تاریخ انتشار:

آموزش مجازی برای دانش آموزان

آموزش مجازی برای دانش آموزان
آموزش مجازی برای دانش آموزان

آموزش مجازی

با ظهور و پیدایش ویروس کرونا اقشار و بخش های مختلفی متحمل خسارت شدند که بخش آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نبود و یکی از سخت ترین برهه ها را پشت سر گذاشت. همه منتظر بودیم تا در پایان تعطیلات نوروز آموزش به روال عادی خود برگردد. غافل از اینکه این رشته سر دراز دارد و بخش آموزشی نیز خانه نشین شدند.

معلم ها و اساتید در بخش های مختلف شروع به تدریس خصوصی کردند و با امکانی که استادسلام برای مدارس فراهم آورد کم کم توانستند وارد فضای کلاس آنلاین شوند و کلاس های خود را به صورت عمومی برگزار کنند.

بسیاری بر این عقیده بودند که کلاس آنلاین نمی تواند جایگزین مناسبی برای آموزش باشند. شاید چون ذهنیتی بابت فضای آموزش آنلاین نداشتند اما بودند کسانی که اعتماد کردند و در این مسیر قدم برداشتند.


آموزش مجازی

در همین راستا اپلیکیشن شاد راه اندازی شد و دانش آموزان بیشتری توانستند آموزش خود را از سر بگیرند اما به دلیل نبود امکانات یکسان در مناطق مختلف اعم از سرعت نت مناسب, نداشتن گوشی های هوشمند در بعضی از خانواده ها و نداشتن اطلاعات کافی برای راه اندازی اپلیکیشن بسیاری از دانش اموزان از تدریس باز ماندند.وزارت آموزش و پرورش با تشکیل تیم و رایزنی با خیرین، سعی دارد تا در این راستا کمک حال این خانواده ها باشد اما بهتر نیست بجای این همه هزینه های گزاف و نداشتن بازدهی مناسب از سایت هایی که درحال خدمت رسانی در بخش برگزاری کلاس کمک بگیرد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: شیوع ویروسکرونا ضمن تشدید مشکلات و شکاف های نظام تعلیم و تربیت، بسیاری از معضلات این سیستم از جمله ساختار ناعادلانه را به رخ کشیده و ویترین شاد نخواهد توانست روی این مسئله را بپوشاند.

محسن محمدزاده ادامه داد: جهت گیری عملی مسئولین امر نه تنها به سمت پیاده سازی و تحقق سند تحول، بنیادین نیست بلکه روز به روز این سیستم را به سمت ولنگاری فرهنگی، تربیتی و آموزشی پیش برده و ساختار و خدمات ناعادلانه را در آن نهادینه می کند.

یکی از مشکلاتی که این اپلیکیشن به همراه آورد این بود که اینترنت تلفن همراه قابل دسترسی نیست و خانوده ها ملزم به خرید اینترنت خانگی یا همان مودم شدند که با وجود مشکلات مالی و اقتصادی بودند کسانی که از خرید مودم امتناع کردند. به عقیده بعضی از دانش آموزان استفاده از برنامه شاد مشکلات دیگری از جمله دیر ارسال شدن و دریافت پیام ها را دارد که باید گفت این اصلی ترین مشکلی است که با آن روبرو هستند.سرعت پایین نت از حوصله شاگرد و معلم نیز خارج است.

درست است که در حال حاضر وزارت ارتباطات در شورای عالی فضای مجازی بر آن است تا ظرفیت سامانه شاد را افزایش دهد اما بهتر است کمی بیشتر به کیفیت برگزاری کلاس ها نیز تایید داشته باشند. در هر خانواده به ازای هر دانش آموز باید گوشی هوشمند مجزا وجود داشته باشد چرا که ممکن است ساعات درسی همزمان باشند که همین امر موجب دردسر برای خانواده ها شده و از اپلیکیشن شاد با عنوان اپلیکیشن ناشاد سخن می گویند.

اگر خودمان را جای پدری بگذاریم که کارمند است و باید هزینه خرید گوشی هوشمند به تعداد فرزندان محصل را داشته باشد و حتما باید برای خرید مودم اقدام کند و در نهایت برای خرید نت اقدام کند ممکن است ما نیز از این اپلیکیشن با نام ناشاد یاد کنیم.

بعضی از دبیران بدون توجه به برنامه روزانه خانواده ها در روزهای تعطیل آزمون برگزار می کنند و ساعت مشخصی را برای تشکیل کلاس تعیین نمی کنند ,مادری که شاغل است و برای فرزندش گوشی تلفن همراه تهیه نکرده است از طرفی نمی تواند گوشی را با خودش ببرد و از طرفی فرزندش از دانش it پایینی برخوردار است و نمیتواند به کلاس درس وصل شود!!! و مسائلی از این قبیل موجب اختلال در خانواده ها شده است.

جالب است بدانید در سایت استاد سلام ما برای روستاهایی از قشم هم کلاس آنلاین برگزار کردیم و لحظه به لحظه با خانواده ها و شاگردان جهت پشتیبانی در تماس بودیم و توانستیم همزمان همه شاگردان را در کلاس درس حاضر کنیم.

بازگشایی مدارس در دوران کرونا

در نهایت تصمیم بر آن شد که مدارس باز شوند و دانش آموزانی که در طی مدت نتوانستند آموزش ببینند به صورت حضوری آموزش ببینند.

چند روزی است که مدارس باز شدند و اعلام کردند که دانش آموزانی که در دروس خود مشکل دارند میتوانند به مدرسه نزد معلم بروند و کلاس رفع اشکال داشته باشند با این حال با وجود باز بودن مدارس نیز استقبال خوبی از کلاس رفع اشکال هم نشد. خانواده ها باز هم ترجیح دادند در خانه بمانند و فرزندشان را به مدرسه نفرستند.


کلاس آنلاین

به نقل از خبرگزاری مهر: سامانه شاد گر چه گامی در جهت آموزش مجازی می باشد اما مشکلاتی را نیز به همراه دارد که باید مسئولین در این راستا اقدامات مهمی انجام دهند تا آموزش مجازی در روزهای شیوع ویروس کرونا به خوبی به پایان برسد.

در همین راستا استاد سلام مرجع تدریس خصوصی و برگزار کننده کلاس آنلاین با سابقه بیش از 5 سال در جهت پشتیبانی کلاس آنلاین مدرسه آنلاین خود را راه اندازی کرده و منتظر مدیران مدارس هستیم تا با بهترین امکانات در جهت برگزاری کلاس آنلاین بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

مدرسه آنلاین استاد سلام

جهت هماهنگی با شماره 09037736939 در تماس باشید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.