تاریخ انتشار:

تدریس آنلاین با ادوبی کانکت واتس اپ شاد اسکای روم

تدریس آنلاین با ادوبی کانکت واتس اپ شاد اسکای روم

ابزارهای برگزاری تدریس آنلاین

تدریس آنلاین

تدریس آنلاین این روزها به عنوان یک فرآیند رسمی و کاملا پذیرفته شده در سیستم آموزشی است که شما با استفاده از اینترنت تدریس خواهید داشت. این تدریس می تواند به صورت تدریس خصوصی یا تدریس گروهی باشد, به عبارتی تدریس بدون حضور فیزیکی افراد در فضای اینترنت در زمره تدریس آنلاین قرار دارد. از جمله ویژگی های منحصر به فرد تدریس آنلاین می توان به سازگاری مکانی و زمانی اشاره کرد بدین معنی که چه معلم ها و چه شاگردان به فضای مشخصی محدود نیستند و می توانند با مدیریت زمان کلاس, میزان ساعت های برگزاری کلاس های آنلاین را مشخص کنند

یک ویژگی مهم دیگری که نباید از آن غافل شد بالا رفتن سواد دیجیتالی افراد است. معلم هایی که با سیستم های جدید آموزشی و متد های روز دنیا آشنایی نداشتند امروزه به واسطه اجبار در برگزاری کلاس آنلاین توانسته اند با دنیای تکنولوژی پیوند بخورند.در کنار معلم ها خانواده نیز برای این امر مهم تربیت می شوند و روز به روز بر میزان سواد دیجیتالی افراد اضافه می شود.

تدریس آنلاین یک دنیای جدید را در مسیر آموزشی به ما نشان داد که در جهت همراهی با این دنیای جدید باید بروز شویم. همین امروز مهارت های برگزاری کلاس آنلاین را فرا بگیرید.


در ادامه این مقاله جهت برگزاری کلاس آنلاین 4 ابزار پر کاربرد این روزها را با هم مقایسه می کنیم و از مزایا و معایب هر یک برایتان می گوییم در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم کدام ابزار می تواند برای شما کاربردی باشد.

تدریس آنلاین با واتس اپ


واتساپ با برقراری ارتباط گروهی به میدان رقابت وارد شد جهت برقراری ارتباط پس از محدود شدن تلگرام از شهرت بیشتری برخوردار شد. با اینکه در زمینه برگزاری کلاس آنلاین تجربه زیادی نداشت اما به دلیل قابلیت های ارسال فایل و تصاویر, ارسال پیام های صوتی و تصویری در زمره ابزار کلاس آنلاین جای گرفت.

با وجودی که هنوز هم کلاس هایی در فضای واتس اپ درحال برگزاری هستند با این حال این ابزار در جهت ارتقا خود قدمی بر نداشت و گزینه های جدیدی را به امکانات خود اضافه نکرد.با این حال خیلی از اساتید و مدیرانی که با نحوه برگزاری کلاس ها در فضای آنلاین آشنایی نداشتند و با ابزاری چون اسکای روم ، بیگ بلو باتن و ادوبی غریبه بودند ، حداقل تجربه در استفاده از واتساپ را داشتند به آسانی توانستند از خدمات واتساپ برای ارتباط با شاگردانشان استفاده کنند.

در میان ابزارهای برگزاری کلاس آنلاین واتس اپ اپلیکیشنی بسیار ساده است که شما به غیر از پرداخت هزینه اینترنت, هزینه دیگری را پرداخت نمی کنید. امروزه نیز به واسطه وابستگی افراد به فضای دیجیتال درهمه جا اینترنت وجود دارد. کافیست این اپلیکیشن سبز رنگ معروف را روی سیستم خود و یا گوشی همراه خود نصب کنید و از سرعت اینترنت خود مطمئن باشید.نکته ای که وجود دارد اسن است که شما به راحتی می توانید با نصب نسخه ویندوزی این برنامه, واتس اپ را بر روی لپ تاپ و یا کامپیوتر خانگی خود داشته باشید. در بعضی مهارت های درسی بهتر است صفحه کلاس بزرگ تر باشد تا در صورت نیاز به اسکرین شات گرفتن, تصویر با وضوح بیشتری ذخیره شود

از امکانات واتس اپ امکان تشکیل گروه بود. بدین معنی که شاگردان می توانند در گروه های واتس اپی عضو شده و پس از زمان کلاس با هم کلاسی ها و معلم خود در ارتباط باشند و در صورتی که پس از پایان کلاس سوالی برای دانش آموزان پیش بیاید می توانند در گروه از دیگر همکلاسی های خود بپرسند.نکته حائز اهمیت این است که شما برای برقراری ارتباط از طریق واتساپ به حداقل سرعت اینترنت نیاز دارید چون این اپلیکیشن می تواند به راحتی سرعت اینترنت شما را تشخیص داده و فایل های ارسالی و ویدیو های درسی شما را با توجه به اینترنت مصرفی کم حجم کند. با این حال داشتن اینترنت پر سرعت می تواند به شما کمک بهتری کند.

