تاریخ انتشار:

تغییر مقطع تحصیلی چه تاثیری بر فرزندانمان دارد؟ و نقش ما در این مسیر طولانی چیست؟

تغییر مقطع تحصیلی چه تاثیری بر فرزندانمان دارد؟ و نقش ما در این مسیر طولانی چیست؟

اتفاقاتی که با تغییر مقطع تحصیلی برای هر دانش آموزی می افتد، گاهی خوشایند و صد البته گاه ناخوشایند است. ممکن است شما به عنوان دانش آموز این متن را بخوانید. شاید هم از اولیای پیگیری هستید که نگران اوضاع و احوال این روزهای فرزندتان هستید. به هر حال آگاهی از این تغییرات و استراتژی های برخورد با این موقعیت، کمک بزرگی به شماست.

مقاطع تحصیلی، از پیش دبستان به عنوان یک مقطع تک پایه شروع می شود و به دوران ابتدایی می رسد. پس از شش سال وارد مقطع متوسطه خواهیم شد که دارای دو دوره و شش پایه است.

اگر این سه مقطع را به سلامت طی کنیم، وارد دوران جوانی شده و تقریبا اگر سالهای قبل از این دوره را بدون مشکل سپری کرده باشیم، چشم اندازی همراه با موفقیت پیش روی ماست.

در مقطع پیش دبستان، کودک ما عوالم خودش را دارد. گر چه هنوز کم سن و سال است، اما باید جدا شدن از مادر و ترک خانه را بپذیرد و یاد بگیرد. آموزشهای این دوره باید در جهت رشد خلاقیت کودک باشد و همواره از بازی به عنوان ابزار آموزش استفاده شود.

عمده ی کودکان، آموزشهای قبل از پیش دبستان را نیز دیده اند. سالها به مهد های کودک رفته اند یا در انواع کلاسهای خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان فرانسه، تدریس خصوصی ویولن و ... شرکت داشته اند. این کودکان در مقایسه با کودکانی که تا قبل از دوره ی پیش دبستان در خانه مانده اند، سازگاری بیشتری دارند و روند آموزش را با سرعت بیشتری طی می کنند.

بعد از دوره ی پیش دبستان، کودکان وارد مرحله ی جدیدی از آموزش می شوند. دبستان زمان آموزشهای آکادمیک است. کودک می آموزد که علاوه بر خواندن و نوشتن که لازمه ی با سواد شدن است، سازگاری با همسالان، قانون پذیری، تنبیه و تشویق، استقلال در بعضی تصمیم گیری ها و نهایتا اعتماد به نفس نیازهای این دوره از سن او هستند.

هر چه در مقطع دبستان به پایه ی بالاتر نگاه می کنیم، روند آموزش های علمی و عملی دانش آموزان رو به رشد است. کمتر دانش آموزی است که هر چه پایه اش بالاتر می رود، ثبات یا افت کارایی داشته باشد.

به تدریج در پایه های چهارم و پنجم دانش آموز توانایی آموزش های اختصاصی و شرکت در کلاسهای خصوصی مثل تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی عربی را دارد.

در پایه های بالاتر مقطع دبستان، عموما دانش آموزان به توانایی نسبتا خوبی از لحاظ آموزش رسیده اند. بسیاری از دانش آموزان پایه ی ششم و هفتم، در کلاس خصوصی ریاضی ششم و کلاس خصوصی ریاضی هفتم ، تدریس خصوصی فیزیک شرکت می کنند.

در این دوره بیشترین نیاز فرزندان ما حمایت های عاطفی است. اینکه دختر یا پسر نوجوان ما بخواهد به تنهایی و مستقل به تدریس خصوصی زبان انگلیسی اش برود، غیر عادی نیست. بچه ها در این دوران نیاز به اعتماد ما دارند. بهتر است این آزادی را به صورت محدود و کنترل شده به آنها بدهیم تا در تغییر مقطع سال بعد، دچار مشکلات دو چندان دوران بلوغ آنها نشویم.

می توان به جراءت گفت که اگر عبور از مقطع دبستان، به ما نوجوانی سالم از لحاظ روانی و آموزش پذیری بدهد، چشم انداز آینده ی این فرد درخشان خواهد بود. پس:

 

  • از کودکان به اندازه ی سن آنها توقع داشته باشید.
  • به نیازهای کودکان به طور مناسب پاسخ بدهید.
  • اعتماد آنها را جلب کنید.
  • به آنها اعتماد به نفس بدهید.
  • همفکرشان باشید و گاهی با آنها همدردی کنید.
  • بپذیرید که در گذر از هر سال، ممکن است تغییرات زیادی در شخصیت کودکان اتفاق بیافتد. همیشه در کنارشان باشید.

استاد سلام آماده ارایه خدمات در دروس مانند تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک

 

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.