آموزش هایی برای آشنایی با بیت کوین و کمکی که استاد سلام برایتان دارد

آموزش هایی برای آشنایی با بیت کوین و کمکی که استاد سلام برایتان دارد


بیت کوین

پیشگفتار:

ارزدیجیتالی که با نام رمز ارز نیز در میان کاربران شناخته شده است شکل متفاوتی از نقدینگی است که بر پایه دانش رمزنگاری بنا شده است و ماهیتی غیر متمرکز دارند به این معنی که هیچ نهاد یا گروه و یا سازمانی آن ها را تحت کنترل ندارند و از ویژگی های منحصر به فرد آن این است که به صورت مستقیم  بدون دخالت هرگونه واسطه ای در اینترنت می توان به شخص دیگری ارسال کرد. به عبارت دیگر برای ارسال ارزهای دیجیتالی نیازی به افتتاح حساب بانکی و یا هر سازمان دیگری نخواهید داشت.

بیشتر ارزهای دیجیتالی برای داشتن ویژگی هایی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و عدم تغییر از ابزار بلاک چین استفاده می کنند. بلاک چین ها امکان مشاهده تمامی تراکنش ها را چه برای افرادی که در شبکه وجود دارند و چه برای افراد خارج از شبکه فراهم می کنند.

ارزهای دیجیتالی مانند دیگر پول ها با ساز و کارهای مختلفی ساخته و در نهایت در بازار توزیع می شوند. یکی از انواع آن که امروزه افراد زیادی را جذب خود کرده است بیت کوین ها هستند. در ادامه بیشتر درباره بیت کوین ها خواهیم گفت.توجه به این نکته لازم و ضروری است که پیش از ورود به هر بازار سرمایه اعم از ارز و دیجیتال و فارکس و ...، روش های معامله گری و تحلیل گری و شناخت بازار هدف را باید آموخت. بدین منظور اساتید مجرب استاد سلام در زمینه آموزش های تحلیل تکنیکال به صورت تدریس خصوصی و بورس را در اینجا ببنید و همین حالا رزرو کنید.

معلم خصوصی بورس را از اینجا بیابید.

بیت کوین

پیش از به وجود آمدن بیت کوین ها، تلاش بسیاری برای ساخت یک ارز دیجیتالی صورت گرفته بود و در نهایت در سال 2008 توسط وایت پیپر بیت کوین منتشر شد و در سال 2009 اولین سکه های آن استخراج شد. شاید به همین دلیل است که از دید بسیاری بیت کوین را اولین ارز دیجیتالی حقیقی می شناسند.

ایده به وجود آمدن ارزهای دیجیتالی از دو مشکل بزرگ سرچشمه می گیرید:

1-اعتماد به شخص ثالث

2-دوبار خرج کردن

اعتماد:

زمانی که شما برای نگهداری و انتقال پول خود بانک را واسطه قرار می دهید به این معنی است که به بانک اعتماد کرده اید، حتی اگر اعتماد صد درصدی نباشد برای پیش بردن بخشی از کارهای مالیان بانک را انتخاب می کنید

دوبار خرج کردن بیت کوین:

مشکل دوبار خرج کردن در سیستم های مالی که توسط سرورهای مرکزی حل شده بود جلوی افراد را از خرج کردن دوباره ی مقدار مشخصی پول می گرفت و سبب می شد با بررسی تراکنش ها از تقلب کردن سایرین جلوگیری کنند.

بیت کوین ها به عنوان اولین پول الکترونیکی که توانستند مسئله اعتماد و دوباره خرج کردن را حل کنند عرضه شدند و دیگر نیازی نبود افراد برای انتقال و نگهداری پول به سازمان نهاد و یا بانک اعتماد کنند. اعتماد سازی نه تنها در انتقال پول که در بسیاری از امور روزمره به یک دردسر بزرگ تبدیل شده بود که بیت کوین ها برای رفع این مشکل وارد بازار شدند کم کم بر قدرت ارزهای دیجیتالی افزوه شد و دغدغه های بسیاری را حل و فصل کردند.