مزایای استفاده از اپلیکیشن واتس اپ در کلاس آنلاین

با بیان ویژگی های خوب واتس اپ سوالی که پیش می آید این است که اگر واتساپ می توانست تا این اندازه خدمات عالی و گسترده ای را ارائه کند چرا مدارس شروع به برگزاری کلاس های خود در ابزار های آنلاین دیگر کردند؟

برای مثال:
  • - واتساپ برای شرکت شاگردان در کلاس محدودیت داشت و اساتید نمی توانستند بیشتر از تعدادی مشخص شاگرد در کلاس تعریف کنند
  • - امکان استفاده از قلم نوری ( که یکی از ابزار مهم در تدریس برخی از دروس بود ) در کلاس ها وجود نداشت
  • - یکی از مهم ترین نواقص آن بود که ، امکان ضبط کلاس برای اساتید و شاگردان وجود نداشت در نتیجه آن ها باید تمام موارد گفته شده در کلاس را در همان زمان تدریس فرا می گرفتند یا به انتخاب خود مطالب را یاد داشت می کردند که این موضوع موجب ایجاد اختلال زیاد در یادگیری دانش آموزان می شد
  • - در واتساپ امکاناتی مانند تخته سیاه الکترونیک وجود نداشت و این امر تدریس را برای اساتید بسیار دشوار می ساخت.
  • - بر خلاف برنامه هایی چون ادوبی کانکت ، بیگ بلو باتن ، اسکای روم و ... امکان ثبت نظر و شرکت در بحث های مطرح شده در کلاس هنگام پخش فایل های ویدیویی یا ویدیو کنفرانس ها وجود نداشت
  • - این برنامه ثبت و اشتراک گذاری حجم بالا از ویدیو های ضبط شده توسط اساتید را پشتیبانی نمی کرد
  • - واتساپ یک برنامه ارتباط جمعی و اجتماعی است در نتیجه بسیار طبیعی بود اگر در هنگام شرکت در کلاس پیام های بی شماری برای اساتید و دانش آموزان ارسال می شد وحواس آن ها را کامل از درس پرت می کرد
  • - در هنگام استفاده از واتساپ با تلفن های هوشمند و به صورت طولانی مدت گوشی شما که ملزم به استفاده از حجم باتری بسیار بالایی بود به سرعت داغ می شد و این موضوع کاربر را مجبور به خروج از کلاس برای تایمی طولانی و اتصال مجدد به کلاس می کرد که با این کار شاگردان مباحث طولانی از کلاس را از دست می دادند
  • - برای موسسات و آموزشگاه ها با تعداد شاگردان بالا اصلا کاربردی نیست و نمی توانند تعداد زیادی شاگرد را همزمان وارد کلاس آنلاین کنند.



با این مواردی که ذکر شد کاربران را ترغیب کرد تا در جهت برگزاری کلاس آنلاین خود به اپلیکیشن های دیگری روی بیاورند. اپلیکیشن هایی که با وجود کاربردی بودن بتوانند نیازهای معلم ها و شاگردان را برطرف کند و در عین حال ساده باشد. به واقع باید گفت واتس اپ در ابتدا هم جهت برگزاری کلاس تعبیه نشده بود. یک ابزار برقراری ارتباط تصویری بوده و هست و شاید به همین جهت است که به امکانات خود نیافزود... هدف از واتس اپ نیز برگزاری کلاس های آنلاین خصوصی یا گروهی نبود.

