تکالیف کلاس آنلاین را بهتر انجام دهیم

تکالیف کلاس آنلاین را بهتر انجام دهیم

انجام تکالیف آنلاین

کلاس آنلاین
چطور تکالیف کلاس آنلاین را بهتر انجام دهیم؟

برگزاری کلاس ها و مدارس در کلاس آنلاین و انجام تکالیف و ارسال آن ها برای معلم ها, سبب شده تا حجم تکالیف مدرسه بیشتر به چشم بیاید. مادرها همه از زیادی تکالیف مدرسه گلایه دارند که مدت زیادی فرزندشان باید پای تکالیف مدرسه بنشیند و فقط مطالعه کند. سوالی که برایشان پیش می آید این است که آیا این حجم از تکالیف می تواند موثر باشد؟ آیا جواب معکوس ندارد و دانش آموز نسبت به تحصیل بی علاقه نمی شود؟ طبق تحقیقات بیشتر مدارس مخصوصا در مدارس غیر انتفاعی و تیزهوشان با برگزاری کلاس های فوق برنامه سعی در متفاوت بودن عملکرد مدرسه دارند که در بسیاری موارد از نظر پژوهشگران تایید نمی شود. جالب است بدانید در مدارس ویژه خارج از کشور در پایان هفته و تعطیلی مدارس هیچ تکلیفی را به دانش آموزان نمی دهند چرا که معتقدند بخش زیادی از هوش دانش آموزان در برخورد با افراد جامعه, معاشرت و بازی با هم سالان خود شکوفا می شود. طی تحقیقات یک کودک از 3 سال تا 7 سال می تواند شروع به مهارت خواندن و نوشتن کند و در واقع سواد بیاموزد. اما آنچه که در حین بازی می تواند کشف کند چیزی نیست که شما بتوانید در غالب تدریس خصوصی یا در مدرسه به دانش آموز بیاموزید. او از طریق کشف دنیای اطرافش می تواند به قوانین شیمی و فیزیک پی ببرد که در این سن با مطالعه کتاب های درسی در این سطح هرگز نمی توانید کودکی را آموزش دهید.

نتیجه یک تحقیق را با هم ببینیم:

طی یک تحقیق انجام گرفته, اسباب بازی را دست یک کودک دادند و طرز کار کردن با آن را برایش توضیح دادند و به کودک دیگر بدون هیچ توضیحی اسباب بازی را جلویش گذاشتند تا خودش کشف کند. نتیجه جالب بود. کودک شماره 1 که نحوه کار کردن را بلد بود بدون توجه به ویژگی های دیگر فقط بازی کرد و در نهایت خسته شد و خوابید. اما کودک شماره 2 علاوه بر نحوه کارکردن اسباب بازی به جنس و انعطاف پذیری دستگاه پی برده بود. توانست با اسباب بازی , بازی کند و توانست ویژگی متفاوت دیگری از آن را کشف کند و به تخت آویزان کرد تا بتواند راحت تر بازی کند. با یک وسیله ساده خلاقیت کودک شکوفا شد.

بایدها و نباید های انجام تکالیف کلاس آنلاین

تکالیف کلاس آنلاین

انجام تکالیف کلاس آنلاین همان طور که مزایایی دارد معایبی را نیز دارد که همین موضوع سبب شده تا برای انجام تکالیف میزان و ساعات مشخصی اعلام شود که در همه سنین صادق نیست و البته که همه مدارس نیز از آن پیروی نمی کنند. به طور مثال محققان اعلام کرده اند که در سنین دبیرستان میزان انجام تکالیف مدرسه باید 120 دقیقه باشد که بیشتر از این میزان نتیجه معکوس دارد. ولی مشاهده شده که دانش آموزان ابتدایی بیشتر از این میزان ساعات را در حال انجام تکالیف مدرسه و به اصطلاح مشق شب هستند.

مزایای انجام تکالیف کلاس آنلاین

  • بخش قابل توجهی از نمره دانش آموزان به انجام تکالیف در منزل اختصاص دارد که با انجام آن ها این میزان نمره را کسب خواهند کرد.
  • انجام تکالیف سبب می شود که شبکه ارتباطی بین اعضای خانواده شکل بگیرد و هرچه پشتیبانی بیشتری صورت بگیرد موفقیت دانش آموز در انجام تکالیف بیشتر می شود.
  • بعضی دروس هستند که با تحقیق و تفحص می توان به نتیجه رسید.انجام تکالیف سبب می شود دانش آموزان مهارت استفاده از اینترنت و استفاده از کتابخانه ها را فرا بگیرند.
  • انجام تکالیف به دانش آموزان مدیریت زمان و مسئولیت پذیری را آموزش می دهد و آن ها یاد می گیرند که چطور کارهایشان را الویت بندی کنند.
  • انجام تکالیف مفاهیم آموزش داده شده در مدرسه را برای دانش آموز مرور می کند و باعث فهم بهتر مطالب می شود.