امروزه توکن های بسیاری بر روی بستر ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم، ایاس و ترون ساخته شده اند که از قدرت بلاک چین های اصلی برای اجرای تراکنش هایشان بهره می گیرند.

تقسیم بندی بیت کوین را هم بدانید 

هر یک بیت کوین به 100 میلیون واحد کوچکتر تقسیم میشود. برای خرید بیت کوین شما هر مقدار که لازم داشته باشید میتوانید بخرید و لزوما اینطور نیست که حتما یک بیت کوین کامل را خریداری کنید.
کوچکترین واحد بیت کوین، ساتوشی نام دارد که در واقع یک ده میلیونیوم 0.00000001 از بیت کوین کامل است. در زمان نوشته شدن این مطلب هر یک ساتوشی حدودا 10 تومان یا همان 100 ریال است، پس شما هر میزان تومان میتوانید ساتوشی بخرید مثلا یک میلیون تومان. اگر موجودی بیت کوین شما در اپلیکیشن موبایل و یا وب سایت صرافی رقم  0.0006  نمایش داده میشود، یعنی شما 60.000 ساتوشی بیت کوین دارید.


دیگر پروژه های کوین ها در واقع کپی هایی از بیت کوین هستند و به آلت کوین یا توکن معروف اند. قبل از سرمایه گذاری رو هر پروژه حتما از به وجود آورندگان و موسسان آن با خبر شوید خیلی از موارد دقیقا مصداق کلاهبرداری هستند.


ارزهای دیجیتالی چگونه کار می کنند؟

ارزهای دیجیتالی برای اجرای تراکنش ها مدل های متفاوتی را به کار می برند. به عنوان نمونه بیت کوین ها از مدل اثبات کار استفاده می کنند طی آن استخراج کنندگان تراکنش ها را تایید می کنند.

تراکنش ارزهای دیجیتالی به صورت همتا به همتا عمل می کند و بر اساس مدل استفاده شده نیاز به واسطه ها را از بین می برد.

مسئولیت نظارت بر شبکه ارزهای دیجیتال و تامین امنیت آن توسط نودها تامین می‌شود. نودها در شبکه‌های مختلف به روش‌های مختلفی انتخاب می‌شوند. برای مثال در بیت کوین، استخراج‌کنندگان یا ماینرها هستند که این مسئولیت را بر عهده دارند، در ایاس و ترون و ماینرها درباره انتخاب این نودها رای‌گیری می‌شود و در شبکه‌های اثبات سهام، هر کسی که بخشی از سکه‌هایش را در شبکه به صورت سهام قفل کرده باشد، می‌تواند در مورد تراکنش‌ها تصمیم‌گیری کند.

بیت کوین


تفاوت ارزهای دیجیتالی با پول های معمولی

برخی ویژگی‌های منحصر به فرد سبب ایجاد تمایز بین ارزهای دیجیتال و پول‌های معمولی شده است. البته تمام این ویژگی‌ها در همه ارزهای دیجیتال وجود ندارد و می‌توان استثنائاتی را نیز مشاهده کرد.

غیرقابل برگشت پذیری تراکنش ها

اولین ویژگی ارزهای دیجیتال غیرقابل برگشت بودن تراکنش‌هاست. اگر انتقال ارز دیجیتالی را انجام دهید و تراکنش شما تایید شود، دیگر نمی‌توانید آن را برگردانید و این کار تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که گیرنده مایل به انجام این کار باشد. اما این شیوه در بانک‌ها متفاوت است. اگر شما به اشتباه پولی را به حساب شخصی دیگر انتقال داده باشید، در نهایت با پیگیری قضایی می‌توانید آن را پس بگیرید. اما اگر بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری را اشتباها به آدرس دیگری بفرستید، باید بیخیال آن شوید!
البته در همان حین پرداخت مسائل مهمی هست که باید به دقت توجه کنید تا گرفتار این مشکل نشوید.