پیشنهاد استادسلام:

طبق مواردی که تا کنون بدان اشاره کردیم واتس اپ در میان گزینه های پیشنهادی استادسلام قرار نمی گیرد. اگر استادی هستید که تدریس خصوصی یا گروهی کارتان است و فارغ از تفریح برایتان ارزش دارد خوب است در ادامه همراه ما باشید و ابزارهای پرکاربرد این روزها را بهتر بشناسید.واتس اپ می تواند در زمره ابزارهای پیام رسان یکی از کاربردی ها باشد اما برای تدریس آنلاین موفق پیشنهاد نمی کنیم. حتما برایتان پیش خواهد آمد که در طول تدریس به تخته نیاز پیدا کنید یا بخواهید فایلی یا فیلمی را به اشتراک بگذارید بنابراین استادسلام پیشنهاد بهتری برای شما خواهد داشت. در ادامه با معرفی ابزارهای مخصوص تدریس آنلاین موفق همراه ما باشید.

درباره بیگ بلوباتن

تدریس آنلاین با بیگ بلوباتن


برنامه ی ارتباطات آنلاین بیگ بلو باتن جهت برگزاری وبینار و کلاس های آنلاین ساخته و به بازار عرضه شد این برنامه از بسیاری زوایا توانست مشکلات برنامه های رقیب خود را کاهش داده و خدمات گستره تر و دسترسی بیشتری را به کاربران خود بدهد .یکی از این موارد که در برنامه ادوبی کانکت بسیار به چشم می خورد و در بیگ بلو باتن برطرف شد اوپن سورس بودن این برنامه می باشد . (اوپن سورس بودن به معنی"دسترسی آزاد برای تمام کاربران نه فقط برای اپراتور یا اساتید سایت به صورت رایگان") البته تجربه استاد سلامی ما ثابت کرده که اوپن سورس بودن کلاس ها برای کاربران به ویژه اساتید مناسب نبوده و در نتیجه ترجیح اساتید بر استفاده از ادوبی و اسکای روم می باشد زیرا می توانند به راحتی کلاس های خود را کنترل و هدایت کنند.

bbb مانند تمام هم رده های خود در بحث آموزش دسترسی و توانایی ساپورت و یکپارچه سازی با برنامه های آموزش الکترونیک دیگر را دارد.زبان این برنامه به صورت پیش فرض انگلیسی است که شما می توانید به راحتی به نسخه فارسی و یا هر زبان دیگری تغییر دهید. نرم افزار بیگ بلو باتن در ورژن جدید خود توانست با استفاده از ابزارهای برنامه نویسی پیشرفته امکاناتی را به کاربران خود بدهد تا بدون نیاز به نصب برنامه های جانبی دیگر فقط و فقط با استفاده از مرورگرهای موجود در رایانه خود بتوانند برنامه را بر روی دستگاه های دیجیتالی مانند گوشی های موبایل ، کامپیوتر و تبلت نصب کنند و از خدمات آن به طور کامل و نامحدود استفاده کنند که این ویژگی بیگ بلو باتن را از باقی برنامه های کلاس آنلاین مشابه جدا می سازد.

سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که اگر نخواهیم از وبسایت استفاده کنیم چطور برنامه را نصب کنیم؟

نصب ابزار بیگ بلوباتن

تمام مطالبی که در بالا گفته شد رو کنار بگذارید اگر بخواهید از برنامه bbb با امکان نصب بر روی کامپیوتر شخصی استفاده کنید ( حداقل برای افراد بدون دانش استفاده از سخت افزار و خدمات آنلاین ) نیاز است که چند جلسه زیر نظر اساتید حرفه ای برنامه نویسی در استاد سلام آموزش ببینید.شما طی چند جلسه در کلاس تدریس خصوصی برنامه نویسی می توانید به راحتی این برنامه کاربردی را نصب کنید و از آن استفاده کنید.دستور العمل بلند بالای این سخت افزار ممکن است شمارا نیازمند استفاده 24 ساعته از پشتیبان کند

امکانات حداقلی سخت افزاری که برای راه اندازی بیگ بلو باتن لازم است :

  • استفاده از 4 گیگ رم آزاد فقط جهت نصب برنامه
  • 4 هسته سی پی یو و 50 گیگ هارد

که این موارد تنها می تواند نیاز های اولیه این سخت افزار را پوشش دهد . میزان هارد بالایی که در راهنمای برنامه گفته شده به حجم ویدیو های ضبط شده که در هر کلاس ذخیره می شوند بستگی دارد. پس اگر می خواهید تمام رکورد های کلاس برگزار شده را به صورت آرشیو داشته باشید و برای شاگردانتون نمایش دهید لازم است تا فضای حافظه کامپیوتر خود را از میزان گفته شده بیشتر در نظر بگیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

نکته: برای نصب بیگ بلو باتن باید از نسخه 2.2 از ubuntu 16.04 استفاده کنید.

