چرا از یادگرفتن زبان بدم میاد؟

چرا از یادگرفتن زبان بدم میاد؟
مقدمه:
امروزه زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی شناخته شده و یادگیری آن یکی از ملزومات برای پیش برد اهداف در زندگی و آینده شغلی می‌باشد.
امروزه زير بسياري از آگهي‌هاي استخدام تسلط بر زبان انگليسي به عنوان يکي از شرايط استخدام عنوان شده است. همچنين بسياري از دانشگاه‌ها دانستن زبان را شرط پذيرش دانشجو در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري عنوان مي کنند. اين يعني در دنياي امروز پيشرفت شغلي و تحصيلي در گرو دانستن حداقل يک زبان خارجي است. ورود و فهم به دنيا‌هاي ديگر ضرورت زندگي در دنياي امروز است و اين کارکرد مهم دانستن زبان در کنار ديگر کارکرد‌هاي آن مانند پاسخ به نيازهاي شغلي و تحصيلي باعث مي شود آموختن زبان را جدي بگيرم. تمامي اين انگيزه‌ها و دلايل براي آموختن زبان مثبت و قابل توجه هستند اما متاسفانه با نبود امکانات و شیوه نادرست تدریس در مقاطع تحصیلی پایه به مرور زمان برخی از افراد از یادگیری زبان دوم خصوصا زبان انگلیسی سر باز می‌زنند و یادگیری آن را به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌اندازند.
درس زبان انگليسي يكي از دروس رسمي در نظام آموزش و پرورش در ایران است كه از سال اول راهنمايي در لیست درسي دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد و تا پايان دوره پيش‌دانشگاهي ادامه دارد. اما هميشه اين سؤال پيش می‌آید كه چرا با وجود حدود 7 سال آموزش، نتيجه‌‌اي كه باید، حاصل نمی‌شود؟! به گونه‌اي نه تنها دانش‌آموزان بعد از پايان دوره متوسطه خود، توان مكالمه را ندارند، بلكه از درك مفهوم يك متن ساده يا مكالمه در حد احوالپرسي ساده نيز ناتوانند و همین امر باعث می‌شود که بعضی از محصلین به دلیل دلزدگی از روش‌های آموزشی بعد یا حین دوران تحصیلی سراغ یادگیری زبان نروند.

مشکلات شیوه آموزش زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها در ایران را 7 عنوان دسته‌بندی کرد:

  1. نامناسب بودن محتوای کتب آموزشی 
  2. ضعف معلمان در زبان و آموزش آن 
  3. کم بودن ساعات آموزشی 
  4. کاستی‌های موجود در کلاس‌ها 
  5. شروع زبان آموزش زبان در زمان نامناسب 
  6. عدم رعایت مراحل یادگیری 
  7. هدف گذاری نامناسب  
آموزش زبان انگلیسی در کشور ما ایران با مشکلات زیادی روبروست که این امر مستلزم ایجاد تغییر دربرخی از سیاست‌های آموزشی موجود می‌باشد. یکی از راه حل‌های مناسب برای رفع مشکلات آموزشی موجود دراین زمینه الگوبرداری سنجیده ومناسب ازروش‌هاو برنامه‌های آموزشی کشورهای موفق در زمینه آموزش زبان انگلیسی می‌باشد. 
خوشبختانه امروزه با در دسترس بودن اینترنت و مدرسین با تجربه و حرفه‌ای در آموزشگاه‌ها زبان و موسسات این مشکل تا حدی برطرف شده است ولی هنوز در برخی موارد شاهد این هستیم که افراد در یادگیری زبان از خود مقاومت نشان می‌دهند.
سختی‌های یادگیری زبان انگلیسی مربوط به عوامل بسیار زیادی می‌شود و ما در این مقاله به موانعی که باعث ایجاد عدم اشتیاق به یادگیری در زبان آموز می‌شود و روش‌های یادگیری موثر پرداخته‌ایم، با این امید که مسیر یادگیری زبان را برای شما عزیزان هموار و آسان کنیم .
مقاومت در یادگیری زبان انگلیسی