ناشناس بودن فردی که تراکنش می کند در سیستم بیت کوین

دومین ویژگی منحصربفرد ارزهای دیجیتال ناشناس بودن یا نیمه ناشناس بودن آن‌هاست. آدرس کیف پول‌ها که همان نقش شماره کارت یا شماره حساب را در حساب‌های بانکی دارند، شامل اطلاعات هویتی شما نمی‌شوند. این آدرس‌ها که از رشته عبارات حروف و اعداد تشکیل شده‌اند را تنها با بررسی تاریخچه تراکنش‌ها و تحلیل‌های عمیق می‌توان به هویت افراد پیوند زد. البته برخی ارزهای دیجیتال پیگیرگریز و حریم خصوصی محور مانند مونرو ، زی کش و گرین طوری طراحی‌ شده‌اند که شناسایی هویت را خیلی سخت و تقریبا غیرممکن می‌کنند.

جهانی بودن بیت کوین

سومین ویژگی ارزهای دیجیتالی جهانی یا فرامرزی بودن آن‌هاست. ارسال پول به نقاط مختلف دنیا ممکن است با سیستم‌های فعلی تا چندین روز طول بکشد ولی ارزهای دیجیتال این کار را در عرض چند دقیقه می‌توانند انجام دهند. ارزهای دیجیتال محدودیت مرزی نمی‌شناسند و آن‌ها را می‌توان از هر نقطه‌ای در دنیا به نقطه دیگر فرستاد.

امنیت شبکه بیت کوین

چهارمین ویژگی امنیت ارزهای دیجیتال است. این امنیت در مبادلات درون شبکه‌ای توسط قدرت هش به اشتراک گذاشته شده توسط افراد (در سیستم‌های اثبات کار) تامین می‌شود. از طرفی سیستم رمزنگاری کلید عمومی و کلید خصوصی این امکان را به اشخاص می‌دهد که خودشان کنترل پول‌های دیجیتالشان را بر عهده بگیرند و شخص دیگری نتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

انحصاری نبودن بیت کوین

پنجمین ویژگی که ارزهای دیجیتالی را نسبت به پول‌‌های معمولی متمایز کرده، انحصاری نبودن آن‌هاست. افراد برای اینکه بتوانند از شبکه‌های ارز دیجیتال مختلفی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره استفاده کنند، نیازی نیست از شخص یا گروه و سازمانی اجازه بگیرند. آن‌ها می‌توانند کل تاریخچه تراکنش‌ها را دانلود کرده و خودشان بدون نیاز به کسب اجازه اقدام به ارسال یا دریافت ارز دیجیتال کنند.


بیت کوین

انواع دیگر ارزهای دیجیتالی به جز بیت کوین

ارزهای دیجیتالی را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد: ( البته بجز بیت کوین ها )

-آلت کوین ها

-توکن ها

آلت کوین‌ها یا همان کوین‌ها هر کدام بلاک چین مخصوص خودشان را دارند. بخشی از کوین‌ها از کدهای اولیه بیت کوین ساخته شده‌اند و یا به اصطلاح فورکی از بیت کوین هستند. این‌ها با اعمال اصلاحات جزئی در متغیرهایی مانند تعداد سکه‌ها، الگوریتم استخراج، زمان ایجاد بلاک‌ها و غیره از بیت کوین به وجود آمده‌اند.

برخی کوین‌های دیگر مانند اتریوم، ریپل و ویوز شبکه خود را بدون استفاده از کدهای بیت کوین ساخته‌اند. این بلاک چین‌ها اغلب برای کاربردهای بیشتری به جز پول دیجیتال ایجاد شده‌اند.

توکن چیست؟

توکن‌ها دسته دیگری از ارزهای دیجیتال هستند که بر بستر یک پلتفرم مانند اتریوم یا ویوز و ایاس ساخته می‌شوند. آن‌ها بلاک چین جداگانه‌ای ندارند و برای اجرای تراکنش‌های خود از قدرت بلاک چین اصلی کمک می‌گیرند.

توکن‌ها طی عرضه اولیه سکه یا همان icoها در ازای تامین سرمایه جمعی به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شوند. توکن‌ها کاربردهای مخصوص خودشان را دارند و نمی‌توان آن‌ها را به چشم یک ارز دید. خود توکن‌ها نیز به دو دسته توکن‌های اوراق بهادار و توکن‌های کاربردی تقسیم می‌شوند.