معایای انجام تکالیف کلاس آنلاین

  • انجام تکالیف زیاد باعث می شود تا دانش آموزان به سمت کپی کردن و تقلب پیش بروند.
  • باعث خستگی دانش آموزان و بی علاقه شدن نسبت به آموزش می شوند.
  • در بسیاری موارد سبب می شود دانش آموزان درک مفهوم درست مطالب درسی را معکوس یاد گیرند.
  • انجام تکالیف زیاد ممکن است سبب کسب نمره مناسب شود اما تضمینی بر درک درست مفاهیم نیست.

برای انجام تکالیف درسی و بازدهی بیشتر کلاس آنلاین توجه چند نکته ساده را فراموش نکنید:

  • محلی که می خواهید مطالعه کنید و به انجام تکالیف بپردازید مرتب باشد تا عاملی سبب برهم خوردن تمرکز شما نشود..
  • اگر تلفن همراه دارید آن را خاموش کنید تا در هنگام مطالعه حواستان به پیام یا تماسی پرت نشود.
  • در هنگام انجام تکالیف مدرسه از خوردن مواد غذایی دست بکشید چرا که باعث عدم تمرکز شما می شود و ممکن است بر روی تکالیفتان ریخته و منجر به دوباره کاری شوید.
  • یک دفترچه یادداشت در کنارتان داشته باشید تا نکات مهم را برای خود یادداشت برداری کنید.
  • به موزیک گوش دهید. موزیک مورد علاقه شما سرعت انجام تکالیف را تا حد زیادی بالا می برد.
  • در میان انجام تکالیف استراحت کنید. استراحت کردن را به منزله خوابیدن تلقی نکنید. چند حرکت ورزشی و حرکات موزون می تواند سطح انرژی شما را بالا ببرد
  • آدامس بجوید. آدامس نعنایی سبب می شود هوشیار باشید و احساس خواب آلودگی نداشته باشید

انجام تکالیف آنلاین
    کلاس آنلاین

    در کره جنوبی دانش آموزان تا حدود 18 ساعت در شبانه روز را به انجام تکالیف درسی و پژوهش می گذرانند و انجام همین چند نکته ساده کمک می کند تا بازدهی بالاتری داشته باشند.انجام تکالیف مدرسه باید در حیطه دستیابی به 3 هدف باشد: تمرین, آماده سازی, پیشرفتدانش آموز با انجام تکالیف مهارتی را که فرا گرفته تمرین می کند تا بدان مسلط شود و برای درس بعد و مهارت بعدی آماده شده و علم خود را گسترش دهد. اگر فکر می کنید تکالیف فرزندتان با این 3 هدف منافاتی دارد می توانید با معلم مدرسه برای علت انجام تکالیف صحبت کنید.

    زمان انجام تکالیف کلاس آنلاین

    برای انجام تکالیف نمی توان زمان مشخصی اعلام کرد. این زمان به میزان توانایی های هر دانش آموز متفاوت است. ممکن است یک دانش آموز دارای اختلال یادگیری شناخته نشده باشد و همین امر موجب می شود برای انجام تکالیف به زمان بیشتری نیاز داشته باشد حال آن همکلاسی دیگری همان میزان تکالیف را در مدت کمتری انجام دهد. عامل دیگر علاقه مندی دانش آموزان به یک درس خاص ممکن است سبب شود تا تکالیف را زودتر یا دیرتر انجام دهد. علاقه به درس ریاضی سبب می شود تا دانش آموزی در 30 دقیقه تمام تکالیف را به پایان برساند اما همین دانش آموز در بخش حفظ مطالب ضعیف تر عمل کند و زمان بیشتری را صرف کند. اینکه گفته شود انجام تکالیف باید 10 دقیقه باشد یا 10 ساعت میزان درستی نیست. اما گفته شده برای دانش آموزان سال اول ابتدایی باید 10 دقیقه باشد که با این حساب برای دانش آموز پنجم ابتدایی 50 دقیقه محاسبه شده است. با این حال وضع یک قانون یا قاعده برای انجام تکالیف دور از دسترس است. اگر برای هر دانش آموز با توجه به میزان هوش و مهارتی که دارد جداگانه تکلیف شب ارائه شود درست است که کار معلم بیشتر می شود اما بازدهی که برای دانش آموزان دارد بیشتر خواهد بود.

