تاریخ انتشار:

می خواهم شیرینی پزی یاد بگیرم

می خواهم شیرینی پزی یاد بگیرم

شیرینی پزی

شیرینی پزی بخشی از آشپزی است که شامل کالاهای پخته شده و دسرهایی مانند نان، کیک، پای، شیرینی صبحانه، شکلات و سایر محصولات پخته شده شیرین و خوش طعم است.
شیرینی‌پزی از هنرهای آشپزی متمایز است. متخصصان نانوایی و شیرینی‌پزی نیز به کار خود متفاوت از کسانی که در هنر آشپزی کار می‌کنند، برخورد می‌کنند.
 اکثر کارهای شیرینی پزی از قبل برای مشتریان انجام می‌شود که بعداً در روز یا احتمالاً روز بعد از به مشتری عرضه شود. برعکس، بسیاری از هنرهای آشپزی پخت و پز در زمان واقعی انجام می‌شود، در حالی که مشتری پشت میز یا پیشخوان منتظر است.
پخت شیرینی نیز نیاز به دقت دقیق دارد. دستور العمل‌های پخت باید مو به مودنبال شود تا فرآیندهای پخت شیرینی به شکل موثری اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که نانوایی و شیرینی‌پزی می‌تواند یک شغلی عالی برای افرادی باشد که جزئیات گرا هستند.
کاوش در دنیای هنرهای شیرینی‌ پزی و یادگیری شیرینی پزی به شما امکان می‌دهد تا از جنبه هنری، خلاقانه و علمی خود بهره ببرید. از کیک‌های بلند و چند لایه گرفته تا شیرینی های پف دار. 
هنرهای شیرینی پزی فرصت‌های بی پایانی را فراهم می‌کند و به افراد امکان می‌دهد دسرهای بسیار لذیذ و شگفت انگیز درست کنند.
اگر به هنرهای نانوایی و شیرینی پزی علاقه دارید، می‌توانید در این زمینه فعال باشید و به عنوان شغل خود آن را در نظر بگیرید. چه علاقه مند به افتتاح یک نانوایی تخصصی در آینده باشید و چه می‌خواهید روزهای خود را با ایجاد کیکهای خیره کننده و خوشمزه بگذرانید، مدرک هنرهای نانوایی و شیرینی به شما کمک می‌کند مسیر شغلی خود را بهتر و موثرتر طی کنید در این مسیر می‌توانید از معلم خصوصی کیک پزی و شیرینی پزی بهره ببرید.
وقتی شغلی مانند آشپز و یا شیرینی پزی و کیک پزی را در نظر می‌گیرید، چند ویژگی ضروری وجود دارد که برای موفقیت به آن‌ها نیاز خواهید داشت.
 شاید مهمتر از همه، توجه به جزئیات و خلاقیت باشد. پخت شیرینی به یک تعادل خوب و مناسب از مواد نیاز دارند که به شکل موثری با هم ترکیب شوند تا به نتیجه دلخواه شما برسند. 
شما فرصت زیادی برای کشف خلاقیت و توانایی هنری خود خواهید داشت. چه در حال تزئین کیک باشید و چه در حال سرو دسرهای فانتزی فرصت‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود. 
اکثر مشاغل موفق شیرینی پزی ممکن است از این مسیر کلی پیروی کنند:
  • از  موسسه های شیرینی پزی مدرک بگیرید
  • یک دوره کارآموزی را زیر نظر یک سرآشپز شیرینی پزی یا نانوا تکمیل کنید
  • با کار در یک نانوایی یا شیرینی‌پز مهارت کسب کنید و حرفه‌ای شوید 
رسیدن به شغلی مانند نانوایی یا شیرینی‌پز می‌تواند سال‌ها تلاش و فداکاری را به دنبال داشته باشد، اما بی‌شک ارزشش را دارد.
 ابتدا، بیایید تعداد بی‌شماری از حرفه‌های هیجان‌انگیزی که به به واسطه شیرین‌پزی به وجود آمده را بررسی کنیم و سپس به نکات قابل توجه در مورد رشته‌های هنرهای شیرینی پزی اشاره خواهیم کرد.