ارزهای دیجیتالی مشهور

در حال حاضر بیش از ۲,۲۰۰ ارز دیجیتال در بازار وجود دارد که بیشتر آن‌ها پروژه‌های مرده یا رهاشده هستند. در طول تاریخ ۱۰ ساله ارزهای دیجیتال، برخی از آن‌ها از همان ابتدای ورود به بازار جایگاه خود را در رده‌های بالای جدول ارزشمندترین‌ها حفظ کرده‌اند.

ارزهای دیجیتالی مشهور عبارت اند از:

-بیت کوین

-اتریوم

- تتر

-ریپل

-لایت کوین

-بیت کوین کش

بیت کوین ها، مشهورترین و قدیم ترین ارز دیجیتالی هستند که همیشه در مرکز توجه کاربران بوده است. با وجودی که حدود 10 سال از زمان ساختش می گذرد هنوز هم رتبه یک بین ارزهای دیجیتالی را دارد. این ارز توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شد.

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتالی

ارزهای دیجیتال به دلیل بازار پرنوسان‌شان، فناوری که در آن‌ها به کار رفته و همچنین ایده‌های آزادی‌خواهانه‌ای که دارند، به سرعت بین مردم به محبوبیت بالایی دست یافتند.

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوپایی آن‌ها، نوسانات زیادی دارد و ممکن است در یک روز قیمت یکی از آن‌ها تا چندصد درصد رشد کرده و یا چند ده درصد ریزش کند.

فناوری به کار رفته در ارزهای دیجیتال با به کارگیری علم رمزنگاری که پایه آن ریاضیات است، امکان تقلب را از افراد می‌گیرد و سیستم‌های پرداختی را در جهت راستگویی تشویق می‌کند.

علاوه‌ بر این، جنبه آزادی‌خواهانه و کنار گذاشتن واسطه‌ها باعث شده تا افرادی که نسبت به سیستم‌های مالی سنتی بدبین بودند نیز به سمت ارزهای دیجیتال متمایل شوند.

چگونه ارز دیجیتالی را بخریم یا بفروشیم؟

ارزهای دیجیتالی را می توانید از طریق صرافی های آنلاین داخلی خریداری و یا به فروش برسانید. برای این کار نیاز به عملیات احراز هویتی خواهید داشت.

همه چیز درباره بیت کوین

بیت کوین نوعی ارز دیجیتالی است که امکان خرید و یا فروش کالاها (سفارشات آنلاین ) در سراسر دنیا و ارسال پول به هر نقطه از جهان را فراهم می کند پس می توان به نوعی بیت کوین ها را جزو ابزارهای سرمایه گذاری معرفی کرد تا به وسیله آن ها بتوانید انتقالات ارزی را اجام دهید و یا حتی خریدهای آنلاین داشته باشید.

از ویژگی های منحصر به فرد بیت کوین ها 

-غیرمتمرکز بودن

-در امان بودن از صنعت چاپ

اشاره کرد. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بیت کوین ها چطورو توسط چه واسطه هایی کنترل می شوند؟

بیت کوین ها را می توان کنترل کرد؟

به واقع باید گفت بیت کوین تحت اختیار هیچ فرد،گروه و یا سازمانی نیست و برخلاف پول های امروزی که عرضه و توزیع ان ها توسط دولت ها انجام می شود کاملا مستقل عمل می کنند. افرادی که می خواهند وارد شبکه ارزهای دیجیتالی شوند این نکته را به خاطر داشته باشند که باید تمام قوانین آن  را رعایت کنند این قوانین در فضای مجازی در دسترس همه افراد است.

اجزای بیت کوین:

بیت کوین ها را 3 دسته تشکیل می دهند:

  1. استخراج کنندگان
  2. توسعه دهندگان
  3. نودهای شبکه

که هرکدام از این گروه ها عملیات و وظایف مربوط به خود را انجام می دهند. به طور مثال استخراج کنندگان یا همان ماینرها بخش تراکنش ها را به عهده دارند و تایید انتقال توسط این گروه انجام می شود.

