تاریخ انتشار:

تخته وایت بورد آنلاین برای آموزش مجازی

تخته وایت بورد آنلاین برای آموزش مجازی
این روزها بسیاری از افراد به صورت دورکار مشغول به فعالیت هستند. یکی از شغل‌های مرتبط با این حوزه شغل معلمی و تدریس آنلاین است. کلاس‌های آنلاین در سال‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است و علت این حجم از استقبال از کلاس‌های آنلاین را می‌توان شیوع کرونا دانست.
در تدریس‌های آنلاین و در دورکاری سوال‌هایی برای عموم مطرح می‌شد
  1. قلم نوری چی باید بخرم؟
  2. تخته وایت بورد آنلاین چیا هستند؟
  3. کلاس آنلاین چی استفاده کنم؟
زیرا که پس از شیوع کرونا معلمان تدریس به صورت مجازی را آغاز کردند و دانش‌آموزان از منزل به تحصیل پرداختند. با توجه به استقبال بیش از حد از کلاس‌های آنلاین و مجازی، معلمان نیازمند ابزار‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی برای کلاس‌های خود هستند.
کلاس‌های مجازی و آنلاین اغلب دارای تخته‌های وایت‌برد می‌باشند. تخته وایت‌برد‌های مجازی، کمک بسیار قابل توجهی به معلمان خصوصی آنلاین و تمامی معلمان کرده‌است.

تخته وایت‌برد مجازی چیست؟

تخته وایت‌برد مجازی یک فضای کاری آنلاین و مشترک است که در آن تیم‌ها می‌توانند از عناصر بصری برای بیان ایده‌ها و تدریس خود استفاده کنند.
تخته‌ آنلاین به همان شیوه تخته‌های سنتی برای انتقال اطلاعات، عمل می‌کند اما تخته‌های مجازی دارای محتوایی یکپارچه هستند و در آن می‌توان به روش‌های مختلف تعامل داشت و همچنین این تخته‌ها محدودیت‌های تخته سیاه سنتی را ندارند. 
هدف این تخته‌های مجازی تجسم ایده‌ها، برقراری ارتباط با افراد و آموزش غنی تر است. وایت‌بردهای مجازی ابزاری هستند که فضای تدریس آنلاین را گسترش داده و و به گرد هم آوردن افراد کمک می‌کند.
تخته آنلاین

استفاده از تخته وایت‌برد‌های مجازی جذابیت آموزش را برای دانش‌آموزان دوچندان می‌کند. معلمان با بهره‌گیری از این ابزار می‌توانند شیوه تدریس خود را ارتقا دهند و در جهت پیشرفت خود و دانش‌آموزان گام بردارند.
به وسیله وایت‌برد آنلاین معلمان می‌توانند از طریق اینترنت با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند. وایت‌بردهای آنلاین فضای تدریس را به هم متصل می‌کند و افراد می‌توانند در فعالیت‌های مشارکتی راحت‌تر تعامل کنند. 
فضای کاری دیجیتال و تخته وایت‌برد‌های مجازی بسیار جدید هستند و دارای نوآوری‌ها و مزایای زیادی به نسبت روش‌های سنتی ست. 
در یک کلاس آموزشی آنلاین، در وایت‌برد مجازی مثلا یک معلم خلاق خصوصی ریاضی هشتم می‌تواند مطالب را برای شاگردانش به اشتراک گذاشته و همه با یکدیگر، روی تخته آنلاین تعامل داشته باشند. با استفاده از تخته وایت‌برد مجازی معلم‌ها می‌توانند طوفان فکری با دانش‌آموزان برگزار کرده و همچنین دانش‌آموزان قادرند حل مسئله‌های خود را به راحتی انجام دهند و در پروژه‌ها با یکدیگر همکاری کنند.
از این تخته‌ها می‌توانید در یک کلاس مجازی و برای ضبط آموزش مجازی استفاده کنید.
معلم خصوصی ریاضی دبستان اگر بتواند ارتباط خوبی با این تخته‌های مجازی برقرار کند، دل شاگردش را به‌دست می آورد، مطمئن باشید مثلا در تدریس خصوصی ریاضی دوم دبستان با کشیدن شکل های کتاب و حل کردنش او را قطعا به درس علاقمند می‌کند و او ریاضی این مقطع را همچون بازی می‌بیند.

