تاریخ انتشار:

آموزش فن بیان در تدریس خصوصی و کلاس

آموزش فن بیان در تدریس خصوصی و کلاس

اگر معلم هستید، مدرس خصوصی هستید، تدریس خصوصی می کنید ،حتما میدانید که فن بیان در تدریس شما به چه میزان تاثیر دارد. با فن بیان درست و استفاده مناسب از لحن سخنرانی در بسیاری از مواقع می توانید شاگردان را جذب صحبتهای خود کنید. کارشناسان تدریس بر این باورند که دانش آموزان نیز باید از فن بیان و نحوه درست بیان در تدریس مطلع باشند به گونه ای که درمدارس فرانسه به دانش آموزان فن بیان آموزش داده می شود.


برای آموزش فن بیان در تدریس برای مدرسین روشهای مختلفی پیشنهاد شده است که ما در این مطلب چند روش کاربردی را برای بکار گیری درتدریسی ماهرانه با بازدهی بالا می آوریم تا بتوانید شمرده صحبت کنید

آهسته صحبت کنید
مدرسانی هستند که در کلاس و هنگام تدریس خیلی تند صحبت می کنند. آنقدر تند که دانش آموزان آنها در کلاس مستاصل می شوند. زیرا مقداری از حرف ها را اصلا نمی شنوند و نمی توانند حلاجی کنند. این مدرس ها شاید همه ی ویژگی های یک معلم خصوصی خوب را داشته باشند ولی همین عامل به شدت کیفیت تدریس آنها را پایین می آورد و از جذابیت کلاس آنها می کاهد.بسیاری از ما این مشکل را داریم . اما جالب است بدانید که با تمرین چند شگرد میشود فن بیان را نتیجه بخش تر نمود.یک تمرین خوب، تمرین خودکار است.این که انتهای خودکار یا یک مداد را بین دو دندان جلویی خود قرار دهیم و شروع کنیم به صحبت کردن خوبست چند نویت ۳ دقیقه ای هر روز این تمرین را انجام دهیم. به این شکل تا حد زیادی از سرعت کلمات ما کاسته می شود وبسیار شمرده تر صحبت خواهیم کرد. با تمرینی که توضیح داده شده به لب های خود این تمرین را می دهید که کمی آهسته تر و البته بیشتر باز و بسته شود و از همین طریق خیلی بهتر و واضح تر صحبت خواهید کرد.

در کلاس خود انرژی را پخش کنید
به عنوان یک مدرس خوب بدانید که یک ابزارمهم شما در کلاس، هیجان شماست. اگر زمان تدریس خصوصی ریاضی هستید انرژی مثبت شما باید در کلاس موج بزند، به عنوان معلم خصوصی زبان فرانسه به شاگردان حق بدهید اگر سردرگم هستند و در اوایل کار نحوه افکارشان به هم ریخنه، در تدریس ریاضی دبیرستان بدانید که باید به دانش آموز زمان تفکر بدهید، خلاصه این که در هر کلاسی بسته به تدریس خود کمی خود را به جای دانش آموز قرار دهید تا شرایط را بهتر درک کنید.

راه حل برای صحبت با انرژی مضاعف این است که :
تمرین خودکار که قبلا به آن اشاره شد را به خوبی انجام دهیم
کمتر روی صندلی بشینید و بیشتر بایستید یا حرکت کنید
بلند صحبت کنید کمی تمرین تنفسی کنید تا هم رسا و هم شمرده صحبت کنید
برای صحبت در هنگام تدریس باید لب ها را از هم باز نگاه دارید. به این شکل که حروف آ – اَ- اِ-ای-او را پشت سرهم تکرار کنید و درهنگام گفتن این صدا ها دهان را تا آنجا که جا دارد باز کنید (اگر کمی هم درد حس کردید اشکالی ندارد به دلیل ضعف ماهیچه های صورت شماست)

خلاصه ای آزاد از کتاب “جعبه ابزار سخنرانی” نوشته ی آقای محمد پیام بهرام پور

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.