توسعه دهندگان افرادی هستند که به صرت داوطلبانه سیستم بیت کوین را ارتقا می دهند و در نهایت نودها مسئولیت نگهداری تاریخچه تراکنش ها را در هارد های خود دارند.

همان طور که مشخص است درست است بیت کوین از سه گروه تشکیل شده اما تحت کنترل هیچ یک نیست. همکاری بخش ها و گروه های مختلف سبب شده این سیستم زنده و پویا باقی بماند.

 یک مقاله جدید و بسیار خوب توسط لین آلین نوشته شده و توسط master ترجمه شده است
 شما را حتما به خواندن آن دعوت می کنم من خواندم و لذت بردم:

  چرا بیت کوین یک طرح کلاهبرداری پانزی نیست؟


آنچه که مهم است چرایی استفاده از بیت کوین ها است. به عبارت دیگر با وجود مراکز مالی و بانک ها، چرا افراد تمایل دارند از بیت کوین ها استفاده کنند.

در ادامه به بررسی اهداف و چرایی بیت کوین خواهیم پرداخت. همراه ما باشید

بیت کوین

اما بعد از همه این اطلاعات ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا بیت کوین؟

چرا بیت کوین

درباره بیت کوین نظرات زیادی وجود دارد که می توان گفت خیلی از نظرات در واقع درست است اما بهتر است بیاییم با پاسخ به چند سوال اساسی و مهم شروع کنیم تا به درک درستی از بیت کوین برسیم:

چه مشکلی در استفاده از پول بوده که بیت کوین به وجود آمد و به بازار معرفی شد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی است که در حوزه بیت کوین برای افراد بسیار عادی مطرح می شود.

در واقع بیت کوین یک سیستم نقل و انتقال ارزش است. در ابتدا مبادله کالا با کالا بود و پس از مدتی به دلیل متفاوت بودند ارزش دارایی ها تصمیم بر این شد که یک واحد مشترک عرضه شود و پول به وجود آمد تا ویژگی هایی مانند انتقال ارزش و نگهداری ارزش را داشته باشد و بتواند به اجزای مختلف تبدیل شود و در عین حال تولید آن محدود باشد. در تمام این دوران ها تمام این ارزش ها دست خودتان بود و فرد دیگری در این معامله نبوده اما پس از به وجود آمدن پول حضور فرد سوم لازم بود. فرد سوم در حکم بانک ها معرفی شدند تا از دارایی ها نگهداری شوند. اما در واقع پول شما دیگر دست خودتان نیست و تا زمانی که شما به این مراکز اعتماد داشته باشید دارایی شما نیز ارزش خود را حفظ می کند. به عبارت دیگر ارزش بانک ها را توسط پول و دارایی شما که در بانک نگهداری می شود تعریف می کنند که می توان یکی از ایرادات اساسی بانک ها را دانست. به مرور زمان بانک های مرکزی به وجود آمد و به نظر بسیاری از صاحب نظران قدرتمندترین نهاد در یک جامعه هستند. بانک مرکزی می تواند ثروت شما را کمتر یا بیشتر کند، به بیان دیگر ارزش پول را با عرضه و تقاضا کم و زیاد می کند

با ظهور کامپیوتر و اینترنت کم کم به این فکر افتادند که چرا این فرد سوم که همان بانک، یا بانک مرکزی است را حذف نکنیم تا یک کامپیوتر جایگزین آن شود؟؟ 

ایده اولیه این طور گفته شد:

تصور کنید که بخواهید یک خانه را خریداری کنید، در ابتدا حساب شما بررسی می شود تا ببینند این مبلغ در حساب شما وجود دارد یا خیر و در درجه دوم به حساب فرد دوم واریز شود... در اینجا بود که ایده اولیه بیت کوین مطرح شد ... چرا برای اعلام این معامله همه دنیا در جریان امور قرار نگیرند؟! با این حساب مسئله اعتماد سازی مطرح می شود. اما یک ایراد اساسی دارد، افراد نمی توانند به صورت فیزیکی همزمان بر روی همه معاملات نظارت کنند. ممکن است شما همزمان وارد 4 وبسایت شوید و بخواهید 4 محصول متفاوت بخرید. هر 4 فروشنده حساب شما را چک می کنند و می پذیرند که می توانید خرید کنید. اما در واقع شما فقط برای خرید یکی از این محصولات موجودی دارید و به طور واقع 3 وبسایت دیگر را دور زده اید... در نتیجه این ایده نیز خیلی مورد استقبال نبود تا اینکه جامعه آمریکا در سال 2008 وارد بحران شدند و بانک ها اعتماد خود را در میان مردم از دست دادند و جایگاهشان فرو ریخت بانک ها ورشکسته شدند و مردم به معنای واقعی اعتماد خود را نسبت به بانک از دست دادند.

و در اواخر سال 2018 مقاله بیت کوین به افراد بسیاری ایمیل شد که 99 درصد افراد آن را جدی نگرفتند با این حال کافی بود افراد تنها 5 دقیقه وقت صرف می کردند تا مقاله را بخوانند و متوجه فوق العاده بودن این مقاله شوند. این مقاله انقلاب بزرگی در ارزهای دیجیتالی به راه انداخت و بیت کوین را معرفی کرد و بزرگترین جهش اتفاق افتاد. این فرد که امروزه با نام ساتوشی ناکاموتو شناخته شده است اقتصاددانان را به بحث و ارائه نظریه درباره بیت کوین وادار کرد. این فرد که همچنان هویت ناشناخته ای دارد مقاله خود را به گروهی از افراد و متخصصین علم رمز نگاری ارسال کرد تا بیت کوین را به جامعه ارزهای دیجیتالی بشناساند. فرضیه های بسیاری درباره هویت این فرد وجود دارد. او می تواند یک فرد یا یک گروه برنامه نویس و یا حتی یک سازمان مخفی دولتی باشد اما اکنون پس از گذشت چندین سال از ارائه بیت کوین همچنان هویتش ناشناس باقی مانده است.

در سال 2019 اولین نسخه بیت کوین عرضه شد و تلاش کردند تا بیت کوین را به دنیا معرفی کنند و وب سایت بیت کوین بالا آمد، آن ها توانستند یک پیتزا فروشی را متقاعد کنند تا وارد این بازار شود. 

مهم این نکته است که استفاده از بیت کوین صرفا برای پول دار شدن افراد نیست

اهداف بیت کوین

هدف بیت کوین ها انتقال و یا ذخیره امن پول است به عبارت دیگر سیستم پرداخت و بانکداری دیجیتالی امن گفته می شود که کنترل واقعی پول افراد به دست خودشان است و با کلید واژه ای که تعریف می شود تنها مالکین امتیاز استفاده از آن ها را دارند.

از سوی دیگر بیت کوین ها مشکل دوباره خرج کردن را نیز حل کرده اند به عبارت دیگر شما نمی‌توانستید پولی را که در قبال خرید یک تلویزیون خرج کرده‌اید، دوباره برای خرید یک کالای دیگر استفاده کنید. اما در دنیای دیجیتال که همه چیز را به سادگی یک کلیک کردن می‌توانید کپی کنید. اگر پول دیجیتال مانند یک فایل باشد، شما می‌توانید آن را همزمان در دو محل جداگانه خرج کنید و تا فروشندگان از این موضوع اطلاع حاصل کنند، شما خریدهایتان را انجام داده‌اید. به خاطر همین هم تا قبل از حضور ارزهای دیجیتال همیشه یک سازمان مرکزی برای بررسی موجودی‌های اشخاص وجود داشت تا جلوی این اتفاق را بگیرد. اما با پیدایش این ارز دیجیتال وجود یک سازمان مرکزی از میان برداشته شد و بررسی تراکنش‌ها توسط تمام اعضای شبکه انجام می‌شود. پس دیگر هدف مهم بیت کوین، حل مشکل دوبار خرج کردن بدون اعتماد به فردی دیگر است.