از بحث تخصصی آن که بگذریم نصب این برنامه برای کاربرانی که نیازمند ابزارهای ساده برگزاری کلاس آنلاین هستند مناسب نیست. خوب است بدانید برای استفاده از این ابزار به اینترنت با پهنای سرعت زیادی نیاز دارید و به دلیل تحریم هایی که وجود دارد شما نمی توانید از کلیه امکانات این ابزار استفاده کنید.بنابراین درست حدس زدید پیشنهاد استاد سلام به شما که چندان حرفه ای نیستید این ابزارهم نیست.اما با وجود مشکلاتی که با این ابزار ممکن است داشته باشید هنوز هم هستند افرادی که از این ابزار جهت برگزاری کلاس آنلاین استفاده می کنند... فکر می کنید دلیل آن چیست؟

مزایای استفاده از ابزار bbbدر کلاس آنلاین

در ابزار بیگ بلو باتن شما علاوه برا امکان اشتراک گذاری فیلم وصدا می توانید نظر سنجی آنلاین داشته باشید و دانش آموزان با استفاده از نظر سنجی ها در بحث های گروهی شرکت کنند و تعامل بیشتری با کلاس آنلاین داشته باشند

هم پوشانی با ابزارهای دیگر

به دلیل رابط برنامه نویسی قوی که این ابزار دارد شما می توانید به راحتی برنامه های کاربردی دیگری به آن اضافه کنید و خدمات بیشتری را دریافت کنید.

به راحتی کنترل کلاس آنلاین را به دست بگیرید

دسترسی های موجود در نرم افزار این امکان را به اپراتور می دهند تا علاوه بر برگزاری کلاس آنلاین و به کارگیری امکانات پخش فایل و فیلم نظم کلاس را به دست بگیرید و از طریق میکروفون و پیام گزاری بحث های جاری در کلاس را مدیریت کنید.دراین ابزار امکان حضور چندین اپراتور همزمان وجود دارد

امکان ضبط و ذخیره سازی کلاس های آنلاین

در هر نقشی که هستید شما می توانید کلاس را ضبط کنید.این نقش ها می توانند شامل کاربر عادی و یا شاگرد باشند اپراتور یا برگزار کننده باشند, با ضبط کلاس می توانید در نقش شاگرد کلاس را دوره کنید و در نقش ارائه کننده می توانید با مرور کلاس آنلاین نقاط قوت و ضعف آموزشی خود را پیدا کنید

امکان اشتراک گذاری صدا و تصویر در کلاس آنلاین

افرادی که امکان ورود به این ابزار برایشان فراهم باشد می توانند از خدمات کلاس آنلاین شامل میکروفون, وبکم نامحدود استفاده کنند. ممکن است تصور کنید این امکان در ابزارهای دیگر هم وجود دارد اما نکته حائز اهمیت این است که این برنامه امکان تنظیم نور و اندازه تصویر را دارد تا شما با توجه به سرعت اینترنتتان آن را تنظیم کنید.

بارگذاری فایل ها در کلاس آنلاین

این برنامه به دلیل حرفه ای بودن ماهیت آن از فایل های شما در تمام فرمت ها پشتیبانی می کند و نیازی به تغییر ماهیت فایل هایتان نیست. این فایل می تواند شامل یک فیلم آموزشی باشد یا مجموعه ای از تصاویر و pdf های آموزشی. اساتید می توانند فایل های آموزشی خود را در کلاس آپلود کنند و در هنگام برگزاری کلاس به نمایش بگذارند.نکته ای که وجود دارد این است که فایل پیش از نمایش باید در یک آدرس اینترنتی قرار داده شود.

پیشنهاد استادسلام :

با ذکر معایب و مزایایی که برای این برنامه برشمردیم این طور باید گفت که ابزار بیگ بلو باتن بیش از حد حرفه ای است و اگر برای برگزاری کلاس آنلاین و یا سمینار و وبینار خود نیاز به فضای ساده تر و در عین حال کاربردی تری هستید این ابزار نیز جزو ابزارهای پیشنهادی ما به شما نیست. ابزارهایی نظیر بیگ بلوبات بسیارند که درابتدا ممکن است برای شما بنظر سخت بیاید اما زمانی که با آن کار می کنید برایتان ساده تر می شود با این حال بازهم پشنهاد ما به شما ابزارهایی است که در عین راحتی کار با آن ها می توانید تدریس آنلاین حرفه ای داشته باشید

درباره ادوبی کانکت و کلاس آنلاین

تدریس آنلاین با ادوبی کانکت


ادوبی کانکت که بر طبق نظر سنجی ها به عنوان بهترین ابزار برگزاری کلاس آنلاین, جلسات و کنفرانس ها در میان کابران انتخاب شده اولین بار در سال 2018 جهت استفاده در دسترس افراد قرار گرفت.از جمله خدمات کاربردی که این اپلیکیشن به نحو احسن توانست برای کاربران خود فراهم آورد.