    توجه به چند نکته مهم را فراموش نکنید:

    • تکالیف درسی باید به منزله " تمرین بیشتر " برای مهارت آموزی باشد نه کار کلاسی، به خصوص در کلاس آنلاین. کار کلاس آنلاین باید در زمان مقرر خود در ساعات مدرسه به اتمام برسد و هیچ معلمی حق ندارد کار کلاس را به عنوان تکالیف شب به منزل ارجاع دهد. برای مدیریت زمان بهتر کلاس باید برنامه ریزی شود.
    • معلم می تواند دانش آموزان با یک بهره هوشی را در گروه های متفاوت دسته بندی کنید و بسه تکالیف درسی را برای هر گروه متفاوت طراحی کند.
    • بعضی از مهارت های دانش آموزان در مطالعه آزاد شکوفا می شود. بخشی از تکالیف مدرسه را برای مطالعه آزاد درباره موضوع کتاب های درسی اختصاص دهید.
    • تکالیف باید هدفمند باشد و فقط صرفا ارائه انجام یک کار در منزل نباشد. تاثیری که انجام یک کار خسته کننده و تکراری دارد کمکی به افزایش دانش و مهارت دانش آموزان ندارد
    • والدین نقش مهم حمایتی در نظارت بر انجام تکالیف ، تشویق برای تلاش بیشتر دانش آموزان و فراهم آوردن محیط مساعد برای یادگیری دارند.

انجام تکالیف آنلاین
کلاس آنلاین
نکاتی برای انجام موفقیت آمیز تکالیف کلاس آنلاین:

قطعا برگزاری کلاس آنلاین و مدرسه آنلاین و ماندن در خانه سبب شده تا دانش آموزان و دانشجویان زمان مطالعه و انجام تکالیف و استراحت خود را گم کنند و همین امر سبب شده تا بازدهی دانش آموزان و دانشجویان کمتر شود. ساعت خواب و یداری دیگر افراد در خانه نیز به طبع مختل شده و همین امر سبب می شود دانش آموزان تمرکز کمتری داشته باشند. در این بخش چند نکته مهم برای موفقیت در انجام تکالیف کلاس آنلاین را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، همراه ما باشید

در کلاس آنلاین مدیریت زمان

هیچ کس دوست ندارد از وجود امتحان در شب امتحان باخبر شود. سعی کنید برنامه آزمونی و امتحانات میان ترم خود را در تقویم یادداشت کنید و از قبل برای مطالعه و دوره دروس برنامه ریزی کنید. برای انجام تکالیفی که در کلاس آنلاین به شما محول شده زمان مشخص کنید و تمام تلاش خود را کنید تا در همان زمان مقرر تکالیف را به پایان برسانید. دانستن اینکه برای انجام تکالیف زمان بندی مناسب دارید و در ساعت مقرر تکالیف کلاس آنلاین به پایان می رسد به خودی خود از حجم استرس شما می کاهد.

افزایش تمرکز در کلاس



انجام تکالیف آنلاین
کلاس آنلاین

شرایط را در منزل بسنجید و اگر تصور می کنید ساعت هایی از روز که دیگر اعضای خانه ممکن است رفت و آمد بیشتری داشته باشند و شلوغی حواس شما را پرت کنید درب اتاق را ببندید و از هدفون استفاده کنید. اتفاق جالبی را تجربه خواهید کرد دیگر اعضا به دلیل آنکه متوجه درب بسته خواهند شد ناخودآگاه شلوغی را کم کرده، صدای تلویزیون را کم می کنند و به مراتب محیط آرام تری را تجربه می کنید. درب بسته سبب می شود اعضای خانواده درس و مطالعه شما را به رسمیت بیشتری بشناسند و کمی بیشتر رعایت کنند.

اندازه گیری مهارت در جلسه آموزشی آنلاین

با خودتان روراست باشید و مهارت و استعداد خود را بپذیرید. ممکن است در بعضی دروس نیازمند تمرکز بیشتری باشید و تنها با یک ساعت مطالعه بازهم شکست بخورید. یک مهارت مهم این است که چطور درسی را که نمی توانید موفق شوید شناسایی کنید و تلاش بیشتری کنید. همه دروس برای یادگیری به یک میزان زمان نیاز ندارند. اگر در بعضی دروس دیگر قوی تر هستید زمان کمتری را به مطالعه و دوره آن درس بپردازید و برای درسی که ضعیف هستید زمان بیشتری بگذارید.

