تاریخ انتشار:

نکاتی برای بالا بردن سرعت در مطالعه

نکاتی برای بالا بردن سرعت در مطالعه

با این موارد قدم به قدم پیش روید تا سرعت یادگیری خود را بیشتر کنید، پیشنهاد ما این است که خوبست از ابتدا این فنون در تدریس دروس دبستان هم به دانش آموز یاد داده شود تا برای خواندن درس تاریخ و جغرافی و علوم و دینی شروع کند به این سبک مطالعه تا نماند که یک معلم خصوصی عربی یا معلم خصوصی انگلیسی بخواهد در دبیرستان و کنکور این موارد را یاد آور شود و دیر باشد تا عادت را تغییر دهند.این موارد یک به یک حتی برای تدریس خصوصی انگلیسی و تدریس خصوصی زبان هم مهم اند تا چه برسد به دروس حفظ کردنی.

1- فهرست کتاب را خوب نگاه کنید تا نسبت به کلیات موضوع یادگیری اشراف کامل داشته باشید.
2- برای درسهایی که لازم است نکات آنها را بفمید استفاده از روش های تند خوانی کمکی نخواهد کرد، مثلا در کلاس تدریس خصوصی شیمی نمی شود به دانش آموز تندخوانی را پیشنهاد داد اما در کلاس تدریس زیست یا تدریس خصوصی زیست این پیشنهاد جذابی است و یا برای آموزش زبان انگلیسی براحتی نمی شود پیشنهاداتی برای تند خوانی داد.

3- اگر با صدای بلند درس می خوانید بدانید این روش زمان زیادی را هدر می دهد و این عادت را ترک کنید مغز ما زودتر کلمات را درک می کند تا زبان بخواهد آنها را یک به یک ادا کند. پس در مطالعه های خود صدای بلند را کنار بگزارید مثلا برای تدریس خصوصی عربی به دانش آموز بگویید تا فکر تلفظ درست را بکند ممکن است مغز به آخر مفهوم آن خط برسد!
4- کل جمله را درک کنید و این کار با تمرکز در لحظه براحتی انجام می شود.
5- فقط جلو بروید و به سطهای پیشین باز نگردید، بازگشت به قبل دقت و تمرکز را از شما می کاهد
6- فقط برای خواندن با چشم جلو بروید استفاده از دست برای نگه داشتن خط کاهنده سرعت استدقیقا مانند زبان یا حتی تکان دادن سر
7- باید سعی کنید فقط خطوط را ببینید حتی به حاشیه و بین خطوط هم نگاه نکنید
8- نوع درست ورق زدن با دست چپ از گوشه بالای سمت چپ است اینها را باید از سنین کودکی هم در تدریس دروس ابتدایی در تدریس خصوصی دبستان به کودکان یادآور شوید تا عادت های درست را از ابتدا جلو ببرند.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.