تاریخ انتشار:

برای امتحان مدرسه و دانشگاه آماده هستید؟ 5 نکته ما رو بخونید

برای امتحان مدرسه و دانشگاه آماده هستید؟ 5 نکته ما رو بخونید

زمان زیادی تا امتحانات مدرسه و دانشگاه باقی نمانده و در این روزهاست که استرس بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان را فرا می گیرد و با موفقیت پشت سر گذاشتن این ایام دغدغه ی مهم آنها می شود.به ویژه کسانی که در طول ترم تحصیلی توجه کافی به مطالعه نداشته اند و این روزها گیج و ناراحت هستند.بهتر است بدانید که این ناراحتی روی کیفیت یادگیری شما تاثیر بزرگی دارد!توجه کنید که مهم این نیست که چقدر زمان طولانی را به مطالعه اختصاص میدهید,مهم این است که این زمان را صرف مطالعه ی هوشمندانه کنید.فراهم آوردن زمینه فکری و روحی مساعد پیش از شروع به درس خواندن ضروری ست.در شرایط پر استرس زندگی روزمره,تمرکز روی مطالعه کار ساده ای نیست.اگر مسئله ای حواس شما را به شدت پرت میکند,به جای صرف بیهوده ی وقت برای مطالعه سعی کنید ابتدا آن عامل استرس زا را رفع کنید و یا با آن کنار آمده و به گوشه ی ذهنتان برانید.
چند کار کوچک اما موثر برای هوشمندانه مطالعه کردن:
1.مهم است که شما به مطالعه کردن چگونه نگاه می کنید!
بله!شاید ساده به نظر برسد اما تحقیقات نشان می دهد اینکه شما چه حسی نسبت به کاری که قصد انجامش را دارید دقیقا به اندازه اینکه شما چگونه آن کار را انجام میدهید اهمیت دارد.اگر درس خواندن همیشه بار سنگینی روی دوش شماست و به آن به عنوان اجبار نگاه می کنید ,شرایط نامساعد فکری فراهم آورده اید که حتی اگر ساعت بیشتری به مطالعه اختصاص دهید اما نتیجه ی لازم را نگیرید.پسعادت کنید از یادگیری لذت ببرید و به درس خواندن به عنوان یک کار لذت بخش بیاندیشید.
آرامش فکری تاثیر شگفت آوری بر بازدهی ذهن شما دارد.
2.درباره ی خود و درس خواندتان مثبت بیاندیشید به این طریق که در حین مطالعه به خود یادآوری کنید که چه مهارت های ویژه ای دارید و تواناییهایتان چیست.
3.از افکار نا امید کننده بپرهیزید.مثلا این بار به جای اینکه بگویید"من اشتباه کردم و حالا همه چیز آشفته است و من وقت کافی برای این امتحان ندارم",بگویید:درست است که کمی دیرتر از آنچه در نظر داشتم شروع کردم اما از آنجایی که الان در حال انجامش هستم پس به بهترین نحو ممکن از پس آن بر خواهم آمد.
4.تفکر سیاه و سفید نداشته باشید.نگویید من همیشه افتضاح به بار می آورم بلکه دیدگاه واقع گرایانه در پیش بگیرید و بگویید من امتحان پیش خیلی خوب عمل نکردم,برای این امتحان چه کاری میتوانم انجام دهم که خوب برگزار شود؟
5.خودتان را با دیگران مقایسه نکنید!در نهایت فقط حس بدی نسبت به خود خواهید داشت و مطالعه تان فایده ای نخواهد داشت.

تدریس زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی فیزیک ، تدریس خصوصی ریاضی ، تدریس خصوصی آیلتس ، تدریس خصوصی تافل ، تدریس خصوصی شیمی ، تدریس خصوصی زیست شناسی، تدریس خصوصی زبان انگلیسی میتوانند در کاهش استرس شما و آموزش سریعتر و پربازده تر کمک کننده باشند.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.