برای فرار از یادگیری زبان یا به تأخیر انداختن آن، بهانه‌های مختلفی دارید؟

اغلب اوقات زمانی که شروع به یادگیری یک زبان جدید می‌کنیم بسیار هیجان‌ داریم و می‌خواهیم هر چه سریع‌تر به اهداف خود برسیم. اما گاهی به دلیل به وجود آمدن برخی موانع، زبان آموز انگیزه خود را از دست می‌دهد واین هیجان به سرعت فروکش می‌کند.
این موانع باعث ایجاد احساس خستگی و دلسردی در زبان آموز شده و رفته رفته سرعت پیشرفت در یادگیری را کند می‌کنند، تا جایی که اکثر افراد یادگیری را متوقف می‌کنند. حتماً این سؤال برایتان پیش‌آمده که چرا این اتفاق می‌افتد؟

از عوامل موثری که مانع از یادگیری زبان، می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  1. حفظ کردن بیش‌از اندازه لغت
  2. تمرکز بیش‌از‌ اندازه بر روی یک مهارت و نادیده‌گرفتن بقیه مهارت‌ها
  3. صحبت نکردن به زبان انگلیسی
  4. تمرین برای تقویت مهارت لیسنینگ را مهم نمی‌دانید
  5. ترجمه مستقیم زبان انگلیسی به زبان مادری
  6. عدم پیوستگی دریادگیری و تمرین
  7. تماشای فیلم با زیرنویس فارسی
  8. نداشتن معلم خصوصی زبان وشرکت نکردن در کلاس
  9. نداشتن اهدف واقع گرایانه
  10. خودتان را مدام با دیگران مقایسه می‌کنید
  11. اشتباهات گرامری در زبان انگلیسی


وقتی به زبان علاقه نداریم، چرا باید یادبگیریم؟

یکی دیگر از سوالاتی که در واجهه با افرادی که در یادگیری زبان مقاومت می‌کنند این است که:"اصلا چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟"
برای آموزش هر زبان دومی قطعا دلایل موجهی لازم است که زبان آموز را علاقمند کند تا برای یادگیری آن زبان اقدام نماید.
یادگیری زبان انگلیسی برای هر رده سنی می‌تواند مزایا و منافع خاص خود را داشته باشد از این جهت فواید مهم یادگیری آن‌ را بصورت خلاصه زیر طبقه‌بندی کرده ایم.
  1. بهبود سلامت ذهن
  2. افزایش فرصت‌های شغلی
  3. دوستی و ایجاد رابطه
  4. امکان سفر به نقاط مختلف
  5. بهبود قدرت یادگیری
  6. لذت بردن از سبک‌ زندگی‌های مختلف
  7. اعتماد به نفس
در خبر " لزوم یادگیری زبان در دنیای امروزی" بطور مفصل به این موضوع پرداختیم که با مطالعه آن می‌توانید اطلاعات مهمی در این خصوص کسب کنید.

مقاومت در یادگیری زبان انگلیسی

راهکارهای مفید در تقویت انگیزه‌ و یادگیری موثر:

اگر شما هم در طول دوران مدرسه تجربه‌ی بدی از یادگیری زبان انگلیسی دارید، باید بدانید که این تجربه  تاثیر مخربی بر روی اعتماد به نفس شما گذاشته است، همین امر سبب می‌شود تا شما درمقابل یادگیری زبان مقاومت کنید و از یادگیری آن ترس داشته باشید.
به جرات می‌توان گفت تمام افرادی که اکنون به سطح قابل قبولی در زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری رسیده اند، زمانی سرخوردگی و حس عدم یادگیری را تجربه کرده است. ممکن است حس کنید دیگر کلاس زبان رفتن هیچ فایده‌ای ندارد و سطح زبان شما نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود و پسرفت می‌کنید. 
قابل ذکر است که تجربه این حس در روند یادگیری بسیار طبیعی است ولی نکته مهم این است که علیرغم تجریه کردن این حس شما باید بتوانید علاقه مند بمانید و خودتان را با روش‌های مختلف به چالش بکشید و نگرش خود را نسبت به زبان انگلیسی تغییر دهید.
هر کس دلایل منحصر به فرد خود را برای اهداف یادگیری زبان انگلیسی و یادگیری زبان دوم دارد. اما در حالی که دلایل ممکن است متفاوت باشند، همه آن‌ها به یک روش قابل دستیابی هستند، تحقیق کنید و از همین امروز یادگیری را شروع کنید.
ممکن است ندانید چطور و چگونه باید مسیر درستی برای دست یابی به موقیت در یادگیری و تقویت انگیزه انتخاب کنید.
برای پاسخ به این سوال از تجربیات جناب آقای پدرام زندنامدار از مدرسین با تجربه زبان انگلیسی وبسایت آموزشی استاد سلام بهره گرفتیم، که درقالب ویس در اختیار شما عزیزان قرار داده‌اند:

 استاد زبان خوب
                                                   
با استناد به صحبت‌های استاد زندنامدار و استفاده از تجربیات ایشان در مورد عوامل موثر در تقویت انگیزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1. روش تدریس یکسان برای تمام افراد کارساز نیست وباید متناسب با زبان آموز باشد: 

چه در یادگیری زبان دوم خوب باشید و چه بد، یافتن تکنیک یادگیری مناسب برای خودتان بسیار حائز اهمیت است. 
 بسیاری از روش‌های آموزش زبان آنلاین و حتی کلاس‌های حضوری به دلیل شلوغ بودن کلاس‌ها، نبود زمان کافی برای تدریس، یک سطح نبودن همه زبان‌آموزان و تکیه بر مسائل مالی و غیره فقط روشی را برای یادگیری زبان ارائه می‌دهند و نظارتی بر روی روند یادگیری زبان‌آموز نداشته و همین امر باعث دلسردی زبان‌آموز در مراحل بعدی یادگیری زبان می‌شود.
علاوه بر این باید بدانید که تجارب یادگیری در هر شخص متفاوت است. بطور مثال: برخی افراد از طریق خواندن و برخی دیگر از طریق نوشتن یاد می‌گیرند، برخی افراد زمانی که به دقت گوش می‌دهند بهتر یاد می‌گیرند تا اینکه بنویسند.
 برخی افراد به توضیحات و معلم خصوصی زبان احتیاج دارند ولی برخی دیگر توانایی تشخیص بالایی دارند و به تنهایی با مراجعه به منابع مختلف از جمله اینترنت، کتاب، لغت نامه و غیره، مشکلات خود را برطرف می‌کنند. 
بعضی افراد نیز حتی برای گرفتن انگیزه به معلم نیاز دارند تا آن‌ها را به جلو هول دهد. برخی فراگیران، یادگیری به صورت تکی و در خانه را به یادگیری در میان جمع و همکلاسی ترجیح می‌دهند و تعدادی نیز یادگیری در کلاس و مشارکت با همکلاسی‌ها را ترجیح می‌دهند. 
تمامی این عادات کاملا شخصی بوده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.
پس در جواب اینکه کدام روش برای شما بهتر است باید گفت، پاسخ این سؤال بستگی به معلومات و سطح فعلی شما، سرعت و نحوه یادگیری شما، تجربیات گذشته شما، میزان زمانی که می‌خواهید برای یادگیری اختصاص دهید و مهم‌تر از همه به هدفی که می‌خواهید به آن برسید دارد. 

2. نیاز به انگیزه دارید:

هیچ‌چیز بیشتر از یک انگیزه قوی برای آموختن یک زبان جدید کارساز نیست.
گاهی ممکن اشت زبان آموز با انگیزه و هدف شخصی و به دور از اجبار شروع به آموختن زبان نموده و سطح زبان خود را به آرامی و آهستگی بالا ببرید تا بیشترین بازدهی را از آموزش زبان داشته باشد ولی در نظر داشته باشید که حرکت نکردن روبه جلو در زبان و به اصطلاح درجا زدن در یک سطح به مرور زمان باعث خستگی و کمرنگ شدن انگیزه می‌شود .
اغلب اوقات ما علاوه بر داشتن انگیزه‌ به عاملی پیشران هم نیاز داریم، به نوعی انگیزه بیرونی که می‌تواند به ما در غلبه بر تنبلی‌هایمان برای یادگیری زبان کمک کند، بنابراین بر روی رویدادهای آینده مانند سفر کاری یا یک جلسه و کنفرانس که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود تمرکز کنید .
گاهی ممکن است از شرکت در کنفراس و یا جلسات دچار ترس شوید اما همین ترس می‌تواند به ما انگیزه‌ای قوی ببخشد تا برای حضور در آن جلسه بیشتر تلاش کنید. بنابراین این به اختیار شماست که در مواجهه با آن چه رویکردی را در پیش بگیرید. 
همچنین داشتن شخصی حامی که بصورت قدم به قدم برای یادگیری زبان به شما کمک کرده می‌تواند نقش مهمی در ایجاد  انگیزه بیرونی و عامل پیشران داشته باشد. 

3. با خودتان رقابت کنید نه دیگران:

خودتان را با خودتان مقایسه کنید و پیشرفت‌تان را ببینید. برای اینکار فقط کافی است به کتاب‌ها و تمریناتی که قبلا ‌انجام داده بودید برگردید و با تمریناتی که اکنون می‌نویسید مقایسه کنید. فیلم هایی که قبلا دیده بودید و به نظرتان سخت بوده یا موضوع آن را متوجه نشده بودید دوباره ببینید. 
مقایسه منصفانه نیست، در واقع افراد با یکدیگر متفاوتند، برخی در یادگیری سریع‌ و برخی به زمان بیشتری نیاز دارند. بعضی، وقت بیشتری صرف زبان‌آموزی می‌کنند، برخی دیگر چندان استمرار در یادگیری ندارند. بعضی‌ها معلم‌های بسیار خوبی دارند، برخی دیگر هنوز معلم یا شیوه‌ی مناسب خود را نیافته‌اند.پس بهتر است دست از مقایسه بردارید و فقط روی پیشرفت خودتان متمرکز شوید زیرا نتیجه‌ی این کار جز دید منفی نسبت به مهارت‌ها و کاهش اعتماد به نفس نخواهد بود. پس منصف باشید و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. 

4. روش چالش و پاداش:

وقتی به تنهایی زبان می‌خوانید امکان دارد انگیزه‌ی خود را از دست بدهید چون هیچ‌کس نیست که به شما را تشویق کند. بنابر این برای آنکه روند مطالعه، کسالت‌بار و خسته‌کننده نشود با تعیین هدف‌های کوچک، برای خود چالش درست کنید و وقتی موفق به انجام آن شدید به خودتان جایزه بدهید.
نکته‌ی مهم این است که هدف‌های انتخابی مشکل، اما با توجه به سطح توانایی شما قابل دسترسی باشند. به هدفی نیاز دارید که باعث بهبود توانایی‌هایتان بشود اما در عین حال انجام‌پذیر باشد.
وقتی توانستید از پس چالشی که برای خود درست کرده‌اید برآیید جشن بگیرید احساس غرور کنید و برای چالش بعدی آماده شوید. 
داشتن چنین دستاوردهایی در ما به انگیزه‌ای قوی تبدیل می‌شود. معمولا دشوارترین قسمت، مرحله‌ی آغاز کار است، اگر قدمی کوچک بردارید، بی‌تردید نکته‌ای تازه یاد می‌گیرید، و شاید همین موضوع به انگیزه‌ی شما برای ادامه‌ی مسیر تبدیل شود.

5. آموزش خصوصی بهترین و مؤثرترین روش در یادگیری از نظر زمان است:

کلاس خصوصی زبان انگلیسی معمولا نسبت به کلاس‌های گروهی هزینه بیشتردارد. اما اگر توان مالی خوبی دارید، حتما معلم خصوصی زبان بگیرید و هر روز چند ساعتی را با وی زبان کار کنید. این سریع‌ترین روش برای آموزش زبان است. با روزی دو ساعت آموزش، بعد از چندهفته، می‌توانید به سطح خوبی از مکالمه برسید، به‌طوری که می‌توانید با دوست‌ خارجی‌تان راحت گفت‌و‌گو کنید.

