برگزار شده

کلاس و دوره آموزشی نیمه خصوصی کارگاه هنر اپرا با آموزشگاه مدرسه آنلاین هنر فردا

ثبت نام در کلاس آنلاین نیمه خصوصی کارگاه هنر اپرا با قیمت مناسب که آموزشگاه مدرسه آنلاین هنر فردا برگزار می کند.

برگزار کننده: آموزشگاه مدرسه آنلاین هنر فردا زمان ثبت نام: 1400/08/18 20:11 - 1400/08/19 20:11 زمان برگزاری: 1400/08/19 20:11 - 1400/10/29 20:11 روزهای برگزاری: چهارشنبه ها ساعت 5 تا 8 بعد از ظهر
هزینه دوره: 
2,500,000 تومان
  • توضیحات دوره
  • سرفصل ها
  • نظرات
دوره برگزار شده است.
توضیحات دوره
نحوه برگزاری: آنلاین
2
حداکثر ظرفیت شرکت‌کنندگان 30 نفر است.
از نوشتن تا کارگردانی
اپرا در ایتالیا و از قرن شانزدهم میلادی پرورانده شد و در اثر تلاشی متعهدانه و خلاقانه به یمین وجود حامیان این هنر در میان ثروتمندان اهل فرهنگ و نابغه‌هایی چون جوزپه وردی به بالندگی رسید. از این رو این هنر را "دختر ایتالیا" نامیده‌اند؛ به اعتبار تلاش هنرمندان ایتالیایی و نیز از این جهت که کلمه اپرا با "a" ختم می‌شود و این حرف نشانه مونث بودن در زبان ایتالیایی است. سلطه هنرمندان ایتالیایی به مدت دو قرن در اروپا ادامه داشت و به همین دلیل اکثریت قریب به اتفاق متن‌ها یا لیبرتوها (Libretto) و اصطلاحات هنری اپرا به زبان ایتالیایی بودند و هستند. پیش از آن که اپرای آلمانی توسط "واگنر "خلق شود این هنر به نظر هنری تماماً ایتالیایی می‌آمد در حالیکه اپرا هنری جهانی است که پیش از ایتالیا در مشرق زمین نیز متداول بوده است.
جهان امروز هنر اپرا را متعلق به همه فرهنگ‌های غنی از منظر غنای موسیقی، متون و داستان‌های شاعرانه و منظوم و توان آوازی و خوانندگی می‌شناسد. حتی در کشورهایی که دارای سبقه هنری کارآمد نیستند – به عنوان مثال کشور قطر - آموزش و اجرای "اپرا" در دستور کار هنرمندان و حمایت مدیران فرهنگی‌شان قرار گرفته است، زیراکه پی‌برده‌اند هنر اپرا حافظ گنجینه‌های ادبی- بخصوص اشعار کلاسیک و موسیقی است. از سوی دیگر، اپرا صحنه هم افزایی همه هنرها و به نفع پدید آوردن اثری جامع و نافذ متشکل از هنرهای مختلف است. کارگردانان معتبر بین‌المللی همچون "فرانکو زفیرلی"و "جورجو استره‌لر" حضور در عرصه اپرا را از افتخارات خود می‌دانند و خوانندگانی چون ماریا کالاس، لوچیانو پاواروتی، رشید بهبود اوف و آندریا بوچلی شهرت جهانی خود را مدیون اپرا می‌دانستند.
سرفصل ها
در "کارگاه هنر اپرا" ضمن شناساندن اصول اپرا و بررسی مقایسه‌های آن در کشورهای مختلف جهان، اهمیت و ویژگی‌های این هنر چند رسانه‌ای آموزش داده میشود.
در این کارگاه که در دو ترم ده جلسه‌ای به صورت مقدماتی و عالی برگزار میشود، از پایه‌ای‌ترین عنصر اپرا یعنی متن یا Libretto تا نهایی‌ترین شکل اجرای آن در قالب کارگردانی، هدایت بازیگر – خوانندگان، طراحی صحنه، لباس و نور تدریس خواهد شد.
این کارگاه در عین حال و به تناسب با حضور سایر هنرمندان مجرب تالشی خواهد بود که مستعدترین چهره‌های هنر اپرای ایرانی را شناسائی و بستر رشد و معرفی آنان را فراهم سازد.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.