تاریخ انتشار:

در ماه مبارک رمضان چگونه درس بخوانیم؟!

در ماه مبارک رمضان چگونه درس بخوانیم؟!

ماه مبارک رمضان برجسته ترین ماه در میان تمام مسلمانان جهان است و همواره نعمت ها و برکات مادی و معنوی فراوان را برای ما به همراه داشته است.

این ماه از دیرباز حال و هوای ویژه ای داشته است و مردم هر ساله به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان جشن میگیرند.همچنین تمام اعمال و کارهای شما در این ماه مبارک ، رنگ و بوی عبادی دارد از جمله علم آموزی.

پس برای آنکه در ماه رمضان هم به عبادت و روزه داری خود برسید و هم از برنامه درسی خود عقب نمانید استاد سلام با چند نکته شما را راهنمایی میکند.

1) توقف ممنوع!

به هیچ عنوان فعالیت درسی خود را متوقف نکنید.این نگرانی را نداشته باشید که با تغییر در ساعات خواب و غذا خوردن امکان دارد کیفیت مطالعه تان پایین بیاید، باید بدانید که قطع فعالیت های درسی علاوه بر مختل کردن روند آماده سازی آن ها،شروع مجدد فعالیت ها را با کندی رو به رو می سازد.

2) برنامه ریزی درست

شما بیش ترین چیزی که به آن نیاز دارید یک برنامه ریزی کامل است.پس برای هر روز یک برنامه منظم داشته باشید و قبل از مطالعه حتما مباحث که باید بخوانید و میزان زمانی که لازم دارد را تعیین کنید.

3) ساعت مطالعه

سعی کنید در ساعات اولیه صبح درس بخوانید.زیرا انرژی کافی را دارید و هنوز گرسنگی به شما غلبه نکرده است.پس بعد از سحر می توانید بیدار بمانید و درس بخوانید و و یا برای بعضی از افراد ساعات بعد از افطار هم گزینه خوبی است.

4) استراحت

هر وقت از روز که احساس گرسنکی کردید و انرژی و حوصله برای ادامه درس خواندن را نداشتید یا درس را کنار بگذارید و کمی استراحت کنید یا سراغ مباحث آسون تر و خلاصه درس ها بروید.به عنوان مثال اگر درس زبان برای شما راحت تر است می توانید تدریس خصوصی انگلیسی را در این زمان ها داشته باشید.

5) کم تر کردن رفت و آمدتان

اگر بتوانید در طول روز بیش تر در منزل بمانید خیلی بهتر است زیرا گرمای بیرون شما را تشنه تر می کند و انرژیتان را کاهش می دهد.مثلا اگر برای یادگیری در دوره آموزشی هستید می توانید همان دوره را یه صورت کلاس مجازی یا تدریس خصوصی در منزل داشته باشید مانند تدریس خصوصی حسابان یا تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل.

6) کم کردن برنامه های شب های رمضان

همه ما ماه رمضان، افطاری و سحری های دور هم را خیلی دوست داریم واز طرف دیگر سریال ها و برنامه های مربوط به این ماه بسیار جذاب است و البته ما هم از شما نمی خواهیم هیج کدوم این ها در برنامتون نباشد ولی یکم به هدف بزرگ خودتان فکر کنید و با ایجاد یک تعادل به همه وظایف خود نیز میرسید.

7) و در آخر

رقیب هایی که همیشه هستند چه در این ماه چه هر زمان دیگر.

آیا آن ها هم پای سریال نشسته اند یا در حال مطالعه و تدریس خصوصی حسابان اند؟

آیا آن ها هم روز در مهمانی اند یا در حال تست زدن یا تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل اند؟

شما همیشه باید با روحیه باشید و فقط بدانید که رقیب هایتان هستند.

و در پایان استاد سلام برای همه عزیزان در ماه مبارک رمضان آرزوی سلامتی دارد، طاعات وعبادات همه شما قبول حق

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.