این تخته‌ها از ویژگی‌ها و ابزارهای متنوعی برخوردارند. این تخته‌ها قادرند آموزش و جلسه را غنی سازی کنند و همه چیز ساده و قابل دسترس است.

جالب‌ترین و مفیدترین ویژگی‌های تخته مشارکتی آنلاین این است که مرز ندارد و میتوان تخته را گسترش داد و همینطور در کلاس‌ها و جلسات آنلاین هر کاربر میتواند بر روی تخته منحصر به خود بنویسید.

چگونه از وایت‌برد مجازی استفاده کنم؟

تنها چیزی که برای استفاده از تخته وایت‌برد مجازی نیاز دارید اتصال به اینترنت با هر دستگاهی بدون نیاز به دانلود یا ابزار اضافی ست.
به صورت زیر می‌توانید از تخته وایت‌برد مجازی استفاده کنید:

  • به سادگی میتوان ثبت نام کرد و یک تابلوی خالی ایجاد کرد.
  • امکان آپلود اسناد و تصاویر مد نظر وجود دارد.
  • به راحتی امکان مشارکت دانش‌آموزان فراهم است و هرکسی که به صفحه می‌پیوندد را با نشانگر شخصی شده خود شناسایی می‌گردد.
  • هنگامی که یک تابلو تکمیل شد به سادگی از طریق لینک، فرد قادر است آن را با هر کسی به اشتراک بگذارد و یا تابلوی خود را به صورت pdf دانلود کند.
  • به لطف همگام‌سازی خودکار در فضای ابری، از هر کجا و از هر دستگاهی می‌توان به همه بردهای دسترسی داشت.


مزایای تخته وایت‌برد مجازی

  • تخته وایت‌برد‌های مجازی انعطاف پذیری هستند.
  • صرفه جویی در زمان و هزینه از دیگر مزایای تخته وایت‌برد مجازی است با استفاده از تخته وایت‌برد‌های مجازی دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی تعامل کرده و نیازی به جابه جایی فیزیکی افراد نیست و همین امر موجب صرفه‌جویی در وقت و زمان می‌گردد.
  • تخته وایت‌برد‌های مجازی اثرات زیست محیطی را کاهش می‌دهند.
  • تخته‌های مجازی به دانش‌آموزان درون‌گرا و خجالتی اجازه می‌دهند، راحت‌تر در بحث‌ها شرکت کنند، به گونه‌ای که جلسات فیزیکی این کار را نمی‌کنند.
  • شرکت‌کنندگان در کلاس درس می‌توانند به صفحه دسترسی داشته باشند یا به وسیله لینک، کلاس را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند.