    شامل:
  • برگزاری کلاس آنلاین
  • حضور افراد با تعداد بالا هم به صورت صوتی و هم به صورت تصویری
  • برپایی سمینارها وب کنفرانس ها و وبینارها
  • برگزاری جلسات درون سازمانی

بخش چت آنلاین در ادوبی کانکت

کاربران حاضر در این ابزار فارغ از نقش خود به عنوان شرکت کننده و یا ارائه کننده اپراتور یا مدیر می توانند در این بخش ارتباط گفتگو آنلاین داشته باشند و با یکدیگر در کلاس ارتباط برقرار کنند.این امکان که در دیگر ابزار های برگزاری کلاس آنلاین هم وجود دارد در ادوبی با کانکت با کیفیت بهتری انجام می شود. همچنین شما می توانید در ادوبی کانکت به طور همزمان ارسال فایل های ویدئویی و صوتی را مدیریت کنید و امکان ضبط کلاس برای دانش آموزان و اساتید را در اختیار خودشان بگذارید تا در صورت نیاز اقدام به ضبط کلاس کنند.

فضای ابری در ادوبی کانکت

در فضای ابری یا بهتر بگویم حافظه ابری شما می توانید فایل های مورد نیازتان را در آنجا ذخیره کنید و در هنگام برگزاری کلاس آن را در اختیار کاربرانتان قرار دهید. این یکی از امکانات کاربردی ادوبی کانکت است.

قابلیت پخش مستقیم از یوتیوب در ادوبی کانکت

در ایران برای افرادی که اکانت یوتیوب ندارند ممکن است امکان جذابی نباشد اما اگر شما جزو افرادی هستید که اکانت یوتیوب فعالی دارید و فیلم های آموزشی را در یوتیوب بارگذاری می کنید خوب است از امکانی که جدیدا به ادوبی اضافه شده است باخبر شوید.بر طبق این ویژگی کاربر دیگر نیازی به آپلود فایل مورد نظر خود در ادوبی کانکت ندارد و می تواند مستقیم آن را به نمایش بگذارد.

با وجود مزایای زیادی که برای این اپلیکیشن برشمردیم و گفتیم که بر طبق نظرسنجی ها بهترین ابزار برگزاری کلاس آنلاین شناخته شده است معایبی هم دارد که از نظر کاربران پوشیده نیست.

معایب ادوبی کانکت

  • فرمتی که ادوبی کانکت پشتیبانی می کند mp4 است و برای بارگذاری فایل هایی غیر از mp4 ابتدا باید فرمت آن را تغییر دهید که به عنوان یک نقطه ضعف برای ادوبی در نظر گرفته می شود.
  • برنامه به صورت آفلاین قابل دسترسی نیست که نیاز به اتصال به اینترنت دارد
  • در سیستم عامل اندورید ورژن های 4.4 به بالا و سرعت اینترنت بالا قابل دسترسی است

جالب است بدانید شما به عنوان ادمین کلاس این امکان را در ادوبی کانکت دارید که اعضای کلاس یا میتینگ را به صورت فایل اکسل و یکجا به کلاس اضافه کنید تا از ثبت زمان بر اعضا به صورت جداگانه خودداری کنید .

نصب و فعالسازی برنامه ادوبی کانکت کاملا رایگان بوده و شرکت adobe تمامی این امکانات را بدون پرداخت هزینه ای در اختیار کاربران قرارداده است و پشتیبانی استاد سلام اساتید و شاگردان را هنگام نصب و راه اندازی برنامه در تمام مراحل هدایت و راهنمایی خواهد کرد برنامه ادوبی کانکت به تازگی در ورژن جدید خود نیز خدماتی گسترده تر را به آپشن های قبلی اضافه کرده و بسیاری از کاستی ها را حل کرده است که