پشتوانه بیت کوین

چطور می توان به بیت کوین اعتماد کرد؟

بیت کوین مانند پول‌های امروزی توسط فلزات گرانبهایی مثل طلا یا کالاهای قابل مبادله، پشتوانه‌سازی نشده است. ارزش بنیادین بیت کوین و ارزهای بی‌پشتوانه از اعتماد مردمی ناشی می‌شود که به ارزشمند بودن آن‌ها اعتقاد دارند. همانطور که شما این موضوع را باور دارید که می‌توانید اسکناس‌هایتان را به مغازه بدهید و اجناس مورد نیازتان را بخرید، مغازه‌دار نیز به همین ترتیب می‌داند که با دادن این اسکناس‌ها می‌تواند کالاهای مورد نیازش را بخرد، این اسکناس‌ها به این ترتیب در جامعه دست به دست می‌شوند.

اگر شما هم متعجب شدید از اینکه بیت کوین هیچ پشتوانه ای ندارد خوب است به این نکته مهم هم توجه کنید:

همان طلایی که به اشتباه مردم تصور می کنند پشتوانه ارزهای رایج دنیاست تنها 20 درصد آن وجود خارجی دارد و 80 درصد ان تنها به صورت قراردادی معامله می شود.

کاربران بیت کوین ها را می خرند تا به ان ها به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنند نه برای خرید کالاها و اقلام مورد نیاز، به همین دلیل بیت کوین ها را در نقش دارایی های افراد نیز می تان در نظر گرفت. دارایی که در طول زمان از ارزش آن کم نمی شود

ارزش گذاری بیت کوین 

بیت کوین چگونه ارزش گذاری می شود؟

ارزش گاری بیت کوین ها توسط فرد یا گروهی مشخص نمی شود. در واقع ارزش بیت کون به میزان عرضه  تقاضا برای آن است. به عبارتی اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد ارزش آن کاهس می باید و بالعکس، اگر تقاضا بیشتر شود ارزش آن بالاتر می رود.

ویژگی های منحصربه فرد بیت کوین

-غیرمتمرکز بودن

بدین معنی که هیچکس آن را در کنترل خود ندارد و قدرت در بین افراد شبکه تقسیم شده و قدرت عرضه و تقاضا در بین مردم جابجا می شود. به همین دلیل اعتماد زیادی از سمت مردم بدان می شود.

-محدودیت عرضه

همان طور که می انید دولت ها این قدرت را دارند که پول چاچ و عرضه کنند اما درباره بیت کوین ها این امر صادق نیست و در شبکه بیت کوین تنها می توان حداکثر 21 میلیون واحد را ساخت. این یکی از قوانین مهم بیت کوین است که اجازه خلق بیت کوین را به ماینرها نمی دهد. به همین دلیل محدود بودن تعداد آن ها ارزش بیت کوین ها به مراتب بیشتر و بیشتر شده است.

-نیمه ناشناس بودن تراکنش ها

نیمه ناشناس بودن به این معنی است که شما می توانید تعداد زیادی حساب کاربری در عرض چند ثانیه بسازید چرا که از شما مدارک هویتی نمی خواهد. اما ین بدان معنی نیست که هیچ نظارتی هم بر آن نباشد به همین دلیل گفته می شود که بیت کوین ها نیمه ناشناس هستند.

-غیرقابل برگشت بودن تراکنش ها

در بیت کوین ها اگر خریدی را به اشتباه انجام دهید دیگر نمی توانید آن را به حساب خود بازگردانید. زمانی که یک تراکنش انجام می شود برای دیگر اعضا ثبت تراکنش شما قابل مشاهده هست و دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت.برعکس بانک ها که شما می توانید در صورت اشتباه، مبلغ را به حساب خود برگردانید. جالب است بدانید که تاکنون بیت کوین‌های بسیاری به دلیل وارد کردن آدرس اشتباهی یا فراموش کردن کلیدهای خصوصی‌شان، از دست رفته‌اند و دسترسی به آن‌ها امکان‌پذیر نیست

-غیرقابل جعل کردن

بیت کوین غیرقابل جعل است. همانطور که اشاره شد تعداد کل واحدها محدود به ۲۱ میلیون واحد است و از طرفی هم کسی نمی‌تواند تراکنش ساختگی در شبکه ایجاد کند و بیت کوینی خارج از قوانین موجود وارد شبکه کند و یا بیت کوین‌های افراد دیگر را با این کار بدزدد. در واقع کدهای رمز نگاری شده این امکان را به وجود آورده اند.

