بهترین روش‌های آموزش مراقبت و زیبایی

بهترین روش‌های آموزش مراقبت و زیبایی

مقدمه:

قطعا همه ما از دوران جوانی به مستقل شدن فکر کرده‌ایم. از طرفی استقلال مالی بانوان، در افزایش اعتماد به نفس، هدفمندی در زندگی و حس شادمانی و مفید بودن در جامعه نقش بسیار حائز اهمیتی دارد. اما سوال اصلی این است که: از کجا شروع کنیم؟ چه حرفه‌ای را انتخاب کنیم که آینده بهتری داشته باشد؟ چگونه مهارت‌های درست را یاد بگیریم؟ این مقاله یک نقشه راه کامل ، جامع است برای همه شمایی که در مسیر استقلال مالی و رشد فردی در زندگیتان مصمم هستید
برای آموزش مراقبت و زیبایی از کجا شروع کنم؟
اولین مشکلی که برای شروع کار جدید، اکثر افراد با آن مواجه هستند، برداشتن اولین قدم است. همه ما برای آغاز یک تصمیم جدید، نیاز به راهنما و پشتوانه‌ای داریم تا ما را از مسیر پیش رو مطمئن سازد. 
استادسلام اینجا درکنار شماست تا با دادن اطلاعات لازم و معرفی بهترین‌ها، شما را در انتخاب درست همراهی کندچرا مراقبت و زیبایی حوزه مراقبت پوست، زیبایی و آرایشگری از جمله حرفه‌هاییست که در حال حاضر بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. از سال‌های دور تا کنون، نه تنها نیاز جامعه به این مشاغل از بین نرفته است بلکه روز به روز بیشتر شده است. <a آموزشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای برای تحقق افزایش مهارت های شغلی ایجاد شدند می توانید -آموزشگاه‌های آرایشگری را در این لینک ببینید. از این رو در این حرفه، شما همیشه در هر منطقه‌ای و در هر زمانی مشتری‌هایی خواهید داشت که نیازمند هنر و تخصص شما هستند به دلیل گرایش‌های مختلفی که به مرور زمان و با تغییر مد، به این حوزه اضافه شده است، شما می‌توانید طبق علاقه‌تان گرایش متفاوتی انتخاب کنید و آن را به صورت تخصصی دنبال کنید و یا چند تخصص رو همزمان با هم فراگیرید.

آرایشگری

در مسیر مراقبت و زیبایی چه مهارت‌هایی فرا می‌گیرم؟


در دوره‌های مراقبت و زیبایی، عموما موارد زیر ارائه می‌شوند:

  • آموزش تخصصی گریم و میکاپ
  • آموزش تخصصی کوتاهی مو
  • آموزش تخصصی مشاوره‌های زیبایی
  • آموزش تخصصی مشاوره استفاده صحیح از محصولات بهداشتی و کرم‌ها
  • آموزش تخصصی ویتامینه کردن مو 
  • آموزش استفاده از دستگا‌ه‌های مراقبتی پوست آموزش تخصصی اصلاح ابرو و صورت زنانه
  • آموزش تخصصی اپیلاسیون موهای زائد
  • آموزش تخصصی پاکسازی پوست صورت
  • آموزش تخصصی پدیکور و مانیکور 
  • آموزش تخصصی اکستنشن 
  • آموزش تخصصی کاشت مژه
  • آموزش تخصصی میکروپیگمنتیشن 
  • آموزش تخصصی آرایشگر عروس خودآرایی شینیون مو طراحی با حنا 
  • آموزش تخصصی رنگ و مش آموزش تخصصی دکلراسیون یا بیرنگ کردن موو

خوبست به عنوان بخشی خبری هم عنوان شود که اکثر آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی در کرج و شهریار با استادسلام همراه هستند و کلاس‌های خود را اینجا معرفی می‌کنند.