برنامه ریزی درسی درست

برنامه ریزی یک شانس دوباره برای فراگیری دانش را به شما آموزش می دهد. برنامه ریزی مخصوصا سر کلاس آنلاین و زمانی که در خانه هستید سبب می شود تا از مشق و تکلیف خود جا نمانید و همه تکالیف را به درستی انجام دهید. بعضی از دانش آموزان دفترچه های کوچکی را همراه خود دارند تا بتوانند نکات مهم را به صورت کلید واژه بنویسند تا در هنگام اجرای برنامه از چیزی عقب نمانند. برنامه ریزی روش های مختلفی دارد و مهم نیست شما کدام یک را انتخاب می کنید. روشی که شما برای خودتان مناسب می بینید مخصوص شما است و کسی بر شما خرده نخواهد گرفت.خوب است بدانید مغز شما تنها می تواند 45 دقیقه متمرکز باشد و حتما 10 دقیق بعد از اتمام هر 45 دقیقه به مغز خود استراحت دهید. نشستن طولانی مدت بر روی انجام تکالیف مدرسه می تواند ذهن شما خسته و قدرت یادگیری شما را کم کند. در 10 دقیقه استراحت یک میان وعده بخورید، در شبکه های اجتماعی دور بزنید، موسیقی گوش دهید و ... اجازه دهید ذهن شما برای آموزش مجدد آماده شود.

تکالیف درسی کلاس را الویت بندی کنید

انجام تکالیف به 4 دسته تقسیم می شوند

  • اگر انجام نشود پیامدهای منفی به همراه خواهد داشت و در الویت هستند
  • اگر انجام نشود ممکن است عواقب منفی داشته باشد
  • برای انجام تکلیف فرصت هست و باید تا پایان هفته تحویل دهید
  • پروژه یا تحقیق محور است و تا مدتی مثلا سه ماهه اول سال و امتحانات میان ترم فرصت هست. در این صورت و با این تقسیم بندی می توانید الویت انجام تکالیف کلاس آنلاین را بسنجید و بهترین خودتان باشید.

کدام کلاس آنلاین را دوست ندارید

بدترین کار را ابتدا انجام دهید

بدترین کار را ابتدا انجام دهید، به چه معنی است؟ به این معنی که درسی را که دوست ندارید و انجام تکالیفش برایتان عذاب است را ابتدا انجام دهید و به بیانی قورباغه خود را قورت دهید.اگر درسی که عاشقش هستید در ابتدا شروع به تمرین و انجام تکالیف کنید نه تنها خسته تر سراغ بخش سخت ماجرا خواهید رفت، بلکه در تمام مدتی که دارید به کار مورد علاقه خود می پردازید گوشه ذهنتان را به درس سخت مشغول کرده اید که لذت مطالعه درس مورد علاقه را نیز از خودتان گرفته اید.


انجام تکالیف آنلاین

کلاس آنلاین

10 نکته ای که در انجام تکالیف کلاس آنلاین باید به خاطر داشته باشید:

  • برنامه ریزی داشته باشید
  • آزمون های گذشته را مرور کنید
  • شریک مطالعاتی داشته باشید
  • خواب کافی داشته باشید
  • به سلامت ذهن و جسم خود اهمیت دهید
  • تغذیه سالم داشته باشید
  • با تاخیر انداختن تکالیف مبارزه کنید
  • استرس را از خود دور کنید
  • ورزش و تحرک را فراموش نکنید
  • به والدین خود اطمینان دهید که برای آزمون ها آمادگی دارید

مبارزه کنید

در قسمت قبل مورد هفتم گفتیم " با تاخیر انداختن انجام تکالیف مبارزه کنید". به چه معنی؟ بگذارید با یک مثال ساده این بخش را بررسی کنیم:اگر هر بار که می خواهید تکالیف خود را انجام دهید یکی از حس های زیر را تجربه می کند حتما باید با خود مبارزه را آغاز کنید:

  • هربار که می خواهید مطالعه دروس را آغاز کنید متوجه می شوید که نیاز به تمیزکردن و جمع آوری وسایل اتاقتان دارید
  • به محض نشستن و آغاز مطالعه احساس گرسنگی و تشنگی دارید (کاذب است )
  • اگر اعضای خانواده درباره انجام تکالیف از شما می پرسند و شما عصبانی می شوید
  • همیشه بهانه ای برای رفتن به اتاق و شروع انجام تکالیف دارید
  • میشه کتاب هایتان همراهتان هستند اما شروع به مطالعه نمی کنید
  • و ...

این ها نشانه هایی هستند که افراد در ذهن آن با انجام تکالیف مبارزه می کنند و فکر می کنند برای آنها به اندازه کافی فرصت هست و انجام امور درسی را به تاخیر می اندازند. با مشاهده هر یک از این نشانه ها مبارزه با خود را به جدیت آغاز کنید و برای آموزش و پرورش ذهن خود وقت بگذارید

به بیان کلی می توان این طور نتیجه گرفت : انجام تکالیف چه در زمان برگزاری کلاس آنلاین و چه در هنگام برگزاری کلاس های حضوری، می تواند در ایجاد انضباط, مسئولیت پذیری, یادگیری تاثیر مثبتی داشته باشد و زمان واقعی مورد نیاز هر دانش آموز با دانش آموز دیگر متفاوت است و به عادت های مطالعه و مهارت های هر دانش آموز بستگی دارد.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.