    شامل:
  • قرار دادن رمز برای فایل های موجود در کلاس
  • اعمال تنظیمات دستی در هنگام برگزاری کلاس
  • تغییرات چیدمان تصاویر در وبکم اساتید
  • اتصال به کلاس با تلفن همراه

پیشنهاد استادسلام:

در راستای معرفی ابزار ادوبی کانکت پیشنهاد ما به شما این ابزار است. چرا که مزایای استفاده از این ابزار از معایب آن بیشتر است. پشتیبانی عالی دارد و فضای برای برگزاری کلاس آنلاین به صورت کاملا حرفه ای و منظم تعبیه شده. برای برگزاری سمینارها, وبینارها, جلسات و کنفرانس ها این ابزار بسیار کاربردی است.برای دریافت خدمات ادوبی کانکت همین حالا تماس بگیرید09037736939

با ذکر مواردی که گفته شد در صورتی که درباره ادوبی کانکت سوالی دارید در اینجا همراه ما باشید. در فیلم زیر نحوه کار در ادوبی کانکت را می توانید مشاهده کنید.

درباره ابزار اسکای روم

تدریس آنلاین با اسکای روم


فضای دیگری که امروزه بسیار کاربردی است اسکای روم است که می تواند با حضور افراد متعدد در کلاس آنلاین جهت کار در موسسات آموزشی و مدارس و حتی در تدریس خصوصی کاربرد داشته باشد. این ابزار می تواند هم بر روی گوشی موبایل شما و هم بر روی سیستم شما کار کند. شما نیاز به دانلود ابزار خاصی ندارید و کافیست گوگل کروم خود را بروز کنید و روی لینک کلاس که برای شما ساخته می شود کلیک کنید و به فضایی وارد شوید که نام کاربری و رمز عبور از شما می خواهد. برای تک تک دانش آموزان ساخته شده و در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

در فضای اسکای روم شما می توانی هم ارتباط تصویری و هم ارتباط صوتی داشته باشید. برای هر دو این موارد باید دسترسی لازم سیستم خود را فعال کنید که کار چندان دشواری نیست و در قسمت تنظیمات می توانید این کار را انجام دهید.
مزایای استفاده از ابزار اسکای روم :
  • امکان چت آنلاین 
  • امکان بارگذاری فایل
  • امکان اشتراک گذاری دسکتاپ
  • امکان مدیریت کلاس و برقراری نظم در هنگام تدریس با کنترل میکروفون شاگردان
  • امکان حضور افراد بیشتری در کلاس آنلاین
پیشنهاد استادسلام:

از معایب اسکای روم بنا بر نظر کاربرانی که از این سیستم استفاده می کنند قعطی اپلیکیشن در ساعت های صبح و بیرون شدن دانش آموزان از کلاس هاست. این گلایه را اکثر کاربران از این سیستم دارند. خوب است بدانید به علت داشتم مشتری زیاد این اتفاق ممکن است برای هر سیستم دیگری هم پیش بیاید. به هر حال ما نیز انتظار داریم تا سیستم خود را ارتقا بدهند و ظرفیت بیشتری برای ابزار اسکای روم در نظر بگیرند.با این حال اسکای روم می تواند پیشنهاد خوبی برای برگزاری کلاس هایتان در استادسلام باشد.

در ویدئو زیر به صورت خلاصه در فضای اسکای روم در خدمت شما هستیم:

درباره اپلیکیشن شاد

تدریس آنلاین با اپلیکیشن شاد


با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان, ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود و با تعطیلی مدارس اقدام به راه اندازی اپلیکیشن شاد کرد. در ابتدا این برنامه فقط بر روی یکی از اپلیکیشن ها قابل اجرا بود یعنی نیاز بود تا کاربران یک اپلیکیشن پیام رسان را روی سیستم خود داشته باشند اما در 21 فروردین نسخه بدون نیاز به پیام رسان را, آموزش و پرورش رونمایی کرد.