ثبت‌نام در آموزشگاه چه مزایایی دارد؟


  • مدرک معتبر:

مهمترین اصل برای ادامه کارتان و پیشرفت در آن، این است که مدارک تایید شده و معتبر رشته انتخابی خود را داشته باشید. یکی از مزایای اصلی آموزشگاه‌ها این است که برای دوره‌هایی که برگزار می‌کنند مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای به فراگیران می‌دهند و این اعتبار برای آینده شغلی شما بسیار مهم است.

  • آموزش حضوری و آنلاین: 

با شروع ویروس کرونا، آموزشگاه‌های زیادی علاوه‌بر رعایت پروتکل‌ها در دوره‌های حضوری،  برای راحتی و سلامتی هنرجویان دوره‌های خود را به صورت آنلاین نیز برگزار می‌کنند .

  • هزینه پایین:

 یکی از ویژگی‌های مهم آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی این است که هزینه دوره‌ها در این مجموعه‌ها بسیار معقول و استاندارد تعیین می‌شود. به همین خاطر علاقه‌مندان از اقشار مختلف جامع می‌توانند در دوره‌ها شرکت کنند.

  • اساتید مجرب: 

آموزش زیر نظر اساتید باتجربه و آشنا به تکنیک‌های روز، از جمله تاثیرگذارترین مولفه‌ها در موفقیت و دستیابی به مهارت جدید است. برای بهره‌مندی از اینگونه اساتید و اطمینان از سابقه آن‌ها، بهترین راه انتخاب آموزشگاه‌های معتبر و گذراندن دوره‌های آموزشی زیر نظر افراد ماهر و خبره است. 

  • پشتیبانی منظم: 

شما برای رفع اشکال و سوالات احتمالی همیشه به اساتید خود دسترسی دارید.

آموزش آرایشگری آنلاین چگونه برگزار می‌شود‌؟

آموزش در این کلاس‌ها هیچ تفاوتی با کلاس‌های حضوری و واقعی ندارد. حتی اگر ویروسی مثل کرونا هم وجود نداشت،دیر یا زود جهان به سمت مجازی کردن آموزش‌های این‌چنینی پیش میرفت. در واقع این اتفاق هم موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت و آمد می‌شود، هم افزایش سرعت و صرفه‌جویی در زمان را به همراه دارد.
لازم به ذکر است در این کلاس‌ها نیز همانند کلاس‌های حضوری می‌توانید با اساتید خود ارتباط مستقیم بگیرید، سوال بپرسید، با همکلاسی‌های خود مشورت کنید و تقریبا فضایی شبیه به تجربه خود از کلاس‌های حضوری را حس خواهید کرد. 
قطعا این تغییر در سبک آموزش، نیازمند تکنولوژی‌های به روز هم می‌باشد که از طرف خود آموزشگاه‌ها و مدرسان تامین می‌شود. برای مثال در حین آموزش مجازی، اساتید فیلم‌های آموزشی آرایشگری را برای فراگیران به نمایش می‌گذارند و یا در اسلایدهایی که با پاورپوینت ارائه می‌دهند جزییات هر بخش را در تصاویر نشان می‌دهند. از طرفی تمامی دروس به صورت جزوه‌های منظم و دقیق در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد، تا فرصت مرور مطالب آموزش داده شده را داشته باشند.
اکثر آموزشگاه‌هایی که تصمیم به برگزاری دوره‌های آرایشگری و مراقبت زیبایی به‌صورت مجازی و آنلاین می‌گیرند، تمهیداتی را فراهم می‌کنند که شرکت‌کنندگان در صورت تمایل بتوانند، برای رفع اشکال یا مواردی از این دست چند جلسه حضوری با استاد مربوطه بگذرانند.

  
دوره آموزشی آرایشگری

مزایای ویژه آموزش آنلاین آرایشگری شرکت به طور همزمان در چند دوره: 

در این دوره‌ها این امکان برای شما وجود دارد که به طور همزمان در چندین دوره مورد علاقه خود شرکت کنید. به‌طوریکه برخی دوره‌ها را به‌صورت آفلاین و بعضی از آن‌ها را آنلاین پیگیری کنید.

