تاریخ انتشار:

با چه زبانی مشتری ها را با سئو أشنا کنیم که فرار نکنند

با چه زبانی مشتری ها را با سئو أشنا کنیم که فرار نکنند

امروز در سایت استاد سلام با مقاله ای از سایت نارنجی شما را با توضیحاتی به زبان ساده درباره سئو آشنا می کنیم تا بتوانید با مشتری هایتان در این مورد صحبت کنید.

موتور های جستجو از فرمول های پیچیده و محرمانه ای استفاده می کنند که اصطلاحا الگوریتم نامیده می شوند و از این طریق وب سایت ها را ارزش گذاری می کنند. در واقع آنها در مسیر رشد خود سعی می کنند که وقتی موضوعی در آنها جستجو می شود بهترین نتایج را به پرسشگر نشان دهند. و اگر کسی سعی کند آنها را به اشتباه بیندازید، اصطلاحا زندانی می شود و از نتایج جستجو حذف می شوند. در واقع نباید به هر قیمتی وب سایت خود را به نتایج بالاتر بکشانید و با دور زدن قوانین مشخص سعی به بالا بردن رتبه خود کنید.

موتورهای جستجو برای رسیدن به جواب جستجوی شما هر بار وب را زیر و رو نمی کنند و در واقع صفحات و محتوایی را که از قبل ذخیره کرده اند یا اصطلاحا index کرده اند را جستجو می کنند. آقای مهدی رودکی در کتاب "یک یا دو هزار و یک" مثال جالبی آورده شده که به خوبی روند ایندکس کردن صفحات توسط موتور های جستجو را توضیح می دهد. ایندکسرها همان کاری را با وب سایت ها می کنند که یک شکارچی وقتی حیوان مورد نظر را شکار می کند با آن می کند. حمل حیوان با آن وزن اصلا ضرورتی ندارد و بسیاری از بخش های شکار برای شکارچی جذابیتی ندارد بنابراین بخش های کاملا زائد را دور می ریزند و بقیه را با خود به منزل می برند.

شما در قدم اول باید برای ماموران مخصوص موتورهای جستجو (اسپایدرها و ربات ها) ایجاد انگیزه کنید که به سایت شما سر بزنند و مجوزهای لازم را برای این کار به آنها بدهید. این مانند دعوت شکارچی به منطقه شکار است و این وظیفه مهم را لینک هایی که شما از وب سایت های با رتبه بالاتر گرفته اید برای شما انجام می دهند. البته ممکن است به صورت کاملا تصادفی و بدون هر گونه دعوتی شکارچی به منطقه ای برای شکار برود. در قدم بعد باید محتوای صفحات را به درستی معرفی کنید تا به موتور جستجو بفهمانید محتوای هر صفحه چیست. در اینجا شما باید از کلید واژه های مناسبی استفاده کرده باشید تا وب سایت خود را در این بازی زودتر به چشم مشتری ها برسانید.

شاید اگر برای توضیح سئو برای مشتریان از سوالی که ذهن آنها برای پاسخ آن تشنه است شروع کنیم بسیار موفق تر باشیم. اما سوال:

سئو چگونه باعث می شود که شما پول بیشتری در بیاورید؟ کسی که در یک زمینه حرفه ای محسوب می شود به مراتب از یک تازه کار پول بیشتری در می آورد، با من که موافق هستید؟ برای اینکه یک حرفه ای توسط افراد بیشتری توصیه می شود و امکان عقد قراردادهای با قیمت بالاتری را دارد زیرا اعتبار او حاشیه امنیت بیشتری را برای مشتریان به وجود می آورد. حالا می توانید بگویید که شما از روی چه نشانه هایی یک آدم حرفه ای را از یک آماتور تشخیص می دهید و به چه نکاتی در مورد آنها توجه می کنید؟ معیار هایی که یک آدم را در ذهن شما تبدیل به یک حرفه ای می کنند چیست؟

- سابقه کار فرد در این حوزه مشخص
- پیشنهاد شدن توسط دیگران
- تایید شدن توسط بزرگان صنعت
- سطح کیفیت و عمق اطلاعات فرد

سئو نیز دقیقا همین کار را می کند و سعی می کند که وب سایت شما را در چشم موتورهای جستجو تبدیل به یک حرفه ای کند. تا در زمان نشان دادن نتایج، شما را به دیگران بیشتر پیشنهاد دهند و شما در این رقابت پیروز باشید.

مانند هر چیز ارزشمند دیگری این هدف نیز به سادگی و یک شبه به دست نمی آید و باید برای آن وقت صرف کنید. زیرا تا زمانی که گوگل و سایر موتورهای جستجو احساس کنند که شما آماتور هستید شما را به دیگران توصیه نمی کنند.

هرگز به سوالاتی که مشتری شما از شما نمی پرسد جواب ندهید

البته که شما به عنوان یک متخصص بهینه سازی وب سایت ها ساعت ها می توانید در مورد اینکه چگونه طول عمر یک وب سایت، آن را قدرتمند تر می کند و یا هر یک از سایر موارد مهم در سئو ساعت ها حرف بزنید، اما نتیجه کار می شود درگیر کردن ذهن مخاطب با مسائلی که اصلا درکی از آنها نخواهد داشت و به احتمال زیاد از این کار منصرف خواهد شد.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.