1. سرآشپز قنادی

سرآشپزهای اجرایی شیرینی‌پزی مسئول ایجاد تمام خوراکی‌ها و شیرینی‌هایی هستند که ما می‌شناسیم و دوست داریم. نقش اصلی یک سرآشپز اجرایی قنادی نظارت بر آشپزها و شیرینی پزها و همچنین ایجاد دستور العمل‌های جدید دسر و توسعه منوی دسر است. 
شیرینی‌پزها مهارت‌های فوق‌العاده‌ای دارند که به آنها امکان می‌دهد واکنش‌های دقیقی در هنگام پخت داشته باشند.(این مهارت ها را از معلم خصوصی نان پزی و شیرینی پزی استاد سلام بیاموزید)
مسئولیت‌های اجرایی قنادی به شرح زیر است:
  • دستور العمل‌های کیک و شیرینی‌های جدید را ایجاد و آزمایش می‌کند.
  • منوی دسر، از جمله منوهای سفارشی برای رویدادهای خاص برنامه ریزی می‌کند.
  • زمان پخت، شکل، اندازه‌گیری و رنگ محصولات پخته شده را تجزیه و تحلیل و تنظیم می‌کند.
  • کارکنان شیرینی پزی را استخدام کرده و برنامه ریزی و آموزش را مدیریت می‌کند.
  • نظارت بر سلامت و ایمنی آشپزخانه داشته باشد. 
  • با تامین کنندگان کار کرده تا مطمئن شود آشپزخانه بهترین مواد ممکن را دریافت می‌کند.

دکور کیک

تزیین کیک نمونه بارز تبدیل سرگرمی به شغل رویایی شماست. تزیین کنندگان کیک نه تنها خلاقیت فوق العاده ای دارند، بلکه صبور، دقیق و با نهایت دقت کار می‌کنند. 
تزیین‌کنندگان حرفه‌ای کیک دانش زیادی در مورد انواع کیک‌ها و شیرینی‌ها دارند. برخی از کارهای رایج دیگر عبارتند از: 
  • قالب گیری فوندانت و ترکیب تزئینات.
  • طراحی و تزئین کیک با توجه به مشخصات مشتری
  • به مشتریان توصیه‌هایی ارائه داده تا مطمئن شود که بهترین طراحی ممکن را دریافت می‌کنند
  • کیک‌ها را پخته، جمع‌آوری کرده و مجسمه سازی می‌کنند
  • طراحی کیک برای مراسم خاص مانند عروسی
برای رسیدن به نتیجه دلخواه، باید رنگ‌ها به صورت استراتژیک با هم ترکیب شوند
برای تبدیل شدن به یک دکور کیک نیازی به تحصیلات رسمی نیست، اما بسیاری از تزیین کنندگان کیک حرفه‌ای در دوره‌های آنلاین (دوره‌های آموزشی در سایت استاد سلام را مشاهده نمایید) ثبت نام کرده‌اند یا گواهینامه پخت دریافت کرده‌اند.
 برخی از شرکت‌ها ممکن است نیاز به مدرک کاردانی یا لیسانس در هنرهای نانوایی و شیرینی پزی داشته باشند. داشتن تحصیلات رسمی نیز راهی عالی برای برجسته شدن در میان رقبا و احساس اطمینان بیشتر از ورود به این رشته است.
 دانش‌آموزانی که در رشته هنرهای شیرینی پزی و شیرینی‌پزی ثبت‌نام می‌کنند، یاد می‌گیرند چگونه شیرینی‌های خوشمزه و عالی و بی‌نظیر بپزند و آن را، به شکل زیبایی دکور کنند.

پخت کیک عروسی

طراحی و ساخت کیک عروسی یکی از سودآورترین مشاغل شیرینی پزی است. نانوایان کیک عروسی نه تنها باید فنون پخت را بلد باشند، بلکه باید در تزئینات خوراکی نیز مهارت داشته باشند. 
یکی دیگر از چالش‌های طراحی کیک عروسی، حفظ ساختار کیک در طول چند ساعت است. مسئولان پخت کیک عروسی برای شرکت‌های پذیرایی کار می‌کنند یا مشاغل پخت کیک خود را اداره می‌کنند.