متاسفانه به دلیل آن که همه دانش آموزان از داشتن گوشی هوشمند و یا سیستم کامپیوتری بهره مند نیستند طبق آمار حدود 33درصد دانش آموزان از آموزش آنلاین جا مانده اند و آن هایی هم که گوشی هوشمند و اینترنت دارند بنا به دلایلی از این اپلیکیشن نارضی هستند. دلایلی مانند

  • عدم اعتماد به اپلیکیشن های عمومی مانند شاد
  • کندی زیاد سرعت عملکرد اپلیکیشن شاد
  • عدم کاربرد اپلیکیشن شاد بر روی کامپیوتر

همان طور که این برنامه تنها بر روی گوشی در دسترس است و به این دلیل که به اطلاعات گوشی دسترسی دارد بسیاری از افراد تمایلی به نصب آن ندارند. حس عدم اعتماد به اپلیکیشن های عمومی در ایران میان افراد بسیار زیاد است. سال گذشته در تلگرام طلایی اطلاعات حدود 42 میلیون کاربر به سرقت رفت و همین امر یکی از دلایل عدم اعتماد کاربران به اپلیکیشن های داخلی است. این ابزار پشتیبانی زیادی هم نخواهد داشت و به راحتی نمی توانید مشکلاتتان را با پشتیبانی در میان بگذارید.

اما این اپلیکیشن با تمام کاستی ها و کمبودهایش امکاناتی هم دارد از قبیل

  • امکان نظرسنجی
  • پخش زنده
  • حضور و غیاب در هر 7دقیقه
  • بخش مجزا برای تکالیف
  • بخش مجزا برای آزمون
  • اعلام نتایج آزمون
  • تماس صوتی و تصویری
  • امکان ارسال عکس و فیلم
  • شادینو (شبکه اجتماعی مدیران و معلمان)
  • شادنما (پخش زنده دروس )
پیشنهاد استادسلام:

به دلیل مزایای زیادی که ابزارهای کاربردی معرفی شده دارند پیشنهاد ما نیز به شما اپلیکیشن شاد نیست. پشتیبانی مناسب و به موقع یکی از موارد انتخاب یک ابار مناسب است که اپلیکیشن شاد از این قاعده مستثنی است. و دلایل دیگری که در بالا به آن اشاره شد سبب شده تا این اپلیکیشن در زمره اپلیکیشن های پیشنهادی ما به شما نباشد.




با معرفی این 4 ابزار اکنون می توانید اپلیکیشنی که برای شما کاربردی و مناسب تر است را انتخاب کنید.دنیا روز به روز در حال پیشرفت و بروز شدن است و انتظار می رود با وجود محبوبیتی که کلاس آنلاین دارد به فکر ایجاد ابزارهای کاربردی بیشتری برای کاربران باشند.ابزارهای دیگری مانند google meeting,zoom,cisco webex meeting,blackboard collaborate,panopto,wizlq و بسیاری دیگر هستند که بنا به نیاز کاربران در حال خدمت رسانی در کلاس انلاین هستند.
ما نیز در استاد سلام برآن شدیم تا علاوه بر خدمات کلاس آنلاین برای موسسات و مدارس مدرسه آنلاین ارائه کنیم. در این صورت می توانید با تعرفه ای مناسب مدرسه یا موسسه خود را ثبت کنید و از خدمات ما بهره مند شوید. برای ثبت مدرسه آنلاین خود و دریافت پشتیبانی استاد سلام هم اکنون با ما تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید و یا با شماره 09037736939 در تماس باشید.

شرح حال مدارس در این روزها 
با ظهور ویروس کرونا و همه گیری آن در ابتدا مدارس به طور موقت تعطیل شد تا کمی از تعداد افراد مبتلا به بیماری کاسته شود و بتوانند تا حد زیادی کنترل سلامت افراد جامعه را در دست بگیرند. پس آن با جدی شدن شرایط مشاغل در صنف های مختلف خانه نشین شدند و کم کم شرایط سخت زندگی برای مردم چهره واقعی خود را نشان داد. آموزش به طور کلی تعطیل شده بود و همه نگران بودند که فرزندشان از تحصیل بازمانده اند. امید بود که تا شهریورماه کرونا سایه اش را از سرمان کم کند و مدارس طبق روال عادی باز شوند و آموزش از سر گیرد اما با افزایش تعداد آمار مبتلایان آموزش مجددا به حالت تعلیق و این بار مجازی در آمد. مدارس مجبور شدند تا بستر لازم برای برگزاری کلاس آنلاین را مهیا کنند تا تدریس آنلاین بجای تدریس حضوری سبب شود تا دانش آموزان از تحصیل بازنمانند.
برای مدیران مدارس در سراسر کشور اعلام آمادگی کردیم که می توانیم بستر لازم را برایشان مهیا کنیم تا در روی سایت استادسلام یک زیر سایت داشته باشند و به شاگردان خود ارائه خدمت کنند.در ابتدای ارائه خدمات به موسسات و مدیران آموزشی تنها از فضای اسکای روم بهره می بردیم اما پس از مدتی به دلیل استقبال مدارس و حتی اساتیدی که دانش آموزان زیادی را داشتند تصمیم گرفتیم تا بستری دیگر برای برگزاری کلاس های آنلاین استفاده کنیم.
اینکه چرا بهتر است انتخاب شما استادسلام باشد دلایل متعددی وجود دارد:
  1. به صرفه بودن هزینه ها
  2. تحویل پنل بلافاصله پس از ثبت نام شما
  3. پشتیبانی از کلاس ها و حتی دانش آموزان
  4. آموزش به معلمان مدارس
  5. ثبت کلاس های شما و افزودن دانش آموزانتان به کلاس به صورت دسته ای
  6. امکان ارسال پیامک حاوی لینک ورود به کلاس و نام کاربری, رمز عبور به دانش آموزان و اساتید
  7. امکان ضبط کلاس و دسترسی به فایل ضبط شده در پایان به صورت آفلاین
و ....
چند پیشنهاد برای مدارس آنلاین در استفاده از ابزارهای ادوبی کانکت, اسکای روم و شاد:

معایب ادوبی کانکت:

در مقایسه با اسکای روم که نیاز به نصب ندارد، هم استاد و هم دانش آموز باید ادوبی کانکت را بر روی گوشی یا لب تاب خود نصب کنند که کمی وقت گیر خواهد بود.محیط داخلی ادوبی به زبان انگلیسی است و نسخه فارسی ندارد البته با نصب یک فلش پلیر که سایت استاد سلام بشما ارائه می کند می توانید چت داخلی ادوبی را فارسی کنید.در حال حاضر فیلم های ضبط شده در محیط ادوبی تنها در لب تاب یا کامپیوتر قابل رویت است و از طریق گوشی موبایل قابل نمایش نیست مگر اینکه سایتی که خدمات ادوبی را ارائه می نماید ابتدا فیلم ها را در سایت خود بارگزاری نماید.

مزایای ادوبی کانکت:

به دلیل توانایی استفاده از 9 وبکم همزمان از طرف دانش آموزان و معلمان دبستانی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است چرا که بچه های در آن سن دوست دارند تصویر هم کلاسی های خود را تا حد امکان ببینند و کلاس اینگونه برایشان ملموس تر می شود.نسبت به سایر اپلیکیشن ها دارای امکانات و پایداری بیش تریست.

مزایای اسکای روم:

اسکای روم محیطی ساده و قابل دسترسی برای همه سنین است. دسترسی بسیار آسان و عدم نیاز به نصب اپلیکیشن مساله قابل توجهیست. خصوصا برای کسانی که آشنایی چندانی با it و کامپیوتر ندارند و هم چنین فرصت زیادی برای صرف وقت جهت نصب و راه اندازی اپلیکیشن تا شروع یک کلاس خاص ندارند، اسکای روم می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد؛ زیرا بدون فوت وقت و فقط با یک کلیک وارد فضای کلاس خود خواهند شد.

معایب اسکای روم:

همانطور که در بالا ذکر شد به دلیل افزایش غیرقابل تصور تعداد افرادی که از اسکای روم استفاده می کنند، گاها قطع و وصلی در صدا و تصویر و یا تاخیر در ارسال آن بوجود می آید، بنا بر تجربه توصیه می کنیم در این موارد پس از چند دقیقه مجددا وصل شده و سیستم را امتحان کنید.اما بهترین راه حل برای دوری از این مشکلات اسکای روم، برگزاری کلاس ها در بعد از ظهر و ساعت های کم ترافیک می باشد.

معایب اپلیکیشن شاد:

اپلیکیشن شاد تنها یک پیام رسان است در حالیکه مدارس نیاز به محیطی تعاملی دارند.در حال حاضر به دلیل دستور اکید استفاده از اپلیکیشن شاد توسط آموزش و پرورش، معمولا به عنوان یک اپلیکیشن کمکی در کنار سایر اپلیکیشن ها در مدارس مورد استفاده قرار می گیرد.

از همان ابتدای همه گیری ویروس کرونا استادسلام 500 نفر ساعت کلاس هدیه رایگان به مدارس تقدیم کرد تا بدون نگرانی از هزینه ها, در جهت پیشرفت و ارتقای کلاس های مجازی قدمی بردارند. در این مسیر همراهتان بوده ایم و بازهم تمام تلاشمان را می کنیم تا در آموزش فرزندان این مرز و بوم سهمی داشته باشیم.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.