6 ابزار وایت‌برد مجازی در سال 2022

تخته وایت برد مجازی

  1. تخته آنلاین  miro board
    بیش از آنچه ممکن است نیاز داشته باشید به شما ارائه می‌دهد. miro مملو از افزونه‌های کاربردی ست. همچنین، این برنامه می‌تواند برای هر نوع گروهی استفاده شود و دارای امکانات بی‌پایانی ست.
    کاربرد: برای جلسات طوفان فکری، گروه های بزرگ، گروه‌های کوچک
    قیمت گذاری: نسخه رایگان در دسترس است، از 8 دلار برای هر فرد در طرح‌های تیمی شروع می‌شود.
     مزایا: دارای امکانات زیادی ست.
     معایب: استفاده از آن کمی دشوار است.
  2. limnu
    limnu برای تدریس آنلاین بسیار مفید است. و به عنوان یکی از نزدیک‌ترین تجربیات به یک تخته واقعی در نظر گرفته می‌شود.
    کاربرد: برای تدریس
    قیمت گذاری: طرح رایگان - 5 دلار
    مزایا: پیوستن آسان به تخته‌ها و رابط کاربری خوب.
    معایب: تماس‌های ویدیویی در این سایت دارای اشکالاتی ست.
  3. conceptboard
    با conceptboard، می‌توانید تخته‌های سفیدی ایجاد کنید که برای آموزش بدون معلم طراحی شده‌اند. ادغام صوت و تصویر بخش بزرگی از conceptboard است. و به لطف این ادغام‌ها می توانید تخته‌های خود را تعاملی کنید. همچنین امکان به اشتراک گذاری صفحه و چت تصویری را به افراد ارائه می‌دهد.
    کاربرد: آموزش بدون معلم
    قیمت: طرح رایگان - 7.5 دلار - 12 دلار
    مزایا: ادغام مواد بصری و صوتی راحت است.
    معایب: اگر محتوای زیادی روی تخته خود داشته باشید، با تاخیر مواجه است.
  4. تختهmural
    mural امکان استفاده از چندین تخته را فراهم کرده است. شما می‌توانید اتاق‌های مختلفی را برای هر گروه‌ ایجاد کنید. شاید یکی از بارزترین ویژگی‌های mural سیستم رای‌دهی باشد. گاهی اوقات برای نظرسنجی‌های کلاسی می‌توانید از سیستم رای گیری ناشناس که mural به شما ارائه می‌دهد استفاده کنید.
    کاربرد: مفید برای گروه های بزرگ
    قیمت: طرح شروع - 12 دلار / برای هر کاربر، طرح پلاس - 20 دلار به ازای هر کاربر.
    مزایا: بسیار کاربردی و دارای خدمات عالی به مشتریان است. همچنین دارای آموزش‌های مفیدی برای کاربران است تا نحوه استفاده موثر از آن را بیاموزند.
    معایب: هیچ طرح رایگان در دسترس نیست و کمی گران است.
  5. تخته مجازیexplain everything
    ویژگی منحصر به فرد این وایت‌برد مجازی قابلیت فیلم برداری آن است. شما می‌توانید تدریس خود را به راحتی ضبط کنید و آن را برای کسانی که کلاس را از دست داده اند آماده کنید.
    کاربر: ارائه‌های ویدئویی
    قیمت: دارای طرح رایگان
    مزایا: می‌توانید ضبط‌های خود را ویرایش و بخش‌بندی کنید.
    معایب: استفاده از آن نیازمند زمان است.
  6. witeboardوایت‌بورد مجازی
    استفاده از این وایت‌برد مبتنی بر وب و آسان است. اگر تعداد کمی دانش‌آموز دارید، می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. می‌توانید از طریق یک لینک، دانش‌آموزان خود را بر روی تخته دعوت کنید.
    کاربرد: برای تیم‌‎های کوچک
    قیمت: رایگان
    مزایا: رایگان و آسان برای استفاده
    معایب: تابلوها را تنها می‌توان به عنوان تصویر ذخیره کرد.
  7. سایت بایت برد
    سایت بایت برد سایتی داخلی در این حوزه است که خدمات قابل توجه و مفیدی را برای کاربران خود فراهم کرده است.
    در این سایت میتوان کاربرگ آنلاین ساخت و همچنین میتوان تمرینات مربوطه را بر روی تخته نوشت و برای محصلین ارسال کرد و همچنین محصلین می‌توانند بر روی تخته یادداشت کرده و برای معلم خود، کار را ارسال کنند.
    تخته تعاملی نیز از دیگر ویژگی‌های این سایت است یعنی هنگام مشاهده آموزش کاربر، معلم میتواند  سولاتی را مطرح کرده و کاربر پاسخ دهد.

منابع:
https://www.learncube.com/what-is-an-online-whiteboard.html
https://userguiding.com/blog/digital-virtual-whiteboard/
https://frescopad.com/online-whiteboards-definition/
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.