  • کاهش هزینه پرداختی و شخصی: 
در دوره‌های آنلاین، به‌علت عدم استفاده شما عزیزان از امکانات آموزشگاه، قیمت کلاس‌ها نسبت به کلاس‌های حضوری پایین‌تر است. از طرفی دیگر نیاز نیست هزینه رفت و آمد هفتگی برای حضور در کلاس را بپردازید و به راحتی در اتاق خود، با یک کلیک به کلاس مجازی متصل می‌شوید.

  •  رفع محدودیت زمانی: 
برای بسیاری از خانم‌های خانه‌دار یا شاغل، به دلیل مسئولیت‌های متفاوتی که در منزل و محیط کار داشتند، این مشکل وجود داشت که در زمان کلاس‌های حضوری، نمی‌توانستند به موقع حاضر شوند و جلسات را از دست می‌دادند. یا حتی دانشجویانی که علاقه‌مند به گذراندن دوره‌ها بودند، به-خاطر تداخل دوره‌ها با کلاس‌های دانشگاهف مجبور به غیبت می‌شدند. اکنون با آنلاین شدن کلاس‌های آرایشگری، همه افراد از هر قشر و با هر سنی می‌توانند بدون محدودیت در کلاس مورد علاقه خود شرکت کنند. 

  • نبود محدودیت‌های مکانی:
 بیشترین دغدغه اکثر هنرجویان، مسافت دور از آموزشگاه‌های معتبر بود و به همین علت برای شرکت در کلاس‌ها مردد می‌شدند. یا همیشه به دنبال آموزشگاهی می‌گشتند که دسترسی آسان‌تری به آن داشته باشند. در حال حاضر دیگر این محدودیت وجود ندارد. در هر شهر و روستایی که باشید می‌توانید در آموزشگاه‌های سراسر ایران به‌صورت مجازی و آنلاین شرکت کنید و از تجربه اساتید مجرب استفاده کنید.

  •  دسترسی همیشگی به اطلاعات: 
یکی از مزایای خوب کلاس‌های آنلاین این است که شما آرشیوی از جلسات و جزوه‌ها در اختیار دارید که هر زمان که نیاز به مرور دروس و یادگیری مجدد نکات داشتید، به راحتی میتوانید فیلم‌های آموزشی و فایل‌های جزوه‌های کلاستان را ببینید.


 این دوره‌ها مخصوص چه کسانی است؟

شرکت در دوره‌ آرایشگری و مراقبت زیبایی پوست برای تمامی علاقه‌مندان به این حوزه آزاد است. برخی آموزشگاه شرط داشتن مدرک دیپلم را دارند و برخی نیز تنها شرط لازم را علاقه و انگیزه کافی برای یادگیری حرفه جدید و ورود به بازار کار پر درآمد تعریف کرده‌اند. 
فراموش نکنید شرکت در این دوره‌ها به صورت تنها کافی نیست. اگر هدف شما کار در کیلنیک‌ها یا سالن‌های آرایشی و زیبایی است باید در کنار فراگیری دروس، تمرین و تکرار کنید و از وجود اساتید بهره کافی را ببرید..


هزینه‌ دوره‌ آموزشی آرایشگری چقدر است؟ 

بسته به نوع گرایش و آموزشگاهی که انتخاب می‌کنید قیمت دوره‌های آرایشگری و مراقبت و زیبایی متفاوت است. شما در سایت استادسلام، میتوانید تمامی این آموزشگاه‌ها و دوره‌های ارائه شده را بررسی کنید و مناسبترین دوره را از نظر کیفیت و قیمت برای خود انتخاب کنید.
در بعضی از آموزشگاه‌ها هم، می‌توانید به راحتی شهریه دوره‌ها را به صورت اقساطی پرداخت کنید. همینطور با گذراندن دوره‌های کامل آموزشی مشمول تخفیفات ویژه آن‌ها خواهید شد. نکته مهم این است که شما با گذراندن حتی یک رشته در حوزه آرایشگری و مراقبت زیبایی می توانید وارد بازار کار شوید و چند برابر پولی که برای آموزش خودتان هزینه کرده‌اید را دریافت کنید. 

