تاریخ انتشار:

بررسی نتایج کنکور 1401 با نظریه های معلم های کنکوری استادسلام

بررسی نتایج کنکور 1401 با نظریه های معلم های کنکوری استادسلام
کنکور یکی از آزمون‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود. همه داوطلبان باید برای ورود به دانشگاه از این مسیر عبور کرده و با چالش‌های آن روبرو شوند.
نتایج کنکور سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش اعلام شده است. دانش‌آموزان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند رتبه خود را مشاهده فرمایید.
به گزارش شففقنا رتبه‌های برتر به‌ شرح زیر است:

رتبه‌های برتر گروه زبان‌های خارجی

  • نفر اول: کیارش علیزاده از تبریز
  • نفر دوم: امیر حسن کیوانی از مشهد
  • نفر سوم: علیرضا ملک حسینی از اراک

رتبه‌های برتر گروه هنر

  • نفر اول: کیاناز شاطریان از اصفهان
  • نفر دوم: شایا قنادان ازده از تهران
  • نفر سوم:صبا سلطانی از تهران

رتبه‌های برتر گروه علوم انسانی

  • نفر اول: محمد بهرامی از کرمانشاه
  • نفر دوم: مائده ملکی از تبریز
  • نفر سوم: سیده مهرناز سیدی از مشهد

رتبه‌های برتر گروه علوم ریاضی و فنی

  • نفر اول: سید حسین سید مهدی جاسبی از تهران
  • نفر دوم: امیر پارسا بهرامی از تهران
  • نفر سوم: علیرضا ملک حسینی از اراک

رتبه‌های برتر گروه علوم تجربی

  • نفر اول: فرناز حسن زاده از کهگلویه بویر احمد
  • نفر دوم: علیرضا دهقانی از یزد
  • نفر سوم: صبا رضایی از بروجن
انتخاب رشته

رتبه برتر کنکور از مدرسه دولتی یا غیرانتفاعی یا معلم خصوصی

در ادامه قبولی‌های کنکور 1401 باید گفت از بین ۴۰ نفر قبول شده برتر کنکور، تنها یک نفر در مدرسه دولتی درس خوانده، این واقعیت در سایر آمارها نیز مستتر است و به عبارتی صد درصدِ رتبه‌های برتر کنکور امسال در مدارس خاص و غیرانتفاعی ست و سهم مدارس دولتی در رتبه برتر‌ها صفر می‌باشد.
از شاگردهای سایت این رو دیدیم که افرادی که با معلم خصوصی مرتب در ارتباط بودند و با او پیش رفتند نتایج خوب دریافت کردند مثلا معلم خصوصی ریاضی کنکور در استادسلام زیاد داریم فیلم آموزشی برای ریاضی کنکور 1402 هم اکنون هم موجود هست و غافل نشوید.

