری تکنیک و تمرین بسیار دارد. در ادامه چند نکته ذکر می‌نماییم که امیدواریم برای شما مفید باشد‌.
تست ریاضی
در مرحله‌ی اول باید یادتان باشد که منبع اصلی شما باید کتاب درسی باشد. و این کتاب‌ها را به خوبی یاد بگیرید. برای اینکه در تست زنی موفق باشید باید پایه‌ی قوی داشته باشید. اگر در مباحث پایه‌‌ای ریاضی احساس ضعف می‌کنید، کتاب‌های سال‌های قبل را بیابید و مجددا شروع به خواندن آن کتاب‌ها و رفع‌اشکال نمایید.

برای تست‌زنی بهتر است که مبحث به مبحث جلو بروید. مثلا مبحث دیفرانسیل را در پایه‌های مختلف بخوانید و بعد شروع به تست زنی کنید. برای یادگیری بیشتر، بهتر است که در ابتدا تست‌ها را به صورت تشریحی حل نمایید‌. تا تمامی نکات مربوط به هر سوال را متوجه شوید. یادتان باشد که در ابتدا درگیر مدت زمان تست‌زنی نشوید. و فقط سعی کنید که تست‌ بزنید.

برای اینکه تست‌زنی خود را بسنجید حتما در کنکور‌‌های آزمایشی شرکت کنید‌. کنکورهای آزمایشی توسط موسسات مختلفی برگزار می‌شوند. موسسه‌ی قلم چی یا گزینه‌ی دو هر کدام برگزار کننده‌ی کنکورهای آزمایشی استانداردی هستند‌. این کنکورهای آزمایشی به شما کمک می‌کند تا میزان توانایی خود در تست‌زنی را بسنجید و ببینید که در ساعت مشخص، چه میزان تست می‌توانید حل نمایید‌.

اما اگر بنابه دلایلی امکان شرکت در کنکور‌های آزمایشی را نداشتید، می‌توانید در منزل برای خود شرایط یک کنکور آزمایشی را فراهم نمایید. حواستان باشد باید در زمان مشخص به یک تعداد سوال جواب بدهید. حتما نسبت به زمان تعیین شده برای خود، پایبند باشید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.