بازار کار رشته زیبایی و مراقبت پوست (اسکین کر):

 با مشاهده افزایش آلودگی در شهرها، رسیدگی و مراقبت از پوست به امری ضروری تبدیل شده است که تقریبا اکثر افراد اعم از مردان و زنان، دختران جوان و حتی خانم‌های مسن به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند. به همین دلیل بازار کار اسکین کر در همه جهان به خصوص ایران رونق دو چندانی پیدا کرده است.
 فراموش نکنید که در هر حرفه‌ای به خصوص حوزه‌های مراقبت و زیبایی پوست باید دوره‌ها را به‌صورت تخصصی فرا بگیرید و بدون علم و تجربه کافی شروع به کار نکنید.
همانطور که می‌دانید افراد بسیار زیادی با دیدن بازارکار خوب این رشته، اقدام به ارائه خدمات آن می‌زنند اما حقیقت این است که هرگز بدون تخصص کافی موفق نخواهند بود و همین‌طور هم می‌شود. زیرا مشتریانی که به دنیال زیبایی پوست خود هستند بسیار زیرکتر از آن هستند که نتایج خوب و بد را روی پوست خود متوجه نشوند.
با شرکت در دوره‌های تخصصی در آموزشگاه‌های معتبر، این اطمینان را به خود و مشتری‌هایتان بدهید که با خیال راحت می‌توانند زیبایی‌شان را به دست شما بسپارند.

فرصت‌های شغلی در مراقبت و زیبایی:


  • فرصت‌های شغلی برای متخصصان زیبایی شامل اشتغال در موارد زیر است:
  • سالن‌های آرایشی و زیبایی 
  • مراکز مراقبت پوستی 
  • اپراتور دستگاه‌های مراقبت پوست در دفاتر متخصصین پوست
  • داروخانه مشاور محصولات بهداشتی و آرایشی در داروخانه‌ها
  • دستیار و مشاور پزشک در کلینیک‌ها 
  • سالن‌های ماساژ
  • و...
 البته بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دوره‌ها می‌توانند این شانس را داشته باشند تا مدیر سالن خود شوند! 
قطعا این اتفاق به صورت یک شبه و سریع رخ نخواهد داد اما هدف دست‌نیافتنی هم نیست. برای داشتن سالن آرایشگری خود، باید زمان، انرژی و انگیزه لازم را درمسیر رسیدن به این هدف و فراگیری مهارت‌های لازم این حوزه بگذارید و به اصطلاح هزینه رشد خودتان را بپردازید.

کی می‌توانم کارم را در حوزه مراقبت و زیبایی شروع کنم؟

احتمالا بعد از گذراندن دوره‌ها با این چالش مواجه می‌شوید که حالا چه کاری را شروع کنید؟ چگونه از مهارت‌هلیی که کسب کرده‌اید استفاده کنید؟ اصلا چگونه تجربه کافی کسب کنید و حرفه‌ای شوید؟ 
نکته مفیدی وجود دارد که پس از فارغ التحصیلی باید به خاطر بسپارید. سعی کنید همیشه درگیر آموزش مداوم باشید. به عنوان یک نیروی حرفه‌ای، هرگز یادگیری را متوقف نکنید. با ثبت نام در دوره‌های آموزشی می‌توانید مطمئن باشید که همیشه اطلاعات به روزی خواهید داشت. به‌علاوه، همین مهارت‌ها و دانش به دست آمده است که شما را از دیگران متمایز می‌کند.
در مسیر مراقبت و زیبایی رزومه‌ای موفق بسازید، نمونه کارهایتان را همیشه ذخیره کنید. وقتی به مرور آن‌ها را مقایسه می‌کنید انگیزه بسیار زیادی از این همه پیشرفت خواهید گرفت. نمونه کارها نقاط قوت و شایستگی شما را برای فرصت‌های آموزشی بیشتر نشان می‌دهند. 
همچنین وضعیت فعلی پتانسیل شما را ارائه می‌دهند. با این کار، به کارفرمایان احتمالی آینده خود اجازه می‌دهید تا توانایی‌های شما را با جزئیات بیشتری مشاهده کنند.
از رقبا پیشی بگیرید قطعا همه شما به وضوح می‌دانید که هر ساله تعداد زیادی از افراد، وارد این حوزه می‌‌شوند اما چرا برخی موفقند و برخی نه؟ 

