تاریخ انتشار:

۱۳ روش از محققان برای افزایش سرعت یادگیری

۱۳ روش از محققان برای افزایش سرعت یادگیری

۱۳ روش از محققان برای افزایش سرعت یادگیری

در هر لحظه محیطی که ما در آن زندگی می‌کنیم به سرعت در حال تغییر و تحول است، پس لازم است که به طور موثر‌تر و کارآمد‌تر یاد بگیریم. در این مقاله سعی شده که اصول اولیه فراگیری و یادگیری را در جهت افزایش کیفیت و سرعت یادگیری آموزش دهد، این رویکرد‌ها و اصول برای هر وظیفه ایی در زنذگی که با یادگیری ارتباط دارد موثر است از مدرسه تا محل کار و تا کلاس آنلاین و کلاس مجازی
با استفاده از تکنیک‌های فراشناختی (یادگیری در مورد یادگیری)  که می‌تواند به استفاده موثر‌تر از ذهن و بدن در برایر یادگیری باشد کمک کند.

1. آماده‌سازی بدن در زمان یادگیری

خواب کافی در بسیاری از زمان‌ها هیچ نکته منفی در مورد نحوه مطالعه و یا یادگیری شما وجود ندارد اما مغز شما اطلاعات را دریافت می کند زیرا ذهن شما چیزهایی را که لازم است دریافت نمی‌کند و اغلب این نیازها خواب است. برای اینکه مغز خود را برای دریافت اطلاعات آماده کنید به خواب کافی نیاز دارد.

• خوردن غذای کافی زمانی که شما احساس گرسنگی می کنید برای مغز شما سخت است که اطلاعات را جمع‌آوری کنید بسیار سخت می‌شود که روی یک موضوع تمرکز کند و در این هنگام است که بدن به شما دستور می دهد که وقت غذا خوردن است.
یک نکته مهم را نباید فراموش کرد که باید غذاهای مقوی و سالم بخورید، فست‌فود‌ها به جای سیر‌کردن ما، شکم اما را باد می کنند و بدن و ذهن را خسته و ذهن خسته برای یادگیری اصلا مناسب نیست.

• بسیار آب بنوشید بدن شما زمانی که پر آب هست در بهترین حالت ممکن قرار دارد زمانی که احساس تشنگی می‌کنید یا بدن تشنه است ذهن توانایی تمرکز برای بر روی موضوعات کلاس خصوصی و کلاس آنلاین را ندارد.

• ورزش را فراموش نکنید علاوه بر این که ورزش برای سلامتی مفید است بر روی یادگیری هم اثر دارد برخی از مطالعات نشان دادند که تمرین در حین مطالعه، باعث یادگیری سریع شما می‌شود به عنوان مثال قدم زدن در هنگام مطالعه کتاب، روزنامه و کتاب‌های دیجیتال که باعث می‌شود سریع‌تر یاد بگیرد.

• به ذهن خود آموزش دهید که یاد بگیرد یادگیری سریع یک عادت است که نیازمند تلاش و تمرین بسیار زیاد است برای اینکه به این توانایی برسید باید شما زمان و مکانی که در آن هستید را فراموش کنید و فقط به یادگیری فکر کنید فارغ بودن از زمان و مکان این اجازه را به مغز می‌دهد که فقط بر روی متن تمرکز کند با انجام این کار طی چند ماه متوجه تاثیر شگفت‌انگیز این تکنیک بر روی یادگیری خود در کلاس‌های مجازی، کلاس‌های آنلاین و کلاس‌های تدریس خصوصی می‌شوید.

 

2.    یادگیری برای یادگیری

  •    هدف را تعیین کنید  اگر که می‌خواهید در زندگی خود تغییرات ایجاد کنیم که باعث بهبود کیفیت زندگی شما شود اولین تغییراتی که انجام می‌دهید کدام است‌؟ برای اینکه در زندگی خود تغییر داد اول باید به هدف خود فکر کنید مثلا هدف شما یادگیری بهتر است پس برای دستیابی به این هدف تغییرات زیر لازم است در اسرع وقت مطالعه کنید، به اندازه کافی بخوابید،  خوردن غذای سالم، نوشیدن مقدار زیادی آب و ورزش

•    تحقیق کنید  در جهان امروزه اینترنت و فضای مجازی در اختیار همه هست بهترین و سریع‌ترین منبع برای تحقیق کردن اینترنت است که برای اکثر موضوعات و سوالات راه‌حل‌های ساده و در عین حال سریع وجود دارد. البته نباید فراموش کرد که کتاب ها هم بهترین منابع برای تحقیق کردن هستند.

•    آزمون و خطا  خواندن و مطالعه یک مطلب به یادگیری منجر نمی‌شود بلکه باید با آن موضوع درگیر شد و خود را به چالش بیندازید تا یاد بگیرید.

•    نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کنید درطول یک دوره مطالعاتی مثلا سه ماهه حضور در کلاس‌های آنلاین و کلاس‌های مجازی عادت‌های مثبت و منفی خود در طول مطالعه یادداشت کنید در دوره‌های مطالعاتی بعد آنها را اصلاح کنید مثلا اگر زمان مطالعه شما کم است آن را پله‌پله زیاد کنید و یا اگر ورزش نمی‌کنید ورزش در تقویم زندگی خود بگنجانید.

•    شیوه خود را اصلاح کنید شیوه‌های مطالعاتی که انتخاب کرده‌اید اگر جواب داده‌اند به آنها ادامه دهید اگر نه از صفر شروع کنید و یک شیوه‌ی جدیدی را پیش بگیرید.

  3. یادگیری در مدرسه 

•    توجه ویژه به نکات جدید  یکی از بهترین روش برای یادگیری سریع این است که به چیزی که برای اولین بار به شما توضیح داده می‌شود خوب توجه کنید کوچک‌ترین حواس‌پرتی در هنگام تمرکز باعث جمع‌آوری اطلاعات غلط توسط مغز می‌شود و در نتیجه باعث عدم یادگیری مناسب.

•    یادداشت برداری کنید  این روش یکی از روش‌های عالی برای حفظ تمرکز و یادآوری نکات قبلی است نکاتی که کسی نیست به شما آموزش دهد  ولی شما سرنخ‌هایی از آن را در اختیار دارید و می‌توانید آنها را مرور کنید.

•    در کلاس فعال باشد  در تجربه یادگیری خود فعال باشید چه در کلاس‌های تدریس خصوصی و چه در کلاس های آنلاین زیرا تجربه به چند حسی تبدیل می‌شود و این کار باعث می شود که مغز شما اطلاعات را بهتر جذب کند.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.