6. صبور باشید:

فراموش نکنید یادگیری زبان انگلیسی پروژه‌ای بسیار بزرگ است که شاید انجام آن سال‌ها طول بکشد، بنابراین به توانایی‌های خودتان ایمان داشته باشید. ممکن است چیزی را با سرعتی که بقیه یاد می‌گیرند، یاد نگیرید ولی این اصلا اهمیتی ندارد. یادگیری زبان یک مسابقه نیست.
شاید در ابتدای مسیر کمی ناامید شوید اما صبور باشید و به خودتان زمان بدهید، در یادگیری زبان انگلیسی، قدم به قدم حرکت کنید
با این کار رفته رفته اعتماد به نفس تان افزایش می‌یابد و دست از کم رویی و خجالت کشیدن و در نهایت ترس از صحبت کردن بر می‌دارید.

مقاومت در یادگیری زبان انگلیسی

7. سطح اطلاعات خودتان را بررسی کنید؟

یکی دیگر از دلایلی که باعث از بین رفتن اعتماد بنفس و دلزدگی زبان آموز ازیادگیری زبان می‌شود، دریافت مناسب با سطح معلومات است.
در کلاس‌های خصوصی زبان اغلب چون مدرس بصورت مستقیم و انفرادی با زبان آموز در ارتباط است به سطح اطلاعات شاگرد و منابع مورد نیاز او واقف است، اما ممکن است شما در کلاس گروهی یا بصورت خودآموز شروع به یادگیری کنید و ندانید که ازچه سطح و منابع مناسبی استفاده کنید و همین امر باعث گیج شدن شما بشود.بنابراین لازم است قبل از شروع یادگیری ابتدا با شرکت در آزمون cefr مرتبط با زبان مورد نظر، از سطح معلومات خود آگاه شویم.
در ادامه توضیحاتی در مورد تعیین سطح در آزمون زبان و ارتباط حروف اختصاری مشخص شده برای هر سطح با میزان توانایی زبان‌آموز خواهیم پرداخت.

  • cefr چیست و چه مقداری از مهارت را نشان می‌دهد؟
یاد گرفتن یک زبان یک موضوع نسبی است و مدام درحال به روز شدن بنابراین ما هیچوقت نمی‌توانیم بطور دقیق بگوییم مانند زبان مادری به یک زبان تسلط کامل داریم و یاد گرفته‌ایم. 
برای مشخص شدن سطح زبان آموز طبق استاندارد سازی آموزش، چهارچوب‌هایی مثل cefr  (مخفف عبارت common european framework of reference for languages به معنای “چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها” است. چهارچوبی که کشورهای اروپایی برای تائین سطح توانایی‌های زبانی از آن استفاده می‌کنند) ساخته شده‌اند. در تحقیقات انجام شده، fsi میزان تسلط زبان را به  6 دسته زیر تقسیم کرده:

  • a - a1 سطح مبتدی:
  1. می‌تواند عبارت‌های روزمره و کابردی را بفهمد و با هدف برطرف کردن نیازهای اولیه از آنها استفاده کند.
  2. می تواند خودش و دیگران را معرفی کند، می‌تواند به سوالاتی در مورد جزئیات شخصی زندگی خودش مانند محل زندگی، افرادی که می‌شناسند و چیزهایی که دارد پاسخ دهد یا سوالاتی در این رابطه بپرسد.
  3. می‌تواند با دیگران در سطحی اولیه تعامل زبانی داشته باشد، به این شرط که فرد مقابل به آرامی و واضح صحبت کند.

  • a2 سطح ابتدایی:
  1. می‌تواند جملات و عبارات پرکاربردی که با نیازهای ضروری در ارتباتند را درک کند (برای مثال، اطلاعات خیلی اولیه شخصی و خانوادگی، خرید کردن، جغرافیای محلی و کار)
  2. می‌تواند در مورد وظایف ساده و معمول که به یک تبادل ساده و مستقیم اطلاعات نیاز دارد تبادل نظر کند.
  3. می‌تواند جنبه‌های ساده گذشته زندگی خود، محیط اطراف خود و مسائلی در مورد نیازهای اولیه خود را شرح دهد.