شرط موفقیت شما شاید چند نکته کوچک اما مهم و ضروری باشد که با انجام آن شاهد حال خوب و رضایت مشتریان و در پی آن

 رونق کارتان خواهید بود:
  1. اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنید
  2. با رعایت وجدان کاری، حس اعتماد را در مشتری‌ها ایجاد کنید
  3. به نظافت عمومی سالن و ابزار مورد استفاده، توجه داشته باشید 
  4. ساختارهای پوست و مو و علائم مختلف در آن‌ها را به درستی بشناسید
  5. با دانش درست از آسیب های مربوط به پوست و مو افراد جلوگیری کنید 
  6. راهکارهای مورد نیاز و کمک‌کننده به مشتریانتان بدهید 
  7. کاربرد محصولات بهداشتی پوست و مو را به خوبی بشناسید
  8. با متدها و روش‌های به روز آشنا باشید
  9. بهداشت فردی خود را جدی بگیرید

تخصص همراه با اخلاق!

 افراد در نگاه اول شخصیت شما را می‌بینند و بعد به تخصصتان اعتماد می‌کنند. اخلاق کاری از جمله مسائل حساسی است که برای مشتریان بسیار مهم است به طوریکه روی انتخاب آن‌ها تاثیرگذار است. پس تلاش کنید تا همیشه سر ساعت و به موقع آماده شوید و مشتریان را معطل نگذارید. 
به همه کسانی که ملاقات می‌کنید لبخند بزنید و حس خوب هدیه دهید. وقتی مثبت اندیش‌، مودب و وقت‌شناس باشید، مردم در کنار شما احساس بهتری را تجربه می‌کنند و برای تکرار این تجربه باز هم شما را انتخاب خواهند کرد. 
کارفرمایان آینده‌نگر، به دنبال این ویژگی‌ها در کارکنان خود هستند زیرا به این نکته دست یافتند که مشتریان ارتباط بیشتری با این کارکنان برقرار می‌کنند.
نترسید! اجازه دهید شخصیت شما بدرخشد، شما می‌توانید از پس این کار به خوبی برآیید.
ضرورت همیشگی خلاقیت و اشتیاق در کار همیشه باعث پیشرفت و در اوج ماندن شما می‌شود. پس همیشه به خود اجازه ورود به عرصه‌های جدید و آموزش حرفه‌ای تازه را بدهید. 
استادسلام، برای دسترسی راحت‌تر شما هنرجویان و علاقه‌مندان به حوزه مراقبت و زیبایی، لیست جامعی از آموزشگاه‌های معتبر در این حوزه را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

با اینکه رشته ریاضی کاربردی خوندم، اما با توجه به علاقه زیادی که به دنیای تکنولوژی داشتم وارد دنیای جذاب و بی‌انتهای دیجیتال مارکتینگ شدم. استفاده از دانش و تفکر ریاضی و ترکیب‌اش با دیجیتال مارکتینگ باعث شد که چالش‌های جدید را کشف کنم و آموزه‌هایم را در استادسلام پیاده سازی کنم. در استادسلام هر روز تجربه‌های جدیدی دارم که با شما هم به اشتراک میزارم:)
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.