استاد شکلات‌ساز

 شکلات‌پز یک شیرینی‌پز است که در استفاده از شکلات برای تهیه کیک، شیرینی و سایر معجون‌های شیرین تخصص دارد. شکلات‌سازان دانش و درک بسیار زیادی در مورد اصول شیمیایی شکلات دارند و باید به سرعت به تغییرات دما، آب و هوا یا بافت شکلات واکنش نشان دهند تا طعم دسر خود را حفظ کنند. 
شکلات‌ها اغلب توسط رستوران‌های سطح بالا، فروشگاه‌های مواد غذایی خاص و شرکت‌های تجاری شکلات‌سازی استفاده می‌شوند.

آموزش کیک و شیرینی

کسانی که کیک‌پزی، شیرینی پزی را به شکل حرفه ای یاد گرفته‌اند میتوانند از آموزش این مهارت به دیگران، درآمد بالایی داشته باشند. شغل آموزش کیک و شیرینی پزی این روزها مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است افرادی که تمایل به کار کردن در منزل دارند این شغل برای آن‌ها بسیار مناسب است. 
آموزش‌های شیرینی پزی و آشپزی به صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است. سایت استاد سلام در این راستا به کمک شما آمده است. شما اگر علاقمند به یادگیری این مهارت جهت کسب درآمد هستید و یا حتی اگر میخواهید مدرس این رشته باشید می‌توانید از اساتید حرفه ای پخت نان استاد سلام کمک بگیرید.&
کافی است در سایت استاد سلام، معلم خصوصی آشپزی یا حتی دقیق تر از این لینک معلم کیک پزی را جستجو کنید. آموزش‌های آنلاین نیز به راحتی امکان پذیر است زیرا برخی افراد آموزش آنلاین را به دلیل راحتی آن انتخاب می‌کنند.
علاوه بر این، روش‌های جدید دیگری نیز برای آموزش و یادگیری وجود دارد. اگر شما فردی هستید که می‌توانید آشپزی و کیک پزی را آموزش دهید می‌توانید این کار را از یوتیوب انجام دهید.
آموزش در یوتیوب، شغل پر درآمدی است که می‌تواند انتخاب خوبی برای افراد با مهارت باشد. یوتیوبرهای غذا وشیرینی پزی افرادی موفق هستند زیرا مخاطبان زیادی در این حوزه وجود دارد. حتی اگر شما فردی هستید که نیاز به آموزش دارید می‌توانید از ویدئو‌های یوتیوب جهت بالا بردن مهارت خود جهت داشتن شغل مناسب بهره ببرید.
در اینجا کمی بیشتر با این شغل آشنا می‌شویم:

یوتیوبرهای غذا

رسانه‌های اجتماعی تکامل یافتهاند. در حالی که یک دهه پیش، نگاه تحقیرآمیز یوتیوب‌برها به عنوان بچه‌های احمقی که وقت خود را برای ساختن ویدئو در اتاق‌خواب‌هایشان تلف می‌کنند، بسیار خشمگین بود، امروز داستان کاملاً متفاوت است.
یوتیوب به خانه سازندگان بی‌شماری در سراسر جهان تبدیل شده است، در حالی که برخی از مردم هنوز یوتیوب را به‌عنوان یک حرفه به تمسخر می‌گیرند، با این وجود، این یک حرفه است. به حدی که بسیاری از جوانان امروزی آرزو دارند که خالقان یوتیوب شوند.
روشی که یوتیوب دنیای غذا و آشپزی را پذیرفته و جایگزینی واقعی برای مسیرهای رسانه‌ای اصلی ارائه کرده است. دیگر لازم نیست یک برنامه گران قیمت و با تولید خوب در Food Network داشته باشید تا حرفه‌ای موفق در رسانه‌های غذایی راه اندازی کنید. فقط باید یک دوربین نیمه حرفه‌ای و آشنایی اولیه با اینترنت داشته باشید.
انبوهی از کانال‌های غذایی هیجان انگیز و سرگرم کننده در YouTube وجود دارد. برخی از آنها می‌توانند از شما آشپز بهتری بسازند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به سادگی سرگرمی‌های خوبی مرتبط با غذا را در اختیار شما قرار دهند.
 یک کانال غذایی در یوتیوب برای تقریباً هر مزاج و هر غذایی وجود دارد. یوتیوبرهای آموزش آشپزی و غذایی، دارای درآمد بسیار بالایی هستند.
تبدیل شدن به یک سرآشپز یوتیوب
جای تعجب نیست که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در جلب توجه مخاطبان به رستوران‌ها و منوها ایفا می‌کند. شما در YouTube، می‌توانید استعداد خود را به نمایش بگذارید و خلاقیت خود را به کار بگیرید. ما شما را در ایجاد محتوا برای یک کانال آشپزی YouTube راهنمایی می‌کنیم به طوری که بینندگان برای دنبال کردن به صفحه شما هجوم آورند.
چگونه یک کانال آشپزی یوتیوب راه اندازی کنیم
یک کانال موفق YouTube کار زیادی می‌طلبد، اما ما نحوه شروع برنامه آشپزی YouTube خود را به این مراحل ساده تقسیم کرده‌ایم:
برنامه‌های آشپزی در یوتیوب را تماشا کنید. بررسی کنید که دیگران چه می‌کنند و ببینید کجا می‌توانید چیز جدیدی به بازار اضافه کنید. کار خود را حول موضوعی شکل دهید که مطمئن هستید با چشم اندازی منحصر به فرد می‌توانید آن را به خوبی انجام دهید.
نحوه طوفان فکری، تست دستور العمل‌ها، فیلمبرداری و ویرایش را بیابید. برنامه‌ای بنویسید که برای زندگی شما مفید باشد و به آن پایبند باشید. آپلودهای منظم (یک بار در هفته یا بیشتر) به شما کمک می‌کند فالوورهای خود را حفظ کنید.
قبل از فیلمبرداری برای هر نمایش یک استوری بورد ایجاد کنید. صحبت کردن بینندگان را از طریق دستور غذا تمرین کنید و به این فکر کنید که می‌خواهید چه عکس‌هایی از غذای خود داشته باشید. در نظر بگیرید که چه چیزی برای مخاطبان شما مفیدترین و فریبنده‌ترین خواهد بود.
برای تبلیغ کانال خود پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید. به عنوان مثال، تصاویر ثابتی از دستور پخت خود را در اینستاگرام ارسال کنید یا از فالوورهای خود بخواهید که دستور العمل‌های جدیدی را در توییتر پیشنهاد کنند.
یکی دیگر از شغل‌های جالب و قابل توجه پخت نان است در اینجا قصد داریم به چند سوال در خصوص شغل نانوایی پاسخ دهیم:
شرح شغل نانوا چیست؟
نانوایان در طول روز و شب، گاهی اوقات در تعطیلات آخر هفته، محصولات پخته شده تازه را پخته و می‌فروشند. آنها شیرینی و پای می‌پزند و سفارش‌های شخصی مشتریان را می‌گیرند. 
نانواها در شیفت‌های مختلفی کار می‌کنند برخی از آن‌ها کار خود را در ساعات اولیه صبح یا اواخر عصر برنامه ریزی می‌کنند، به این معنی که ممکن است نسبت به سایر کارمندان وقت کمتری داشته باشند.
وظایف و مسئولیت‌های یک نانوا چیست؟
نانوایان باید بدانند که چگونه مواد مختلف را با هم مخلوط کنند تا نان‌های خوشمزه ای برای مشتریان آماده کنند. برخی از انواع آن عبارتند از ، باگت و نان‌های چند دانه‌ای و این در حالی که نانوا باید از کیفیت طعم و ظاهر محصول خود مطمئن باشد.
چه چیزی یک نانوای خوب را می‌سازد؟
نانواها در مراحل کار خود باید مطمئن شوند که نان بدون هیچ آلودگی و یا مواد خطرناکی به مقصد برسد و مشتری را راضی نگه دارد. برای موفقیت به عنوان یک نانوا، باید به طور مداوم کار کرد و به استقامت و قدرت نیاز داشت.
یک نانوا با چه کسی کار می‌کند؟
یک نانوا و یک شیرینی پز می‌توانند در کنار هم کار کنند. چه کیک و چه نان، این دو حرفه به هم وابسته است و با کار کردن در کنار هم خواهند توانست کیفیت محصول خود را بالا ببرند و مشتریان بیشتری را جذب کنند. علاوه بر این شیرینی پز و نانوا می‌توانند برای تهیه یک غذای خاص، از یکدیگر کمک گرفته و مواد لازم را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

اگر برای یادگیری این حرفه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، سایت استاد سلام در کنار شما است. پشتیبانان سایت استاد سلام در به بهترین شکل پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.