توزیع رتبه‌های برتر در شهرها

همچنین  ۱۲ نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه در سراوان سیستان و بلوچستان رتبه زیر هزار در کنکور را کسب کردند، دو نفر دیگر در سیب‌وسوران رتبه سه رقمی ۲۲۹ و ۵۹۵ در کنکور انسانی به دست آوردند.
همچنین ۳ نفر از دانش‌آموزان چابهار رتبه زیر هزار کنکور را کسب کرده که یک نفر رتبه ۵۶ گروه زبان خارجه  را بدست آورده است.
‏برای اولین بار از چند دهه، 5 نفر از دانش‌آموزان پسر و ۳ دانش‌آموز دختر در منطقه سیرکان سراوان در نقطه صفر‌مرزی با پاکستان توانستند در رشته های دانشگاه فرهنگیان و پیراپزشکی رتبه کسب کنند.
و همینطور ۳ نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه دیگه در شهرستان سراوان رتبه زیر هزار کنکور رو بدست آوردند.
‏همچنین یک دانش‌آموز در یکی از روستاهای شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان رتبه ۱۴ کنکور انسانی را کسب کرده‌است.
بر اساس ترکیب جغرافیایی می‌توان گفت مجموع ۴۰ داوطلبی که از سمت سازمان سنجش به عنوان برترین‌ها شناخته شده‌اند ۱۴ نفر شون از شهر تهران می‌باشند. که این موضوع نشان می‌دهد که ۳۸ درصد تهرانی‌ها توانسته‌اند جزء نفرات برتر کنکور ۱۴۰۱ باشند.
همچنین ۱۳درصد برترین‌های کنکور از مشهد می‌باشند که بعد از شهر تهران بزرگترین ترکیب جغرافیایی قبولی‌ها را شامل می‌شوند و پس از آن اراکی‌ها و تبریزی‌ها و پس از آن بروجن، شهربابک، سبزوار و نیشابور ۴ شهری هستند که دانش آموزان آن با وجود عدم سکونت در مرکز استان توانستند رتبه‌های بین ۱ تا ۱۰ را کسب کنند.
از نظر جنسیتی نیز می‌توان گفت ۳۰ درصد از کل داوطلبان دختری که در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کرده‌اند در بین رتبه‌برترها بوده‌اند. اما جالب‌تر این است که از پنج نفر اول برتر گروه زبان‌های خارجه و ریاضی دختران سهمی ندارند. این در حالی ست که ۵۰ درصد از ۱۰ نفر برتر گروه علوم انسانی دختران هستند.
مدارس تیزهوشان و سمپادی نیز هر‌سال، نقش قابل توجه و قابل ملاحظه‌ای را در کنکور مطرح می‌کنند به عبارتی می‌توان گفت ۷۲% رتبه‌برتر‌ها در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کردند و بعد از آن مدارس غیرانتفاعی با ۲۳ درصد در رتبه دوم قرار دارند.
با توجه به آمار منتشر شده می‌توان به اهمیت مدارس و معلمان در نتیجه کنکور پی‌برد. بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل عدم دسترسی به مدارس خوب در زمینه رقابت از دانش‌آموزان دیگر جا‌می‌مانند، راهکاری بسیار مناسب برای این دانش‌آموزان وجود دارد:
سایت استاد سلام، راهکاری بسیار موثر است زیرا در سایت استاد سلام می‌توان به معلمان عالی و متخصص در زمینه کنکور در هر‌کجای کشور دسترسی داشت.
در سایت استاد سلام دانش‌آموزان می‌توانند معلم مناسب خود را یافته و در جهت آمادگی کنکور اقدام کنند سایت استاد سلام در همه جای کشور خدمات خود را عرضه می‌کند.
در زمینه انتخاب رشته کنکور سال 1401 میتوان به این موضوع اشاره کرد که داوطلبان مجاز از ۱۷ مرداد و غایبان کنکور از ۱۸ مرداد می‌توانند ۱۵۰ کد رشته محل را در این دوره انتخاب کنند.

بهترین استادها برای کنکور

دفترچه انتخاب رشته در روز جمعه منتشر می‌شود. در کنکور ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و صد و پنجاه و هفت هزار نفر از داوطلبان در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.
انتخاب رشته برای داوطلبانی که در جلسه آزمون حضور نداشتند نیز امکان پذیر است. این دانش‌آموزان می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی است تا ۱۵۰ کد رشته محل را از دفترچه انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته وارد کنند. در سایت استادسلام هم می‌توانید از استاد های خبره و با‌تجربه برای انتخاب رشته کنکور کمک بگیرید.
دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و دانش آموزان می‌توانند روز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی را از سایت دانلود کرده و به آن دسترسی داشته باشند.
دانش آموزان در بازه مشخص شده از سمت سازمان سنجش باید اقدام به انتخاب رشته فرمایند در صورتی که فردی در این بازه زمانی اقدام به انتخاب رشته نکند، شرکت در دانشگاه را از دست داده و منزله انصراف و نظر گرفته می‌شود.
 پس مهم است تا دانش آموزان بازه زمانی اعلامی از سمت سازمان سنجش را جدی گرفته و نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.
در مسیر انتخاب رشته لازم است دانش آموزان وضعیت تراز و رتبه در سهمیه خود را به دست آورد و سپس با توجه به معیارهای خود اقدام چینش رشته‌ها و محل مورد نظر فرمایند.
سازمان سنجش امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ و نیز برای دانش آموزان و داوطلبان فراهم‌کرده‌است و داوطلبان می‌توانند تغییراتی مانند جابجایی اولویت در انتخاب و حذف یا اضافه نمودن یک رشته را در انتخاب‌های خود داشته باشد.
 همچنین علاقه‌مندان به انتخاب رشته در دانشگاه‌های آزاد ۱۴۰۱ می‌توانند با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، اقدام به انتخاب رشته کنند.
اکثر دانش‌آموزان برای انتخاب رشته خود از مشاوران و متخصصان در این زمینه بهره می‌گیرند. متخصصان و مشاوران تحصیلی در این راه با دانش‌آموزان صحبت کرده علایق آنها را یافته و در مسیر انتخاب رشته آنها را یاری می‌کنند.
این متخصصان حرفه‌‎ای و مشاوران را می‌توان از سایت استاد سلام یافت. با مراجعه به سایت استاد سلام و انتخاب متخصص و مشاور، می‌توانید یک مشاور خوب را در کنار خود در مسیر انتخاب رشته داشته باشید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.