-حمل و جابجایی آسان

حمل آسان بیت کوین ها بدون توجه به مقدار مبلغ مورد نظر از دیگر ویژگی های منحصر به فرد بیت کوین ها است. در واقع با وارد کردن کلید واژه های مخصوص می توانید هر میزان و مبلغی را به راحتی جابجا کنید.

خرید بیت کوین

چگونه بیت کوین بخرم؟

برای خرید بیت کوین باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • نصب کیف پول بیت کوین
  • پیدا کردن فروشنده معتبر
  • انجام اهراز هویت
  • انتقال پول از طریق کارت بانکی به فروشنده
  • ارسال بیت کوین از فروشنده به کیف پول شما نگهداری بیت کوین
چگونه از بیت کوین نگهداری کنیم؟

برای نگهداری بیت کوین باید از کیف پول آن استفاده کنید. امکان نصب بیت کوین بر روی کامپیوتر و گوشی همراه وجود دارد و حتی می توانید از ابزارهای سخت افزاری استفاده کنید.

اگر بیت کوین ها را از دست بدهیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر شخصی کیف پول خود را گم کند در واقع از گردش مالی بیت کوین ها خارج می شود. بیت کوین های گمشده برای همیشه از دسترس خارج می شوند چون هیچکس کلید های محرمانه آن را نمی شناسد. نظر به قانون عرضه و تقاضا،وقتی بیت کوین های کمتری در دسترس باشند، تقاضا برای آنهایی که باقی مانده اند بیشتر می شود و برای جبران این تقاضا، بهای بیت کوین ها افزایش می یابد.

چطور سرمایه گذاری کنیم؟

در سرمایه گذاری در بیت کوین باید به چند نکته مهم توجه کنید

  • محافظه کارانه عمل کنید
  • به حرف دیگران خیلی توجه نکنید
  • ممکن است کل دارایی خود را از دست بدهید و یا دارایی تان چندین برابر شود، اگر اعصاب سرمایه گذاری ندارید و نمی خواهید ریسک کنید برای سرمایه گذاری در بیت کوین مناسب نیستید.
  • روی همه دارایی تان معامله نکنید
  • سرمایه گذاری به سن افراد نیز مربوط است. افراد با سن پایین تر می توانند بر روی معاملاتی سرمایه گذاری کنند که بلند مدت بازدهی دارد.
قوانین سرمایه گذاری در بیت کوین

4 قانون مهم و اساسی را برای سرمایه گذاری در نظر داشته باشید:

  1. در کمپانی هایی سرمایه گذاری کنید که تکنولوژی را وارد بازار کند که چندین برابر بهتر و متفاوت تر از محصولات موجود باشد.
  2. در بازارهای بزرگ نیز جوابگو باشد. به طور مثال در فیس بوک چه صد میلیون و چه یک میلیون کاربر داشته باشند هزینه ها بیشتر نمی شود و در قبال درآمد هم بیشتر می شود
  3. چقدر یک بازار نتورک بزرگی دارد!! آیا آن قدر بزرگ است که کسی خود را درحد رقابت با آن نبیند؟
  4. اسم یک کمپانی و برند ها را در نظر داشته باشید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صحبت های کوشیار عظیمیان در صفحه اینستاگرامی ایشان به آدرس : kooshiar azimian مراجعه کنید.

ما نیز در استاد سلام تلاش کرده ایم تا با حضور جمعی از اساتید بتوانیم دانش شما را در این زمینه افزایش دهیم. جهت رزرو معلم خصوصی اینجا کلیک کنید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.