  • b - b1 پیش متوسط: 
  1. می‌تواند مفاهیم کلی را در ورودی‌های استاندارد اطلاعات بفهمد. ورودهایی که در مورد مفاهیمی است که در محل کار، مدرسه، محل تفریح و … به طور منظم اتفاق می‌افتد.
  2. می‌تواند از موقعیت‌هایی برآید که با سفر به کشورها و مناطق صحبت کننده زبان -مورد نظر- ممکن است اتفاق بیوفتد.
  3. می‌تواند متن‌های ساده‌ای در مورد موضوعاتی که با آنها آشناست یا علایق شخصی‌اش تولید کند.
  4. می‌تواند تجارب، موقعیت‌ها، علایق، رویاها و امیدهایش را به صورت مختصر و با دلیل و توضیح برای برنامه‌هایش شرح دهد.

  •  b2 متوسط: 
  1. می‌تواند مفاهیم کلی را در یک متن پیچیده در مورد یک مفهول واقعی یا انتزاعی شامل مباحث فنی در حوزه تخصصش درک کند.
  2. می‌تواند با سطحی از تسلط با دیگران تعامل کند به طوری که بتواند بدون مشکل و نیاز به فرد دیگری با یک فرد بومی صحبت کند.
  3. می‌تواند برای طیف وسیعی از موضوعات متن‌هایی دقیق و واضح تولید کند و دیدگاه خود را در مورد موضوع بخش توضیح داده و نقاط ضعف و قوت آن را مشخص کند.

  • c - c1 پیشرفته: 
  1. می‌تواند طیف وسیعی ازعبارات بلند و مشکل را درک کند و مفهوم آن را بفهمد.
  2. می‌تواند ایده‌های فکری خودش را با تسط کامل و بدون نیاز به جست و جوی لغات بیان کند.
  3. می‌تواند از زبان به صورت منعطف و کارآمد برای نیازهای اجتماعی، آکادمیک یا تخصصی استفاده کند.
  4. می‌تواند متونی واضح، خوش ساختار و دقیق در مورد موضوعات پیچیده اماده کند، که نشان دهنده استفاده کنترل شده از الگوهای ساختار یافته، ارتباطات و ابزارهای فکری باشد.

  • c2 فوق پیشرفته: 
  1. می‌تواند به سادگی هرچیزی را می‌شنود یا می‌خواند بفهمد.
  2. می‌تواند اطلاعات دریافتی از منابع مختلف کلامی یا نوشتاری خلاصه کند و مباحث گزارش‌ها را با ساختاری تازه به شکلی منسجم بیان کند.
  3. می‌تواند خودش را بدون مقدمه، دقیق و سلیس ابراز کند و تفاوت‌های مفهومی را حتی در موقعیت‌های پیچیده تمیز دهد.

 همین الان یادگیری زبان را شروع کن

کلام آخر:
با توجه به تجربیاتی که از طریق مدرسین زبان انگلیسی و نظرات زبان آموزانی که با ما در این سال‌ها همراه بوده‌اند، نشان می‌دهد که یادگیری زبان و خصوصا زبان انگلیسی علاوه بر داشتن انگیزه نیاز به تلاش، تمرین و پشتکار دارد. بنابراین تفکرات منفی را کنار گذاشته و تلاش کنید راه دیگری برای یادگیری پیدا کنید. در این نوشته به چندین نکته مفید و در ضمن واقع بینانه پرداخته‌ایم. رعایت این نکات به شما کمک می‌کنند انرژی و انگیزه خود را به هدر نداده و آن را در مسیر درست هدایت کنید. ما در این مسیر ما به همراه مدرسین با تجربه در کنار شما هستیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، بهترین نتیجه را کسب کنید.
اخبار ما رو دنبال کنید و در صفحه اینستاگرام ما عضو بشید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.